• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

SV 1000 tehot & tuning

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JFK
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
tehot2.jpg

Kuvassa ympättynä R1 2004  ja V2 koneet samaan kuvan ja näyttäisi että vasta YLI 8000 kierroksen jälkeen R1 on vahvampi....... missä on v2:sten kuuluisa vääntö... Siinä !!!

-Jani

Kuvassa ympättynä R1 2004  ja V2 koneet samaan kuvan ja näyttäisi että vasta YLI 8000 kierroksen jälkeen R1 on vahvampi....... missä on v2:sten kuuluisa vääntö... Siinä !!!

-Jani
Tuohon kun olisit ympännyt jostain vielä esim. Trumpan Sprint 955 käppyrän, olisit huomannut että R1 menee ohi vasta yli 9.000, eikä V2:set edes silloinkaan, vaan reilusti alempana koko ajan...eli RIVIKOLMOSESSA ne vasta yhdistyy parhaat puolet
wink.gif

v2-r3.jpg

Ohessa v2 set vastaan 2002 955i Daytona mikä näkyy mustana ja harmaana.

Taitaa v2 edelleen rulettaa.  
062802jumpie_prv.gif

-Jani

Väärä vehje, teit tahallaan ettei sun tarvi myöntää erehtyneesi
wink.gif

Kato vaikka Triple?
tounge.gif

2002SpeedTriple.jpg

Totta puhut, aika hyvin 2002SpeedTriple puhuu !!!

- Jani

vain noista löyty:
2000 TT600
2000 955i Daytona
2001 TT600
2002 TT600
2002 955i Daytona
2002 Speed Triple
2004 Daytona 600

Sprintiin ja Tripleen on Daytonan myllyä modattu; huipputehoa hieman laskettu, mutta ala- ja keskikierrosten tehoa lisätty, kone muuten periaatteessa sama
wink.gif

Olen nähnyt Sprintistä vielä hieman huimemmankin käyrän, mutta hyvähän oli toi sun löytämäsikin
wink.gif

Välityksetkin aika nappiin, 5.000 rpm, 6. vaihteella vauhtia 140 km/h, tehoa 70 hv
cool.gif
(vrt. esim VFR 800 samoilla kierroksilla noin 40 hv)

6. vaihteella muuten 60 - 140 km/h alle 8 sekuntia
cool.gif

Ai niin, mutta tää olikin Suzuki-talk, Sorry
confused_orig.gif

Mutta oikeesti kiitoksia havainnollisesta käppyrästä (ja etenkin kun ex-Suzukistille tuli niin hyvä mieli)
cool.gif

Wohou... Kylläpäs porukka onkin ottanu onkeensa meikän pikku provoilusta.  
biggrin.gif
Älkää välittäkö, se on mun luonto... Mihin noista dynoista on kadonnu The mighty FZS1000? Eikös se ole ihan testattu juttu ettei tuo Kwakun Z1000 yllä väännöissä oikeen mihinkään... Joten huono vertaus. Itseasiassa Z1000 on saanu piiskaa just huonosta väännöstään...
wink.gif
= Hyvähän se on siis ottaa mukaan tänne V2 vs. RIVI taistoihin...
tounge.gif

Tää menee taas offtopiciin, mut menköön.

Tuolta löytyy se fzstonnin käyrä jos joku haluaa noita asetella päällekkäin. Tota juttua lukiessa alkoi kyllä toi ZRX taas kiinnostaan..

Jees...4000.sta alkaa oleen jo vääntöä käytössä ihan riittämiin. Tuo kuoppa tossa ihan alussa kuulemma, KUULEMMA, korjaantuu sliparilla paremmaksi...mene ja tiedä. Olipas hieno ja nautinnollinen artikkeli...Kiitos  
tounge.gif
Nyt jätän susnakuskit rauhaan täällä...
wink.gif

fz1.jpg

Tossa FZ1 sinisellä korostettuna, ylempi musta Suzuki B 1200, ylin Kawa ZRX 1200

No FZ1 jää alakierroksilla ja sen jälkeen suht samassa SV:n kanssa

mutta V2:sessa saa Hyvät äänet kaupanpäälle !!

Pelkät väännöt kuvassa

- Jani

Tohon käyrästöön kun lyö sen ZRX:n tehokippuran ni se näyttää aika komeelta. Vielä ku siihen tekis ne perusvirit ni jaksais paremmin ylhäälläkin. Mut ei oo paljoo esim svtonnilla sanottavaa tehoissa ja väännöissä, no taitaa kulussa kuitenkin olla...

Oot muuten melkosen maanantai dynon tästä Fazerista onnistunu löytään. Normaalit takanakkitehot pitäis olla 125-130hv.n välissä...Näin ainaki mun kattelemissa dynoissa. Putkenvaihdolla mennään sit jo yli 140hv takikselta. Olikohan tuolla FXD.llä justiinsa näin? Siis tällä keltasella Fazumiehellä joka täälläkin pyörii...
biggrin.gif

Tässä vähän faktaa kun vertailee samassa dynossa esim. Z1000 ja Isoon Hornettiin. Ylivoimaa...

Fazerin aamupalat...=)

En oikeen tajua miten tosta Z1000.sta on Sports Riderilla muka saatu yli 120 takikselta ku kaikissa muissa dynoissa se pyörii tuossa 113hv.n tienoilla?!? Lisäksi jopa Hornetti löylyttää tuota Z1000.sta miten tahtoo väännön suhteen. Mut tässä nyt on ainaki sama dyno, eli tulokset vertailukelpoisia.  
033102beer_1_prv.gif

P.S Hitto, minähän juutun tänne väitteleen melkeen väkisin.  
biggrin.gif

Oot muuten melkosen maanantai dynon tästä Fazerista onnistunu löytään. Normaalit takanakkitehot pitäis olla 125-130hv.n välissä...Näin ainaki mun kattelemissa dynoissa. Putkenvaihdolla mennään sit jo yli 140hv takikselta. Olikohan tuolla FXD.llä justiinsa näin? Siis tällä keltasella Fazumiehellä joka täälläkin pyörii...
biggrin.gif
Niinpä... Vakiona löytyi huipputehoa takakumilta 129 pilkkujotain ja Yoshin koko putkella + suodattimen ja suuttimien vaihdon jälkeen 140,6. Vääntöhuippu on 114 pilkkujotain. Vääntökäyrä jäi alkuperäisen alapuolelle jossain kohtaa alle 4000rpm. Pahus kun ei noita käppyröitä tähän hätään ole mukana eikä varsinkaan sähköisessä muodossa.

Jos ei muuta niin ainakin äänet ja ajamisen ilo on kohdallaan.
tounge.gif

Noista dynokäyristä sen verran että ne ovat vertailukelpoisia vain samoissa olosuhteissa samalla dynolla tehtynä. Luulen mä.

Tässä vähän faktaa kun vertailee samassa dynossa esim. Z1000 ja Isoon Hornettiin. Ylivoimaa...

Fazerin aamupalat...=)
Ymmärsinköhän nyt väärin kun musta näytti siltä että vain Z1000 oli noista vakio? FZ1 Yoshi muffler, CB 900 Staintune mufflers, Z1000 Std.
Jep...kyllähän siinä ihan mainittiinkin että Z1000 oli ainoo vakio putkella. Muttei pelkillä slipareilla tommosia tehoeroja selitellä silti.  
wink.gif
(Vaikka V2 miehet siinä lajissa kovia ovatkin...)Onneksi FXD.llä on faktoja sentään ihan omasta takaa...

biggrin.gif
Niinpä... Vakiona löytyi huipputehoa takakumilta 129 pilkkujotain ja Yoshin koko putkella + suodattimen ja suuttimien vaihdon jälkeen 140,6. Vääntöhuippu on 114 pilkkujotain. Vääntökäyrä jäi alkuperäisen alapuolelle jossain kohtaa alle 4000rpm. Pahus kun ei noita käppyröitä tähän hätään ole mukana eikä varsinkaan sähköisessä muodossa.

Jos ei muuta niin ainakin äänet ja ajamisen ilo on kohdallaan.
tounge.gif

Noista dynokäyristä sen verran että ne ovat vertailukelpoisia vain samoissa olosuhteissa samalla dynolla tehtynä. Luulen mä.
Tiiät varmaan että se alakierroksien vakiota huonompi vääntö johtuu exupin poistamisesta? Sliparilla hönkää olis tullu lisää joka paikkaan, alakierroksillekin. Huipputehoa sait tosin tolla kokoröörillä hiukan enemmän kuin sliparilla.

Back