Teollisuuskadun työmaa

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja premier
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

premier

New member
Joo. Varokaas kun ajelette siellä päin. Raitiovaunukiskot on viitisen senttiä muuta tienpintaa ylempänä. En eilen tätä huomannut pimeellä tai ajatellut sitä riskiksi ja eturengas lähti alta, kun yritin vaihtaa ajolinjan kiskojen väliin.

Kyseessä siis teollisuuskatu Helsingissä.

2999803403_54e556b6ed.jpg


2999810601_91a2fd0a47.jpg
 
Ihan uteliaisuudesta kysyn,että mitäs sitten tapahtui kun etunen lipes alta?Pyörä mikä kuvassa näkyy niin ei nyt niin pahalta näytä.
 
Mistähän löytyisi riittävän paksua rautalankaa taivutella näitä tämmöisiä suunnitteleville vähän järkeä päähän??

Muutama vuosi sitten oli Vilhonkadulla, mitä pitkin mm. pääosa busseista ajaa Rautatientorille, kuorittu asfaltit tykkänään pois ratikkakiskojen molemmilta puolin JA myös keskellä oleva (ilmeisestikin betoni) oli poissa. Jos ajoit sinne vasenta kaistaa vaikkapa auton perässä, saatoit päätyä iloisesti suoraan noiden metallisten, 7-8cm korkeiden kiskojen väliin.

Ja sieltä pois pääseminen ilman hyvin todennäköistä, sadekelillä lähestulkoon varmaa pannuttamista vaati käytännössä joko pysähtymistä vilkasliikenteiselle tielle, nostelemaan renkaita yksi kerrallaan yli, tai ajamista tiestä erkanevaa ratikkalinjaa pitkin 90 asteen vasen kurvi, jonka jälkeen pääsi takaisin ´normaalin´ korkuiselle pinnalle, ja saattoi alkaa miettimään, mitähän kautta etsiytyisi takaisin ajoradalle.

Todellisia suunnittelun kukkasia noiden kiskojensa kanssa, eivätkä vissiin näytä tulleen sen viisaammiksi.
 
Ja miksiköhän tuohon nuo oranssit tolpat on ladottu. Ainakin autoilijat näyttävät hoksanneen olla ajamatta noille kiskoille
withstupid.gif
 
Ja miksiköhän tuohon nuo oranssit tolpat on ladottu. Ainakin autoilijat näyttävät hoksanneen olla ajamatta noille kiskoille
withstupid.gif
Teollisuuskatu kulkee itä-länsisuuntaisena, raitiotie taas pohjois-eteläsuunnassa, vaikka meneekin pikku pätkän Teollisuuskatua myöten. Tästä voinee päätellä, että kiskojen yli on päästävä jossain kohti. En ole vähään aikaan ajanut siitä, joten en osaa sanoa, löytyykö ylityskohdissa nyt kenties minkä asteista HKR:n "jippoa" odottamassa katteiden ym. varaosien potentiaalisena myynninedistäjänä.
 
Ja miksiköhän tuohon nuo oranssit tolpat on ladottu. Ainakin autoilijat näyttävät hoksanneen olla ajamatta noille kiskoille
withstupid.gif
En tiedä. Edellä ajavan auton perässä ajoin ajoradan oikeassa laidassa niinkuin asiaan kuuluu. Mitään tolppia ajoa estämässä ei ollut.

Autoilijat ovat onneksi hoksanneet ajaa toista kaistaa, kun toisella on moottoripyörä kyljellään. On ne fiksuja.
 
Ei muuta kuin korvauksia hakemaan kaupungilta. Tollekin työmaalle löytyy vastaava mestari, ja siittä kipuamaan rappuja ylöspäin kunnes rahakasan vartija löytyy. vetoavat luultavasti remonttiin mutta tuollaisessa ansassa ei pelkkä tietyökyltti auta, tuo on vakavaa piittaamattomuutta tienkäyttäjiä kohtaan. Espoossa nikottelun jälkeen saa korvauksen vaaraa aiheuttavan tien rikkomista kilkkeistä.
 
Autoilijat ovat onneksi hoksanneet ajaa toista kaistaa, kun toisella on moottoripyörä kyljellään. On ne fiksuja.
No jos noissa kuvissa tuo mopo on kyljellään, niin taitaapa sitä meikäläisenkin mopo sitten enimmäkseen kyljellään makailla parkissa ollessaan
crazy.gif


Oliko se Aleksanterinkatua vai mitä kiskoja nuo myös remontoivat tuossa mennäkesänä aika urakalla. Ja juu, ratikat meni kiskojaan myöten, mutta alta 50cm maavaralla ei henkilöauto enää samaa katua ajanutkaan. Paikalla oli kieltomerkit, varoitukset jne. vähintäänkin asiallisesti, mutta silti sieltä sai hinuri käydä päivittäin jonkun jästipään montusta ylös nostamassa
tounge.gif
Millä pirulla sitä muka kaistaa kunnolla tukkisi ettei sieltä yksikään puusilmä läpi tulisi - mutta kuitenkin niin että ratikat pääsee läpi
nixweiss.gif


Eikös tuo Keski-Euroopassa ole aika yleinenkin keino erotella bussiväylät muista. "Porttina" käytetään juurikin jotain monttua tai muuten vain pehmeää kuraa s.e. bussin akseliväli menee yli nätisti kovaa asfalttia pitkin, mutta kaposempi ha sitten tipauttaakin toisen puolensa tuohon kadun keskellä olevaan kuoppaan. Aiheesta löytyy "muutama" juu-tuubikin ja tosiaan ihmetellä saattaa kuinka jästipäisesti porukka "jos mä nyt kuitenkin" noista yli yrittää
shaun.gif
 
Autoilijat ovat onneksi hoksanneet ajaa toista kaistaa, kun toisella on moottoripyörä kyljellään. On ne fiksuja.
No jos noissa kuvissa tuo mopo on kyljellään, niin taitaapa sitä meikäläisenkin mopo sitten enimmäkseen kyljellään makailla parkissa ollessaan
crazy.gif


Oliko se Aleksanterinkatua vai mitä kiskoja nuo myös remontoivat tuossa mennäkesänä aika urakalla. Ja juu, ratikat meni kiskojaan myöten, mutta alta 50cm maavaralla ei henkilöauto enää samaa katua ajanutkaan. Paikalla oli kieltomerkit, varoitukset jne. vähintäänkin asiallisesti, mutta silti sieltä sai hinuri käydä päivittäin jonkun jästipään montusta ylös nostamassa
tounge.gif
Millä pirulla sitä muka kaistaa kunnolla tukkisi ettei sieltä yksikään puusilmä läpi tulisi - mutta kuitenkin niin että ratikat pääsee läpi
nixweiss.gif


Eikös tuo Keski-Euroopassa ole aika yleinenkin keino erotella bussiväylät muista. "Porttina" käytetään juurikin jotain monttua tai muuten vain pehmeää kuraa s.e. bussin akseliväli menee yli nätisti kovaa asfalttia pitkin, mutta kaposempi ha sitten tipauttaakin toisen puolensa tuohon kadun keskellä olevaan kuoppaan. Aiheesta löytyy "muutama" juu-tuubikin ja tosiaan ihmetellä saattaa kuinka jästipäisesti porukka "jos mä nyt kuitenkin" noista yli yrittää
shaun.gif
Tehdään kuitenkin ero sellaisten tietyöreittien välillä, joita pitkin on tarkoitus ajaa, sekä sellaisten, joita pitkin ehdottomasti ei ole tarkoitus ajaa.

Niillä, mitä pitkin olisi tarkoitus ajaa, ei saisi olla millekään ajoneuvoryhmälle, ei siis myöskään 2-pyöräisille, kohtuuttomia esteitä. Jos metallikiskolle on jätetty useampi sentti korkeutta verrattuna muuhun tienpintaan, se voi käydä vähän kinkkiseksi, jos et satu olemaan jollain trial-pyörällä liikenteessä.
 
Autoilijat ovat onneksi hoksanneet ajaa toista kaistaa, kun toisella on moottoripyörä kyljellään. On ne fiksuja.
No jos noissa kuvissa tuo mopo on kyljellään, niin taitaapa sitä meikäläisenkin mopo sitten enimmäkseen kyljellään makailla parkissa ollessaan
crazy.gif


Oliko se Aleksanterinkatua vai mitä kiskoja nuo myös remontoivat tuossa mennäkesänä aika urakalla. Ja juu, ratikat meni kiskojaan myöten, mutta alta 50cm maavaralla ei henkilöauto enää samaa katua ajanutkaan. Paikalla oli kieltomerkit, varoitukset jne. vähintäänkin asiallisesti, mutta silti sieltä sai hinuri käydä päivittäin jonkun jästipään montusta ylös nostamassa
tounge.gif
Millä pirulla sitä muka kaistaa kunnolla tukkisi ettei sieltä yksikään puusilmä läpi tulisi - mutta kuitenkin niin että ratikat pääsee läpi
nixweiss.gif


Eikös tuo Keski-Euroopassa ole aika yleinenkin keino erotella bussiväylät muista. "Porttina" käytetään juurikin jotain monttua tai muuten vain pehmeää kuraa s.e. bussin akseliväli menee yli nätisti kovaa asfalttia pitkin, mutta kaposempi ha sitten tipauttaakin toisen puolensa tuohon kadun keskellä olevaan kuoppaan. Aiheesta löytyy "muutama" juu-tuubikin ja tosiaan ihmetellä saattaa kuinka jästipäisesti porukka "jos mä nyt kuitenkin" noista yli yrittää
shaun.gif
Onko sulla joku syy tulla tänne vittuilemaan?
 
Sama souvi jatkunu tossa Aleksilla vielä kun ne tekee niitä Mikonkadun ratikkakiskoja, aika trialii yrittää autot välillä
biggrin.gif

Mutta uusi tollainen kiskojen korkeusero on tossa kun pistää Kaivokatua yli Manskun Simonkadulle, siinä Manskulla joutuu vetää viistosti yli uusien kiskojen ja niihin tietenkin jätetty kiva korkeusero, sateella saa olla tosi tarkkana.
 
Onko sulla joku syy tulla tänne vittuilemaan?
Ei varsinaisesti, mutta kyllä se
mad.gif
kun muka kaikki vika aina ja joka kerta on jossain muualla kuin mp:n selässä. Ei niin täydellisiä yli-ihmisiä olla mekään ettei edes joskus se vika voisi olla myös siellä kypärän sisällä, vai
shaun.gif


Vahinkoja siis sattuu ja tässä tapauksessa kuvien perusteella ei tuossa juuri muu taida auttaa kuin itse omien haavojen nuoleminen
pftroest.gif
Tuo tolpparivi kun kuitenkin on aika yksiselitteinen että katuosasto on työmaa-alueen rajannut. Ja faktahan on että rautakiskot ovat AINA niljakkaat, milloin haluavat mopoa heittää mihinkin suuntaan. Omallakin kohdalla tänä kesänä olin kerran vähällä tehdä nupukiveen tarkempaa tuttavuutta juuri kiskojen vuoksi - eikä auttanut vaikka kuinka varovaisesti yritinkin kiskojen yli ajella
lookaround_orig.gif
 
Onko sulla joku syy tulla tänne vittuilemaan?
Ei varsinaisesti, mutta kyllä se
mad.gif
kun muka kaikki vika aina ja joka kerta on jossain muualla kuin mp:n selässä. Ei niin täydellisiä yli-ihmisiä olla mekään ettei edes joskus se vika voisi olla myös siellä kypärän sisällä, vai
shaun.gif


Vahinkoja siis sattuu ja tässä tapauksessa kuvien perusteella ei tuossa juuri muu taida auttaa kuin itse omien haavojen nuoleminen
pftroest.gif
Tuo tolpparivi kun kuitenkin on aika yksiselitteinen että katuosasto on työmaa-alueen rajannut. Ja faktahan on että rautakiskot ovat AINA niljakkaat, milloin haluavat mopoa heittää mihinkin suuntaan. Omallakin kohdalla tänä kesänä olin kerran vähällä tehdä nupukiveen tarkempaa tuttavuutta juuri kiskojen vuoksi - eikä auttanut vaikka kuinka varovaisesti yritinkin kiskojen yli ajella
lookaround_orig.gif
Piti oikein miettiä ja lukea tekstini uudelleen, että ilmaisinko jossain vian olevan jossain muualla kuin pyörän selässä. Tulin siihen tulokseen, että en ottanut kantaa suuntaan tai toiseen. Jossain pääsi sopukoissa tälläisen merkityksen sieltä löysit ja päätit tulla vääntämään veistä haavassa, kiitos.

Ja edelleenkään en näe tuota suljettuna alueena, koska autot ajoivat edellä ja perässä ilman mitään ongelmia ja luonnollista ajolinjaa tuonne.
 
Eiks tärkein tässä nyt kuitenkin ollu se ettei joku muu aja samaan "miinaan"?

Kyl ainakin itelle ruuhkassa ja tietyöalueilla on sattunu ylläreitä, siis sellaisia voihan vi**u-tilanteita.
omg.gif
 
Joo, ei kyllä työmaita tuolla lailla rajata, missäs pirussa on esim. tolppien välistä nauhat.yms.
Ei kun korvauksia kyselemään vain kaupungilta, ei tuommoisia
pommeja saa tehdä.
 
Onko sulla joku syy tulla tänne vittuilemaan?
Ei varsinaisesti, mutta kyllä se
mad.gif
kun muka kaikki vika aina ja joka kerta on jossain muualla kuin mp:n selässä. Ei niin täydellisiä yli-ihmisiä olla mekään ettei edes joskus se vika voisi olla myös siellä kypärän sisällä, vai
shaun.gif


Vahinkoja siis sattuu ja tässä tapauksessa kuvien perusteella ei tuossa juuri muu taida auttaa kuin itse omien haavojen nuoleminen
pftroest.gif
Tuo tolpparivi kun kuitenkin on aika yksiselitteinen että katuosasto on työmaa-alueen rajannut. Ja faktahan on että rautakiskot ovat AINA niljakkaat, milloin haluavat mopoa heittää mihinkin suuntaan. Omallakin kohdalla tänä kesänä olin kerran vähällä tehdä nupukiveen tarkempaa tuttavuutta juuri kiskojen vuoksi - eikä auttanut vaikka kuinka varovaisesti yritinkin kiskojen yli ajella
lookaround_orig.gif
Kiskoja ylitellessä, varsinkin mukulakivillä, varsinkin sateella ja varsinkin aloittelijat saattavat olla aika useinkin korvallaan, ja niin kauan kuin kiskot on samassa tasossa kadunpinnan kanssa, kyseessä on pitkälti käyttäjävirhe. Arastellaan ajaa reilusti kiskon yli, jolloin jompikumpi rengas jää sen päälle, tai jarrutetaan renkaan ollessa kiskon päällä, tms.

On kuitenkin aivan täysin eri asia yrittää päästä 2-pyöräisellä kunnialla yli tuollaisesta muuhun pintaan nähden usean senttimetrin korkeudella olevasta metallireunuksesta, varsinkin jos ei ole mahdollista ajaa sen yli jokseenkin 90 asteen kulmassa. Lisää tähän vielä vesisade, ja joku 300kg matkalehmä, niin saat kyllä olla aikamoinen fakiiri.

Kyse ei siis ole vain kiskosta, vaan kiskosta+korkeuserosta, mikä nostaa vaikeustasoa moninkertaisesti.
 
Tuo on jo pitkään ollut todella vittumainen paikka ajaa.
Itse onneksi onnistuin selviämään ajokauden loppuun asti tuosta kaatumatta. Siellä oli varsin runsaasti myös soraa, ja pikkukiveä.
Siellä ei missään vaiheessa ole munkaan mielestä ollut suljettuna nämä "kaistat", vaan siellä on voinut ajaa tahtoessaan.

Tuossa lähellä olen töissä, ja täytyypi vallan huomenna käydä aamusta katsomassa tuo paikka.
 
Otan osaa... Paska tuuri, ei voi muuta sanoa. Kannattaa varmaan yrittää löytää maksumies muualta, mutta jos se ei onnistu, niin tämmöinen pisti silmään aiemmin:

-KLIK-

Onni onnettomuudessa, että kausi on lopuillaan.
 
Joo. Varokaas kun ajelette siellä päin. Raitiovaunukiskot on viitisen senttiä muuta tienpintaa ylempänä. En eilen tätä huomannut pimeellä tai ajatellut sitä riskiksi ja eturengas lähti alta, kun yritin vaihtaa ajolinjan kiskojen väliin.

Kyseessä siis teollisuuskatu Helsingissä.
Kiitos infosta ja hyvä ettet telonut itseäsi. Toi Teollisuuskadun remppa on tuottanut pientä ohjelmaa pitkin kesää. Ei kiva. Toivottavasti ensi kesänä jossain muualla...
 
Back
Ylös