• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Thunderace tuli taloon!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja okram
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

okram

New member
Jeps,tuli juuri ace taloon,vm.02,aj.40tkm,ja huolto tehty.taitaa olla pahin mahdollinen hetki ostaa pyörää mut minkäs teet ku kuume kova,harvemmin oon ajanu pyörällä tammikuun lopulla
062802jumpie_prv.gif
,seuraavana päivänä heti tuli lunta.Mutta asiaan,onkohan pyörässä mitä erityistä tarkailtavaa ja tehopönttö tarttis laittaa,missähän ois hyvät murinat,ja vielä mitäs bensaa kannattaa käyttää,ja et tuleehan kohta kevät.
sport05.gif

Jeps,tuli juuri ace taloon,vm.02,aj.40tkm,ja huolto tehty.taitaa olla pahin mahdollinen hetki ostaa pyörää mut minkäs teet ku kuume kova,harvemmin oon ajanu pyörällä tammikuun lopulla
062802jumpie_prv.gif
,seuraavana päivänä heti tuli lunta.Mutta asiaan,onkohan pyörässä mitä erityistä tarkailtavaa ja tehopönttö tarttis laittaa,missähän ois hyvät murinat,ja vielä mitäs bensaa kannattaa käyttää,ja et tuleehan kohta kevät.
sport05.gif
Onnea!
062802jumpie_prv.gif
062802jumpie_prv.gif
062802jumpie_prv.gif
062802jumpie_prv.gif

Kuuntele kuuluuko exupista naputusta/sirinää= säätää exup
Itse ajelen 98 bensalla

pari kertaa kuuluu naps naps ja sit ku laitoin uudestaan virran päälle ei kuulu mitään,missä exuppi sijaitsee.

pari kertaa kuuluu naps naps ja sit ku laitoin uudestaan virran päälle ei kuulu mitään,missä exuppi sijaitsee.
Se niksnapsnuks-ääni voi myös kuulua bensapumpusta, joten ei huolia.
Exup-vena sijaitsee kollektorin jälkeen moottorin alapuolella, samalla puolella kun vaihdepoljin. Se on hopeavärisen "Kuvun" takana. Sen kun avaat, ja katsot että exupin "hampaat" ovat rungossa olevan reijän kohdalla, niin homma on hanskassa. Vielä kun käynnistät pyörän, annat hanaa, niin exupin pitää liikkua. Sitten vaan tarkistat että exupin vaijerit eivät ole liian löysiä, tai liian kireällä.

exup.jpg

Siinä näkyy exupin "hampaat" ja miten niiden pitää olla moottorin ollessa tyhjäkäynnillä, tai sammutettuna.

Onnea uudelle pyörälle
062802jumpie_prv.gif
Yhden kesän olin Acen omistaja ja onnellinen sellainen. Ainut ongelma oli öljynkulutus, reilu puolilitraa tuhatta kohti, mutta muuten mahtava pyörä. Sittemmin italianihmeet vei mukanaan ja sillä reissulla ollaan edelleen
tounge.gif

Onnea uudelle pyörälle
062802jumpie_prv.gif
Yhden kesän olin Acen omistaja ja onnellinen sellainen. Ainut ongelma oli öljynkulutus, reilu puolilitraa tuhatta kohti, mutta muuten mahtava pyörä. Sittemmin italianihmeet vei mukanaan ja sillä reissulla ollaan edelleen
tounge.gif
Taitaa olla toi öljyn kulutus vissiin pyörä kohtanen.
Mulla ei ole kuluttanut ollenkaan öljyä vaihtoväli 5000km.
Mittarissa 17000km!

Onnea uudelle pyörälle
062802jumpie_prv.gif
tounge.gif
Taitaa olla toi öljyn kulutus vissiin pyörä kohtanen.
Mulla ei ole kuluttanut ollenkaan öljyä vaihtoväli 5000km.
Mittarissa 17000km!
wink.gif

juu,näky olevan oikeassa asennossa ja liikkui kierroksia kun annoin,mutta rasvaa ei oo nähnykkään.Voiko sen keski pultin irrottaa ja ottaa pios sen linkun jossa vaijerit,sais paremmin rasvattua.

Mulla alko öljyä kulumaan vasta sit ku aloin enempi veteleen keulia että kai se ajotyyli jotain vaikuttaa... Ja ohjekirjan mukaan bensa pitää olla yli 91 oktaanista joten eiköhän 95 riitä ihan hyvin.

Ei meikänkään Ace öljyä vie sen enemää kuin muutkaan.Huollot tehty ajallaan ja ajettu nyt 62000,kauniisti kehräs ku polkasin käyntiin männä viikonloppuna.

Onnea hankinnasta!

Jos joskus satut tarvitsemaan englanninkielistä Haynesin korjausmanuaalia thunderaceen, täältä löytyis. Lisäksi löytyis joitakin korjausta vaativia katteita sekä pakoputken alkukäyrä exupilla. Hyvää kevään odotusta...
062802moto_prv.gif

062802jumpie_prv.gif
onnea hyvästä ostoksesta
062802jumpie_prv.gif
mulla oilia palaa 10000km vaihto välillä n:4 desiä
cool.gif
ja mittarissakin jo yli 70000 km
062802moto_prv.gif

Korjausopas tuli heti hankittua,rattaat ja ketjut tarvii hommata,kestääkö noissa ne jousilukot vai pitääkö niitata.

Niitattavaa ei välttis tarvitse mutta jo sulla on ajettu jo 40tkm niin ei välttämättä olisi paha ajatus ottaa takahaarukka poies ja laittaa iskarin linkkuihin ja haarukan laakerointeihin voidetta samalla.

Samoilla lämpöisillä meneekin sitten vaikka umpinaiset ketjut paikalleen.

Ellei aja pelkästään matkaa niin kannattaa harkita välitysten lyhentämistä samalla.

Back