• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Tankkaus?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pave.
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Tankkaus? - Millä "maksat" tankkauksen?

• Käteisellä (Asioin sisällä kun kerran on rahaa)

Ääniä: 0 0,0%
  • Visa-Electron (Kun en ole varma rahatilanteestani)

• Pankkikortti (Luulen omistavani rahaa, mutta en ole varma sillä hetkellä)

Ääniä: 1 100,0%
  • Luottokortti (Olen Pa ja ylivelkainen)

• Muu, mikä? (Oravannahkat, sun muut maksuvälineet)

• En maksa (Tankkaan, mutta jätän maksun väliin)

• Ääniä yhteensä
    1
Muovilla maksaminen on mukavaa - saa aina tankin täyteen ja vaihtorahat eivät kilise taskuissa. Paremmat pullat ja kahvit saa yleensä muualta kuin halvimman bensan asemalta.

Pankkikorttihan se tulee taskusta kaivettua.

On minulla erään huoltoasemaketjun luottokorttikin, mutta po. ketju taitaa Suomesta hävitä, ja vakuutusyhtiön vaihdon jälkeen sillä ei enää saa alennustakaan, joten se siitä...
sad_orig.gif

Mitenkäs tuo Visa Electronilla tankkaaminen onnistuu? Eli jos asema "tukee" sitä. Valitsen automaatista että haluan bensaa 20 eurolla, mutta sitten en tarvitsisikaan kuin 15. Mitä käy lopuille rahoille?

Olipa muuten aika hankalasti selitetty. En vaan osaa äidinkieltäni
nixweiss.gif

Mitenkäs tuo Visa Electronilla tankkaaminen onnistuu? Eli jos asema "tukee" sitä. Valitsen automaatista että haluan bensaa 20 eurolla, mutta sitten en tarvitsisikaan kuin 15. Mitä käy lopuille rahoille?

Olipa muuten aika hankalasti selitetty. En vaan osaa äidinkieltäni
nixweiss.gif
Se tekee katevarauksen ja jos jää se 5 e käyttämättä niin se alentaa varauksen siihen 15e, joten ei mene ylimmäräista. Tarkistaa vain aluksi löytyykö sitä 20 tililtä
biggrin.gif

E:
033102ass_1_prv.gif
tulee maksettua jos electron on tyhjä ;)

Pankkikortilla maksan, käteistä harvemmin mukana. Tietysti pitää yrittää hyödyntää myös alennukset, eli muut mahdolliset kortit, kuten liiton jäsenkortti tai bonuskortti.
Mopon tankki sen verta pieni, että yleensä sen verran rahaa on tilillä, autoa tankatessa voipi joskus loppukuussa vetää visalle.

Mulla ei ole koskaan käteistä mukana. Ensimmäiseksi törkkään kassaneidille/henkilölle Muotkatuntureiden erämaasta otetulla kuvalla höystettyä Diners Clubia jotta pisteet tulee himaan. Jos se ei kelpaa niin tyrkytän American Expressiä luottokorttivammaisella asenteellani. Ja jos se tyrkkää niin fallback plan on Visa -> pankkikortti.

Käteistä ei ole edes röökiaskin vertaa mukana. Korttimaksaminen on vaan niin paljon helpompaa. Paitsi kun se lasku tulee kotiin
omg.gif

Visa Electronilla, käteisestä sen verran että ei setelit pysy suorina ja sileinä, josta johtuu se että automaatti ei hyväksy seteliä.

Nyky ajan ihmisenä maksan kaiken kortilla olipa kyse bensasta tai maidosta. Käteistä mulla on todella harvoin.

Luottokortilla.
En osta luotolla muuta kun pyörään menovettä. On helppo seurata ajokustannuksia. Eikä tarvii jännittää pankkitilin saldoa kun kerran kuussa
smile_org.gif

Back