• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Talviajeluun laite

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Emy
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Emy

New member
Olen nyt tullut tulokseen, että vihdoin ensi talven ajan pyörällä. Mikähän olisi mielestänne paras vaihtoehto, hommata se Adventure, laittaa piikit kumeihin ja mennä painavalla / tehokkaalla mopolla. Vai ihan ostaa erikseen joku ruoska, 1500-2500 budjetilla? Joku 650 dominator, 250 leikkienska vai mikä olisi hyvä?

Toinen pyörä tulisi siis ihan kura -ja talvikäyttöön. Lähinnä työmatka-ajoon ja vähän vapaa-aikana päristelyyn. Mielellään en ostaisi paljon huolettavaa kisalaitetta, kun ei ole paikkaa säilyttää ja huoltaa pyörää.
 
Olen nyt tullut tulokseen, että vihdoin ensi talven ajan pyörällä. Mikähän olisi mielestänne paras vaihtoehto, hommata se Adventure, laittaa piikit kumeihin ja mennä painavalla / tehokkaalla mopolla. Vai ihan ostaa erikseen joku ruoska, 1500-2500 budjetilla? Joku 650 dominator, 250 leikkienska vai mikä olisi hyvä?

Toinen pyörä tulisi siis ihan kura -ja talvikäyttöön. Lähinnä työmatka-ajoon ja vähän vapaa-aikana päristelyyn. Mielellään en ostaisi paljon huolettavaa kisalaitetta, kun ei ole paikkaa säilyttää ja huoltaa pyörää.

Laitappa kysymyksesi myös tänne: http://www.matkaendurot.net/phpBB3/index.php
 
Viimeksi muokattu:
Aika laajalla skaalalla pyöriä voi pitää hauskaa talvella, mikään kilpa-enska ei ole välttämättömyys.

Esim noilla (turun seudun) kurapyörä surautuksilla on ollut pyöriä 125cc -> 1200cc, kilpapeleistä katupyöriin, niin kesällä kuin talvellakin... :p
 
Jos meinaat suolassa ajella niin kannattaa pitää mielessä että se voi aika tehokkaasti tuhota prätkää...
Parin tonnin pyörän allesulamista ei ole niin kivuliasta seurata kun parinkymmenen :)
 
Suolan lisäksi talvella tuppaa kaatumaan välillä, ehkä parempi kaataa tonnin, parin laite kuin kymppitonnin...
 
Mahtaisko nastoitetulla Piaggio MP3:lla olla mahkuja. Ei ole tietty mikään maaseutukuralumilinko…
 
Jotkut pyörät on tehty silleen hassusti ettei pikkulipat mitään haittaa :thumbup:
Toiset on taas tehty silleen hassusti et menevät lunastukseen jos katteet halkee :blink:
 
On se, mutta se kallistelee ja sikäli vois olla ihan mp-tyylinen verrattuna vaikka Spyderiin. Satapiikistä kustom-renkaat vaan... Kaupungissa vois mennä jos tarttis.
 
Spyderi ei ole hyvä talvi "mopoks".
Liian leveät renkaat suhteessa painoon vetävään renkaaseen,toki jos pistää kunnon nastat alle niin ei jää jumiin joka risteykses/valois misä täytyy stopata.
Viel pahempaa jos sutimisen estoa ei saa poiskytkettyä.
Kapeammilla renkailla homma on helpompi!
 
Enemmän tässä on miettinyt pyörää, jolla ajaisi koko vuoden ympäri tai sitten jotain halpaa pelkäksi talvimopoksi. Isommista varmaan se Adventure, tosin miettinyt onko se turhan painava talvipyöräksi. 690 enduro olisi tuossa välissä, mutta kun niitä matkapyöräominaisuuksia saisi olla siinä "kesä"pyörässäkin edes vähän.
 
Kyllä sillä 950/990 Adventurella ajaa vuoden ympäri,mikään pyörä ei ole painava silloin kun se omin voimiin liikkuu :;):
Kyllähän puimureillakin ajeta vuoden ympäri,toi iso gessu.

Mutta jos kevyempää pyörä matkaominaisuuksilla haet niin toi 640 Adventure ei ole yhtään hullumpi vaihtehto,omilla ajettu perseitä kesällä ja talvella ja nytt viimeks sorateitä pitkin,ja on sillä menty lomareissuja Norjaankin parin otteeseen vaimo pakkauksineen kyydissä,jäitä pitkin ahvenanmaalle,10 vuorokauden reissu Kuolan niemimaalla misä "tiet" oli sitä kuuluisaa parasta A luokkaa tämmöisille pyörille,ym reissuja ja ajoja.
Moottoritietkin käy vaikka ei ole hauskaa,mut se on enemmän moottoritien takia eikä pyörän :D
Ainahan eri kuskit tykkää erillä tavoilla samoista pyöristä,et sun oma valintahan se on mitä hankit ja miten käytät :thumbup:
 
Enemmän tässä on miettinyt pyörää, jolla ajaisi koko vuoden ympäri tai sitten jotain halpaa pelkäksi talvimopoksi. Isommista varmaan se Adventure, tosin miettinyt onko se turhan painava talvipyöräksi. 690 enduro olisi tuossa välissä, mutta kun niitä matkapyöräominaisuuksia saisi olla siinä "kesä"pyörässäkin edes vähän.

Jos pysyt auratuilla teillä niin sillä advella pärjää hyvin, pehmeessä se paino alkaa haitata. Ne leveet vanteet vaan haittaa rengasvalikoiman suhteen. Ite meinaan ajella 8gessulla talven ja sehän painaa suht saman kuin adve, viimiset viis talvee meni super endurolla, joka sekin painaa melkein 200 kiloo.
Jos aikoo auratuilla teillä pysyä niin tehottomat mopot kannattaa unohtaa, jos on yhtään taipuvainen sladitteluun ja vähän reippaampaan menoon.
Toi 690 olis varmaan ideaali, mutta yhden mopon taktiikalla mennessä reissu ominaisuuksia sillä ei kesän reissuihin niin paljoa ole.
 
Adventuren vannekehien vaihtaminen vaikka SE:n kapeampiin ei ole hirveän kallis projekti koko pyörän hintaa ajatellen?

Tai sitten SE alle?
 
Adventuren vannekehien vaihtaminen vaikka SE:n kapeampiin ei ole hirveän kallis projekti koko pyörän hintaa ajatellen?

Tai sitten SE alle?

Mietin Superenduroakin tuossa, mutta valinta osui nyt 990 Adventureen tällä kertaa. Kauhean nätti pyörä tuo ei ole, mutta hyvin tuntuu toimivan erilaisilla teillä.
 
Mietin Superenduroakin tuossa, mutta valinta osui nyt 990 Adventureen tällä kertaa. Kauhean nätti pyörä tuo ei ole, mutta hyvin tuntuu toimivan erilaisilla teillä.

Toi on kyllä aika rumasti sanottu, jos nyt on vähän erillainen kuin muut niin ei silti saa rumaksi haukkua... :p
Itseä tuon ulkonäkö kyllä miellyttää.

Tosin tuntuu että tämän kyseisen pyöräluokan suunnittelijoilla on ihan omat normit kun puhutaan moottoripyörän ulkonäöstä... :kääk:

Tuntematonta viisasta lainaten...
"The concept of a versatile motorcycle equally at home on dirt and pavement is as old as motorcycling itself."
 
Onneks olkoon, erinomainen pyörä ja sopii moneen menoon.

Jos kilvanajon jättää pois laskuista niin vaikea keksiä mihin tuo ei sopisi, edes tyydyttävästi?

Ja onhan isolla adventurella sentään joskus ajettu kilpaa...

950%20rally.jpg
 
On se vaan ihan jopa tällasena Kotarifanina pakko sanoa että ei ihan heti tule mieleen kammottavamman näköistä nykypyörää :grin:
 
Ei ymmärrä,komiahan se on :thumbsup:


Youtuubiin käyttäjä Niklas Granberg niin löytyy viteoita ympäri vuoden ajeluista,komiasti vie pyörää :wanna:
Toki pääsääntöisesti 950 Adventurea,mutta kannattaa silti katsoa.

Linkittäisin jos osaisin,mutt on tä pillerin käyttö vielä vähän hakusessa :paikallatuulee:
 
Viimeksi muokattu:
Back
Ylös