• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Suositelkaa mulle pyörää

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ted
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

ted

New member
Suositelkaa mulle pyörää

Ehkä joku muistaa, että viime syksynä päätin lopettaa moottoripyöräilyn... ja katinkontit!

Tämän keväinen budjettini on vaatimaton, n. 2000 euroa. Suositelkaapa minulle pyörää seuraavin ehdoin:

-Pysty tai melko pysty ajoasento. Gixxerit taitaa jäädä tältä kertaa...
-Potkua pitäisi olla kohtalaisesti. Kawan ZR-7S taitaa jäädä tästä syystä.
-Mieluiten jokin aikain saatossa kestäväksi osoittautunut malli.
-Ei custom, ei monttupyörä, ei supermoto-tyylinen. Ihan peruspyörä tai lievä kyykky
-Ei mielellään vanhempi kuin n. 1995. Tämä ei ole mikään tiukka kriteeri.

Tonniäffä:) Uusimmat mallia 2000. Ajoasento helvetin hyvä ja aika pysty, ja hyvä ajaa mutkissa, paksu teräspalkkirunko on helvetin painava ja jäykkä. Todella kestävä, jos ei pienet jako&laturiketjujen rolinat tyhjäkäynnillä tai kylmänä haittaa ajoittain. Ei mikään supersport nykymittareilla, mutta tuntuu superpyörältä jos on ajanut kortin 80-luvulla. Halpa. Helvetisti endurompi ajoasento kuin Bläkkärissä, Bläkkäri on tonniäffään verrattuna täyskyykky. Moottorissa todella vahva keskialue, yläpäässä vähän hengästyy. Jos fyrkkaa on 1500e ja ikää +40vee, niin mielestäni hyvä valinta. Aikuiseen makuun.

Tonniäffä:) Uusimmat mallia 2000. Ajoasento helvetin hyvä ja aika pysty, ja hyvä ajaa mutkissa, paksu teräspalkkirunko on helvetin painava ja jäykkä. Todella kestävä, jos ei pienet jako&laturiketjujen rolinat tyhjäkäynnillä tai kylmänä haittaa ajoittain. Ei mikään supersport nykymittareilla, mutta tuntuu superpyörältä jos on ajanut kortin 80-luvulla. Halpa. Helvetisti endurompi ajoasento kuin Bläkkärissä, Bläkkäri on tonniäffään verrattuna täyskyykky. Moottorissa todella vahva keskialue, yläpäässä vähän hengästyy. Jos fyrkkaa on 1500e ja ikää +40vee, niin mielestäni hyvä valinta. Aikuiseen makuun.

Tänks. 1000F on tosiaan saatavilla joka kylässä ja hyvässä maineessa. Olen joskus kokeillut. Ajoasentoa en muista, mutta sen, että se tuntui jotenkin kankealta. Kahtellaanpa siis näitä. Kiitoksia! Ja lisää ehdotuksia! :)

Tuo Bemari olisi pähee, mutta ei tosiaan onnistu. Ylempänä mainittu Yamaha on sittemmin maalattu, mikä herättää hiukan kysymyksiä. Ja todennäköisesti Rykkösen ajoasento on liian hankala käpälälleni. Mutta lisää vain, jos kellä on mielessä jokin tietty yksilö tahi vain pyörämalli! Kiitoksia tähän mennessä tulleista ehdotuksista!

Eipä tietoa BMW:n jarruista... mutta osta sinä tuo, kun mulla ei pätäkkä millään riitä =)

Osaakos joku kommentioda Ducati ST.2:ta. Moinen on kaupan, sopii budjettiini ja lienee huollettu mutta sijaitsee hiton kaukana. En viitsisi matkustaa seuraavalla junalla Kainuuseen todetakseni, että ei sittenkään...

Äkisti ehdottaisin Hondan cbr1000f tai Suizan bandiittia. Bonuksena tsekkaisin ekoja bläckböördejä tai 800 vfr:jä

CBR 1100:aa olen kokeillut, ja ajoasento lienee liikaa kropalleni. FJ:n olen omistanutkin. Muuttori niissä kestää kauemmin kuin... no, kun maailmanloppu tulee, jäljelle jää 100 000 Yamaha FJ:n moottoria, jotka pysyvät käynnissä happamalla piimällä. Kauhean painava vekotin on se, mutta mukava, kunhan saa liikkeelle =)

Lisää ehdotuksia vielä, jos keltä irtoaa =)

Toi R1 on kyl halpa ja varsin siistin näköinen laite. Eka oikea 1000cc superbike :rakastunut: siinä on kyl yllättävän tilava ja tourinkimainen ajoasento, tosin joku on pilannut sen ajo-ominaisuudet laskemalla keulaputkia reilusti kolmioista läpi, olettaen ettei perän korkeutta ole muutettu.

Mahtuisko tohon sun speksiin 600/900cc honda hornet? Noi olis aika ikiliikkujia ja hyviä yleispyöriä..

https://www.nettimoto.com/honda/cb/2283533

Hornet on mahdollisuuksien rajoissa, mutta linkittämäsi näyttää sen verran rakennellulta, että jätän väliin. Kiitoksia kuitenkin :)

600 Hornet on kyllä vallan notkea laite ajettavuudeltaan tähän hintaluokkaan jos teho vaan piisaa, ero esim. 600 Banditiin melkoinen. Tuntuu vaan kovasti olevan ns. kevätlisää just tämän hintaisissa pyörissä.

Myös Yamahan FZS600/FZ6 yms. vois sopia spekseihin, ei ole itsellä kokemuksia mutta enpä ole toisaalta kauheasti moitteitakaan kuullut.

Viimeksi muokattu:
Suattaapi olla. Minusta se näytti jotennii sangen pystyperäiseltä tuo ekana ehdotettu. Mutta tuo on oikein ajatus muutoin!

Back