Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
irroitettaessa tuo yleisavain on OK, muttakun laitat sen suodattimen paikalleen, niin tuo tekee pahaa jälkeäruuvimeisseli suodattimesta läpi. ei kai sitä sen kummosempia avaimia tarvita.
Ei sitä kiinni tarvitse vääntää muuten kuin käsin. Vähän ölppää o-renkaaseen ja paljain käsin momenttiin. Itsellä ei ole ainakaan ikinä vuotanut suodatin vaikka aina olen kaikkiin vehkeisiin vain käsin vääntänyt kiinni.irroitettaessa tuo yleisavain on OK, muttakun laitat sen suodattimen paikalleen, niin tuo tekee pahaa jälkeäruuvimeisseli suodattimesta läpi. ei kai sitä sen kummosempia avaimia tarvita.![]()
Et ilmeisesti ole koskaan vaihtanut filsua K-sarjan pyörään?ruuvimeisseli suodattimesta läpi. ei kai sitä sen kummosempia avaimia tarvita.
No johan on ratkaisuTuossa kuvassa näkyy öljyfilsun pää. *kliks*
Näin on, ei mahdu ruuvari oikeestaan mihinkään.Et ilmeisesti ole koskaan vaihtanut filsua K-sarjan pyörään?ruuvimeisseli suodattimesta läpi. ei kai sitä sen kummosempia avaimia tarvita.
No saahan tuohon iskettyä ruuvarin, mutta aukeaako se sitten? Ja mites kiinni laittaminen? Väliin ei mahdu sormet eikä oikein muu, kuin se oikea kuppiavain. Tuossa kuvassa näkyy öljyfilsun pää. *kliks*
Joo, noin periaatetasolla sen saa käsin kiinni, mutta ainakin Zetorissa on määritelty myös suodattimelle kiristysmomentti... Rannemomentti ei sillon ole riittävän tarkkaEi sitä kiinni tarvitse vääntää muuten kuin käsin. Vähän ölppää o-renkaaseen ja paljain käsin momenttiin. Itsellä ei ole ainakaan ikinä vuotanut suodatin vaikka aina olen kaikkiin vehkeisiin vain käsin vääntänyt kiinni.irroitettaessa tuo yleisavain on OK, muttakun laitat sen suodattimen paikalleen, niin tuo tekee pahaa jälkeäruuvimeisseli suodattimesta läpi. ei kai sitä sen kummosempia avaimia tarvita.![]()
Ei taida Guzzin filtterista uskaltaa mainita mitään.No johan on ratkaisuTuossa kuvassa näkyy öljyfilsun pää. *kliks*Ikäänkuin normaali panosfilsu, mutta ui öljyssä myös ulkopinnaltaan. No ehkä BMW:lle tyypillinen keksintö kun edes vilkkuja ei voida tehdä kuten muut
Kawassa on hiukka vastaava öljypohjassa oleva luukku, mutta sisällä on kuoreton filsu ja asennuskin tapahtuu pyöreän kannen ja filsun läpi menevällä pultilla. Filsu tulee ulos kannen tipautuksen mukana, joten mitään filsunirroitustyökalujakaan ei tarvita. Hylsyllä vain kansi auki ja filsu vaihtoon![]()
![]()
Noista filsun päähän tarttuvista oli muistaakseni kanssa joku yleismalli, joka kiristyi sitä tiukempaan filsun ympärille, mitä enemmän sitä hylsyllä väänsi - siis jos ei tuollaista juuri tuohon sopivaa mistään löydy tai haluaa hiukka yleiskäyttöisemmänkin työkalun repertuaariinsa![]()
Jos tällaista yleisavainta meinasit,Noista filsun päähän tarttuvista oli muistaakseni kanssa joku yleismalli, joka kiristyi sitä tiukempaan filsun ympärille, mitä enemmän sitä hylsyllä väänsi - siis jos ei tuollaista juuri tuohon sopivaa mistään löydy tai haluaa hiukka yleiskäyttöisemmänkin työkalun repertuaariinsa![]()
Juurikin tuollaista, mutta jos ei kerta mahu, niin...Jos tällaista yleisavainta meinasit, niin ei mahdu.
Ei ole tarvinnut koskaan minkäänlaista avainta omilta jäljiltä asentaman suodattimen irroitukseen. Rukkanen kouraan, kääntöä ja apinan raivolla huutoa. Se tiivistekumi turpoaa yllättävän paljon heti eka lämpiämisen jälkeen. Eli kevyt voitelu tiivisterenkaaseen asentaessa ja kääntää "sopivasti" kiinni. Ei ole ikinä jäänyt vuotamaan tai irronnut. Yleensä ongelma on ollut just se irrotus vaikka koittaa jättää sen suodattimen tosi löysälle.Moi!
Onko tietoo löytyykö Motonetin valikoimista Puimurin öljynsuodattimeen käypää avainta?
Tästä kylästä ei moista löydy, mutta Kuopiossa on Motonet ja ajattelin tulevalla viikolla siellä vierailla.