taas pyöräkyselyitä

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja suige
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

suige

New member
Nyt polttaa pyöränhankinta takaraivoa.

Seuraavanlaiset pyörät olis tiedossa:
1. Suzuki SV 650 S vuosimalli 2002, ajokilometrit vain 17600!  ---> miten suizassa riittää potku hauskanpitoon, tehoa ei ole kauheesti...
2. Hornet Hornet 600 vm 2002, ajokilometrit 42000. Hornettiin tehty parannuksia eli suutinsarjat, sliparit, tangot ym perusjutut. Täyttänyt huoltokirja, kuitteja yli 2000 euron arvosta huolloista, joten se puoli kunnossa kaiketi.
3. Suzuki GsxR 600 1998, 47000 km. Sliparit ym perusparannukset.
4.Honda CBR 600 2000, noin 40.000 km, sliparit ym. Jälkeenpäin maalattu, lasikuitukatteet.

Mielipiteitä noista? Kaikki noi on vähän iisimpiä pyöriä nyt, mutta tuntuu että nyt on sellasen aika  
biggrin.gif
Kaikki pyöristä on siistejä ja toimivia. On vaan niin hiton vaikea päättää...edes fiiliksellä, kun noi kaikki antaa vähän erilaisia signaaleja.

Toisaalta tekis mieli hankkia Gsx-r 750 1998, siitä on kokemusta, mutta on niin pirun kyykky. Mun mielestä kyllä hieno moottori ja hyvä ajaa ton hintaluokan pyöräksi...

Mikä noista teidän mielestä pitää parhaiten arvonsa koska nyt kerään rahaa parisen vuotta ja sitten ostan mieleisemmän pyörän  
smile_org.gif
ihan siis jälleenmyyntiarvo tai vaihtohinta liikkeessä? Kaikki siis vakiokuosissa, en viitsi tuunattua nyt ostaa, vaikee päästä eroon, kokemusta on  
cool.gif


Noi siis tulis ikäänkuin välipyöräksi kun ei pysty oleen ilman minkäänlaista vekotinta  
062802jumpie_prv.gif
 
SV: Siis eihän sitä tiedä 100% - mutta pyörä on liikkeessä ja kyllä kunto on erinomainen.

Hornet on kyllä kans siisti kun mikä mut kilsoja enemmän. Taitaa olla aika yleenä samanarvosia pyöriä, mitä kattoo nettimoton ja motopalstan hintoja. Mut onhan noi ajokilsat tietty. Mut entä toi 70 heppaa maantiellä jaksaako kulkee? Onhan noi muut paljon tehokkaampia mut ei ainakaan perstuntumalla hornetissa ja sv suizassa huomaa tota 30 hepan eroo pikkukiihdytyksissä. Ehkä SV veti väänsi paremmin, eihän näissä kuussatkuissa nyt kunnon väännöstä voi puhua(edellisessä pyörässä oli kuiteskin jo pelkästään kuutioita 400 enemmän). Varmaan sit isommissa vauhdeissa eron huomaa?? Kaupungissahan toi riittää nyt toistaseksi  
biggrin.gif


On toi sv 200 euroa kalliimpi kun noi muut, ne muut on 100 egen sisällä.

Siisteimmät kunnoltaan noista on hornetti ja sv.

Edittiä: nyt bongasin samalla nettimotosta hinnalla liikkeestä Kawan ER6 2006 vuosimallin ajokilsoiltaan 26 tuhatta. Vai onko noi ihan alottelijan mopedeja  
biggrin.gif
? En ole ikinä ajanut sellaisella, joskus nähnyt. Vtr 1000 honda kanssa kiinnostais, sekin tuttu pyörä vuosien takaa. Ei vaan nyt ole myynnissä sopivaa.
 
Itse varmaan myös pohdiskelisin SV vs. Hornet ja luulisin että Honda veisi voiton suuremmista km huolimatta. Eikä tuo lypsykone ER:kään tuota varmasti mihinkään muuttaisi
lookaround_orig.gif


Mutta loppupelissä kumpi sillä fillarilla ajaa, sinä vai joku muu? No sitähän minäkin. Miksi siis meiltä muilta mielipidettäkään kysyt? Tyyppivikoja yms. toki, mutta kun moton valinta on niin henkilökohtainen juttu
shaun.gif
 
Henkilökohtaisesti ostaisin uusimman,mahdollisimman vakion ja pienimmillä kilsoilla olevan pyörän. Ja kattoisin vielä enempi vaihtoehtoja markkinoilta...
 
Mulla on vain kokemusta vuotta uudemmasta ruisku sv:stä.Aivan mahtava peli.Hauskaa riitti siihen asti kun joku perk....n voro pölli sen.Se vähän yli 70 hummaa riittää vallan mainiosti hauskan pitoon mutkatiellä.
 
Tottakai oma perse päättää loppupeleissä mikä tulee alle, mutta saahan sitä fiilistellä ja hakea muiltakin "minkä itse" vastauksia kuiteskin. Lisäähän se tavallaan omaa varmuutta kuiteskin.

Honda on ehkä hienomman näköinen kuin suiza. Se on plussaa. Ja toisaalta tehoa on enemmän.

Entäs toi "lypsykone" Er6n vs SV 650 asetelma? Ajattelin vaan, että Kawa on arvokkaampi ainakin periaatteessa.
 
Tulin justiinsa katsomasta pikkukawaa, makeen näkönen mun silmään  
biggrin.gif
Pieni ja siro.Mitenköhän sitten muut ominaisuudet? Etupää vaikuttti vähän lutkulta ainaskin. Ei voi koeajaa kelin takia  
sad_orig.gif
sad_orig.gif
Tossa ja hornetissahan on melkein 30 hepan tehoero, luulis kuiteskin sen tuntuvan?
 
Itsellä on SV650 nakuna ja kyllä hupia riittää ja tunnelmaa.

Omien kokeilujen perusteella kikseri tuntu jotenkin luonteettomalta, menee kyllä kun pieni sika mutta siihen se jää ja on kyykkä. Er6n jotenkin todella miedolta, ei mene vaikka kuinka koittaa tai sitten vaan tuntuu rimpulalta. Hornetista ei ajo kokemusta.

Ei ole kaduttanut SVn hankinta yhtään. Kyllä menohaluja riittää sen mitä uskaltaa edes ajaa, V2 luonnetta... Enkä olisi ensimmäinen joka ajaa monta vuotta SVllä...enhän??
wink.gif
 
Tulin justiinsa katsomasta pikkukawaa, makeen näkönen mun silmään  
biggrin.gif
 Pieni ja siro.Mitenköhän sitten muut ominaisuudet? Etupää vaikuttti vähän lutkulta ainaskin. Ei voi koeajaa kelin takia  
sad_orig.gif
sad_orig.gif
Tossa ja hornetissahan on melkein 30 hepan tehoero, luulis kuiteskin sen tuntuvan?
Jonkin kerran ex muijan ER kutosella ajelin ja aika kivan oloinen peli se on aikamiehellekin. Kaupungilla ja pikkunopeuksissa jopa mukavampi käsitellä kuin oma pyörä, eikä ollut paha mutkatielläkään. Tehoa ja vääntöä aivan kohtuullisesti ja jarrut vaikutti asiallisilta.
Ohjaustanko on kyllä hieman omituisesti muotoiltu, mutta sehän vaihtuu tarvittaessa nopeasti.
Joskus olen myös ER vitosta kokeillut ja kutonen on kyllä aivan eri pyörä..
 
SV kyl kuulostaa kaikista parhaimmalta ja omasta mielestä erittäin mukava ajettava tasaisesti vääntävän koneen takia. Itsellä oli kanssa viime keväänä tarkoitus SV hommata ensipyöräksi, mutta sopivan hintaista ei löytynyt. Paria kävin koeajamassa ja erittäin mukava peli perusajoon vaikka turhan löysä keula taitaa kaikkia noita vaivata (Muistaakseni 2002 mallissa ja siitä eteenpäin mahdollisuus säätää esijännitystä. Korjatkaa jos olen väärässä). Uudet jouset ja jäykemmät öljyt tosin taitavat korjata tuon löysän keulan (isot pojat kertoneet
baaa.gif
).

ps. Eipä kyl ole päivääkään harmittanut, että ostin nykyissen CBR:n, koska myös erittäin mukava ajaa ja tehoakin on omiin tarpeisiini riittävästi.
 
Onhan tuollaisessa Sv 650 pikkupyörässä kyllä oma tunnelmansa. Kattelin netistä mittaustuloksia ja ER6 meni samoja aikoja varttimailia SV:n kanssa. Hornet oli pikkuisen, mutta aikas marginaalisesti nopeempi. Huippunopeus hornetissa nyt oli isoin.

Edellisellä kirjoittajalla näyttää olevan CBR 600 F 98? Millanen se on verrattuna sun mielestä suzuki sv 650:seen? Vaikka tietty aika lailla erilaisia ovatkin
 
Kawan er-6n olen ollut hyvin tyytyväinen. Suzukin SV:t pitäis ens kesänä päästä kokeilemaan, kun kaveri hankki sellaisen. Silloin pääsis ilmasee mielipiteen kumpi tuntuu paremmalta. Kiva ja helppo pyörä on kawa käsitellä, uskoisin myös suzukin olevan kiva ajaa.
 
CBR 600 F 98? Millanen se on verrattuna sun mielestä suzuki sv 650:seen?
Minulla ei SV:stä ole kokemusta, mutta er6:sesta vähäsen ja enemmän -03:sesta cbr f:stä. 2000 vm seepra ei hirveästi poikkea tuosta sitä seuranneesta ruiskumallista ajamisen tai kulun puolesta.

cbr on jonkin verran erkkaa 'kyykympi', vaikka nykymittapuulla onkin ajoasennoltaan täysiverinen matkalehmä. ER-6:sessa siis vielä reippaasti pystympi ajoasento. SV taas taitaa olla ajoasennoltaan lähempänä cbr:ää kuin erkkaa(?). Leppoisia ajaa varmasti kaikki. Ainakin 01-04 cbr:issä on 'kaikinpuolin' säädettävä alusta - liekö vanhemmassakin.

Rivinelosena seepra ei tärise kuin siinä yhdessä maagisessa kohdassa 7krpm tienoilla toisinkuin nuo toiset. Motti on yli sataheppaisena pykälän kireämpi ja vaikka 12s tienoille nuo 70hv vempeleet varttimaililla kirivätkin, niin seepra hinaa loppunopeudeksi lähes 200km/h, kun 70hv:t jäävät sinne 175km/h tasoon - nakuna allekin? Seepralla pääsee kevyt kuski sinne 11.1-11.3s tasoon aika helpolla. Se on sitten eri asia onko tällä sinulle mitään merkitystä - kaikilla ehtii ja eron huomaa käytännössä vasta tuolla satasen yläpuolella.

Miinuksena seepra on perstuntumaltaan todennäköisesti taajamassa laiskimman oloinen. Erkan ja SV:n ykkönen loppuu jo 70km/h tienoilla, kun seepra jatkaa sataseen ja yli. Paras veto on vasta tuolla 70km/h jälkeen. Vaan välityksiähän saa uusia ja kytkinkin on keksitty.

SV lienee enemmistön mielestä noista kolmesta se persoonallisin laite. Itse ottaisin seepran
tounge.gif
 
Eikös toi Hornet 600 kone ole sama kuin 98 mallin cebarissa? Tehoa taitaa olla noin 5 heppaa vähemmän?

Muistaakseni(joskus ajanut ihan pienen lenkin) 600 ceepparissa on kyllä paljon parempi jousitus kuin Hornetissa??

Ehkäs hornettiin tai cebariin ei pääse niinkään kyllästymään kuin Er-kutoseen tai Svessaan kun tehoa on tosiaan jonkin verrankin enemmän?

Mikä on noista mielestänne paras ajaa: Sv, ER6 vai hornetti?

Niin ja tosiaan tietty se jonkinlainen jälleenmyyntiarvon säilyminen. Mitä oon kattonut niin hornetit on suhteessa arvokkaimpia? Toki tietty er6n on kalliimpi kun on uudempi mutta parin vuoden päästä ei ero ole varmaan kauheen suuri
omg.gif
 
Eikö ole vielä keretty kilogixxeriä ehdottamaan, tai turbotettua matkalehmää...  
tounge.gif


Noista vaihtoehdoista oma valinta olisi seepra. Toimiva pyörä ja sopii hyvin kaikenlaiseen ajoon.
 
4.Honda CBR 600 2000, noin 40.000 km, sliparit ym. Jälkeenpäin maalattu, lasikuitukatteet.
Älä missään tapauksessa kajoa tällaiseen, miksi ihmeessä on lasikuitukatteet? Todennäköisesti kaaduttu/kolaroitu/entinen ratapeli jne. eli jotain on tehty ja mahdollisimman halvalla.

Orggiskuntoisiakin pyöriä löytyy, valikoimaa on maailma täynnä!
 
Noista vaihtoehdoista oma valinta olisi seepra. Toimiva pyörä ja sopii hyvin kaikenlaiseen ajoon.
Samoilla linjoilla. Itse olen samanmoisella reilu 15tkm ajellut mutkaa, matkaa ja pikkupyöritystä. Hyvin käy moneen paikkaan ja tehoa kikkailuun mukavasti. Ajo-ominaisuudetkin ihan jees...

Mutta en varmaan tässä tapauksessa olevaa pyörää ostaisi. Eiköhän niitä ole paikat pullollaan.
 
Toi on ihan totta, ceeppari on varmaan yleisimpiä pyörämalleja nettimotossa
biggrin.gif


Toisaalta sen serkku hornettikin kiinnostaisi. Ehkä tykkään nyt enemmän pystymmästä ajoasennosta ja hornet taitaa olla tipan ketterämpikin(vai onko?)
 
Back
Ylös