• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Tervehtiminen!

Ja minä ihmetelly noita miehiä mustissa, jotka ei räpylää nosta vaan ku vastaan tulevat niin nostavat etusen kohti taivasta. No siinä ei varmaan voikaan kättä enää tangosta irrottaa..

Siitä vaan tulee niin hyvälle tuulelle, kun saa vastamorrrjenstuksen
062802moto_prv.gif
Juuri näin
062802jumpie_prv.gif
Todellaki!

Yksi mukavimmista jutuista moottoripyöräilyssä on kun vastaantulijat nostavat kättä! (Mies kyllä tämän kuullessaan naureskeli että on minulla pienet huvit  
blush.gif
)

Pienoinen ongelma vaan on se, että joissain tilanteissa ja varsinkin nyt uudella pyörällä en yksinkertaisesti uskalla aina irrottaa kättäni ja sen takia tervehdys jää sellaiseksi pieneksi sormien huiskutteluksi vaikka yritän aloittaa sen kaukaa ja vielä nyökkäilläkin.

Joten jos näette allekirjoittaneen silleen vaan vienosti sormiaan nostelevan ja tuskassa nyökkäilevän, niin vastatkaa vaan - edes säälistä!  
062802moto_prv.gif

Omasta mielestäni tämä tassun nosto on ollut hieno tapa jo ensi ajometreistä lähtien
smile_org.gif
Nyt 2 viikkoa kortin omistaneena olen todellakin saanut hyviä fiiliksiä moikatessani muita alan ihmisiä ajellessani ympäri ämpäri.
sport05.gif
Jostain syystä ovat myös kaikki ketä olen matkoillani moikanut ovat moikanneet myös takaisin
thumbs-up.gif

Juuri kotiin tulin, ajeltiin vaimon kera nordkappiin ja takasin. Matkaa yhteensä yli 3000km, kolme mopoilijaa jotka tulivat vastaan, ei nostanut kättä. Kaikki muut nostivat. Omasta mielestäni ei ollenkaan huono saldo. Fiilistelyä, fiilistelyä...

cool.gif

Ompas aihe herättänyt reilusti keskustelua!
omg.gif
Itse ajelen 1000RR Firebladella ja se on totta että HD- ja custom-ukot ei pahemmin morjestele, mutta ei terveen itsetunnon omaava kaveri siitä yöuniaan menetä! Tässä täytyy muistaa se, ettei niillä ole mahdollisuutta nostaa lapasta ohjaustangosta, kun pyörä puistaa ojaan silloin
033102bebe_1_prv.gif
Antakaa ihmisten moikata tahi olla moikkaamatta, se on jokaisen oma valinta. En määkään jokaista muista tahi huomaa tervehtiä varsinkaan kaupunkialueella, eikä tarvitsekaan!

Pitänee viedä pulttilinko korjaamolle,pakkohan siinä on jotakin vikaa olla,kun pystyy morjestamaan vastaantulevat,eikä se karkaa lapasesta.

Itse ajelen 1000RR Firebladella ja se on totta että HD- ja custom-ukot ei pahemmin morjestele, mutta ei terveen itsetunnon omaava kaveri siitä yöuniaan menetä! Tässä täytyy muistaa se, ettei niillä ole mahdollisuutta nostaa lapasta ohjaustangosta, kun pyörä puistaa ojaan silloin
033102bebe_1_prv.gif
No minä ajelen kustomilla ja kaikille nousee käsi, mutta onko sitten kyykyissä peräsuoli liian mutkalla kun kaikki eivät nosta minulle.
nixweiss.gif
Kustomit ja matkapyörät on kaikki nostaneet tähän mennessä kättä.
bowdown.gif

Ei kannata kyllä yleistellä, sillä joillakin on vaan niin ihme ajatuksenkulku että eri pyörätyypille ei kättä nosteta, mutta ei kaikilla.. Minä tosin olen jättänyt mp-skoottereille nostamatta koska aina kun sellainen tulee vastaan niin katon vaan että mikä v**** tuossa menee.
ghostface.gif

jotkut ei tosiaan moikkaa.. mut yleensä kun katsoo peilistä niin siellä onki kolmio perässä, joten uusia motoristeja tulossa lisää. tuskimpa autokoulussa opetetaan, että morjestappa jokaista vastaan tulevaa motoristia
cool.gif

itse kyllä moikkailen kaikille
buttrock.gif

Ei jaksa enää morjestella pahemmin, sais olla tassu ojossa koko ajan. Kaikki enskat ja supermotot ja vastaavat yritän sentään morjestella.

Alkaa mennä mahdottomaksi.

Tässä pienessä rivitaloyhtiössä on jo 6 (kuusi) moottoripyörää. Onko naapuria pakko tervehtiä vain sen vuoksi, että sillä sattuu olemaan moottoripyörä?

jotkut ei tosiaan moikkaa.. mut yleensä kun katsoo peilistä niin siellä onki kolmio perässä, joten uusia motoristeja tulossa lisää. tuskimpa autokoulussa opetetaan, että morjestappa jokaista vastaan tulevaa motoristia
cool.gif

itse kyllä moikkailen kaikille
buttrock.gif
kyl mää ainaki jo autokoulus morjenstin
biggrin.gif
ja nykysinki.. kyl moikataa yleensä takasinki vaik endurol joudunki toistaseks ajaa.. katupyörälle kyl helpommi moikataa, en tiiä mist johtuu..
nixweiss.gif

Tuli vahingossa tänään moikattua mopoilijaa pimeän hetkellä ja kiiretilanteessa..
omg.gif
Kiroilin hetken mielessäni, jonka jälkeen unohdin koko jutun.

Juhannuksena tuhannen kilometrii ajoa...ja aina nous lapanen, vaikka pyöriä tuli tosipaljon vastaan ja ajoi ohi...
Erityisesti sydäntä lämmitti kaverit, jotka nosti lapasta TOSI korkeelle...oliskohan olleet harrikkakavereita
biggrin.gif
biggrin.gif

Olis kiva, kun ihmiset pääsis noista ennakkoluuloistaan....?
JA tienpäällä oltas yhtä...

Tuo moikkaaminen saman lajin harrastajien kesken on aika yleistä ja kovin samantyyppistä. Esimerkiksi kävely-/hiihtovaelluksella poikkeuksetta kaikki tervehtivät toisiaan, kun ollaan yli 100 metriä autolta. Parkkipaikalla kukaan ei tervehdi ketään, vaikka samoista ihmisistä on kysymys?

Mitä kauempana olet kotoa/taajamaa, sitä varmemmin tervehdit myös motoristia. Veikkaan, että kyllästyneinkin kaveri morjestaa suomalaista motoristia esim. Alpeilla tai Mongoliassa tavatessaan!

Tuo mittakaava vain vaihtelee...

Tulee kyllä moikkailtua kaikki mopottelijat joita vastaan tulee, taajamassa ja ulkopuolella. Suurin osa kyllä moikkaa takaisin jos huomaavat... jopa ne pahat harrikkakuskit
033102beer_1_prv.gif

Söpöstä, pari viikkoa sitten tuli Pyhäsalmen paikkeilla skootteri vastaan ja kuski morjesti
smile_org.gif
Takas nostin lapasta
smile_org.gif

Tää morjestaa kaikki motorisoidut kakspyöräset (paitsi invamopot, vaikka voishan se olla et siinäkii istuu motoristi...), ja suurin osa vastaa
smile_org.gif
...kyllä se mieltä lämmittää
smile_org.gif

Back