• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Teräspunosletkut

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja TLR
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

TLR

New member
Parantaako noi teräspunosletkut jarrutuntumaa vai onko ne vaan myyntipuheita yksi perustelu mitä olen kuullut punosletkuista on että letku ei laajene puristettaessa kahvaa mikä sitten parantaa jarrutehoa ja tuntumaa? Ei vaan viitsisi maksaa paria sataa euroa kokeilumielessä kun tuo jarrujen ilmaaminenkin tuntuu olevan niin
033102ass_1_prv.gif

Ei oo pelkkää myyntipuhetta.Ainakin jos vertaa muutaman vuoden vanhoihin jo hieman venähtäneisiin orkkisletkuihin niin tuntuma on parempi.

se varmaan riippuu ihan missä kunnossa ne orggisletkut on. Minä vaihdoin 9000km ajettuun S-telluun teräspunosletkut, mutta en kyllä huomannut eroa. Enemmän varmaan oli merkitystä nesteiden vaihdolla. Toisaalta entisessä pyörässä (-91 gixi) teräspunosletkut vaikutti paljonkin...

Jos halvalla haluaa jarruja parantaa, niin ei muuta kuin kokeilemaan erinlaisia jarrupaloja. Mulla ainakin parani jarrut huomattavasti kun vaihdoin orggispalat ferodon cp911-paloihin

Vaihdoin VFR:ään jarruihin Goodridgen punosletkut ja täytyy sanoa, että jo normaalissa katukäytössäkin huomaa eron! Tuntuma paranee ja TUNTUI ainakin siltä, että myös teho jonkin verran parani. Rata-ajossa ja kiivaassa mutkatieajossa ero on varmasti huomattava. Ero korostuu vielä jos pyörä on vanhempi yksilö, niinkuin VFR:ni oli...Aikomukseni on vaihtaa nykyiseen (ZRX) pyörään myös jossain vaiheessa Brakingin letkut ainakin eteen. Kukas sitä takajarrua nyt ees käyttää....
tounge.gif

joo muuten kyllä tuo tehoa.

kävin teettään "ralliauto pajalla" letkun LTD:hen, ja siihen tuli jarrut!

siis yks etu letku, oisko n.80cm makso 27 euroo..

ei paha mun mielestä
sport05.gif

on niistä hyötyä, jarrut ovat kuin eriplaneetalta teräspunosletkujen vaihtamisen jälkeen, teho, tuntuma ja nopeus paranivat monta pykälää, siis riippumatta prätkämallista ja jarrujen merkistä.

Voin myös suositella tota letkujen vaihtoo.Kannattaa käyttää aikaa vähän niin löytää letkuja ihan eri hinnoilla kuin valmiissa sarjoissa.
tounge.gif
biggrin.gif
tounge.gif

on niistä hyötyä, jarrut ovat kuin eriplaneetalta teräspunosletkujen vaihtamisen jälkeen, teho, tuntuma ja nopeus paranivat monta pykälää, siis riippumatta prätkämallista ja jarrujen merkistä.
Samaa olen kuullut monen muunkin suusta, nyt täytyy vaan löytää jostain hyvät/edulliset
wink.gif
teräspunosletkut tonnisatkuun Zetoriin (D), ehdotuksia myymälästä otetaan vastaan.
Kannattaako myös kytkimen letku vaihtaa samaan materiaaliin vai liekö aivan turhaa
withstupid.gif
Taitaapi mennä ulkonäöllisiin juttuihin......

Parantaako noi teräspunosletkut jarrutuntumaa vai onko ne vaan myyntipuheita yksi perustelu mitä olen kuullut punosletkuista on että letku ei laajene puristettaessa kahvaa mikä sitten parantaa jarrutehoa ja tuntumaa? Ei vaan viitsisi maksaa paria sataa euroa kokeilumielessä kun tuo jarrujen ilmaaminenkin tuntuu olevan niin
033102ass_1_prv.gif
Spare wheel Oulussa myy teräspunosletkuja alle 80e. Eli ei minusta hirveen kallis kokeilu.

Jälleen halvalla pääsee kun jaksaa etsiä... hämeenlinnan dunlop hiflex myi letua 10€ metri ja banjot ei nekään paljon maksanut, tämä siis jos itse tekee... mitä letkujen eroihin tulee niin orkkis letkut antaa varomattomalle käyttäjälle paljon anteeksi juuri sen letkujen laajenemisen vuoksi. arvatkaa miksi japanilaiset moottoripyörien valmistajat käyttää vieläkin kumiletkuja? ei ainakaan siksi että teräspunotut olis kalliimmat...
tounge.gif

Spare wheel Oulussa myy teräspunosletkuja alle 80e. Eli ei minusta hirveen kallis kokeilu.
Enpä heidän sivuiltaan ainakaan löytänyt?
sad_orig.gif
Itsellänikin teräspunosletkut hakusessa kun vain jostain löytää. Jarruvarusteissa en luota omarakennelmiin...
Kilautappa sinne niin tilaavat sulle passelit ja tulevat vielä nopeasti. Mulle tuli seuraavaksi päiväksi liikkeeseen...
Lähetin sähköpostilla kyselyn. Katsotaan miten käy
wink.gif
.

Saako HiFlexiltä muovilla päällystettyä t.punosletkua? Ainakin katetuissa pyörissä kannattaa olla tarkkana asennuksen kanssa, ettei muovilla suojaamaton letku hinkkaa mihinkään... Hinkkaavat meinaan äkkiä maalit pois.
sad_orig.gif
Goodridgen valmiit sarjat ovat laadukkaita, mutta letkujen mitoitukset voivat olla vähän liiankin varman päälle. Eli ovat vähän pitkiä. Esim. pyöräkohtaisesti tehdyt Brakingin letkut sopivat paremmin paikoilleen. Tosin ovat myös hiukan hinnakkaammat.
confused_orig.gif

nyt en muista onko HML:n Hiflex:ssä sitä muovitettua hyllyssä, mutta sieltä saa kyllä jotain letkua siihen päälle ja silti tulee paljon halvemmaksi kun valmiit sarjat, ja ne sedät tekee ne letkutkin jos mallit vie... siellä on ihan hyvä palvelu, hydrauliikka liikkeeksi..
062802moto_prv.gif

Eipä tuo Oulun pulju näköjään sähköposteja lue, tai ei ainakaan vastaa. Sen sijaan Wandem vastasi muutamassa minuutissa ja eteen löytyy valmis punosletkusarja hintaan 89€, asennettuna nesteineen 115€. Vastaus tuli minuuteissa...
bowdown.gif
.

Eipä tuo Oulun pulju näköjään sähköposteja lue, tai ei ainakaan vastaa. Sen sijaan Wandem vastasi muutamassa minuutissa ja eteen löytyy valmis punosletkusarja hintaan 89€, asennettuna nesteineen 115€. Vastaus tuli minuuteissa...
bowdown.gif
.
Aikalailla sopiva hinta, täytynee kysellä tarjous Zetorin letkuille/asennukselle.

Löytyy niitä punosletkuja samaan hintaan vaikka mistä. Itse ostin pari talvea sitten SE-Bikesta Goodridgen letkut alle 80€.

stongan vaihdon yhteydessä tuli vaihdettua pakosta em. värkit, jälkikäteen tuli mieleen, että kuinka on enne pärjännytkkään ilman moisia: eikä xx:n jarrut alunperinkään huonot ole!

Back