Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kawan alapäässä näyttää lisäksi olevan lukko ruuvi joka on niitattu paikalleen, eli pitää vähän poraan ensin ja sitten ruveta lämmön kanssa kiertämään.
Ja tänne (vahingoniloisia) kirjoituksia euron säästöstä ja monen vahingosta...![]()

Mox..
miten tuollaisesta perus USD iskarista irtoaa (näyttää irtoavan kun myydään osia) se alapää johon akseli tulee kiinni? Eli liukuputki irti tuosta...
Liukuputkea ei ole tarkoitus irrottaa siitä valuosasta vaikka se eri palaa onkin. Varaosana myydään kokonaisena.
Mox..
miten tuollaisesta perus USD iskarista irtoaa (näyttää irtoavan kun myydään osia) se alapää johon akseli tulee kiinni? Eli liukuputki irti tuosta...
Jaa.... No mää nyt ajattelin että kun ollaan oikeen moottoripyörä voorumilla niin telarit olisi aika selkee käsite...
Menee kyllä aiheen vierestä, mutta itse kuulen todennäköisesti ensimmäistä kertaa kenenkään puhuvan telarista kun tarkotetaan USD-keulaa. Mopojen ja moottoripyörien kanssa on kuitenkin tullut pyörittyä ~10-vuotiaasta alkaen. Missä murrealueella tota termiä käytetään?
Menee kyllä aiheen vierestä, mutta itse kuulen todennäköisesti ensimmäistä kertaa kenenkään puhuvan telarista kun tarkotetaan USD-keulaa. Mopojen ja moottoripyörien kanssa on kuitenkin tullut pyörittyä ~10-vuotiaasta alkaen. Missä murrealueella tota termiä käytetään?

sä oot niin nuari
Telarihan oli ihan kansankieltä 70 - 80 luvulla. Joskin itseänikin hymyilytti kun vanha termi putkahti uudelleen esille. Telarilla eroteltiin mopoaikana modernit sikanopeetvehkeet pappatunskista joissa oli joku hemmetin keinuhaarukkahässäkkäsydeemi.
Kyllä se on teleskooppi (telari), oli se sitten oikein- tai väärinpäin![]()
Et oo sitten vissiin Motovillen kanssa jutellut...![]()