Suzuki RF600:sta ei vielä ollut omaa topiccia, joten tein sellaisen, kun tuli tässä emännälle haettua vasta Tampereelta tuollainen RF600 -94 punainen yksilö. Ilmoittautuuko muita RF600-kuskeja?
Muuta juteltavaa tästä vähän harvinaisemmasta pyörämallista?
Yhtään ei ole suomeen tullut virallisten maahantuojien kautta joten harvassa on nämä.
Mielestäni todella hyvä pyörä on ollut.
On muuten pirun nätti pyörä livenä, etenkin tuo punainen väritys. Ja jos ihan rehellisiä ollaan, ehkäpä jopa nätein pyörämalli. Kauneus on katsojan silmissä?
Muutenkin kiva pyörä ajella, paljon kevyempi hallita kuin RF900 vaikka painoero ei olekaan kovin iso. Etenkin kytkin on kevyempi, mitä emäntä kiittelee.
Pyörällä on mittarissa on 41k, joista n. 20k "saksan kilometrejä".
Hyvin kulkee ja yllättävän pirteä laite kaikin puolin.
Rivakasti liikahtaa vaikkapa autojonon ohi tarvittaessa.
Moni sanoo, että kuussataset on niin elottoman oloisia, mutta ihan pirteähän tuo on minusta vaikka itse pääasiassa RF900:lla ajelen.
Juttuja:
1. Pientä kolinaa kuuluu liikkeelle lähdettäessä (alle 2000 rpm), tuon äänen lähdettä en ole vielä paikantanut.
Pitäis käyttää katteita auki ja varmistaa ettei katteista lähde äänet.
Voipii tieten olla nokkaketjukin joka vähän kolkattaa, kun noista kilometreistä ei niin varmuutta ole. Tai kytkin.
Vaihdelaatikko ei taida olla, koska ääni häviää kun kierrokset nousee n. yli 2000.
Kovin huolestunut en tuosta äänestä kyllä ole, sen verran vaimea se on. Kuuluuko muilla mitään saman tapaista?
2. Sivuseisontatuki on vähän omituinen, sitä pitäisi vähän korjailla. Lonksuu edestakaisin miten sattuu. Muistelisin että oli RF:n tyyppivika, että toi sivuseisontatuen kiinnitys menee väljäksi.
3. Perä on paljon alempana mitä pitäisi (esim. valot näyttää liian ylös), ja muutenkin tuntuu vähän löysältä. Ykkösellä kierroksilla lähdettäessä taitaa tämän vuoksi keulakin käydä ilmassa. Vois olla varmaan jonkinlainen huollon paikka takajouselle/iskarille. Hyvinpä tuo kyllä tuosta huolimatta liikkuu, ei ole häirinnyt lainkaan, päinvastoin jalat yltää maahan emännällä entistä paremmin.
4. Kakkosvaihde on vähän ronkeli menemään sisään kolahtamatta, mutta tämä lienee ominaisuus. Kierroksia ei saa olla paljonkaan jos haluaa vaihtaa niin ettei kolahda. Auttaa huomattavasti kun vaihtaa todella nopeasti, mutta silti välissä kolahtaa ruman kuuloisesti.
Yksi punainen RF tullut ainoastaan oulussa kerran vastaan, en ehtinyt nähdä oliko 900 vai 600. Tunnustaako kukaan?
Briteissä on muuten ihan hyvä asiaan vihkiytynyt foorumi:
http://www.rfownersclub.co.uk/
Muuta juteltavaa tästä vähän harvinaisemmasta pyörämallista?
Yhtään ei ole suomeen tullut virallisten maahantuojien kautta joten harvassa on nämä.
Mielestäni todella hyvä pyörä on ollut.
On muuten pirun nätti pyörä livenä, etenkin tuo punainen väritys. Ja jos ihan rehellisiä ollaan, ehkäpä jopa nätein pyörämalli. Kauneus on katsojan silmissä?
Muutenkin kiva pyörä ajella, paljon kevyempi hallita kuin RF900 vaikka painoero ei olekaan kovin iso. Etenkin kytkin on kevyempi, mitä emäntä kiittelee.
Pyörällä on mittarissa on 41k, joista n. 20k "saksan kilometrejä".
Hyvin kulkee ja yllättävän pirteä laite kaikin puolin.
Rivakasti liikahtaa vaikkapa autojonon ohi tarvittaessa.
Moni sanoo, että kuussataset on niin elottoman oloisia, mutta ihan pirteähän tuo on minusta vaikka itse pääasiassa RF900:lla ajelen.
Juttuja:
1. Pientä kolinaa kuuluu liikkeelle lähdettäessä (alle 2000 rpm), tuon äänen lähdettä en ole vielä paikantanut.
Pitäis käyttää katteita auki ja varmistaa ettei katteista lähde äänet.
Voipii tieten olla nokkaketjukin joka vähän kolkattaa, kun noista kilometreistä ei niin varmuutta ole. Tai kytkin.
Vaihdelaatikko ei taida olla, koska ääni häviää kun kierrokset nousee n. yli 2000.
Kovin huolestunut en tuosta äänestä kyllä ole, sen verran vaimea se on. Kuuluuko muilla mitään saman tapaista?
2. Sivuseisontatuki on vähän omituinen, sitä pitäisi vähän korjailla. Lonksuu edestakaisin miten sattuu. Muistelisin että oli RF:n tyyppivika, että toi sivuseisontatuen kiinnitys menee väljäksi.
3. Perä on paljon alempana mitä pitäisi (esim. valot näyttää liian ylös), ja muutenkin tuntuu vähän löysältä. Ykkösellä kierroksilla lähdettäessä taitaa tämän vuoksi keulakin käydä ilmassa. Vois olla varmaan jonkinlainen huollon paikka takajouselle/iskarille. Hyvinpä tuo kyllä tuosta huolimatta liikkuu, ei ole häirinnyt lainkaan, päinvastoin jalat yltää maahan emännällä entistä paremmin.
4. Kakkosvaihde on vähän ronkeli menemään sisään kolahtamatta, mutta tämä lienee ominaisuus. Kierroksia ei saa olla paljonkaan jos haluaa vaihtaa niin ettei kolahda. Auttaa huomattavasti kun vaihtaa todella nopeasti, mutta silti välissä kolahtaa ruman kuuloisesti.
Yksi punainen RF tullut ainoastaan oulussa kerran vastaan, en ehtinyt nähdä oliko 900 vai 600. Tunnustaako kukaan?
Briteissä on muuten ihan hyvä asiaan vihkiytynyt foorumi:
http://www.rfownersclub.co.uk/