• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Tärkein turvavaruste?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Loosah
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tänäänkin tuli vastaan varmaan miljoona pyörää joilla kesäkamat päällä.
tounge.gif
Eli t-paita, shortsit yms. Aika harvalla oli ajokamat.

Itse ajelen melkein aina huppari päällä, joskus t-paidalla.

Kyllä se täysvarustus on ollut vielä päällä.
Selkäsuojan ostamista on tullut harkittua, jos sattuu lipsahtaan...
Mutta kyllä kesävermeetkin on tuttuja, hanskoista en kuitenkaan tingi.

Nahkapuku, hanskat ja selkäpanssari minimi. Kerran lennettyäni mopolla tuli mietityksi, että edellisenä päivänä tuli ajettua pelkät shortsit jalassa. Onneksi oli ajokamat päällä tai olisi voinut tulla ikävät asfaltti-ihottumat.
crazy.gif

Tää keskusteluhan otti hyvin tuulta alle  
biggrin.gif

Mulla on tollanen MP-asun gore ja aina päällä ainakin takki, mutta kertokaahan kumpi materiaali on kuumalla "viilempi/mukavampi" nahka vai gore?

Nahka taitaa olla tuossa hankauskestävyydessä ylivoimainen tohon goreen verrattuna?

Koko varustus päällä, kelissä kuin kelissä
smile_org.gif
Toki turhaltahan se tuntuu kun kertaakaan en (vielä) ole prätkällä pannuttanut ja pukemiseen + riisumiseen kuluu vähintään se sama aika kuin itse työmatka-ajoon, mutta...

Jaa että "ei se kellekään kuulu missä varusteissa mä ajan" Kuis ni?
omg.gif
Meinaan vain että ihan siitä samasta vak.yhtiön rahakirstusta ne korvaukset maksellaan ja kyllä minä ainakin mieluummin kustannan jollekin sen uuden ajoasupaketin vaikka sitten sieltä hinnaston yläpäästäkin kuin makselen jotain luuhun saakka pilkottavia asfaltti-ihottumia sun muita vaurioita
crazy.gif
Eikös jo muutenkin vak.yhtiöiden menopuolesta n. 75-80% ole just henkilövahinkojen korvauksia, ei ajoneuvojen tai -varusteiden
nixweiss.gif

Eikö tämmönen olis aika hengittävä?
Alle ei tietenkään mitään, saa sitten sitä kredibiliteettiäkin!
10026220_320_FR_05.JPG

OFF-TOPIC:
Kaikki ne on tärkeitä täydentäen toinen toisiaan.
juu kyllä näin on.niin laiska en ole etten jaksais laittaa ajovarusteita päälle vaikka ajelis vaan kaupungissa
Eipä tohon lisäämistä.
Piti sitten sanoa? Taidanpa itsekin alkaa vastailemaan joka viestiin "ei lisäämistä" ... Tai vaikka "en kommentoi"!!
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif

Ei herneitä nenään sitten, tää kuuma päivä alkaa sattua päähän..  
kaboom.gif

Ja ettei menis täysin off-topiciksi ja saataisiin vähän informaatioarvoakin (aika vähän, mutta parempi sekin) tähän viestiin niin kerrottakoon että juuri tänäaamuna naureskelin goldwing-kuskille joka ajeli shortsit ja pikeepaita päällä, mutta ajokengät jalassa ja kyynärpäihin ulottuvat ajohanskat kädessä.
nixweiss.gif

kaikkee sitä näkeekin. tänään äijä veti ilman paitaa  sortsit jalassa ja ajokengät jalassa, kaiken  huippu vielä motaria pitkin  
062802jumpie_prv.gif

Tää keskusteluhan otti hyvin tuulta alle  
biggrin.gif

Mulla on tollanen MP-asun gore ja aina päällä ainakin takki, mutta kertokaahan kumpi materiaali on kuumalla "viilempi/mukavampi" nahka vai gore?

<snip>
Itse sanoisin, että nahka on viileämpää. Joskin ainoat kokemukset goreista on autokouluajoilta. Silloin päätin, että tekstiili kuuluu laskettelurinteeseen, eikä mopon selkään.

Toisekseen on sanottava etten ole oikein koskaan ymmärtänyt tätä itkua ja kitinää paistumisesta ajovarusteissa. Tietysti jos sitä mopoaan pyörittää parkkipaikoilla ja elvistelee varusteet päällä sen lähimmän nakkikioskin kupeella, niin sitten ehkä. Ja minä sentään inhoan ilmoja, joissa elohopea kipuaa yli 20 asteen.

Jos ajaa vaan kaupungissa nykyisten kaupunkirajoitusten (40 aika monessa kaupungissa) mukaan, niin se on ihan saman vauhtista menoa kun fillarilla. Kuinka monta fillaristia ootte nähnyt nahkahaalarissa viime päivinä??
Matkalle ja maantielle tietty panisin kamat.

Itse näin helteillä tulee sorruttua ajalemaan farkut jalassa, mutta muuten full gear. Niin ja muut saa ajaa vaikka munasiltaan jos haluaa.
Paitsi naiset( eihän niillä munia ole mut..), siinä alkais pelti kolisee liikaa ku doorikset painais daisarit paljaana...

Jos ajaa vaan kaupungissa nykyisten kaupunkirajoitusten (40 aika monessa kaupungissa) mukaan, niin se on ihan saman vauhtista menoa kun fillarilla. Kuinka monta fillaristia ootte nähnyt nahkahaalarissa viime päivinä??
Matkalle ja maantielle tietty panisin kamat.
hyvä logiikka sulla...
idea3.gif

Miten muitten puutteellinen varustus suojaa sun nahkas ku kaadut??
withstupid.gif

Ethän välttämättä kuole ja mee palasiks siinä vauhdissa, mut kokemuksesta voin kertoa et asfaltti-ihottumaa saa ihan ikävästi jo vähemmälläkin..

033102ass_1_prv.gif

En väitä että suojaa. Mutta riski on siis samaa luokkaa kun fillaroidessa. Otan mielummin sen suuruusluokan (pieni) riskin, ja nautin kesästä, kun änkeen nahkat nakkarilla käyntiä varten.

Lainapyrällä oon ajellu, kun omaa ei ole. Omat varusteetkin on jo päässy kutistumaan parikokoa viidessätoista vuodessa jolloin oma pyörä viimeksi oli. No, vaikka lainavarusteet onkin hassun näköset ja
parikokoa liian suuret, niin ennemmin oon hiessä kun veressä. Fillarilla, siis poljettavalla oon saanu itteni jo kertaalleen sairaalaan.
En voi suositella kellekkään. Eikös vakuutus yhtiökin korvaa noi varusteet! Siis jos sattuu se haaveri?

Back