• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Suzuki RF600

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja keitsi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

keitsi

New member
Suzuki RF600:sta ei vielä ollut omaa topiccia, joten tein sellaisen, kun tuli tässä emännälle haettua vasta Tampereelta tuollainen RF600 -94 punainen yksilö. Ilmoittautuuko muita RF600-kuskeja?

Muuta juteltavaa tästä vähän harvinaisemmasta pyörämallista?
Yhtään ei ole suomeen tullut virallisten maahantuojien kautta joten harvassa on nämä.
Mielestäni todella hyvä pyörä on ollut.

On muuten pirun nätti pyörä livenä, etenkin tuo punainen väritys. Ja jos ihan rehellisiä ollaan, ehkäpä jopa nätein pyörämalli. Kauneus on katsojan silmissä?

Muutenkin kiva pyörä ajella, paljon kevyempi hallita kuin RF900 vaikka painoero ei olekaan kovin iso. Etenkin kytkin on kevyempi, mitä emäntä kiittelee.

Pyörällä on mittarissa on 41k, joista n. 20k "saksan kilometrejä".
Hyvin kulkee ja yllättävän pirteä laite kaikin puolin.
Rivakasti liikahtaa vaikkapa autojonon ohi tarvittaessa.
Moni sanoo, että kuussataset on niin elottoman oloisia, mutta ihan pirteähän tuo on minusta vaikka itse pääasiassa RF900:lla ajelen.

Juttuja:

1. Pientä kolinaa kuuluu liikkeelle lähdettäessä (alle 2000 rpm), tuon äänen lähdettä en ole vielä paikantanut.
Pitäis käyttää katteita auki ja varmistaa ettei katteista lähde äänet.
Voipii tieten olla nokkaketjukin joka vähän kolkattaa, kun noista kilometreistä ei niin varmuutta ole. Tai kytkin.
Vaihdelaatikko ei taida olla, koska ääni häviää kun kierrokset nousee n. yli 2000.
Kovin huolestunut en tuosta äänestä kyllä ole, sen verran vaimea se on. Kuuluuko muilla mitään saman tapaista?

2. Sivuseisontatuki on vähän omituinen, sitä pitäisi vähän korjailla. Lonksuu edestakaisin miten sattuu. Muistelisin että oli RF:n tyyppivika, että toi sivuseisontatuen kiinnitys menee väljäksi.

3. Perä on paljon alempana mitä pitäisi (esim. valot näyttää liian ylös), ja muutenkin tuntuu vähän löysältä. Ykkösellä kierroksilla lähdettäessä taitaa tämän vuoksi keulakin käydä ilmassa. Vois olla varmaan jonkinlainen huollon paikka takajouselle/iskarille. Hyvinpä tuo kyllä tuosta huolimatta liikkuu, ei ole häirinnyt lainkaan, päinvastoin jalat yltää maahan emännällä entistä paremmin.

4. Kakkosvaihde on vähän ronkeli menemään sisään kolahtamatta, mutta tämä lienee ominaisuus. Kierroksia ei saa olla paljonkaan jos haluaa vaihtaa niin ettei kolahda. Auttaa huomattavasti kun vaihtaa todella nopeasti, mutta silti välissä kolahtaa ruman kuuloisesti.


Yksi punainen RF tullut ainoastaan oulussa kerran vastaan, en ehtinyt nähdä oliko 900 vai 600. Tunnustaako kukaan?

Briteissä on muuten ihan hyvä asiaan vihkiytynyt foorumi:
http://www.rfownersclub.co.uk/
 
Hyvä pyörä, ajelin ite 6 kesää ilman ongelmia.
Matala, eli sopii lyhyelle.
Tyhjäkäynnin kolina voipi johtua laturin laakerista? tyyppivika? Ei itseäni haitannut.
Ei muuta kuin kovaa ajoa, kestää niin ratailut kuin pitemmät reissut.
Hinta-laatu suhde kohdallaan.
 
Hyvä pyörä, ajelin ite 6 kesää ilman ongelmia.
Matala, eli sopii lyhyelle.
Tyhjäkäynnin kolina voipi johtua laturin laakerista? tyyppivika? Ei itseäni haitannut.
Ei muuta kuin kovaa ajoa, kestää niin ratailut kuin pitemmät reissut.
Hinta-laatu suhde kohdallaan.
Tyhjäkäynnillä ei kuulu mitään ylimääräistä, vain liikkeelle lähdettäessä.
Eli vain kun kytkimellä on kuormaa.

Laturissa ei vikaa.
 
suzuki2.jpg


En tiedä onnistuuko kuvan lataus, mutta itsellä oli kymmenisen vuotta sitten moinen kapistus. Rossisarvilla varustettuna oli todella hyvä ajella. Harmittavan tehoton vaan toi 600, ku kaverilla oli 900. Ja suuri plussa säilytyslokerosta katteessa, pitäis olla joka pyörässä.

600 RF

No tosta linkistä ehkä näkee, liittäkää joku, jos kuva ei muuten näy
 
Lämpömittarin kanssa sama ongelma/ominaisuus viihtyy ajossa paremmin sinisellä alueella kuin normaalissa saatikka punaisella. Termostaatti vaihdettu Suzukilta tilattuun alkuperäiseen. Ei vaikutusta.
 
Ei perkale.

Ryyppy päällä kestää käynnissä, sietää kaasua kikkailemalla. Tuntuu olevan sekuntejen viive kahvan kääntämisestä kierrosten nousuun. Hieman röpötystä havaittavissa kahvaa käännettäessä.
Ilman ryyppyä ei ole tyhjäkäyntiä eikä siedä kaasua

Kaasareita puhallettu paineilmalla.
Oiskohan tulpissa vika mitkä on vaihdettu n.2000km sitten, mikä niitä tulppia sitten rikkoisi?
 
Itseltä löytyy vm.95 kyseinen laite. tällä hetkellä seisoo kun hävis vapaa vaihde, siitä myös oma topikki mut, jos joku tietäs missä vois olla/tarkistaa vika niin olisin todella kiitollinen
bowdown.gif
 
Ei perkale.

Ryyppy päällä kestää käynnissä, sietää kaasua kikkailemalla. Tuntuu olevan sekuntejen viive kahvan kääntämisestä kierrosten nousuun. Hieman röpötystä havaittavissa kahvaa käännettäessä.
Ilman ryyppyä ei ole tyhjäkäyntiä eikä siedä kaasua

Kaasareita puhallettu paineilmalla.
Oiskohan tulpissa vika mitkä on vaihdettu n.2000km sitten, mikä niitä tulppia sitten rikkoisi?
Onko siinä vasemmalla sivussa bensahanan lähettyvillä sellaista nuppia? Siitä säädetään tyhjäkäyntiä, ainakin itellä on rf900 sellanen.
 
Back
Ylös