• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Tervehtiminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja nwobhm
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Miks te muut moikkaatte?
Koska se on kohteliasta. Vähän kuin otetaan hattu pois sisätiloissa ja noustaan penkiltä kätellessä, niin kanssamotoristille moikataan piste.
Jep just näin, koska se kuuluu hyviin tapoihin. Ei jaksa ymmärtää näitä "ei jaksa moikata" -ihmisiä.  
tounge.gif
Mä vertaisin sitä siihen että kun tullaan aamulla töihin, niin työkaverit moikataan, jos joku ei sitä tee niin kyllä kuuluu mulkvisti-osastoon. Jotkut tietysti tykkää että on rajua ja coolia olla mulkvisti.
Aika huono vastaus. Eihän me tunneta toisiamme, toisin kuin työkaverit. Miks moikataan tuntemattomia? Mihin hyviin tapoihin se muka kuuluu, eihän kotilokuskit, jalankulkijat tai fillaristitkaan moikkaa? Prätkähän on vaan mutterikasa jolla ajellaan, suurin osa ei varmasti ole mitään elämäntapamotoristeja, ne on vaan kaupasta ostaneet menopelin.
mikäs se "elämäntapamotoristin" määritelmä olikaan?
tounge.gif

----

vastaus alkup. kysymykseen:
itselleni morotuksesta on tullut tapa, kuten vilkun käyttö, joten ei sen kummemmin tule katsottua mikä/kuka sieltä vastaan tulee tai morottaako takaisin.

joku edellä pohti miten pelkkä sormien nosto kahvalta näkyy? aika huonosti.

Jos ei kytkintä tarvitse operoida, niin lapa nousee, piikeilel ja isommille. Ja pyydän anteeksi siltä BMW-kuskilta, jota en moikannut, luulin maxiskootteriksi, jollaista moikkasin myöhemmin luullen sitä joksikin matkalehmäksi
smile_org.gif

Miks te muut moikkaatte?
Koska se on kohteliasta. Vähän kuin otetaan hattu pois sisätiloissa ja noustaan penkiltä kätellessä, niin kanssamotoristille moikataan piste.
Jep just näin, koska se kuuluu hyviin tapoihin. Ei jaksa ymmärtää näitä "ei jaksa moikata" -ihmisiä.  
tounge.gif
Mä vertaisin sitä siihen että kun tullaan aamulla töihin, niin työkaverit moikataan, jos joku ei sitä tee niin kyllä kuuluu mulkvisti-osastoon. Jotkut tietysti tykkää että on rajua ja coolia olla mulkvisti.
Aika huono vastaus. Eihän me tunneta toisiamme, toisin kuin työkaverit. Miks moikataan tuntemattomia? Mihin hyviin tapoihin se muka kuuluu, eihän kotilokuskit, jalankulkijat tai fillaristitkaan moikkaa? Prätkähän on vaan mutterikasa jolla ajellaan, suurin osa ei varmasti ole mitään elämäntapamotoristeja, ne on vaan kaupasta ostaneet menopelin.
---------
Miksi ruokapöydässä ei piereskellä tai röyhtäillä? Koska se kuuluu hyviin tapoihin, koska se on huomaavaisuuttaa sitä toista osapuolta kohtaan. Minä tervehdin kotikylällä vastaantulijaa (kotilot, fillarit ja jalankulkijat) ja töissä asiakasta, vaikken heitä kaikkia tunne. Tervehdin, koska se on kohteliasta.

Kuka muu ajaa motoristin etua, kuin motoristit itse. Siksi ajattelisin olevan tärkeää, että kaikki motoristit tuntevat olevansa samaa porukkaa. Tervehtimisellä luodaan myös yhteishenkeä.

Minä moikkaan kaikenmalliset pyörät, myös maxiskootterit, joskus jopa mopot (eihän niitä erota) sekä myös mp-poliisit. Mä en ennalta kattele mikä/kuka sieltä vastaan tulee jolloin tassu nousee automatic. Turvallisuudesta tinkimäti, tietty.

Kaikkee moottorilla ja 2 pyöräl liikkuvaa moikkaan, jos ehdin/huomaan/pystyn...  
biggrin.gif

Mut sitt ku menee, esim jonnekkin mutterille, niin sais ajaa lapanen pystys koko ajan...

Sitt tulee myös moikattua niit pikku poikia/tyttöjä, ku moikkailee teiden varrel ja vilkuttelee autoist...    
tounge.gif

Miks te muut moikkaatte?
tounge.gif
---------
Miksi ruokapöydässä ei piereskellä tai röyhtäillä? Koska se kuuluu hyviin tapoihin, koska se on huomaavaisuuttaa sitä toista osapuolta kohtaan. Minä tervehdin kotikylällä vastaantulijaa (kotilot, fillarit ja jalankulkijat) ja töissä asiakasta, vaikken heitä kaikkia tunne. Tervehdin, koska se on kohteliasta.

Kuka muu ajaa motoristin etua, kuin motoristit itse. Siksi ajattelisin olevan tärkeää, että kaikki motoristit tuntevat olevansa samaa porukkaa. Tervehtimisellä luodaan myös yhteishenkeä.
Niin, sinä tervehdit kaikkia. Toiset moikkaa kaikkia motoristeja, toiset valikoi ketä moikkaa, useimmiten samanlaista pyörää ajavia. Olen huomannut että nakupyörää ajavat moikkaa useimmiten.

Muttei mun pointti ollutkaan ettei pitäs moikata, moikkailen itsekkin. Ja vaikkei joku moikkaiskaan takas, en silti pidä sitä piereskelevänä sikana tai mulkvistina, niinkuin jotkut näköjään. Se ei haittaa mua yhtään, enhän tunne koko tyyppiä.

Tähän ei taida saada järkevää selistystä joten olkoon.

Aina oon moikannu ja tuun moikkaamaan. Jos on kytkin käytössä niin päällä nyökäyttäen. On ne yleensä takasin nyökytelly. Hyvää ajolesää kaikille!!!

Mä kans moikkaan kaikkia piikkiä isompia. Ja varsinkin töistä kotiinpäin ajaessa..
biggrin.gif
Hauskinta on kyykyllä morottaa vastaan tulevaa harrikkarivistöä. Yleensä eka ei moikkaa, toka vähän vaisusti ja muut sit kunnolla.. Varmaan yrittävät paikkaa muitten huonoa käytöstä.
tounge.gif

Mikäs se .ORG moikkaus on? Yleensä kaikki vaan nostaa kättä..

Osaksi tervehtiminen osoittaa mun mielestä hyvää meininkiä.. Esim. onneksi valitsit prätkän auton sijaan.

Hauskinta on kyykyllä morottaa vastaan tulevaa harrikkarivistöä.  Yleensä eka ei moikkaa, toka vähän vaisusti ja muut sit kunnolla..  Varmaan yrittävät paikkaa muitten huonoa käytöstä.  
tounge.gif
Mun mielestä on myös jostain syystä hauskaa kyykkykuskina morjestaa noita hd-letkoja ja katella kuinka moni vastaa.

Eilen illalla viimeksi sattu joku custom letka tulemaan vastaan, ja vaan keulilla ajava morjesti takasin. Tais olla joku ajokoulujono jossa opettaja ajoi edellä ja perässä ajavat oppilaat puristi kahvoja rystyset valkosina.
biggrin.gif

:)Aina tulee moikattua ja kaikkia, yritänpä vielä aina moikata ensiksi. Kaikilta tulee aika kiitettävästi lapasen heilautusta takaisin. oikein mukavia ajokelejä kaikille ja lapasta ylös...
sport05.gif

Moikkaan jopa HD kuskeille. Jos ei pysty esim risteyksessä kättä nostamaan, ni koitan nyökätä näkyvästi.
bowdown.gif

Tervehdys, hyvät motoristit!

Piti oikein kaivaa tämä teidän foorumi ja sieltä tämä ketju esille, kun tuli viime vuonna kiinnitettyä aikaisempaa enemmän huomiota tervehtimiseen tien päällä.

Juttu on nimittäin niin, että itse ajelen pitempiä matkoja tuollaisella isohkolla "customin" näköisellä mopolla. Siis ihan mopedilla, ei motskarilla. Ilmeisesti aika moni luulee sitä isommaksi, koska viime kesänä tuntui että n. 3/4 vastaan tulleista motoristeista moikkasi jollain tavalla  
biggrin.gif
Tässä voi kyllä olla jotain kausiluontoistakin, koska muistaakseni toissa vuonna moikkailu oli paljon harvinaisempaa; tosin silloin ajelin enemmän Hämeessä ja Etelä-Pohjanmaalla, viime kesänä taas Varsinais-Suomessa, joten jotain alueellistakin voi tuossa moikkailussa olla. Ruotsissa ei moikannut juuri kukaan, mutta siellä taas oli pyöriä liikkeellä vain murto-osa siitä mitä Suomessa, sesonki ehkä hiipumassa (elokuun loppua). Pyörätyypeistä customit ja matkapyörät morjestavat lähes järjestään, kyykkypyörät harvemmin. Ja tosiaan, jos kuskilla on keltaiset liivit, niin moikkausta tuskin tulee.

Oma-aloitteisesti morjestelen vain veteraanimopot ja muut hauskat ilmestykset, mutta normaali kohteliaisuuskin jo vaatii, että jokaiseen tervehdykseen vastataan, mukaanlukien avoautoista vilkuttavat pikkutytöt. Jos kättä ei voi kahvalta juuri silloin nostaa, niin sitten reilulla nyökkäyksellä.

Eipä muuta tällä erää, jatkakaa. Nyt näyttää mittari -20 mutta kyllä se kevät sieltä vielä tulee ja sitten ajellaan ja moikkaillaan taas  
talktohand.gif

Mä moikkailen ahkerasti oli tilanne sitten mikä tahansa.
Moikkaamatta jää oikeastaan vain silloin kun olen keskittynyt esimerkiksi johonkin liikennetilanteeseen enkä ole huomannut vastaantulijaa.
Olen itsekin huomannut että moikkailu on vähenemään päin ja siitä syystä pyrin itse ylläpitämään omiltaosin tätä tapaa.  
smile_org.gif

Mä moikkailen ahkerasti oli tilanne sitten mikä tahansa.
Moikkaamatta jää oikeastaan vain silloin kun olen keskittynyt esimerkiksi johonkin liikennetilanteeseen enkä ole huomannut vastaantulijaa.
Olen itsekin huomannut että moikkailu on vähenemään päin ja siitä syystä pyrin itse ylläpitämään omiltaosin tätä tapaa.  
smile_org.gif
Samoin.
thumbs-up.gif

Tottakai tervehditään, mutta joskus on niin, että kun on vaikka huoltiksella tauolla, niin viereisessä parkkiruudussa oleva motoristi tuskin vilkaisee sinua. Mistähän lienee johtuu, vaikka tien päällä moikataankin.
Itse kyllä useasti menen jututtamaan ja kyllä siinä tarinaakin sitten syntyy, mutta ei me aina kuitenkaan olla ns. yhtä suurta perhettä.

Tulipa menneenä kesänä rytkösellä ajaessa vastaan kolme harrikkakuskia, heillä on tuo lapasen nostaminen yleensä nihkeetä, koska noissa pyörissä ilmeisesti ei uskalla edes toista kättä irrottaa tangosta, muuten lähtee kait käsistä. Nostin kuitenkin itse händyn pystyyn iloisesti, mutta mitä ihmettä, kaverit moikkas nostamalla toista jalkaa, että kyllä hd -kuskit moikkaa, oikea oli kavereilla meininki, kun vielä lähes samanaikaisesti sukka nousi iloisesti takaisin!!
biggrin.gif

Tulipa menneenä kesänä rytkösellä ajaessa vastaan kolme harrikkakuskia, heillä on tuo lapasen nostaminen yleensä nihkeetä, koska noissa pyörissä ilmeisesti ei uskalla edes toista kättä irrottaa tangosta, muuten lähtee kait käsistä. Nostin kuitenkin itse händyn pystyyn iloisesti, mutta mitä ihmettä, kaverit moikkas nostamalla toista jalkaa, että kyllä hd -kuskit moikkaa, oikea oli kavereilla meininki, kun vielä lähes samanaikaisesti sukka nousi iloisesti takaisin!!
biggrin.gif
Toivottavasti eivätten olleet esim. Saudien tai Thaimaan kilvissä. Sielläpäin kengänpohjan näyttäminen tai varpailla osoittaminen vastaa kai about meidän keskisormielettä
tounge.gif

Yleensä tulee meikäläisenkin moikkailtua motoristeja, paitsi kehillä ja motarilla harvemmin. Eikä siihen oleellisesti vaikuta katteiden määrä eikä ohjaustangon korkeuskaan.

Mut miten moikkaatte letkaa? Ite olen huomannut välillä ajavani koko vastaantulevan letkan matkan käsi pystyssä. Se vaan tuntuu jotenkin oudolta. Niinkuin menisi koko morjesteluhomma överiksi
nixweiss.gif

Back