Suzuki Sv 1000S

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hemppo87
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Itsellä 16 edessä ja 42 takana. Toimii omassa ajossa en harrasta touring retkeilyä.
Toi eturattaan vaihto -1 (16) pienempää auttaa mukavasti, välitykset sopii sen jälkeen suomen teille paremmin. On vielä "sivistyneen" oloinen. -2 (15) alkaa mennä rähinän puolelle, sellastakin tullu koitettua.

laskurilla voi pähkäillä lisää.
http://www.gearingcommander.com/
 
Itsellä 16 edessä ja 42 takana. Toimii omassa ajossa en harrasta touring retkeilyä.
Toi eturattaan vaihto -1 (16) pienempää auttaa mukavasti, välitykset sopii sen jälkeen suomen teille paremmin. On vielä "sivistyneen" oloinen. -2 (15) alkaa mennä rähinän puolelle, sellastakin tullu koitettua.

laskurilla voi pähkäillä lisää.
http://www.gearingcommander.com/
Itselläkin ekat n. 200km ajettuna tälle keväälle, jotka ovat myöskin ekat kilometrit talvella ostetulla Sv:llä. Loistava peli, ei voi kun hymyillä
smile_org.gif


Paljokos on kiekat 100km/h vauhdissa noilla sun välityksillä? Oon kans vähä miettiny tollasii välityksiä.

Tre modi kävi kans mielessä vaikkakin pyörä tuntuis pelaavan nykyiselläänkin hyvin...
 
Perkeleen perkele kun noita näkee liikenteessä niin oma kwaka ei tunnu enää miltään... Nyt hyvät ihmiset ostakee hyvä kwaka pois, että saan ostettua tuommosen sv:n itelleni, alkaa jo tekeen pahaa.
crazy.gif
 
Onkos pc3:sta ja TRE moddia kellään yhtäaikaa kiinni?
miten mopo käyttäytyy kun esim. 1 vaihteella heität tupin nurin pienessä vauhdissa (vakio välitykset)?

tars se varmaan tehdä omaanki vehkeeseen, keulis paremmin!  
tounge.gif

tarkotan siis tässä motskaria  
biggrin.gif

(täsmennys suljetulla alueella)...
 
Kiitti möhkikselle linkistä. Siitä saa hyvää suuntaa valintaan.

Oliko hajuja minkälainen operaatio tosta eturattaan vaihdosta kehkeytyy. Nopeella vilkasulla näytti että eturattaan suoja olis jumissa kytkimen letkun takana... Jos tällakertaa kysyis vinkkejä ennenku yritetään ja erehdytään.
 
hmm... Oiskohan mitään järkeä, jos vaihtas vaan etusen yhtä pienemmäks eli 16. Tosin ei noi kierrokset 100-120km/h vauhdissa noilla 16 ja 42 väleilläkään vielä varmaan turhan korkeella ole matkan ajoa ajatellen. Noilla vakio väleillä kun pysyy satkussa kutosella alle 4000rpm.

Onkos suurikin ero ajossa sitte nuilla 16 ja 42 väleillä vakioihin? Kiihtyvyydessä tai keulan nousussa yms.?

Entäs jos pyörään laittaa esim. Ivan`s smart tre:n nii onko siihen mahdollista laittaa vielä erikseen vaihdenäyttöä?
 
"Oliko hajuja minkälainen operaatio tosta eturattaan vaihdosta kehkeytyy. Nopeella vilkasulla näytti että eturattaan suoja olis jumissa kytkimen letkun takana... Jos tällakertaa kysyis vinkkejä ennenku yritetään ja erehdytään."

Ei se helpoimmasta päästä ole, toi eturattaan vaihto.
Ihan kylmiltään en suosittele hommaan ryhtymistä.
Eturatas voi olla tiukasti kiinni, samoin kytkimen sylinterin takaisin laitossa pitää olla huolellinen..mm.

"Onkos suurikin ero ajossa sitte nuilla 16 ja 42 väleillä vakioihin? Kiihtyvyydessä tai keulan nousussa".
On, 3-4-5 vaihde on todella lähekkäin. Enemmänhän se tuo tuntua, kuin todellista kiihtyvyyden parannusta toi välitysten muutos. Kyl se 2 vaihteella voi vahingossa etusta nostaa.
tounge.gif
 
No nyt se on omalle SV:lle kertynyt tuo 200 km myös, Yoshin 3/4 2 yhteen hormi toi kunnon puheet, TRE mod vielä pitäisi laittaa,
sitten penkissä Boxi säätöihin, niin jo kelpaa. Mahtaakohan sitten ilmetä keulimisilmiötä myös kakkosvaihteella. Nyt ei muutakuin nostaa kevyesti vaihtaessa sille päälle sattuessaan. Onko kellään kokemusta?
 
Omalla SV:llä (eka oma pärrä) on nyt takana viitisensataa kilsaa vasta, ja suurin arkuus alkaa karista. Aikaisemmin kokemuksia on ollut vaan oikeastaan XX:stä ja sitten paljon miedommista värkeistä.

Tuo tuntuu aika käypäseltä normipärtsäilyyn, jaksaa jotenkin mennä tai sitten vaan oma tuntuu sille (VFR800 taitaa olla osapuilleen samantehoinen, mutta se ei vaan tuntunut kulkevan
biggrin.gif
). Äänet on kerrassaan ihanat, pruukkaa mokoma poltella putkessakin (?!?!) kaasua höllätessä ja sehän ei "all show, no go" -henkistä kuskia haittaa ollenkaan.

Mahtaako tuo sitten tarjota lisää löylyä pikkyzetaan verrattuna, sitä en osaa sanoa, mutta kyllä tuolla varmaankin pahimman ajamisen tuskan taltuttaa. Vakioplexi heittää huippupitkästä kuskista (173cm) tuulen selvästi kypärän alle, joten aika inhimillisen hiljainen ajellakin ainakin Laserin pöntöillä (taitaa toki olla dB-killerit vielä paikallaan;-)
 
näpit alkaa jo hikoamaan... Kohta lähössä SV:tä katsomaan, toivottavasti on myyjän kertomuksien mukainen. Koeajo räntäsateessa ei liikaa houkuta, mutta polte on niin kova että aivan sama vaikka satais jalkarättejä!
tounge.gif
 
näpit alkaa jo hikoamaan... Kohta lähössä SV:tä katsomaan, toivottavasti on myyjän kertomuksien mukainen. Koeajo räntäsateessa ei liikaa houkuta, mutta polte on niin kova että aivan sama vaikka satais jalkarättejä!  
tounge.gif
Olin myyty vaikkakin koeajo oli perseestä sääolosuhteiden takia, jakso silti hymyillyttää ja huomenna vaihtuu kawa sukisukiin! Jumalauta, saakohan tässä edes nukuttua?
062802jumpie_prv.gif
 
No nyt se on omalle SV:lle kertynyt tuo 200 km myös, Yoshin 3/4 2 yhteen hormi toi kunnon puheet, TRE mod vielä pitäisi laittaa,
sitten penkissä Boxi säätöihin, niin jo kelpaa. Mahtaakohan sitten ilmetä keulimisilmiötä myös kakkosvaihteella. Nyt ei muutakuin nostaa kevyesti vaihtaessa sille päälle sattuessaan. Onko kellään kokemusta?
Ei nostanu 2:lla keulaa ainakaa Mulla ilman kytkintä. PC3 kiinni,säädetty
Viaberin penkissä ja TRE:tä kokeiltu ilman mainittavaa vaikutusta.
Vakiovälitykset mopossa mutta toisaalta "kuollutta painoa" on
kuskiin kertynyt muutaman bruttorekisteritonnin verran
tounge.gif
 
minkälaista kämpyrää säätöpenkki piirsi? olis kiva tietää vähän vertailukohtaa kun 20 päivä menee oma säätöihin...  
smile_org.gif
 
Nyt on supervessa pihassa ja takana ensimmäiset parisen sataa kilometriä... Eihän tässä voi lakata hymyilemästä, on se vaan niin VITUN hyvä laite!

062802moto_prv.gif
 
nyt mielipiteitä, olis tarjolla yoshimuran hiilikuituset (kolmionmuotoset) vaimentimet, ajettu 20tkm ja virheettömät. Hintapyyntö 500€, onko liikaa? kun eikös noi maksa uutena jotain lähemmäs 1000€?

Ja jatkokysymys; vaatiko sv powercommanderin putkien vaihdon seuraksi, vai pystyykö tuon oman boksin säätämään tehoputkille sopivaksi?
 
nyt mielipiteitä, olis tarjolla yoshimuran hiilikuituset (kolmionmuotoset) vaimentimet, ajettu 20tkm ja virheettömät. Hintapyyntö 500€, onko liikaa? kun eikös noi maksa uutena jotain lähemmäs 1000€?

Ja jatkokysymys; vaatiko sv powercommanderin putkien vaihdon seuraksi, vai pystyykö tuon oman boksin säätämään tehoputkille sopivaksi?
Mun Sv:ssä on juurikin samat putket kiinni (yoshimura TRS carbon) ja kyllä ne oli uutena maksaneet yli 1000€. Voi säädellä ilman komentajaakin... Mun pyörä on säädetty penkissä putkien ja K & N suodattimen vaihdon jälkeen.


Äänet nuilla putkilla on tosiaan KOMIAT!
inlove.gif
 
nyt mielipiteitä, olis tarjolla yoshimuran hiilikuituset (kolmionmuotoset) vaimentimet, ajettu 20tkm ja virheettömät. Hintapyyntö 500€, onko liikaa? kun eikös noi maksa uutena jotain lähemmäs 1000€?

Ja jatkokysymys; vaatiko sv powercommanderin putkien vaihdon seuraksi, vai pystyykö tuon oman boksin säätämään tehoputkille sopivaksi?
Mun Sv:ssä on juurikin samat putket kiinni (yoshimura TRS carbon) ja kyllä ne oli uutena maksaneet yli 1000€. Voi säädellä ilman komentajaakin... Mun pyörä on säädetty penkissä putkien ja K & N suodattimen vaihdon jälkeen.


Äänet nuilla putkilla on tosiaan KOMIAT!  
inlove.gif
Ja varmistu vielä että saan samaan hintaan lsl:n kaatumatatit ja toiset clip-onitkin... eli seuraavaksi soiteltava aika penkitykseen
smile_org.gif
 
Onkos porukka käyny Sv:llä varttimailia ajamassa? Millasia aikoja/nopeuksia?

Itse kävin tänään elämäni ekat varttimailit kiihyttelemässä, ja rupeshan se loppua kohti jo jotenki onnistumaan... mukavaa ainaki oli
smile_org.gif
 
Onkos pc3:sta ja TRE moddia kellään yhtäaikaa kiinni?
miten mopo käyttäytyy kun esim. 1 vaihteella heität tupin nurin pienessä vauhdissa (vakio välitykset)?

tars se varmaan tehdä omaanki vehkeeseen, keulis paremmin!  
tounge.gif

tarkotan siis tässä motskaria  
biggrin.gif

(täsmennys suljetulla alueella)...
Tre + pc3 kiinni, toimii kyllä
smile_org.gif

Takana +2 ja edessä -1 ratastus, kiihtyy hyvin (ja vahingossa voi etunenkin nousta, mutta vain vahingossa, keulia kun ei osaa - ja sehän on laitontakin ;-)  )
- mutta huipuista lähtee pois ja paljon... tosin ihan riittävästi viellä niitäkin, ainakin radalle - ja mun ajoihin
smile_org.gif

062802moto_prv.gif


... ja jotta sai putkien paukkumisen pois niin pairblock kanssa... devileistä lähtee ihan riittävä möykkä... itseasiassa tekis mieli vaihtaa koko mopotin jo hiljaisempaan  
crazy.gif
 
Back
Ylös