Tenere 700

Reilu 6000km tuli syksyn aikana ajettua enkä tyytyväisempi voi olla pyörän kokonaisuuteen. Toki pieniä parannuksia tulee sinne-tänne omien mieltymysten mukaan mutta mihinkään isompaan kuten moottori ja alusta, ei tarvitse tuunailla.

Jospa tuolla teippauksella pyörä näkyisi liikenteessä paremmin kun musta:jpstyle:



 
Sponsorointi on eräänlaista nykyaikaista markkinointia jossa urheilija tai joku muu hankkii tarroja tai kangasmerkkejä.:grin:
 
Uskaltaako tehdä tulkinnan että "Iconic heritage colors with historic Dakar factory race bike influence" ei mielestäsi riitä Rally-arvonimen saavuttamiseen? :grin:

Sen verran on tullut pienempiä xt/tenere-versioita ajettua, etten ainakaan Fiat Puntoa ärhäkkäämmän laitteen kanssa lähtisi kisaamaan - vaikka olisi kuinka nopeat tarrat.
 
Mitä nyt itse olen seurannut arvosteluja tuosta uudesta Tenerestä, niin varsin positiivisia ovat olleet arvostelut. En kyllä ymmärrä näitä kommentteja, jossa tämä dumataan alitehoiseksi ja ylipainoiseksi.

Tässä yhden vetomiehen tyylinäyte, ihan mukavasti näyttää liikkuvan yli 200 kiloiseksi seikkailupyöräksi.

https://www.youtube.com/watch?v=s6kEov50GPY
 
En kyllä ymmärrä näitä kommentteja, jossa tämä dumataan alitehoiseksi ja ylipainoiseksi.

Tässä yhden vetomiehen tyylinäyte, ihan mukavasti näyttää liikkuvan yli 200 kiloiseksi seikkailupyöräksi.

https://www.youtube.com/watch?v=s6kEov50GPY

Ehkä osasyynä on se, että laite on alitehoinen ja ylipainoinen - jos sillä haluaisi rallia ajaa maastossa, soratiellä, maantiellä tai radalla. Nuo videon temput ja enemmänkin voisi aivan samalla tavoin tehdä 71-vuosimallin HD 350 sprintillä tai vanhalla XT:llä. Sinänsä asiassa ei ole mitään ongelmaa; jos tarvitsee soratiecruiserin soratielle, siihen koloon laite varmaan sopii hyvin, kuten myös Bemari/Loncin/Kymco 650 gs.
 
Kurapyörä foorumilta poimittu lainaus samaisen videon jälkeen.

Koheltaja sanoi:
Ei huonosti ylipainoiselta, alitehoiselta pyörältä missä on surkea alusta eikä ole sähköisiä kuljettajan avustimia. Näin on monesti foorumeilla kirjoitettu joten se on varmaan totta :D
 
Ehkä osasyynä on se, että laite on alitehoinen ja ylipainoinen - jos sillä haluaisi rallia ajaa maastossa, soratiellä, maantiellä tai radalla. Nuo videon temput ja enemmänkin voisi aivan samalla tavoin tehdä 71-vuosimallin HD 350 sprintillä tai vanhalla XT:llä. Sinänsä asiassa ei ole mitään ongelmaa; jos tarvitsee soratiecruiserin soratielle, siihen koloon laite varmaan sopii hyvin, kuten myös Bemari/Loncin/Kymco 650 gs.

Liian vähän tehoa, mutta kuitenkin 50-70% vähemmän tehoa riittäisi samaan ajokokemukseen :right:
Ja harvoinpa niitä puntojakaan näkee, jotka poistuvat valoista 0-100km/h alle 4,5 sekunnin.
 
Liian vähän tehoa, mutta kuitenkin 50-70% vähemmän tehoa riittäisi samaan ajokokemukseen :right:
Ja harvoinpa niitä puntojakaan näkee, jotka poistuvat valoista 0-100km/h alle 4,5 sekunnin.

Kuullostaa siltä, että vetomiehen on joskus punto ohittanut. Jostain syystä nyt rupesi kiinnostamaan mitä ukon tallista löytyy
 
Kuullostaa siltä, että vetomiehen on joskus punto ohittanut. Jostain syystä nyt rupesi kiinnostamaan mitä ukon tallista löytyy

Ja mainitsi tuossa aiemmin kymmenien vuosien mittaan kertyneet traumatkin, jotenkin vaikuttaa siltä ettei ole ollut ihan uutta kalustoa edes aikoinaan :grin:
 
Käväsin Tenerellä Balkanilla pyörähtämässä ja siitähän kuoriutui ihan matkapyörä. 7700 km rullailin, tosin maastoajot jäivät äärettömän vähiin.

Mutta huonot asfaltit ja hiekkatiet, sekalaiset polut ja baanat se selvitti laukkuineen (alu 32/38) oikein mainiosti.

Kovahko Rally-satula ei ehkä paras vaihtoehto. Mutta kaikkiaan OK-laite tuollaiseen matkailuunkin. Oikein pitkiä päivämatkoja en ajanut, 650 max.
 
Back
Ylös