• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Tiger 1200?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jskanerva
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Sanotaan nyt näin; jos en olisi lukenut noita juttuja siis kuullut ongelmista, en huolehtisikaan.
Haluaisin vain loogisen selvityksen, miksi kaikki pyörät jotka kuuluvat sarjaan, eivät ole viallisia, onko käytetty "erisarjaisia" koneita, tai osia?
Ja meinaanpa ottaa siitä selvääkin, tavalla tai toisella.
Vain kuten sanottu, toivottavasti ongelmat poistuvat tuolla kannen vaihdolla.
Toivottavasti kerrot sinäkin siitä tänne.
Edit: ja kuten olen, kai, kertonutkin, en ole osannut mitään nakutusta kuulostellakaan, ja toista samanlaista pyörää, en ole ikinä kuullut käynnissä, joten kuuntelen/kuuntelutan sen tuossa, toivottavasti n kuukauden päästä.

Omassa pyörässäni naputusääni nousi/kasvoi häiritseväksi n. 5000 km ajamisen jälkeen. Ääni on siitä pikkuhiljaa koventunut, nyt pyörällä on ajettu n. 10.000 km ja naputuksen kuulee kypärä päässä. Koeajopyörä ei naputtanut, eli ei ne kaikki "ääntele".
Kerron kyllä miten korjaus vaikutti äänimaailmaan.
 
JäMy otti yhteyttä ja kertoi, että Explorerin moottoreihin joissa esiintyy ylimääräinen naputus ääni vaihdetaan kansi kilkkeineen. Naputus ongelmaisiin annetaan myös 12 kk jatkettu takuu.
Osien toimitus alkaa tehtaalta huhtikuussa ja alustavasti sovittiin pyöräni korjausaika huhtikuun puoleenväliin.
Kertoilen miten muutos/korjaus vaikutti.

Sama täällä kun aloin kyselemeään, että mitä tehdään "tikitykselle". Huhtikuussa pitäisi sitten tulla uutta yhteydenottoa JäMyltä. Toivotaan, että "aikapommi" lakkaa tikittämästä.
 
No äkkiäkös tänne tehdään galluppi!

Eli tapaus 1. Tiger Explorer 1200 vm.2012 Kerava. Vaihdettu kansi/venttiilihilppeet sivuäänen vuoksi.
Ja lisää...?



Eipä tunnu tapahtuneen kenellekään kuukauteen mitään. Itsekin odottelen Motomarketin vastausta Trumpalta.
Brittifoorumilla kirjoitellaan, että 21.4. > siis ensi viikolla pitäisi kuulua Big-T:ltä jotain valaisevaa asiaan ...tai sitten ei!
 
No, kuinka kone käy, poistuiko tikitykset ja sivuäänet ?

No jaa. Ensin oli hiljainen ja kävi niinkuin kuuluu. Nyt n.1000 km ajettuna on ääni alkanut taas kuulumaan.
Ei kuulu nyt vielä niin selkeästi ja ikäänkuin aaltoilee, välillä ei kuulu ollenkaan.
Joten sanoisin että korjauksella ei ollut merkitystä.
Todennäköisesti ääni alkaa taas voimistumaan kun kilometrejä tulee lisää...
5 tkm huoltoon täytyy sitten taas reklamoida siellä.

Mutta mikä ihmeellisintä VIELÄ sama takanen!
Pykälää on kyllä muttei kovin paha.
Ja pintaa vielä kevyesti jäljellä.
Tilasin jo uuden netistä (150e) varuiksi jos lähtee nyt
yhtäkkiä kulumaan nopeasti mutta on kyllä tosi kestävä
rengas!
 
Pyörä saatu takaisin kannenvaihdosta, lopputulos on hyvä ja hiljainen. Minkäänlaista sivuääntä ei ole havaittavissa. Pyörällä on tosin korjauksen jälkeen ajettu vasta n. 20km. Olen lähdössä parin viikon kuluttua Portugaliin ja reissun jälkeen tiedetään vieläkö sivuäänet ovat poissa.
 
Motomarket ilmoitti tänään, että kansihomma on sen verran isotöinen, 3-4 päivää, että menee remontti syyspuolelle. Ja sama homma Tampereen Biketeamissa! Että silleen. Ei vaikuta ajoon, eikä kuulemma aiheuta vahinkoa (lisää) mutta hermoa kiristää! Mitä tästä opin, en osta uutta mallia ekana vuonna, no jaa uuden vesigessun voisi käydä koeajamassa....
 
Väliraporttia pukkaan:

Pyörällä ajettu nyt 14700km. Moottori naputtaa, välillä tosi voimakkaasti, joskus on hiljaa.
Naputtaa niinkuin ennenkin siis.
MUTTA, pesin pyörän Norja-Ruotsi reissun jälkeen ja huomasin että keski-seisonta jalasta oli hävinnyt
jalkaa suojaava "pinnoite" kokonaan. Oli keskeltä siis lujasti ruosteessa ja rumanäköinen...

Siis v***u haloo! Pyörä jolla on ajettu alle 15tkm ja keskijalka on pahemman näköinen kuin yli
40 vuotta vanhassa Pappa-Tunturissani!
Okei, soralla oon ajellu jonkin verran mutta eikös tämän vehkeen kerrottu olleen suunnittellun juuri sinne.
Aikaisemmissa mopoissa (Honda) ei YHDESSÄKÄÄN ole ollut moista vikaa (ominaisuutta).

Miten muilla? Onko keskijalka missä kuosissa?
Meinaan kyllä seuraavassa huollossa ottaa puheeksi.
 
Väliraporttia pukkaan:

Pyörällä ajettu nyt 14700km. Moottori naputtaa, välillä tosi voimakkaasti, joskus on hiljaa.
Naputtaa niinkuin ennenkin siis.
MUTTA, pesin pyörän Norja-Ruotsi reissun jälkeen ja huomasin että keski-seisonta jalasta oli hävinnyt
jalkaa suojaava "pinnoite" kokonaan. Oli keskeltä siis lujasti ruosteessa ja rumanäköinen...

Siis v***u haloo! Pyörä jolla on ajettu alle 15tkm ja keskijalka on pahemman näköinen kuin yli
40 vuotta vanhassa Pappa-Tunturissani!
Okei, soralla oon ajellu jonkin verran mutta eikös tämän vehkeen kerrottu olleen suunnittellun juuri sinne.
Aikaisemmissa mopoissa (Honda) ei YHDESSÄKÄÄN ole ollut moista vikaa (ominaisuutta).

Miten muilla? Onko keskijalka missä kuosissa?
Meinaan kyllä seuraavassa huollossa ottaa puheeksi.

Mulla oli pikkutiikerissä sama homma. Sain jonkun muun asian takia uuden keskijalan takuuseen, heti kotiin päästyäni halkaisin sopivan kokoisen kumiletkun ja liimasin sikaliimalla keskijalan suojaksi.
 
Loppuraportti sivuäänistä.
Kone käy edelleen tasaisesti ja hiljaisesti, eli kannenvaihto toi toivotun lopputuloksen.
Sellainen muutos on tapahtunut, että kone reagoi kaasuun todella äkäisesti. Halutessaan keulan saa nousemaan kaasulla 1,2 ja 3 vaihteella. En ole vielä ehtinyt Motomarketilta kysymään, onko myös ECU kartta päivitetty.

PS matkalla tuli ajettua n. 8500 km.
 
..tän kevään hankintana moinen laite, ajettu nyt noin 7000km, ei naputa tai muutakaan ääntä kuuluvilla. bt tosin kertoi että ko ongelma korjattu jo näihin uudempiin vehkeisiin. aika näyttää. todella kiva pyörä.
 
WWW.TIGER-EXPLORER.COM sivustolla on juttua keskiseisontatuen ruostumisesta ja Briteissä ainakin niitä on vaihdettu takuuseen niin kuin kuuluukin. On se p..le kumma , että täällä periferiassa jälleenmyyjät eivät välitä p...kaakaan asiakkaista sen jälkeen kun tavara lähtee liikkeestä ulos. Itse saa kaikki takuuasiat selvittää kun ensin kuuntelee tikitykset, kiristelee löystyneet ruuvit, ym. Suomessa vain ollaan hiljaa ja odotellaan kai, että takuuaika päättyy. (yhtä surkeeta on palvelu ainakin Tampereella RM. Heinolla Bemarin huoltopuolella, myynti siellä on kyllä huippua, ja kyllä myynti pelaa Motomarketissakin) Ihmettelen vain kuinka joillakin liikkeillä on varaa huonoon palveluun.
 
Tervehdys
Tuli sitten viime vkl haettua tommonen explorer tuolta BikeTeam Tampereen myymälästä. Pyörä oli heidän demo pyöränä ollut, kilsoja oli mittarissa n.4200 tuolloin. Vaihdossa meni F800 gs. Ompahan tavallisen hyvä pyörä ajaa :orgmp::thumbup: Tosi nautittavia kilometrejä tullut ainakin näin aluksi. Ja syy miksi kirjoitan tänne on yksinkertaisesti iso kiitos tuosta tiedosta koskien tuota kansiremonttia. Aivan sattuman oikusta ajattelin lukea tätä ketjua, josko täältä löytyisi jotain hyödyllistä infoa tästä pyörämallista. Ja onneksi luin. Ei nimittäin myyjä kertonut tästä takaisinkutsusta ennenkuin itse ymmärsin kysyä siitä, kiitos tämän viestiketjun. Ei edes pohjolan kurapyöräilijöiden tämän mallin viesiketjussa puhuta mitään tästä asiasta. No tänään käytin pyörää Huoltokaksikolla Jämsässä ja kannen tilaus Englantiin lähti samoin tein! Eli tuo kansiasia ainakin tulee sitten kuntoon. Tuosta pyörästä vielä, vaikka se on ison ja painavan näköinen, niin tällainen persjalkanen vanha ukkelikin pärjää aivan hyvin tän pyörän kanssa. Itseasiassa tämä on matalampi istumakorkeudeltaan kuin tuo f800 gs. Tilasin vielä varuiks matalamman kuskin jakkaran. Katotaan sitten miten se vaikuttaa tuohon hallittavuuteen. En usko, että ainakaan huonontaa sitä. On tämä vaan uskomattoman kevyen tuntuinen käsitellä. Sorallakin tuntuu menevän kuin juna kiskoillaan. Tuo luistonesto kakkosasennossa on ihan hauska lisä tuohon hiekkatiepäristelyyn.Tämä minun pyörä on varmasti saanut aika kovakouraista käsittelyä demopyöränä, mutta onhan tuossa takuut jäljellä vielä, jos se alkaa lahoamaan jostain..Osaako kukaan sanoa, syttyykö mahd. joku service- tai muu valo, jos käyttää akun kaapeleita irti? Gessussa ainaskin syttyi service valo, joka piti käydä merkkihuollossa kuittauttamassa pois. Pitäis vaan ottaa naville sähköt akulta... Olis aika turhauttavaa ajella liki 100 km suuntaansa yhden service ilmoituksen poiskuittauksen takia.....
 
Tervehdys
Tuli sitten viime vkl haettua tommonen explorer tuolta BikeTeam Tampereen myymälästä. Pyörä oli heidän demo pyöränä ollut, kilsoja oli mittarissa n.4200 tuolloin. Vaihdossa meni F800 gs. Ompahan tavallisen hyvä pyörä ajaa :orgmp::thumbup: Tosi nautittavia kilometrejä tullut ainakin näin aluksi. Ja syy miksi kirjoitan tänne on yksinkertaisesti iso kiitos tuosta tiedosta koskien tuota kansiremonttia. Aivan sattuman oikusta ajattelin lukea tätä ketjua, josko täältä löytyisi jotain hyödyllistä infoa tästä pyörämallista. Ja onneksi luin. Ei nimittäin myyjä kertonut tästä takaisinkutsusta ennenkuin itse ymmärsin kysyä siitä, kiitos tämän viestiketjun. Ei edes pohjolan kurapyöräilijöiden tämän mallin viesiketjussa puhuta mitään tästä asiasta. No tänään käytin pyörää Huoltokaksikolla Jämsässä ja kannen tilaus Englantiin lähti samoin tein! Eli tuo kansiasia ainakin tulee sitten kuntoon. Tuosta pyörästä vielä, vaikka se on ison ja painavan näköinen, niin tällainen persjalkanen vanha ukkelikin pärjää aivan hyvin tän pyörän kanssa. Itseasiassa tämä on matalampi istumakorkeudeltaan kuin tuo f800 gs. Tilasin vielä varuiks matalamman kuskin jakkaran. Katotaan sitten miten se vaikuttaa tuohon hallittavuuteen. En usko, että ainakaan huonontaa sitä. On tämä vaan uskomattoman kevyen tuntuinen käsitellä. Sorallakin tuntuu menevän kuin juna kiskoillaan. Tuo luistonesto kakkosasennossa on ihan hauska lisä tuohon hiekkatiepäristelyyn.Tämä minun pyörä on varmasti saanut aika kovakouraista käsittelyä demopyöränä, mutta onhan tuossa takuut jäljellä vielä, jos se alkaa lahoamaan jostain..Osaako kukaan sanoa, syttyykö mahd. joku service- tai muu valo, jos käyttää akun kaapeleita irti? Gessussa ainaskin syttyi service valo, joka piti käydä merkkihuollossa kuittauttamassa pois. Pitäis vaan ottaa naville sähköt akulta... Olis aika turhauttavaa ajella liki 100 km suuntaansa yhden service ilmoituksen poiskuittauksen takia.....

Eikös naville ole oma ulosotto siellä jossain etupäässä?
Muistelen joillakin ulkolaisilla palstoilla nähneen ohjeitakin.
En tietystikään säästänyt niitä, olisiko tuolla
http://www.tiger-explorer.com/index.php?action=forum
 
Eikös naville ole oma ulosotto siellä jossain etupäässä?
Muistelen joillakin ulkolaisilla palstoilla nähneen ohjeitakin.
En tietystikään säästänyt niitä, olisiko tuolla
http://www.tiger-explorer.com/index.php?action=forum
En tiedä onko, mutta ei sen väliä enää. Vedin sähköt suoraan akulta, eikä tuo näyttänyt sytyttävän mitään huoltovaloa akkukaapelin hetkellisestä irrottamisesta huolimatta. Eli asia on o.k. niiltä osin......
Kiitos vastauksestasi kuitenkin.
 
Tästä akkuasiasta tulikin mieleeni kysyä, että jos ottaa akun irti talven ajaksi niin tapahtuuko jotain ajotietsikalle ym. vai lähteekö keväällä täydellä akulla normaalisti käyntiin ja liikenteeseen ?

Ps. parin viikon päästä kannen vaihtoon. Myös keskiseisonta melkoisen ruosteessa, brittimotoristeille se on vaihdettu takuuseen. Lisävalot siis sumarit , katkaisija pätkii ja menee omia aikojaan pois päältä (käytän niitä aika paljon varsinkin taajamien ulkopuolella) Ja vielä etujarrulevy tai levyt vaikuttavat hieman tahmeilta ja tökkiviltä sen huomaa kun n. viidestäkympistä alkaa jarruttamaan, jonkinlaista kieroutta ilmeisesti. Tämmöstä tällä kertaa.
 
12k ajettu, ei mitään moitittavaa, kaikki pelaa niinkuin pitääkin. Seisontatukea en tosin ole hoksannu tarkastaa.
Jos on ruostunut niin enpä taida merkkiä vaihtaa sen takia, sen verran merkkifanaatikko, olen:jpstyle:
 
Se edessä oleva navin ym. virran ulosotto on sitten taas ihan omalla plugilla...
Kävin vinkistä ostamassa motonetistä sopivan plugin jonka tutulla sähkärillä
liitätin navin johtoihin. Joku varmaan osaa sen tehdä itsekkin.
16 tkm huoltoon on menossa kuun puolivälissä, saa nähdä ovatko hommanneet
keskiseisontatuen valmiiksi. Informoitu kyllä.
Huollon hinnaksi arvelivat 400 - 500 e!(+ etusen alle laitto 50e!)
Kuullosti kalliilta vaan varmaan pakko tettää et takuu säilyy samassa liikkeessä
ku mistä ostin. Varmaankin vois muualla vaan en jaksa alkaa säätään.
Ens keväänä loppuu takuu sit vois kattoo noita huoltoja...

Välillä ei ihan heti starttaa vaan sekin on kuulema ominaisuus...
 
Back
Ylös