Suzuki GS500E ja pientä rakentelua

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja GynZi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Oman Er-5 lookki muuttu ihan tajuttomasti kun vaihoin just ne pingismailat ledivilkkuihin. Vielä isompi muutos tuli tangonpääpeileillä. Kaikenlisäks ne tangonpääpeilit on hitosti paremmat ku ne tikunpäässä olevat!
062802jumpie_prv.gif
 
Oman Er-5 lookki muuttu ihan tajuttomasti kun vaihoin just ne pingismailat ledivilkkuihin. Vielä isompi muutos tuli tangonpääpeileillä. Kaikenlisäks ne tangonpääpeilit on hitosti paremmat ku ne tikunpäässä olevat!  
062802jumpie_prv.gif
Pitääpäs noita tangonpääpeilejä harkita. Tässähän pääsi käymään niin kuin pelkäsinkin, eli nälkä kasvoi syödessä  
crazy.gif


Aluksi piti vain vaihtaa umpio kirkaslasiseen, en saanut sitä sopimaan niin tuli tuplavalot, tuplavalot kaipasi lippaa niin tuli lippa, sitten matkatelkkarit näytti liian isoilta ja vaihtui vilkut, sen jälkeen päätin että nyt ei cliparit enää sovi lookkiin ja tilalle tuli tanko... kai se on pakko vielä pistää ne peilitkin ja mikä ettei takakate uudemman mallisesta, runko alla kun on tismalleen samanlainen.. sitten se leditakavalo ja ja ja ja ja ja....  
baaa.gif
 
mites meinasit saada vaijerit ja letkut riittämään? itse meinaan hain biltemasta tuollaiset palikat ja pohdiskelin siinä sitten että eihän nuo vaijerit ja letkut välttämättä riitä
 
Takavalo menee sitten vaihtoon kans, ellet ala rakentelemaan... Muuten en tiedä, penkki, sisäloksu jne kai sopii?
Penkki ja sisäloksu sopii, runko kun on pysynyt koko ajan täysin samana.
Takavaloksi tulee r1 led-takavalo, joka menee heittämällä paikalleen. Samalla kun saan takavalon virrankulutuksen laskettua, uskallan ehkä laittaa tuon toisenkin ajovalon toimintaan.
 
mites meinasit saada vaijerit ja letkut riittämään? itse meinaan hain biltemasta tuollaiset palikat ja pohdiskelin siinä sitten että eihän nuo vaijerit ja letkut välttämättä riitä
Kyllä niiden pitäisi riittää, niitä saattaa joutua ohjaamaan uusia reittejä pitkin tosin. Kahvojen paikat eivät niin paljoa kuitenkaan vaihdu että letkujen ja vaijerien pituus tulisi ongelmaksi.

Pohdiskelin samaa itsekin, mutta kun useat kyseisen operaation tehneet sanoivat että riittää niin kai se on uskottava.
 
Noin, tanko asennettu pyörään, aikaa meni aikalailla tasan tarkkaan 2 tuntia.

Ensikokemukset: Vau, nyt GS on ajettavuudeltaan sellainen kun moottoripyörän pitää olla. Ajoasento on miellyttävä ja ennenkaikkea tukeva. Jäi tosin mietityttämään, olisiko pitänyt ottaa se kapeampi tanko noin ulkonäöllisistä syistä ;)

Kaikki kaapelit, piuhat ja letkut menivät ongelmitta paikoilleen, kaasu- ja ryyppyvaijeri piti reitittää menemään putkien ulkokautta. Mitään muutoksia ei kuitenkaan tarvinnut pyörään tehdä. Voin vain suositella.

tanko4.jpg


tanko5.jpg


suzuki11.jpg
 
Tuosta "sarvien vaihdosta". Elikkä siihen meni sen mallinen kiinnike mikä on yhdellä pultilla kiinnitys ja ilmeisesti noille löytyvät kierteet tuosta ylälkolmiosta.. Entäs laitoitko noiden vanhojen klipareiden tilalle jotain? Ilmeisesti tuli parempi ajoasento?(pystympi)

Olikohan se storm joka kauppas jotain asennus sarjaa tuohon hommaan tais maksaa 120 päälle? ilmeisesti siinä oli tuohon vaijereihin jotain, mutta ohjaustanko ei ilmeisesti mukana..

Vaikka mulla on jäänyt noissa klipareissakin tuo ryypyn vaijeri vedätykselle, yhden pultin taakse..
 
GSXR fighteriin tilasin ebaysta jonkin Honda CB:n ryyppyvaijerin, joka sisältää vetohanikan. Orkkisvaijeri riitti kyllä tankoon asti fatbarilla, mutta tuolla saa vähän siistimmän, kun pääsee eroon yhdestä tankoon menevästä vaijerista. Ihan vinkkinä vaan, jos kiinnostaa.
 
Ite ainaki diggailen noista tangonpääpeileistä. Noista tuntuu näkevänki 100x paremmin kun "tavallisista"
mopo1.jpg

mopo2.jpg
 
pitäis itekkin tehä jotain muutosta tuolle gs:lle mutta ei tiedä mitä sitä lähtisi tekemään, tuo tangon vaihto voisi olla kyllä paikallaan
cool.gif
 
Itse ostin 30v:n tauon jälkeen pyörän. GS 500 E vm. 1990
Laittakaa ihmeessä oma foorumi jossa voi vaihtaa sanaa ko. kuljettimen tiimoilta.  
sport05.gif
 
Itse ostin 30v:n tauon jälkeen pyörän. GS 500 E vm. 1990
Laittakaa ihmeessä oma foorumi jossa voi vaihtaa sanaa ko. kuljettimen tiimoilta.  
sport05.gif
Foorumi olis hyvä, olisko koko 500 luokka samassa....

Sellaista ihmettelin, että onko tuossa ns.yläkolmion välissä joku vaimenninkumi klipsarvia väännellessä löytyy hyvin pieni joustovara
 
Terve! Jospa lämmittelisin vanhaa ketjua kun laittajia täällä tuntunut olleen. Itsellä tosiaan kuvan mukainen -89 72tkm ajettu gessu tuli perheeseen ja ollut kesällä hyvässä ajossa. Ajoasentoa helpottamaan olisi tiedossa juurikin tuo stongan vaihto jotta saisi vähän ryhtiä enempi. Ajovalojen vaihto houkuttelisi mutta toisaalta yksiumpioisessa on sitä jotain. 😂

Talven aikana olisi tarkoituksena laittaa vaihtoon takaiskari + koropala Stormilta. Eteen jouset + öljyt (suosituksi?), eteen että taakse uudet levyt että palat jarruihin että myöskin kytkimen uudet jouset ja levyt. Olisiko muita pyörään liittyviä vinkkejä mitä kannattaisi lähteä vaihtamaan/parantamaan kokemuksien perusteella? Hauska ajettavahan tuo on mutta saa kierroksia kyllä antaa reilusti että jaksaa vääntää.
 

Liitetiedostot

  • Snapchat-859183776.jpg
    Snapchat-859183776.jpg
    100,5 KB · Katselut: 29
Back
Ylös