Tehoputki?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jetro
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
</span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus (kata-600 @ Elo. 14 2002,18:42)</td></tr><tr><td id="QUOTE">Ihanat äänet ja kiva tasainen vääntö. Kyllä kone vastaa kun kahvaa vääntää.
inlove.gif

inlove.gif

inlove.gif

inlove.gif

inlove.gif
[/QUOTE]<span id='postcolor'>
Älä nyt kumminkaan väännä itsellesi pikavoittoa, unohtuu äkkiä nopeusmittari kun pyörä laulaa...
baaa.gif

</span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus (SF6 @ Elo. 07 2002,06:34)</td></tr><tr><td id="QUOTE">Itselläni on putki +suutinsarja ja mitattuna 78,9 hv takapyörältä eli n.91hv koneesta![/QUOTE]<span id='postcolor'>
Hei sf6, meillä ku on sama fillari niin kerropa, että kuis hyvin se pyörä nyt lähtee? Itellä kun ei oo ku laserin täysputkisto, vielä pitäs vähän ilmanputsaria vaihtaa ja suutinsarjaa värkätä..
wink.gif

lisäys: onko se sun pyöräs 600 vai 750?

</span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus (Hojo @ Elo. 15 2002,12:34)</td></tr><tr><td id="QUOTE"></span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus (SF6 @ Elo. 07 2002,06:34)</td></tr><tr><td id="QUOTE">Itselläni on putki +suutinsarja ja mitattuna 78,9 hv takapyörältä eli n.91hv koneesta![/QUOTE]<span id='postcolor'>
Hei sf6, meillä ku on sama fillari niin kerropa, että kuis hyvin se pyörä nyt lähtee? Itellä kun ei oo ku laserin täysputkisto, vielä pitäs vähän ilmanputsaria vaihtaa ja suutinsarjaa värkätä..
wink.gif

lisäys: onko se sun pyöräs 600 vai 750?[/QUOTE]<span id='postcolor'>
Pyörä GSX600F. Tässä ei ole ilmanputsaria vaihdettu...asiantuntijataholta ilmaistu mielipide(huom. vain mielipide), että ei kannata vaihtaa vapaavirtausuodattimia, voi tulla ongelmia kun kone vaatii rikkaampaa seosta--->samalta taholta, vaihda pyöräsi tehokkaampaan jos sitä poweria haet???
baaa.gif

En tiedä eroa vakio koneeseen kun en ole kokeillut!!!Mutta kaveri sanoi että kyllä se tuntuu käytännössä tehokkaammalta..
hehe.gif

</span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus (SF6 @ Elo. 15 2002,17:01)</td></tr><tr><td id="QUOTE">Pyörä GSX600F. Tässä ei ole ilmanputsaria vaihdettu...asiantuntijataholta ilmaistu mielipide(huom. vain mielipide), että ei kannata vaihtaa vapaavirtausuodattimia, voi tulla ongelmia kun kone vaatii rikkaampaa seosta--->samalta taholta, vaihda pyöräsi tehokkaampaan jos sitä poweria haet???
baaa.gif

En tiedä eroa vakio koneeseen kun en ole kokeillut!!!Mutta kaveri sanoi että kyllä se tuntuu käytännössä tehokkaammalta..
hehe.gif
Heh, on se jännä kuinka monta mielipidettä noista virityshommista on. Itse olen taas kuullut, että k&n+ suutinsarja+tehoputki on se paras yhdistelmä, jos lisätehoja hakee (säädettynä tietysti). Oikeastaan ihmettelen, että miten sä et ole k&n:ää laittanut? Uus pyörä on hankinnassa tässä 5 vuoden sisään
wink.gif

</span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus (Hojo @ Elo. 16 2002,10:00)</td></tr><tr><td id="QUOTE">Heh, on se jännä kuinka monta mielipidettä noista virityshommista on. Itse olen taas kuullut, että k&n+ suutinsarja+tehoputki on se paras yhdistelmä, jos lisätehoja hakee (säädettynä tietysti). Oikeastaan ihmettelen, että miten sä et ole k&n:ää laittanut? Uus pyörä on hankinnassa tässä 5 vuoden sisään
wink.gif
Olin ajatellut laittaa kyllä vapaavirtaussuodattimet, mutta hinta+säädöt,ei ainakaan vielä.
Puhuvatko myyjät vain jotta saavat myytyä varaosia tai pyöriä...?
Tuleehan siinä väistämättä muutoksia pyörään jos vaihtaa suotimet...rikkaampaa polttoainetta, joutuu tulpat ehkä vaihtamaan,säädättämään ja miten on koneen kesto?
confused.gif

Pistin Hondaan (VF750F) Laserin K2 putkiston lähinnä sen vuoksi, että alkuperäinen putkisto vaimentimineen alkoi muistittaa siivilää. Viimeinen niitti oli se, kun matkalle lähtiessä (pyörä täynnä tavaraa ja kovat valmistelut takana jne.) vasen änkkäri tippui tielle ensimmäisessä mutkassa... Saihan sen sitä matkaa varten kiinni teipillä ja rautalangalla - hyvä tuli
sleepy.gif

Alkuperäisessä putkistossa (4-1-2) oli LeoVincin vaimentimet, joten ihan alkuperäisestä ei ole tietoa. Laser toimi kaikin puolin hyvin, oli kevyempi ja helppo asentaa. Tehoista ja väännöstä on paha sanoa mitään, mutta ihan perstuntumalta keskialueella jo muutenkin mahtava vääntö saattoi vielä hieman lisääntyä. Aiemmin kierrokset tössähtivät punarajaan (10500) kuin olisi ajanut päin tyynyä, mutta Laserilla punarajan pystyi ylittämään, siis ihan kokonaan (tuli testattua ihan vahingossa, kun en oikein koskaan tottunut V-koneen ääneen)! Moottoritiellä kunnon kiihdytyksessä menon hyytyessä vilkaisin kiekkamittaria ja kierrokset oli yli alueen, eli yli 13000... Putkella oli siis selvä vaikutus.

Kone kävi sopivasti rikkaalla, niin myöhemmin ilmanputsari tuli vaihdettua K&N:ään, joka sekin oli varsin laadukas tuote. Senkin pistin lähinnä siksi, että se oli reilun satasen (silloin oli käytössä markat...) kalliimpi kuin tavallinen, ja takuuta on kuitenkin miljoona mailia tai kymmenen vuotta. (Kumpihan tulee mopolla ensin täyteen?)

Nykyisessä jammussa onkin sitten kaikki vakiota.

--Joona

</span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus (SF6 @ Elo. 16 2002,10:30)</td></tr><tr><td id="QUOTE">Olin ajatellut laittaa kyllä vapaavirtaussuodattimet, mutta hinta+säädöt,ei ainakaan vielä.
Puhuvatko myyjät vain jotta saavat myytyä varaosia tai pyöriä...?
Tuleehan siinä väistämättä muutoksia pyörään jos vaihtaa suotimet...rikkaampaa polttoainetta, joutuu tulpat ehkä vaihtamaan,säädättämään ja miten on koneen kesto?
confused.gif
Juu, laskeskelin tässä, että koko hoito eli k&n~98€, suutinsarja~159€ ja säätö dynossa tekis jotain 370€ yhteensä, mutta tuo hinta ei ole mikään tarkka. Mulla on kyllä ohjeet, miten tuon koko asennus/säätöhomman voi tehdä itse, mutta epäilen että taidot siihen riittää
bawling.gif
wink.gif

</span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus (Hojo @ Elo. 16 2002,10:07)</td></tr><tr><td id="QUOTE">Mulla on kyllä ohjeet, miten tuon koko asennus/säätöhomman voi tehdä itse, mutta epäilen että taidot siihen riittää
bawling.gif

wink.gif
Ei kun mopo osiks ja ruuvaamaan, nykyään saa rauhottavia jo sen verta hyvin ilman reseptiä, katukaupasta...  
biggrin.gif

</span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus (jjm @ Elo. 16 2002,10:59)</td></tr><tr><td id="QUOTE">Pistin Hondaan (VF750F) Laserin K2 putkiston lähinnä sen vuoksi, että alkuperäinen putkisto vaimentimineen alkoi muistittaa siivilää. Viimeinen niitti oli se, kun matkalle lähtiessä (pyörä täynnä tavaraa ja kovat valmistelut takana jne.) vasen änkkäri tippui tielle ensimmäisessä mutkassa... Saihan sen sitä matkaa varten kiinni teipillä ja rautalangalla - hyvä tuli
sleepy.gif

Alkuperäisessä putkistossa (4-1-2) oli LeoVincin vaimentimet, joten ihan alkuperäisestä ei ole tietoa. Laser toimi kaikin puolin hyvin, oli kevyempi ja helppo asentaa. Tehoista ja väännöstä on paha sanoa mitään, mutta ihan perstuntumalta keskialueella jo muutenkin mahtava vääntö saattoi vielä hieman lisääntyä. Aiemmin kierrokset tössähtivät punarajaan (10500) kuin olisi ajanut päin tyynyä, mutta Laserilla punarajan pystyi ylittämään, siis ihan kokonaan (tuli testattua ihan vahingossa, kun en oikein koskaan tottunut V-koneen ääneen)! Moottoritiellä kunnon kiihdytyksessä menon hyytyessä vilkaisin kiekkamittaria ja kierrokset oli yli alueen, eli yli 13000... Putkella oli siis selvä vaikutus.

Kone kävi sopivasti rikkaalla, niin myöhemmin ilmanputsari tuli vaihdettua K&N:ään, joka sekin oli varsin laadukas tuote. Senkin pistin lähinnä siksi, että se oli reilun satasen (silloin oli käytössä markat...) kalliimpi kuin tavallinen, ja takuuta on kuitenkin miljoona mailia tai kymmenen vuotta. (Kumpihan tulee mopolla ensin täyteen?)

Nykyisessä jammussa onkin sitten kaikki vakiota.

--Joona[/QUOTE]<span id='postcolor'>
Ihan mielenkiinnosta, mikä rekkari tuossa hondassa oli? Ajattelin vaan, että sattuiko olemaan sama mikä mulla joskus oli
wink.gif

</span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus (NesteHukka @ Elo. 19 2002,12:14)</td></tr><tr><td id="QUOTE">Ihan mielenkiinnosta, mikä rekkari tuossa hondassa oli? Ajattelin vaan, että sattuiko olemaan sama mikä mulla joskus oli  
wink.gif
En nyt enää ihan tarkkaan muista, mutta numero taisi olla 989. Joka tapauksessa tein sen kolaripyörästä, joten kilvet hain konttorilta...

Ite en huomannu mitään muutosta (ellen oikeen hakemalla hae) mopon käytöksessä vaikka löin putket paikalleen. Tietty toi pitää käydä säätämässä jossain joskus, mut en kyllä suostu panikoimaan että niin laihalla kävis notta vaarallista olisi. Äänet tietty on ihan eri planeetalta ja niitä lähinnä muutoksella hainkin. Hepoja on riittämiin vielä piitkäksi aikaa...
inlove.gif
inlove.gif
inlove.gif

Mulla putkenvaihto (ts. pelkkä änkkäri) toi pirusti vääntöä alakierroksille ja nyt tassu nousee helposti kiihdyttäessä, kun vakioputkella se ei riuhtomallakaan ottanut irti maasta vaikka millä kierrosalueella olis kiskonu.
Toki tuo putkenvaihto kasvatti myös kikkeliä kun pärrä murisee räyhäkkäästi ..
062802jumpie_prv.gif

Mä oon kans tyytyväinen sliparin hankintaan
smile_org.gif
Kyl pyörä on ku eri planeetalta. Kumma kyllä kun käytin penkissä ni säädöt oli aika hyvin jo suoraan kohdallaan eli säätöä ei katsottu tällä hetkellä tarpeelliseksi. On se kiva kun pärrässä on räyheet äänet  
062802moto_prv.gif

Itellä Gsx-750f, johon tuupattiin leovincen slipari ja dynon suutinsarja. Tehoja vakiona 86 hp ja säädettynä 92. Vääntää alakierroksilla paremmin... TAI... ainakin tuntuu siltä, koska äänet on sen verran mureammat. Niin... Onhan tuosta niin suuri osa psykologista, että vaikea sanoa... Mutta suoraan sanoen vaan äänten takia hankin ja kyllä nyt kehtaa päristellä.
sport05.gif

Sit ku uskallan haluta enemmän tehoja, kävelen mopokauppaan ja vaihdan tykimpään.

noniinno... tota zetaa eli 7½ kwaakkua 2004 mallia.. .. suora rööri kiinni ja menoksi...paukkuu ja rätisee..
062802jumpie_prv.gif
062802jumpie_prv.gif

jos laihalla käy niin käyköön.. kuulostaa niin hienolta jotta korwawaikku lähtee >>>>>>>>>
veryangry.gif
pamahtamalla
lookaround_orig.gif

*tiedä sitten onko tollanen röpötys ja pauke oikeesti terweellistä*

tos talven aikana tuli vaihdettua zxr 750-91 pyörään arrowin hiilikuitu slipari,kitti käyrästö..edellis kesänä oli jo dynojet ja tupla ärrän nenät.. alkuperäsenä se 100hp koneesta,viime kesänä 111,1hp kampiakselilta,ja nyt oli 105hp takapyörältä...ja kyl äänet on mahtavat
062802jumpie_prv.gif

Laitoin tänään pyörään Vincen hiilikuituputket... ja äänet ovat todellakin miellyttävät...
buttrock.gif
enkä edes viittinyt ottaa vielä killereitä pois... täytyy sitäkin kokeilla, mut voi olla et raikaa liikaa... will see... mut suosittelen!!
062802jumpie_prv.gif
meinaa eturataskin nousta herkemmin, vai luulenko vaan.

Z1000

Blackbird vm-2005, Yoshimura full system TRS3/PCIII/K&N=1500 km ajettuna penkissä:173.6 hv kampiakselilta.

tehoputki toi kaksi hevoisvoimaa lisää takapyörälle. tehoputki tarkoittaa tässä alkukäyrästöä. vääntöä toi suhteessa hieman enemmän. muuten vakioputkella ja sliparilla oli jo ne perinteist viilaukset tehty, joten hyvinhän tuo on kun teho ei laskenut.

Back