Teräspunosletkut gixxeriin...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja harkkis
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

harkkis

New member
Eli pitäs varmaan kesän aikana vaihtaa orkkis letkut gixxeristä ja laittaa teräspunokset tilalle. Ootteko hommanneet valmis-paketteja sikakalliilla vai teettäneet tommosessa hydraulikka alan liikkeessä mittatilaustyönä?

Hiflexistä haet X metriä punosletkua & X määrän sopivia banjoja ja sitten kasaat ne itse. Helppo homma, ne antaa vinkkejäkin siihen kasaamiseenkin. Näin saat ainakin täsmälleen sopivan pituset letkut
smile_org.gif

Halpaa ja ihan yhtä hyvät, ellei paremmat, kun ne "sikakallit"
smile_org.gif

Eiku ei ookkaan yhtä hyvät,eikös niissä sikakalliissa ole SINISET BANJOT?
smile_org.gif

Vähän ristiriitaista tietoa tosta Hiflexistä liikkeellä, kun jotku väittää sikahalvaksi, mutta ainakin kaverille kerrottiin hyvinkin kallis hinta. Pärstäkerroin?

njaa'a.. itse maksoin 2 metriä punosletkua + 4 mutkabanjoa vähän päälle 60egee..

jos toi on kallista, niin sit ei voi kyllä mitään.
smile_org.gif

Itse ostin goodridgen orkkis letkut "sikakalliiseen" 70€ hintaan.
Ne eivät muuten Hiflex:llä myy noita teräspunoksia virallisesti jarruletkuina koska eivät täytä jotain määräystä.
Mutta jos haluaa säästää parit eurot niin eisiin mitään ja ainakin K3/4 se satulalta toiselle menevä letku on teräspunos, elikkäs silkkaa säästö taas kun ei tarvi teettää kuin yksi letku, orkkis paketissahan tulee kummallekin satulalle omat letkut.

No eipä noi hirmu paljon kalliimpia tunnu olevan... noi meni ilmeisesti ihan heittämällä kiinni!?

njaa'a.. itse maksoin 2 metriä punosletkua + 4 mutkabanjoa vähän päälle 60egee..

smile_org.gif
No riippu hieman siitä mitä punosletkua ostat. Teflonpinnattu termoplastinen letku maksaa paljon (muistaakseni 29€/m) sekä banjoliittimien hinnat vaihtelevat sen mukaan onko kyseessä prässätty vai kierrelliittimellä liitetty banjo. Itse sain ko. kilkkeet yritysalennuksen kera ja otin teflonletkut irroitettavilla liittimillä mutta Matti Meikäläisen ei kannata niitä ostaa sillä hintaa tulee enemmän kuin valmiissa sarjoissa.

Mä laitoin nykyiseen ja edelliseen pyörään Goodridgen valmiin sarjan ja hyvät on ollut eikä ne hinnat oo kovia ollu..
All Rightin myymät Fren Tubo sarjat on kyllä sikahintasia verrattuna esim. Goodridgeen.

smile_org.gif
Tuohon laitat pikkasen lisää (siis muutama eero) ja menet lähimpään mp liikkeeseen ja tinkaat goodridgen letkut, eikä tarvii kasata itse, vain asennus ja pitää ja toimii takuulla.

No riippu hieman siitä mitä punosletkua ostat. Teflonpinnattu termoplastinen letku maksaa paljon (muistaakseni 29€/m) sekä banjoliittimien hinnat vaihtelevat sen mukaan onko kyseessä prässätty vai kierrelliittimellä liitetty banjo. Itse sain ko. kilkkeet yritysalennuksen kera ja otin teflonletkut irroitettavilla liittimillä mutta Matti Meikäläisen ei kannata niitä ostaa sillä hintaa tulee enemmän kuin valmiissa sarjoissa.
njoo, just tota TEFLON letkua otin 2m ja banjot kierreliittimillä.

Mitä meinaat irrotettavilla liittimillä? Siis kierreliittimet vai?
smile_org.gif

Siis tosta hinnastahan se letku makso vitusti, ei ne banjot maksa paskaakaan..
smile_org.gif
Muistin hinnan snadisti väärin, sori, se oli vähän päälle 70egee ja tosiaan alennuksia kandee kysästä
smile_org.gif

kasasin itse ne letkut joten sekin varmaan laskee hintaa..
smile_org.gif

Hoopsss,

En tiedä oliko hinnaltaan edullisemmat mutta Tokimotosta hain satsin. Nuita letkuja sai 5cm välein ja banjoja oli joka lähtöön. Mittasin ensin vanhojen kumiletkujen pituuden ja sitten vain samanlaiset tilalle. Näyttää olevan "braking" kamaa.

linkki http://www.tokimoto.fi

Kyl varmaan menee noihin goodridgen letkuihin... mitäpä sitä turha kikkailemaan kun rahalla saa!
tounge.gif

njoo, just tota TEFLON letkua otin 2m ja banjot kierreliittimillä.

Mitä meinaat irrotettavilla liittimillä? Siis kierreliittimet vai?
smile_org.gif

Siis tosta hinnastahan se letku makso vitusti, ei ne banjot maksa paskaakaan..
smile_org.gif
Muistin hinnan snadisti väärin, sori, se oli vähän päälle 70egee ja tosiaan alennuksia kandee kysästä
smile_org.gif

kasasin itse ne letkut joten sekin varmaan laskee hintaa..
smile_org.gif
Juups, kierrekiinnitteisiä liittimiä tarkoitin. Niillä on muistaakseni ovh. hinta n. 10e/kpl.

Back