• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Tankin kuluminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja fox78
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Ketä varten te sitä pyörän alkuperäistä maalipintaa säästätte? Jos tarkoituksena on saada enemmän rahaa vaihdettaessa, niin miksei niitä muoveja sitten poisteta myytäessä/vaihdettaessa? Ainakin täällä päin on liikkeissä pyöriä, joissa nuo pakkausmateriaalit (tankslappereita yms.) ovat yhä päällä.. Onkohan niistä saatu niin paljon massia, ettei ole edes viitsitty muoveja poistaa..?

ps. En muutenkaan ymmärrä sitä, että käyttöesinettä pidetään kuin ..kröhöm..kröhöm.. eikä uskalleta koskeakaan, ettei kulu tai naarmuunnu. Ajamista vartenhan nuo ovat. Kyllä ne käyttöä kestävät ja jopa siitä pitävät. Moottoripyörät siis. Nykyihmiset varmaan vaihtavat puukonkin uuteen ennen kuin se tylsyy, vaihtavat asuntoa ennen kuin se pitää siivota, vaatteensa ennen kuin tulee pesun aika jne.. Ei voi ymmärtää.

-tähän voi jokainen valita oman makunsa mukaan hymiöitä ja myhiöitä-
Itseäni ja seuraavaa omistajaa varten. Mopon ulkonäöllä sitä myydessä sattuu olemaan merkitystä vaikka ehkä eri mieltä asiasta oletkin. Eri asia jos rahaa on taskut täynnä, mutta ainakaan minun kohdallani ei näin ole. Kun viimeiset pennoset on sijoitettu näinkin järkevästi autoihin ja mopoihin niin ainakin minä haluan niistä huolta pitää.

Samaa mieltä kun muutama muukin jo aikasemmin. Useasti vaan vahaa ja pieni nöyrtyminen siihen että käytönjälkiä tulee väkisinkin. Moposta tottakai täytyy pitää hyvä huoli, mutta siitä huolimatta aika väkisinkin nakertaa niitä. Toistaiseksi en ainakaan itse ole vielä nähnyt missään mitään siistiä kalvoa yms. joten vahataan niin paljon kun jaksetaan ja loput hyväksytään.
smile_org.gif

Kuluukos tuo tankki noista tankkilaukun magneeteista?
Empä ole huomannut mitään jälkiä tankkilaukusta tulevan. Olen laittanut sen ilman mitään alusjuttuja joskus jopa pölyselle tankille. Ainakin Held:n tankkilaukussa tuntuisi olevan todella pehmoinen se tankkia vasten tuleva pinta.

Värivaha peittää haalistuneet tankin kupeet ja mahdolliset tankkilaukusta tulevat mikronaarmut
tounge.gif

Ketä varten te sitä pyörän alkuperäistä maalipintaa säästätte? Jos tarkoituksena on saada enemmän rahaa vaihdettaessa, niin miksei niitä muoveja sitten poisteta myytäessä/vaihdettaessa? Ainakin täällä päin on liikkeissä pyöriä, joissa nuo pakkausmateriaalit (tankslappereita yms.) ovat yhä päällä.. Onkohan niistä saatu niin paljon massia, ettei ole edes viitsitty muoveja poistaa..?

ps. En muutenkaan ymmärrä sitä, että käyttöesinettä pidetään kuin ..kröhöm..kröhöm.. eikä uskalleta koskeakaan, ettei kulu tai naarmuunnu. Ajamista vartenhan nuo ovat. Kyllä ne käyttöä kestävät ja jopa siitä pitävät. Moottoripyörät siis. Nykyihmiset varmaan vaihtavat puukonkin uuteen ennen kuin se tylsyy, vaihtavat asuntoa ennen kuin se pitää siivota, vaatteensa ennen kuin tulee pesun aika jne.. Ei voi ymmärtää.

Onneksi en ole ostamassa sinulta käytettyä pyörää....

Itse vahailen tankin melkein joka pesun jälkeen ja ihan nättinä se pysyi. Nyt asentelin Stompgripit tankkiin.

Onneksi en ole myymässä pyörää.

Kunnon vahaa pintaan kerran kuussa, niin ei tarvi teippailla. Tankin pääliosan suojaan tankkilaukun naarmuuttamiselta sellasella lähinnä mattojen alla käytettävällä liukuesteverkolla.
Mikäs muuten olis kunnon vahaa sellasille himmenneille pinnoille, joku hiova varmaan?
Et ilmeisesti puhu matta pinnasta vaan semmoisesta mihin on ajan mittaa tullu hienoa pintanaarmua.
Myllytys auttaa varmana jos ne naarmut ei ole syviä, mut voisit kokeilla alkuun autoglymin punasella (Super Resin Polish) ja perään kultasta (Extra Gloss Protection).
Mä käytän noita ja oon ollu tyytyväinen.

Turha kiillottelu on sian harjaamista.

Monesti näkee omistajiensa "silmäteriä", joita on osattu vahailla, mutta paljon mekaniikkaan liittyvää huoltoa on jäänyt tekemättä. Esimerkkinä vaikka jarrusatuloiden pesu ja nesteiden vaihto, jousituksen linkkujen rasvaus, ohjauslaakerin rasvaus, jousitushuolto jne... Huoltoliikkeet kun eivät juuri noita jaksa tehdä.

Siksi minua kiinnostaa käytettyä pyörää ostaessani kiillotettua pintaa enemmän pyörän tekninen kunto kuin vahan määrä. On paljon hauskempi ajaa pyörällä mikä toimii kunnolla kuin ainoastaan kiiltävällä pelillä.

Vaikka toisaalta huolellinen omistaja pitää laitteen aina puhtaana.

Kyllä minä oon hiukan myös näillä linjoilla. Tokihan sitä saa puunata ja vahata ja pestä ja kaikkea muutakin, mutta itse en vaan jaksa kiinnostua.

Ositn pyörän itselleni ja pidän sitä myös niin, että se tuntuu omalta. Eli pienet käytön jäljet ei haittaa. Itselleni tuo ajaminen on se pääasia ja kaikki muu sellasta "pakkopullaa". En haluaisi omistaa jotain laitetta tai esinettä niin, että pitää miettiä, että mitä joku muu siitä joskus ajattelee. Jos tulee naarmu niin sitten tulee, kyllä se mutka vielä taittuu, ehkä paremminkin
033102beer_1_prv.gif

Onneksi kukin tyylillään.

ps. jos joskus myyn pyörän ja joku valittaa jostain pienestä naarmusta muovipinnalla, niin voi voi.. Kone ym. huolletaan kyllä vimosen päälle ajallaan.

Jokainen pitää pyöräänsä miten parhaakseen näkee...jos pyörän on ulkoisesti ollu huonommalla pidolla, kyllä mä ainakin epäilisin myös pyörän muutakin kuntoa!
Ei millään pahalla, mut jos ei viiti vaivautua pitäämään pyörää siistinä miten sitten jaksaa panostaa siihen tekniikkaan ym..

Jokainen pitää pyöräänsä miten parhaaksin näkee...jos pyörän on ulkoisesti ollu huonommalla pidolla, kyllä mä ainakin epäilisin myös pyörän muutakin kuntoa!
Ei millään pahalla, mut jos ei viiti vaivautua pitäämään pyörää siistinä miten sitten jaksaa panostaa siihen tekniikkaan ym..
Juupa juu, mutta kuten vietiketjun aloittaja asian tarkoitti, kyse on normaalista käytöstä aiheutuvien jälkien pelkääminen. Itse toki pidän huolta pyöräni kunnosta, siisteydestä, toimivuudesta jne. Mutta en saa sydänkohtausta jos nahkahousut hiertävät tankin kupeeseen pieniä pintanaarmuja tai harmautta.
Pesen ja (ehkä) vahaan pyöräni pari kertaa kesässä, talven rakennan sitä joka tapauksessa, niin kesällä on muutakin tekemistä, kuin hieroa ja itkeä käytön jälkiä.

Järkeä käteen. Pyörä on käytetty, kun se saa kilvet. Uuden statusta ei siihen enää saa.

Jokainen pitää pyöräänsä miten parhaaksin näkee...jos pyörän on ulkoisesti ollu huonommalla pidolla, kyllä mä ainakin epäilisin myös pyörän muutakin kuntoa!
Juupa juu, mutta kuten vietiketjun aloittaja asian tarkoitti, kyse on normaalista käytöstä aiheutuvien jälkien pelkääminen. Itse toki pidän huolta pyöräni kunnosta, siisteydestä, toimivuudesta jne. Mutta en saa sydänkohtausta jos nahkahousut hiertävät tankin kupeeseen pieniä pintanaarmuja tai harmautta.
Pesen ja (ehkä) vahaan pyöräni pari kertaa kesässä, talven rakennan sitä joka tapauksessa, niin kesällä on muutakin tekemistä, kuin hieroa ja itkeä käytön jälkiä.

Järkeä käteen. Pyörä on käytetty, kun se saa kilvet. Uuden statusta ei siihen enää saa.
Käytöstä jää aina jälkiä, mut pyörän ulkokuori on kumminkin iso osa pyörää ja ainakin mä haluan ajaa siistillä huolletulla pyörällä.
Tunnustan huuhtelevani pyörästä vähintään kerran viikkoon hiekkapölyn pois, koska se hieno hiekka aiheuttaa turhia naarmuja pressun ja maalipinnan välissä..vahaan kerran per kuukaus eikä siinä mikään vaiva ole ollu muun pyörän ylläpitävän huoltamisen ohella.

Alkuperäiseen kysymykseen: Kunnon vahaus säännöllisesti tai sitten sitä kalvoa tankin sivuihin.

Back