• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Sumeko

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja walkker
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Huollot ym, toimi helkkaristi paremmin Sumekolla kuin liikkeessä,josta ostin ja palvelu huomattavasti parempaa..
thumbs-up.gif
..2 kertaa tuo exä pöllittiin ja molemmilla kerroilla jouduttiin uusi runko tilaamaan ym. muuta osaa...se kyllä vitutti, ettei niillä tosiaan tuntunut olevan pieniäkään osia varastossa.
nixweiss.gif
..molemmilla kerroilla joutu odottamaan yli 2kk, vaikka pyörä olis pienillä korjauksilla ollu ajokuntoinen!! Kun tätä mahdollisuutta kysyin, vastasivat että pyörän olisi paras antaa olla heidän pihallaan, koska hyvinkin saattaisivat saada sen aiemmin valmiiksi-->jätin sinne. Hetken kuluttua rupesin käymään katsomassa aidan takana ja aina se siellä samassa nurkassa seiso! Mitään ei tehny sille!! 4kk yhdestä kesästä korjaamolla..varkaan vikaahan tuo,mutta olis Sumeko edes voinu yrittää tehdä jotain...
veryangry.gif

Asia on minnun ja Sumekon osalta loppuun käsitelty. Sumeko hoiti asian kohtalaisesti, mutta ei kiitettävästi.

Lukekaa tuo lähettämäni linkki niin saatte lisäinfoa. Tankin etuosassa ja sivuilla oli muutamia naarmuja, jotka oli itse aiheutettuja (tulleet ajosta ennen kuin suojasin sen väliaikaisesti roudarin teipillä). Kuten kerroin niin pyörä oli ulkoilutettu vain aurinkoisilla keleillä (mittarissa seisoi alle 1000km) ja säilytetty sisällä omassa tallissa. Pyörää ei ollut keritty pesemään kertaakaan vain vahattu talvella, kun sen sain. Kaverini, joka vieraili Sumekolla noin viikko sen jälkeen, kun pyörän olin sinne vienyt kertoi sen edelleen seisovan samassa paikassa mihin sen itse jätin ja kertoi sen olevan aika hyvän hiekkapölyn peitossa (tässä vaiheessa olisi omat hälytyskellot pitänyt soida, mutta ajattelin, että kaipa he tietävät mitä tekevät "ammattilaisina"). Samoin, kun kävin pyörää noutamassa se oli hienon hiekkapölyn peittämä (velipoika oli mukana näkemässä tämän episodin). Kyllä se aika hiljaiseksi veti työnjohtajan, kun käytiin sitä yhdessä ihemettelemässä päivänvalossa (otettiin valokuvia, soitettiin isommalle pampulle yms.).

Sumekon pihalla oli pieniä hiekka "dyynejä" siellä täällä (tämä oli siis toukokuun alkua eli ilmeisesti hiekoitushiekkaahan se) ja puuskittainen tuuli nostatti tuota hiekka pölyä kivasti ilmaan. Seisottiin siinä pihalla tätä huollon ihmetekoa ihmettelemässä noin 10 min ja siinä ajassa sain tuota hiekkapölyä suuhunikin, kun en osannut suu kiinni tuota ihmettä "ihailla".

Se, että uskooko tätä kukaan niin sillehän en mitään voi, mutta itse kyllä tiedän missä kunnossa pyöräni sinne jätin ja missä kunnossa sen sieltä sain. Lisäksi minulla on kaksi todistajaa omasta takaa, jotka näkivät missä kunnossa pyörä oli vietäessä ja missä kunnossa se oli tullessa. Itse en napise parin pikku naarmun takia, mutta tuollainen toiminta oli jo mykistävää.

Minähän olen tietysti vittumainen asiakas, kun kehtasin heitä syyttää moisesta huolimattomuudesta ja esitelmöimään kuinka moinen olisi vältettävissä.

Kuten sanottu niin asia on minun osaltani loppuunkäsitelty ja olen omat johtopäätökseni asiasta tehnyt. Pari kaveriakin on karttanut Sumekon huoltopalveluja tuon episodin jälkeen.

Nojoo tämä tästä. Eiköhän
062802moto_prv.gif

Joo, tää Sumeko on kyll huippu-wirma. Virtalukkoa ootellu prkl. 3 kk, joka viikko sanotaa et "Osa on tulos Suomeen ihan just näill hetkill et älä ny hätäänny".. Täst ainaki opittii et ei IKINÄ enä tuu toista Kawaa.

033102ass_1_prv.gif

Itse olen melko tyytväinen olen ollut Sumekoon osat aina löytynyt, tosin en ole mitään hirmu ihmeellisiä hakenut, korjaamosta on saanut puhelimella sekä paikalla käymällä neuvoja.
Osat tosin maksaa prkl**.
Osien toimituksesta en tiedä, Saksassa ollessani mopo kaatui paikallaan ja jalkatappi härpäke hajosi ja sen sai päivässä Hollannista... Suomeen tuskin saa...
Soittelin sitten piruuttani Suomessa Sumekolle ja kysyin paljonko osa maksaa. Saksassa 80e-> Suomi 130e
veryangry.gif

Jotenkin taas Suomi poikaa vähän vedätetään....

Mutta muuten vaan positiivisia kokemuksia.

Sumekolla ei ainakaan vastata sähköposteihin. Olen lähestynyt kyseistä putiikkia kuluneen vuoden aikana neljästi sähköpostitse. Joka kerralla ihan asiallisesti ja omat yhteystiedot mukaan lisäten. Yhteen kysymykseen sain vastauksen, jossa siinäkin käskettiin ottamaan yhteyttä johonkin jälleenmyyjään.

Varsin omituista toimintaa... Mitä ideaa on edes esittää www-sivuillaan sähköpostiosoite, jos siihen tuleviin viesteihin ei vastata?

Pyöräni lippasin 1.5., kaikki ok vakuutusyhtiön kanssa ja osittain korjattiinkin kuntoon, mutta muutama osa uupuu vielä. En ymmärrä miten minkään tuotannossa olevan sarjatuotantolaitteen osien saamisessa menisi yli kolme kuukautta? Johan ne olis tulleet laivallakin sieltä Japanista tähän mennessä!!! Maahantuojan toiminta kyllä saa harkitsemaan seuraavan ajokin merkkiä...

Itse olen ainakin todella pettynyt Sumekon toimintaan.

Sumekolla ei ainakaan vastata sähköposteihin. .
Ei pidä aina paikkaansa. Jouduin hieman "taistelemaan" kahden kawahuollon kanssa takuukorjauksen (takaisinkutsu) tekemisestä ja sain apua sähköpostitse Sumekolta. Ainoa hieman kismittänyt asia oli se, että minun henkilökohtainen sähköposti oli liitetty liikkeisiin menneeseen "paimenkirjeeseen".

t. S

Keväällä eka ajoilla katkesi rikastin vaijeri toukokuulla... nooh tilaukseen meni... sovittiin ett soittelevat kun tulee... kävin myös kyselemässä kesäkuussa ja heinäkuussa... ei ole vieläkään tullut...
veryangry.gif
confused_orig.gif
No naapureiden iloksi pitää pyörittää pitempään parkkipaikalla ajoon lähtiessä
wink.gif

sumekolle yksi MIINUS täältä!

kun omasta pyörästä meni virtalukko, ylä teepala ja mittarin muovi suoja niin ekalla viikolla korjaava firma oli saanut kiristys pultit:( siis hyvää päivää, maahantuoja ja kiristys pultit löytyy hyllystä.
Voiko olla näin että nuota virtalukkoja menee kuin kuumille kiville eikä pysty pitää hyllyssä riittävää määrää. kun yritin soitttaa sumekolle, että missähän osat menevät niin eipähän sieltä saanut ketään kiinni. vaihde ohjasi kyseiselle herralle joka ei sitten kerennyt vastata.

no merkkiä en vaihda tämän takia, vaan yritän kärsiä ja kestää kaiken tämän kivun minkä tämä suomen lyhyt ja vähä luminen kesä antaa.

Taitaa olla melko yleinen ongelma vähän joka merkillä.
Asiaa en sen takia ymmärrä, että jos homma pannaan rullaamaan niin tänä päivänä 2 vrk riittää matkaajaksi vaikka osat tulisi kuusta.
Eri asia on josei palikoita edes tilata vaan niistä kerätään isompi nippu jotka pannaan tilaukseen esim. kerran vuodessa niin kestäähän se.

Yleisesti ottaen sanoisin et liian kilttejä ollaan ja varsinkin maahantuojat ovat tottuneet siihen et rahaa tulee ovista ja ikkunoista vaikka pyörittäis peukaloita.

Onneksi tähänkin on tullut muutosta..kiitokset asiasta kuuluu harmaatuonnille...

On se Sumeko sitten loistava kioski.
Kaveri osti maaliskuussa uuden zzr 1400 abs:n keskiseisontoatuella.
Mopon sai kyllä heti, mutta tuo keskijalka tulee vasta joskus 2011. Kuulemma kesäpoika lähti soutuveneellä niitä Japanista hakemaan. Kuitenkin sillä oli niin huonot eväät, niin sen piti pysähtyä Maarianhaminan Nesteelle syömään metsästäjän leikettä.
Tässä paikallisessa mopokaupassa 5 onnellista zetorin omistajaa odottaa kesäpoikaa souturetkeltä. Toivotaan, että ei tuule kovin lujaa.

Kaikilla merkeillä on suhteellisen huono asiakaspalvelu, moottoripyöräliikkeistä puhumattakaan. Ainoastaan tietokonekaupoissa ja rautakaupoissa on yhtä velttoa ja välinpitämätöntä, kuin mp-liikkeissä.

Maahantuojien kehno palvelu johtuu tietty suurelta osin myös siitä, että ne p.skat sijaitsee Helsingin seudulla - ihmissusirajan sisäpuolella.
mad.gif

Taitaa olla melko yleinen ongelma vähän joka merkillä.
Asiaa en sen takia ymmärrä, että jos homma pannaan rullaamaan niin tänä päivänä 2 vrk riittää matkaajaksi vaikka osat tulisi kuusta.
Eri asia on josei palikoita edes tilata vaan niistä kerätään isompi nippu jotka pannaan tilaukseen esim. kerran vuodessa niin kestäähän se.

Yleisesti ottaen sanoisin et liian kilttejä ollaan ja varsinkin maahantuojat ovat tottuneet siihen et rahaa tulee ovista ja ikkunoista vaikka pyörittäis peukaloita.

Onneksi tähänkin on tullut muutosta..kiitokset asiasta kuuluu harmaatuonnille...
Juuri näin! Kilpailu laskee hintoja ja parantaa palvelua. Viestiä vaan Jaappaniin, että ei olla tyytyväisiä. Palautetta pitää antaa. Viimeksi annoin palautetta digi-boxista tehtaalle Tanskaan. Ei menny ku päivä kun homma rupes pelaa.

joo, japoniasta saattaisi tullakin painava ukaasi, että olisi ryhdistäydyttävä tai miettivät maahantuontia uudestaan järjestettäväksi, kuten jo monilla muilla merkeillä on tapahtunut muutamien vuosien sisällä, esim. suzuki, bmw, yamaha ja jotkin pienemmät merkit ovat vaihtaneet maahantuojaa.

itsellä lienee joko hyvä mäihä tai mikä lie, mutta nuissa kulutusosa-asioissa sumekon kanssa on ollut ihan tyydyttävää ellei jopa peräti hyvää heidän toimintansa ja onneksi ei ole tarvinnut mitään todella isoa tai erikoisempaa osaa tilata toistaiseksi. siis jarrupaloja, kytkimenosia, vaijereita, ruiskuboxi, venttiilinsäätöpaloja ja kirjallisuutta aiheesta kawasaki tai zx12r tai jotain muuta sälää ym. ym. on löytynyt aina suoraan hyllystä.

Isojen kawojen "kulutusosa-asioissa" olen itsekin saanut ihan hyvää palvelua, kuten "isoäiti-Ninjaan" (a.k.a. GPz900R) sain aikoinaan (1996) kampiakselin ja pari kiertokankea (J-painoluokkaa) alle viikon toimitusajalla, mutta kyllä niillä oli sit hintaakin...
sad_orig.gif

Sittemmin ei ole tarvinnu noin isoja paloja Sumekolta anoa  (:koputtaa puuta)

Back