• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Tervehtiminen!

Eilen pysähdyin suojatien eteen, että kaksi mukulaa pääsee turvallisesti yli. Nämä kuitenkin näyttivät, että aja vaan ja samalla huomasin, että odottavat äitiään, joka oli hieman kauempana. Minäpä kiittelin lapanen pystyssä mukuloita ja kyllä oli pojalla ja tytöllä leveät hymyt, kun morjestivat takaisin.

No siis onko vielä muita motoristeja?  
lookaround_orig.gif

tounge.gif
Pahoitteluni epäselvästä ulosannista.
withstupid.gif
Siis itse jaottelin yleensä motoristit pyörien mukaan, esim custom, allroad, enduro/supermoto, naku, fighteri, touring yms. ja edellisessä kommentissa "kyykyllä" tarkoitin siis näitä katteellisia sport/ supersport muoviluoteja yleensä uudehkoja 2000-luvun pyöriä. Ja yleistykset ovat aina vaarallisia, eli tässäkin tapauksessa tein tämän yleistyksen omien kokemuksieni perusteella.

edellisessä kommentissa "kyykyllä" tarkoitin siis näitä katteellisia sport/ supersport muoviluoteja yleensä uudehkoja 2000-luvun pyöriä. Ja yleistykset ovat aina vaarallisia, eli tässäkin tapauksessa tein tämän yleistyksen omien kokemuksieni perusteella.
Omistan kyseiseen kategoriaan menevän "muoviluodin" ja aivan varmasti olin äskeisellä kaupunkiajelulla Tampereella aina käsi pystyssä kuin vain mahdollista. Aivan sama millaisella pyörällä toinen tuli vastaan. Enkä saanut traumoja eikä yöunet menneet vaikka aina en saanutkaan vastausta.
Aivan ihanaa oli kuin noin 8-10v poika tien varrella, morjesti naama leveässä hymyssä jo pitkän matkan päästä minulle. Kylläpä vilkuttelin itsekkin hänelle
062802jumpie_prv.gif
062802jumpie_prv.gif
062802jumpie_prv.gif

Kuulun samaan kategoriaan, kuin useimmat täällä: moikkaan, aina ja joka kerta ja kaikkia. Joskus tekisi mieli asentaa morjestus-käsi, joka nappia painamalla nousee ja laskee. Varsinkin, jos käsi on kytkimellä ja pää pyörii ku pössihaukalla ja jalatkin on varatut...sitten harmittaa ja ajattelee, että "nyt toi luulee, että mä oon joku ylpee pösiö, joka ei moikkaa...". Siitä vaan tulee niin hyvälle tuulelle, kun saa vastamorrrjenstuksen
062802moto_prv.gif

Aina heilutan lapaani tai nyökkään jos kytkinkäsi puristaa kahvaa risteyksessä.
talktohand.gif

Vastatervehdyksiä yleensä tulee
smile_org.gif
mutta jos EI niin kyseessä on yleensä joku itsestääntykkäävä harrikkamies ja joskus,kuitenkin harvemmin piikkipoika (jolla ei vielä isompaa kokemusta motorismista ole) mutta eipä tuo meikäläisen päivää pilaa:Eihän se ole pakko tervehtiä,jossei taho
nixweiss.gif
nixweiss.gif

pääsinpäs itsekkin kirjottamaan tänne
smile_org.gif
elikkä ajan just pyöräkorttia iso A ensimmäistä pyöräkorttiani, 3x olen nyt ajanut 1h putkeen ja pyöriä on tullu jos jonkinmoista vastaan ja ilokseni voin ilmoittaa että 100% on morjestanut ennen tai jälkeen minun moikkailujani vaikkakin kyllähän täällä tuppukylässä se autokoulun bandiitti tunnetaan silti se käsi kaikilta noussut
buttrock.gif

Täältä lähtee kiitos erityisesti niille, jotka viime tiistaina 8-tiellä Rauma/ Eurajoki- suunnalla mulle morjestelivat illan suussa...

Ekaa reissua tein pyörälläni ja kyllä oli voittajan fiilikset kun kortti oli taskussa ja yksin sai ajella...jokainen vastaantuleva motoristi kyllä tervehti, jeejee! Hymy vaan leveni mulla joka kerralla, onneks ei sentään "näkynyt" muille asti. Mukavaa.

062802jumpie_prv.gif

Pikkutyttönä isäukon kyydissä istuessa tuli ihmeteltyä miten sillä on niin paljon tuttuja. Kunnes selveni tämä tervehtimiskulttuuri.

Nyt, kun ajelen ensimmäistä kesää ikiomalla pyörälläni (kevariajoista 14 vuotta), olen intopinkeänä morjestamassa kaikkia. Takaisin tervehtivät saavat aikaan yhtä hienon fiiliksen kuin silloin pikkulikkanakin. Jonkin sorin kastijakoa olen huomannut, sillä kaikki harrikkakuskit eivät vastaa kun näkevät minut ja pakasterasiani, mutta eivätkä moikkaa kaikki muutkaan. Ei sillä väliä, lapanen ojossa aina kun mahdollista ja muissa tapauksissa vatkataan päätä
biggrin.gif

sanoi:
Aina tervehdin kun mp tulee vastaan. Useinmiten saan vastauksen. Jos saan vastauksen, hyvä niin ja jos en, mitä sen on väliä. En lajittele porukkaa pyörän mukaan. Kaikki ajavat kaksipyöräistä ja se riittä minulle
062802jumpie_prv.gif

Veitpä varpaat suustani, juuri näin.

Itse morjestan aina kun vastaan tulee toinen pärrä, ja ette niitä HD miehiä aina molattais niin kun edellinen pyörä oli kopteri niin silti tohdin tassun irrottaa kahvasta ja morjestaa.

Aina morjenstan, jos huomaan, 2 pyöräisiä mopoja lukuunottamatta ja niillekin vastaan, riippumatta millainen pyörä on itsellä alla (se kun vaihtelee kevari dt:stä buelliin ja hd:ksi, tai milloin miksikin). Käsi on ojossa näkyvästi tai vähintäänkin sormet tahi sitten pää heiluu, mikäli ohjelmaa on riittävästi käden tangolta irroittamista estämään. Jos joku ei vastaa, se onpi sen vastaantulijan oma ongelma.

Tämä moikkailu on joskus elämää isompi kysymys. Minä moikkailen aina kun tilaisuus on ja pystyn. Aina ei. Nostan reilusti räpylää niin että varmasti näkyy. Ymmärrän hyvin, että kyykkypoitsut eivät uskalla irrottaa käpäläänsä tangosta. On se niin epämukavan näköinen asento. Kun saa itsensä siihen röhnöttämään, mihin siinä jäseniäänn voi ojennella. Karkaa mopeti käsistä. Jotkut näistä kuitenkin fysiikan lakeja uhmaten ja kohtalonsakin uhalla hiukan sormiansa ojentavat tangosta kiinni samalla pitäen. Kun tillitätte tarkasti, sen voi huomata.

Sit erikseen on ne harlikkakuskit. Niillä varmaan tärisee ja voplaa enimmän osan ajasta. Miten siitä mihinkään irrotat pyörää pysäyttämättä ja jos pysäyttää ensin, moikkaustilanne on useimmiten jo ohi.

Eli ei oteta pahaa mieltä tai henkilökohtaisesti, jos toverin heiluttelu ei näy.

Että semmoista moikustelusta.
biggrin.gif
tounge.gif
wink.gif
omg.gif

(Saas nähä miten nyt käy.)

Itse moikkaan jokaista vastaantulevaa prätkää jos vaa huomaan, välillä tulee oltua vaan niin omissa ajatuksissaan, että unohtuu ,mutta niin näyttää muutkin välillä olevan.. ja onhan se kiva tapa jota kannattaa pitää yllä.. mutta pahoin pelkään että tapa katoaa harrastuksen yleistyessä ei ne autoiliatkaan enää toisilleen moikkaa muuta kun harvat jotkuu minien omistajat ym tietyt merkkikohtaiset harrastajat..

Onko Kirkkonummelaiset (tai Kirkkonummella ajavat) niin kovia vetomiehiä et on kädet puuduksissa vai mikä siinä on että ei voi tervehtiä takaisin. Tänäänkin tuli lyhyellä lenkillä noin 15 pyörää vastaan ja vain kaksi nosti lapaa takaisin. Ihmettelen vaan

Back