Suomen nopein 2011 !

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Athene
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tilanne
Keskustelu on suljettu.

Athene

Lady, Sexy Lady
Kausi 2010 on ajojen osalta loppunut, joten aletaanpas suunnittelemaan jo tulevaisuutta ja vuotta 2011
thumbs-up.gif
!

Omalta kohdalta voisin sanoa, että kai sitä voisi lentokentällä käydä 300++ km/h ajamassa, koska kerran kalusto on siinä kunnossa, että sillä pääsee kyllä sen tai ylikin, jos itse onnistuu ajossa
buttrock.gif
.
 
Kausi 2010 on ajojen osalta loppunut, joten aletaanpas suunnittelemaan jo tulevaisuutta ja vuotta 2011
thumbs-up.gif
!

Omalta kohdalta voisin sanoa, että kai sitä voisi lentokentällä käydä 300++ km/h ajamassa, koska kerran kalusto on siinä kunnossa, että sillä pääsee kyllä sen tai ylikin, jos itse onnistuu ajossa
buttrock.gif
.
Itsellä tuo 300 km/h ylitys edellyttäisi AINAKIN seuraavaa:

- Talvella ukko dieetille ja painoa pois 15 kg.
- Pyörästä pois ajon ajaksi peilit ja takapenkin tilalle se skuuppi.
- Goreasun tilalle nahkapuku.
- Busanistien kevätmiitissä suostuteltua jarim fläshäämään rajoittimet pois.
- Opeteltava ajamaan.
 
^ Viime kesänä teimme kokeet Hallissa, niin peileillä ei ollut oikeastaan merkitystä loppunopeuteen. Enemmänkin se on ajotaidoista kiinni ja vaihtojen onnistumisesta. Ja tietty kalustosta. Kaikilla ei pääse 300 km/h ees täydellisellä suorituksella
biggrin.gif
.
 
^ Viime kesänä teimme kokeet Hallissa, niin peileillä ei ollut oikeastaan merkitystä loppunopeuteen. Enemmänkin se on ajotaidoista kiinni ja vaihtojen onnistumisesta. Ja tietty kalustosta. Kaikilla ei pääse 300 km/h ees täydellisellä suorituksella
biggrin.gif
.
Sen jälkeen kun toistoja on tarpeeksi ja ajosuoritus on aina "samanlainen" niin alkaa löytymään ne erot pyörän varusteiden suhteenkin. Kokeiltu on. Esim. pleksi mallia tourinki: 3 x 314km/h 1300 metriin, mallia vakio: 3 x 317km/h. Ja nuo siis samana iltana, samalle matkalle kaikki perätysten. Peileillä väitän myöskin olevan merkitystä (ehkä luokkaa 2km/h) mutta PALJON suurempi merkitys on sillä kuinka hyvin kuski pääsee katteiden taakse piiloon.
 
Jarim:in kanssa samaa mieltä, kyllä ne peilit vie 2-3 kilsaa huipuista. Tämäkin on testattu tosiasia.  Ainakin minulla loppunopeuteen senverran vaikutti.  
062802moto_prv.gif
 
Josko tänä syksynä Lappeenrannassa ajettua 322 km/h tulosta saisi vähän parannettua.

Kuulun siihen ryhmään, joka uskoo peilien poistamisen parantavan loppunopeutta. Ja ehkä jotain pientä parannusta on odotettavissa kaluston osaltakin.
 
ei kai kukaan yritä 300 ajoa tixtex puvulla
crazy.gif
No kun piti vain mennä katsomaan kun muut ajaa, ja sitten tarjottiinkin peruutuspaikkaa. Puoliksi tixteksit oli päällä ja sihen oli tyytyminen [nolohymiö]

Tosin ei kait sitä kolmeasataa ihan tosissaan yritetty, kunhan tuli kokeiltua ja todettua, että haaveeksi jää ja ettei osaa, tätäkään hommaa
biggrin.gif
 
ei kai kukaan yritä 300 ajoa tixtex puvulla
crazy.gif
No kun piti vain mennä katsomaan kun muut ajaa, ja sitten tarjottiinkin peruutuspaikkaa. Puoliksi tixteksit oli päällä ja sihen oli tyytyminen [nolohymiö]

Tosin ei kait sitä kolmeasataa ihan tosissaan yritetty, kunhan tuli kokeiltua ja todettua, että haaveeksi jää ja ettei osaa, tätäkään hommaa  
biggrin.gif
Mitennii? Sähän osaat kaiken ku oot "guru" vai miten se meni
biggrin.gif
biggrin.gif
wink.gif
...?
Tixtexeissäkin on eroja. Vanhempi gorepukuni muistutti lähinnä purjetta, mutta uudempi Rukan puku istuu kuin hanska päälle. Toki ei se nahkapuvulle vedä mitään vertoja. On tosin nahkapuvuissakin eroja. Oma 2-osainen on varmaan tixtexejäkin väljempi ja 1-osainen taas on kireydessään kuin toinen iho.
Kyllä tixtexeilläkin on ajettu reilusti yli 300:a todistetusti. Itsekin olen ollut todistamassa tuollaista
biggrin.gif
.


Ens vuonna lienee sitten edessä jälleen Lappeenranta, Joensuu ja Halli, mitä vanhat merkit paikkaansapitävät nopeusajojen järjestelyn suhteen.... Hallissa taitaa olla ajettu se tämän hetken kovin tulos?
 
Montako jäsentä "ilmoittautuu" 100m/s clubiin enskesänä lisää? Itse veikkaan, että enemmän kuin 2... Laitetaan 4!! Tuplautus joukko! Muita veikkauksia? Ainakin mun ex-mopo toivottavasti menee vielä kovempaa kuin mun alla, kun kuskit kevenee, ja toivottavasti tekniikkaakin kehittyy vielä entisestään!
 
Itse en varmastikaan tule tavoittelemaan Suomen nopeimman titteliä(paremminkin hitaimman), mutta ehdottomasti 2011 kentälle tarkoitus mennä. Tavoitteena 275km/h mailille. Tänä vuonna ensi kertaa kävin kentällä, ja koukkuunhan siihen jäi. Ensi kaudelle on viisaampi pyörän säätöjen suhteen: tourinkirengas vaihtuu sporttisempaan liiallisen luiston estämiseksi+ hiukan pidempää välitystä, teippausta, reilumpaa madallusta. Sitten odotellaan suotuisia tuulia. Eiköhän sitä päästä tavoitteeseen
buttrock.gif
 
Selailin uutta Bomber Magazinea, siinä oli juttu Elvingtonin wheelie & top speed weekendistä elokuulta. Voittaja oli Shane Wogan Busalla 381,74. Kakkonen Jack Frost myös Busalla 380,77 ja kolmas Lloyd Davies edelleen Busalla 352,61.
Niin eipä toi Englannin ( Euroopan?) kärki niin kauhean kaukana ole.
 
Selailin uutta Bomber Magazinea, siinä oli juttu Elvingtonin wheelie & top speed weekendistä elokuulta. Voittaja oli Shane Wogan Busalla 381,74.
Ja sitä paitsi tää irkku Wogan on ykskätinen kaveri. Toinen käsi on proteesi, jolla kaveri roikkuu pyörän kyydissä.

Tämä antaa toivoa tällaiselle täysin kädettömällekin kuskille, ties kuinka kovaa pääseekään ilman käsiä...
 
Selailin uutta Bomber Magazinea, siinä oli juttu Elvingtonin wheelie & top speed weekendistä elokuulta. Voittaja oli Shane Wogan Busalla 381,74. Kakkonen Jack Frost myös Busalla 380,77 ja kolmas Lloyd Davies edelleen Busalla 352,61.
Niin eipä toi Englannin ( Euroopan?) kärki niin kauhean kaukana ole.
Kannattaa lukea Bomber lehti jatkossakin, saattaa ensi vuoden alusta lähtien olla enemmäkin kenttäajoja sivuavia juttuja?

JR

ps. Onko sulla Joensuusta tiedonkeruuta, mitä nopeutta mahto takatennari pyöriä? Ainakin kuulemani perusteella 6selle vaihtosi jälkeen sutiminen oli sitä luokkaa jotta useampi km tippu lopareita. Kiistatta reserviä sulla oli jo nyt.

ppss. Ja otsakkeeseen sen verran jotta 2jorma2 johdolla 5-6 kauden 2010 (taxi pois lukien) parasta on kärjessä kaudella 2011 stakin. Näin ainakin tilastollisesti spekuloituna
 
Ei ollu tiedonkeruuta, jolla olis saanut selkeetä dataa etu- ja takapyörän pyörimisnopeuseroista. Ihan vaan perstuntumalla ja kierroksien ja välityksen mukaan olis pitänyt mennä parikymppiä kovempaa. Nyt kun on saatu tekniikka toimimaan, niin olis tarkoitus talven aikana panostaa ilmanvastuksen pienentämiseen. Samalla varmaan se sutiminenkin vähenee.

Rupes vaan kiinnostamaan toi Elvington. Eikös se olis hyvä väli-etappi Taxillekkin ennen Ameriikan valloitusta?

Ps. Mitä toi taxi poislukien oikein tarkoittaa?
 
Menee offtopikiksi mut kiinostas tietää mitä kumeja isolohkobusanistit jouniri, jarim, ahtis ,titaani ,... käyttää/käytti lentokenttäajoissa kuluneen kesän aikana?
Muistaakseni Titaanilla oli Joensuussa joku 190/55 sarjanen sliksi?
entäs muilla?
 
Tilanne
Keskustelu on suljettu.
Back
Ylös