• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

SV-kuskeja?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ted
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Jep. Kyllähän se minunkin pyöräni ravistaa, kun antaa kaasua. Olen olettanut sen olevan V2-moottorin ominaisuus.

Mulla on omassa SV:ssä Sargent- merkkinen satula. Maksaa muutaman satasen, mutta on kyllä tässä kolmen kesän aikana hintansa haukkunut. Onhan tuohon muutakin pientä tullut näperreltyä :right:

SV2016look800x450.jpeg

Neljä kesää ollut pyörä omistuksessa ilman isompia murheita. Ajot olleet lähinnä nurkissa pyörimistä, mutta muutamia pitempiäkin päivätaipaleita ja parina viime kesänä rataakin jonkin verran.

Taisit olla Kemoralla viime kesänä? Taisin käydä kuolaamas ton vieres itekki, muttei näkyny omistajaa...

Jep. Kyllähän se minunkin pyöräni ravistaa, kun antaa kaasua. Olen olettanut sen olevan V2-moottorin ominaisuus.

Kyllähän se ominaisuus on V-koneelle ravistus, muttei sellainen järkyttävä rynkytys. Mulla oli vaan onneksi siinä jousissa vasta väljystä sen sentin verran kytkin ulkokehällä, eli kytkin kruunu pääsi pyörähtään ennen kuin jouset otti vastaan ja tästä sitten tuli se rynkytys hapettaessa. Nyt ei oo mitää väljystä ja paaaalijo tasasemmin vetää.

Tuossa kerrottu siitä kytkimen tyyppiviasta: https://www.werksparts.com/clutch-baskets-pg-1.html

Tuolla käytin omani ja hyvin toimi homma.

https://www.youtube.com/watch?v=O2BFS7pYc_0

EDIT: Linkki youtube videoon missä väljystä esitetty. Alkaa ~1:30 kohil.

Kävin tällä välin kokeilemassa pyörääni. Ei sitä käynnin karkeutta ja tärinää nyt suorastaan rynkytykseksi voi sanoa. Kaikenlaisia värinöitä ja tärinöitä sieltä kiihdyttäessä tulee, mutta tasakaasulla ajaessa värinät ovat hyvinkin kohtuulliset. En siis ainakaan välittömästi huolestu siitä. Ei muuta kuin ajoa, ja kunhan talous pyörän oston jälkeen palaa raiteilleen, niin uudet öljyt ja suodatin ja muuta pientä huoltoa! Venat ehkä kannattaa säädellä myös alkaneen kauden aikana :orgmp:

Oma SV1000S -04 meni lunariin viime kesänä. Pidin pyörästä paljon, mutta tiukka polvikulma oli tämän mittaiselle pieni ongelma pidemmillä reissuilla. Kone oli tosi miellyttävä. Ei ainakaan yhtään häpeä tälle mun nykyiselle kotarin 990:lle.
Mulla olis muuten pari KN öljynsuodatinta SV:hen, ja neljää litraa Teboil Superbike öljyä, joista voisin luopua edulliseen hintaan. Kaarinassa sijaitsevat. Niin ja punainen takapenkin suojus, seat cowl.

Muok. Suodattimet ja seat cowl myyty.

Taisit olla Kemoralla viime kesänä? Taisin käydä kuolaamas ton vieres itekki, muttei näkyny omistajaa...
Ihan mahdollista. Edellis kesän viimeinen Kemoran päivä päättyikin mulla kaatoon. Onneksi oli siinä vaiheessa ratakatteet kiinni, niin ei alkuperäiset hajonneet. Jonkin verran tuli kuitenkin käytönjälkee tuohon oikealle kyljelle.

Kävin tällä välin kokeilemassa pyörääni. Ei sitä käynnin karkeutta ja tärinää nyt suorastaan rynkytykseksi voi sanoa. Kaikenlaisia värinöitä ja tärinöitä sieltä kiihdyttäessä tulee, mutta tasakaasulla ajaessa värinät ovat hyvinkin kohtuulliset. En siis ainakaan välittömästi huolestu siitä. Ei muuta kuin ajoa, ja kunhan talous pyörän oston jälkeen palaa raiteilleen, niin uudet öljyt ja suodatin ja muuta pientä huoltoa! Venat ehkä kannattaa säädellä myös alkaneen kauden aikana :orgmp:

Paljo sun mopol ajettu? Se riippuu paljo siitäki miten ajettu ja kuinka paljon kuin nopeesti se väljistyy. Mulla nyt mittarissa 49tkm. Ei se tasakaasulla ajaessa täristäny mullakaa, mut ku laitto kunnolla happea et vääntöä oli käytös nii rupes tärrää liian paljo mun makuun. Toi werksin tyyppi tuumas mulle et ei ollu kauheen paha vielä toi mun kytkin ja siten onnistu uudelleerakentaminen hyvin. Ja totta, ajoa vaan, ei se hajoa käsiin. :orgmp:
Suotimista ja öljyistä sen verran et ite käyttäny Motulin 5100 10W-40 ja Suzuki oem suodatinta nii hyvin pelannu. Molempia löytyy motonetistä.

Tänään meni uudelle omistajalle SV100S ja ylimääräiseksi jäi SW-Motecin tarakka. Siisti ja pieni kyykkyyn sopiva tavarateline. Itselläni oli siihen kytketty Bags Connectionin tankkilaukku hevosenkenkä kiinnityksellä.
Myydään siis pois, joko pelkkä teline tai teline+laukku kiinnikkeineen.
Kuvia ja yhteyden otot miel sähköpostilla, niin tavoittaa minut parhaiten. Tavarat ovat Hki.
kajosma@gmail.com

Takateline 50€
Laukku, teline ja kiinnike 120 €

Täällä on yksi pikku sv kuski. Vallan tyytyväinen olen pyörään ollut kahden kauden perusteella. Sopii kaupunkipyörittelyyn ja pieneen matkailuunkin. Kolmatta kautta jo vähän aloiteltukin :thumbsup:

Myöhäinen vastaus. noin 48 000 on nyt matkamittarissa. Ja viikon päästä menee pyörä venttiilien säätöön. Öljyt ja filtteri vaihdetaan samalla. Muita huoltoja siihen on myyjältä saamani kuittinivaskan mukaan tehty hiljattain, joten ei muuta kuin lisää kilometrejä!

Paljo sun mopol ajettu? Se riippuu paljo siitäki miten ajettu ja kuinka paljon kuin nopeesti se väljistyy. Mulla nyt mittarissa 49tkm. Ei se tasakaasulla ajaessa täristäny mullakaa, mut ku laitto kunnolla happea et vääntöä oli käytös nii rupes tärrää liian paljo mun makuun. Toi werksin tyyppi tuumas mulle et ei ollu kauheen paha vielä toi mun kytkin ja siten onnistu uudelleerakentaminen hyvin. Ja totta, ajoa vaan, ei se hajoa käsiin. :orgmp:
Suotimista ja öljyistä sen verran et ite käyttäny Motulin 5100 10W-40 ja Suzuki oem suodatinta nii hyvin pelannu. Molempia löytyy motonetistä.

Oulussahan onkin useampi sv1000 :thumbup:. Viime keväänä vaihdoin naku-sv650:n tonniseen nakuun ja sillä tuli ajettua nurkkapyörittelyssä reilu 10 tkm. Alkukauden se saa olla nyt seisonnassa, kun testaan miltä kyykky maistuu (Triumph Daytona 955i '02).

Ajettu vajaa 80 tkm. Kuuspuokilla mittarissa oli liki 100tkm. Kestävä pata. Takavälityksenä ensin kokeilin 43, mutta se meni mielestäni liian tiheäksi ja 42 on sopiva. PowerCommander ja Devilit löytyy. Tuollaista käppyrää saatu säädössä:
Antila valmis.jpg

Tykkään SV:stä paljon, mutta katsotaan kumpi menee lopulta myyntiin, kunhan maistiaiset on otettu. Vai raskiiko kummastakaan luopua :cruising:

Tuli 650S sv hommattua ja ihan kiva pyörä, mutta yksi ongelma on. Ei tarvitse ajaa pitkääkään matkaa kun alkaa oma miehinen alakerta puuttumaan tai lähinnä ei veri kierrä. Huomaa hyvin, kun lopettaa ajamisen ja alkaa pistelemään, kun veri taas kiertää. Kaikenlaisia ongelmia sitä voikin olla ;) Siitä tuli muutenkin mieleen, että jos nostaisi ajoasentoa pystymmäksi, niin onkohan kellään mitään raisereita tms. tässä pyörässä. Edellisestä pyörästä tuli luovuttua tärinän takia, toki tämäkin tärisee, kun v-kone, mutta se oli siinä rivikoneessa ihan eri asia. Tässä ei kädet puudu, kuten siinä.

Vai pitäisikö tässä katsella parempaa penkkiä? Voisihan sekin auttaa?

Viimeksi muokattu:
Penkki lienee se pahin ongelma, ainakin jos on uudempaa, tonnista SV:tä ulkonäöltään muistuttavaa mallia se sun pyörä. Mulla on omassa tonnisessa sargent- merkkinen satula ja niinkuin olen aiemminkin kehunut, niin on kyllä hintansa väärti hankinta jos pitempää matkaa ajelee.

Klipareita mulla on ollut omassa pyörässä kiinni melkein lsl:n katalogin koko kirjo. Ostaessa oli useita senttejä korottavat tourinki mallit ja nyt rataharrastuksen takia mahdollisimman matalat. Jaksamisessa en ole huomannut tangon korkeudella merkitystä, kunhan muistaa että se tanko on ohjaamista eikä nojaamista varten ja ajoasento pidentään kuosissa tukemalla jalat kunnolla pyörään ja pitämällä hyvä ryhti keskivartalosta. Tietty jos siihen ei syystä tai toisesta kykene, niin yhteinäinen leveämpi tanko voi olla se paras ratkaisu jaksamista ja pyörän käsiteltävyyttä ajatellen.

Joo on tätä uudempaa mallia pyörä. Ei mulla kädet ole onneksi ongelma. Ajattelin sitä korkeampaa tankoa lähinnä siksi, että painopiste muuttuisi, niin jos loppuisi puutuminen siellä istumaosastolla. Mutta joo tuota Sargentin penkkiä mä tossa kanssa katselin. Voisi jopa harkita sen tilaamista.

Huikkaanpa miekin tänne; kokokatteellisella tonnisella nollakutosella männään toista kesää, ja kovasti olen tykännyt.

Ennen ekaa starttia piti tosin tiputtaa pyörän takamusta kolmisen senttiä kuskin fyysisen ulottumattomuuden vuoksi (160 cm lyhyt ja persjalkainen :sad:), mutta Lust Racingin koiranluut teki juuri sen minkä lupasivatkin. Ensimmäisen kesän jälkeen eturatas vaihtui piikkiä pienempään, ja nyt mielestäni on yhteistyökykyisempi ratsu kaupunkiajossakin. Sitä tosin tulee harrastettua vain pakon edessä, mutta on se silti kivempaa jos ei hököstele turhia. Muuten huviräppäilyä ja hiukan matkaakin. Seitsemänsataa kilometriä päivässä totesin tuolla jo sellaiseksi suoritukseksi, että sen tietää ja tuntee ajaneensa, että ehkä rautapersettä en lähde ihan heti tavoittelemaan.

Jotain pientä hilpettä tuohon oli tarttunut jo aiemminkin, yleisilme on muuttunut vielä piirun verran mustemmaksi miun aikana. Yoshin putkista en kyllä luovu, oli naapurit mitä mieltä hyvänsä. :rakastunut:

Paluu takasin SV-leiriin gixxer1000:n ja kolmen kotarin kautta. Tälläinen kampe tuli eilen talliin. Liekö jonkun orggilaisen wanha?

70de80b020084c5a52497bb78e696a0d.jpg

Tällä viikolla tuli itselle 650 sv haettua. Vajaa parisataa kilsaa nytten ajellut. Muuten tuntuu ihan hyvältä peliltä, mutta keulassa jouston alussa pieni tyhjä kohta. Mahtaako olla öljyä liian vähän? Mielessä kävi käyttää pumput vielä auki ennen kelien lämpenemistä. Mahtaako olla muita jotka noita huollellut itse?

Mahtaiskoha tuohon saada orkkis penkkiä jostain järkevään hintaan? Vanhassa pari reikää paikattu teipillä :blink:

Viimeksi muokattu:
SV 650s:llä aloitin ajelut eilen, mukava mopo, vielä kun saan kytkimen rempattua, kiihtyis muukin kuin kierrokset.

Mahtaiskoha tuohon saada orkkis penkkiä jostain järkevään hintaan? Vanhassa pari reikää paikattu teipillä :blink:

Hae keinonahkaa ja nitoja ? Keinonahkaa saa kympillä varmasti tarpeeksi, riittävän järeästä nitojasta köyhtyy enemmän. Korjasin vandaalien rikkoman Banditin penkin ihan itse ja hyvä tuli.

Back