• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Teho rajoitus?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Miro
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Minäkin yllättävästi alkanu tässä kääntyyn noista tehojen tuijotteluista vallan muille urille... Nykyään sitä jo kuolaa isompia, painavampia ja tehottomampia pyöriä ku tää nykynen...
wink.gif
Mukavaa huomata että tää todellakin on fiilispohjalla tää harrastaminen, ei nroitten tuijottelua...
cool.gif
 
Suomesta taitaisi siinävaiheessa tulla vain se mistä löytyy kesämökki. Systeri just vittuili että uusi 10r kawasaki karvan yli 8000e ja bensa 12c/l ja tietä riittää eikä nopeuksia kytätä.
 
Minäkin yllättävästi alkanu tässä kääntyyn noista tehojen tuijotteluista vallan muille urille... Nykyään sitä jo kuolaa isompia, painavampia ja tehottomampia pyöriä ku tää nykynen...  
wink.gif
Mukavaa huomata että tää todellakin on fiilispohjalla tää harrastaminen, ei nroitten tuijottelua...  
cool.gif
Sin'oot tulossa järkiis...
wink.gif

Jos nyt jonkinlaisilla tehorajoituksilla spekuloitaisiin, niin voitaisiin spekuloida myös sitä, että kuinka moni itseasiassa käyttää niitä miljardia konia koljardilla kierroksella ja kuinka usein? Kuinka moni yli sataheppaisen kuski tarviaa jatkuvassa ajossa moottorin huipputehoja, ts. pitää rundeja jatkuvasti maksimitehon kierrosluvuilla?
 
Minäkin yllättävästi alkanu tässä kääntyyn noista tehojen tuijotteluista vallan muille urille... Nykyään sitä jo kuolaa isompia, painavampia ja tehottomampia pyöriä ku tää nykynen...  
wink.gif
Mukavaa huomata että tää todellakin on fiilispohjalla tää harrastaminen, ei nroitten tuijottelua...  
cool.gif
Niinpä, itse olen jotenkin vahvasti kääntymässä tollasen KTM Super Duken suuntaan, tosin kun näin sen livenä tuli hieman sellanen olo ett aika lelu on.

Mut jotenkin se olis tarpeeks karu/harvinainen et siit vois jotaa maksaakin, uutena toki en sitä ostais.
 
Kyllähän noita nykyisiäkin tehorajoja rikotaan aika laajalti. Täystehosia ne pyörät ainakin noilla kavereilla oli sillon kevari aikaan. Ja millähän mahtaa polliisi setä tätäkin hommaa valvoa siis jos tollaset teho rajat tulee ja millä perusteella "liian kova ääni lähtee mopostas"  
033102bebe_1_prv.gif
Niin tai eihän sitä tiiä jos niillä on sitten jatkossa volkkarin paksissa joku penkki missä ne sitten rängyttää ihmisten pyöriä  
062802jumpie_prv.gif
Kyllä ne rajoittimienpoistot tulee sitten ilmi kun tulee onnettomuus. Pyörä ja kortti valtiolle ja 5 vuoden ajokielto mp:llä
033102bebe_1_prv.gif
Vakuutus raukesi siihen paikkaan kun tuli ilmi rajoittimien kierrosta. Eli maksat itse kaiken
033102bebe_1_prv.gif
033102bebe_1_prv.gif
033102bebe_1_prv.gif
Ei poliisien tarvitse tastata mitään vaan onnettomuuden jonka aiheutat ajaessa mutkatieltä ulos täystehoisella hornetilla on sun kohtalosi koska vakuutus ei korvaa yhtään mitään
tounge.gif
Oikeastaan erska 6 hurjempaa ei voi kukaan perustellusti vaatia
033102bebe_1_prv.gif
Mihin sä niitä tehoja tarvitset, mihin sulla on kiire? Sit kun tää visio toteutuu niin mulla loppui pyöräilyt.
 
Minäkin yllättävästi alkanu tässä kääntyyn noista tehojen tuijotteluista vallan muille urille... Nykyään sitä jo kuolaa isompia, painavampia ja tehottomampia pyöriä ku tää nykynen...  
wink.gif
Mukavaa huomata että tää todellakin on fiilispohjalla tää harrastaminen, ei nroitten tuijottelua...  
cool.gif
Sin'oot tulossa järkiis...    
wink.gif

Jos nyt jonkinlaisilla tehorajoituksilla spekuloitaisiin, niin voitaisiin spekuloida myös sitä, että kuinka moni itseasiassa käyttää niitä miljardia konia koljardilla kierroksella ja kuinka usein? Kuinka moni yli sataheppaisen kuski tarviaa jatkuvassa ajossa moottorin huipputehoja, ts. pitää rundeja jatkuvasti maksimitehon kierrosluvuilla?
Selkeä provo, mutta tartutaan silti. Ajatko sä prätkällä tai autolla jatkuvasti? Eli 24/7. Et varmaankaan. Mihin sä sitten niitä tarvitset, kun et niillä jatkuvasti aja. Ja olettaisin että et myöskään ole kotona 24/7? Eli mihin sä sitä kämppääkään tarvitset, kun ei siellä tule koko elämää oltua?

Mutta sitten kun tarttee mennä himaan, niin onhan se kiva kun semmoinen on olemassa. Ja kun tarvitaan moposta voimaa, niin onhan se kiva että sitä löytyy.
 
Mitä te tommosta surette?? Jos tommonen tehoraja tulee, ei se tule taannehtivasti kuitenkaan. Siirtymäaikaa on kuitenkin jotain 5-10 vuotta. Kaikki vahat mopot olis edelleen olemassa, sitten ei vaan osteltais uusia mopoja.
Eiköhän tuo tule vuosittaisten katsastusten yhdeydessä pakolliseksi kaikkiin pyöriin aikanaan... ja samalla katsastushinnat tuplaantuu...
033102ass_1_prv.gif
 
Eihän 80hp 750 liian vähän ole, välitykset vaan lyhyeksi, mukavaa se silti olisi, velipojilla oli 80-luvulla tuutti hondat ja meni niin ettei kyytissä meinannu pysyä, gti:t jäi mutkapätkillä seisomaan puhumattakaan 0-150. hepoja oli joku 60-70.
 
Musta olis ihan aiheellista että kaikkissa suomessa rekisteröitävissä pyörissä tulis olla halkaisijaltaan noin 20mm hela, jonka läpi kaiken moottrin käyttämän ilman tulisi kulkea. Tosta saadaan irti niinpaljon tehoa, että kaxpäälläkin pääsee missä tahansa suomen teillä eroon kortistaan. Kuitenkin teholukemat pysyis jossain rotissa. Ja ennenkaikkea toi olis helppo valvoa. Sanktio "sivuimukanaville" sais olla vaikka mopon menetys valtiolle.
idea3.gif
 
Vastauksena alkuperäiseen kysymykseen. Ei se moottoripyöräily-innostus nyt noista tehoista ole kiinni.

Taitaa mennä k*kkelinjatkeosastolle koko mopoilu, jos nuo tehot nyt niin olennainen osa sitä ovat.
 
Minäkin yllättävästi alkanu tässä kääntyyn noista tehojen tuijotteluista vallan muille urille... Nykyään sitä jo kuolaa isompia, painavampia ja tehottomampia pyöriä ku tää nykynen...  
wink.gif
Mukavaa huomata että tää todellakin on fiilispohjalla tää harrastaminen, ei nroitten tuijottelua...  
cool.gif
Sin'oot tulossa järkiis...    
wink.gif

Jos nyt jonkinlaisilla tehorajoituksilla spekuloitaisiin, niin voitaisiin spekuloida myös sitä, että kuinka moni itseasiassa käyttää niitä miljardia konia koljardilla kierroksella ja kuinka usein? Kuinka moni yli sataheppaisen kuski tarviaa jatkuvassa ajossa moottorin huipputehoja, ts. pitää rundeja jatkuvasti maksimitehon kierrosluvuilla?
Selkeä provo, mutta tartutaan silti. Ajatko sä prätkällä tai autolla jatkuvasti? Eli 24/7. Et varmaankaan. Mihin sä sitten niitä tarvitset, kun et niillä jatkuvasti aja. Ja olettaisin että et myöskään ole kotona 24/7? Eli mihin sä sitä kämppääkään tarvitset, kun ei siellä tule koko elämää oltua?

Mutta sitten kun tarttee mennä himaan, niin onhan se kiva kun semmoinen on olemassa. Ja kun tarvitaan moposta voimaa, niin onhan se kiva että sitä löytyy.
Provo..?!?
omg.gif
Selkeä esimerkki siitä, miten asiallinenkin spekulointi voidaan tulkita provoiluksi. Kiitos asiallisesta ja kaikenkattavasta vastauksesta, älä laske rundeja alle maksimitehon. Jatkakaa.
 
Eipä oo tehoista kiinni tämä harrastus pelkästään. Mulle nautinnollisinta on ajo todella mutkaista pikkutietä maaseudulla, eikä siellä yli 80 hepan tehot anna mitään lisäarvoa ajamiseen. Turhauttavat vaan, kun ei pysty käyttämään sitä voimaa mitä pyörässä on... tai minä en pysty, ehkä joku muu pystyy, mutta ei sillä mulle mitään merkitystä ole.

Tietoisesti olen koittanut hakea vähän muitakin asioita prätkäilystä kuin isoja teholukemia. Ihan sama kuin musiikkia kuunnellessa pitäis aina vaan kääntää volyymia isommalle ja isommalle... Johtaa joko järjettömään mökään tai kuulovaurioon tai sekä että... Ja pian ei mikään tunnu miltään. Turbottakoot muut nivuskiihdyttimiään, ei oo mun juttu.
 
En jaksa uskoa että rajoittimia pyöriin tulisi, vaikkakin se olisi suomi-ilmiön mukaista.Täällähän pian pakotetaan jalankulkiakin kävelemään kypärä päässä. Kuten joissain topiikeissa on jo sanottu, niin aina kun on pyörä kolarissa, niin syy on aina motoristin. Tähän pitäisi saada korjaus.
Ja tosiaan autoista myös tehot pois ja juuri ajokortin saaneet autoilijat saisivat ajaa ainoastaan 1.0 litraisella autolla 3 vuotta jne.
Että silleen, oikeen hiat paloi jo
veryangry.gif
 
siis loppueenlopuksi aivan järjetön ajatus et tulevaisuudessa kielettäs kaikki yli 80 heppaset pyörät esim jollekki 600-750cc pyörälle 100-130hp ois semmoinen sopiva teholukema normaalia tieliikennekäyttöä ajatellen.

ja siis iha oikeesti voihan sitä mopollaki ajaa ittessä hengiltä. niih miks ihmeessä pitäs rajoittaa isojen pyörien teholukemia.


ja toisekseen eikö kellään ois mittää mahollisuuksia tuua pienempiä esim 400cc pyöriä japanista? niissäkun on aivan sopivasti tehoja esim meitä aloittelijoita silmällä pitäen.

mutta ainaki ite oon sitä mieltä ettei mittää tehorajoituksia

periaatteessa sama juttuku autoille asetettas tehorajat et yli 200heppaset autot pannaan. mitenhä kävis? ainaki isojen audien bemarian mersujen ja volvojen myynti-luvut laskis nollaan koska näissä kaikissa on yleensä vähintään se 250heppaa jo vakionaki. siinnä ois aika monelle miettimisen aihetta et kannattaako moinen toimi.
 
Aivan uskomattoman typerä ajatus rajoittaa tehoa. Itse menen samoilla linjoilla monen muun kanssa, kyllä niitä kuristuksia nyttenkin aika runsaasti poistellaan
smile_org.gif
 
Ja ennenkuin lietsotte kapinan ja ajatte porukan barrikaadeille, niin lukekaa aloitusviesti. Kysehän on siis spekuloinnista (mikä meikän kohdalla katsotaan aina provoksi...) eikä lakiesityksestä, tirektiivistä tai Jumalan (tai hänen ollessa lomalla, allekirjoittaneen) sanasta.
wink.gif
 
Back
Ylös