Tiger 1200?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jskanerva
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Vakionopeuden säädin tahtoo harjaantumista käyttäjältään mutta toimii hyvin ja on oivallinen peli. pleksi on todellakin onneton, korjasin tilanteen sellaisella lisälipalla ja on todella hyvä nyt.
Moottori on lyömätön ja 800 jälkeen huomaa eron, voimaa on.. :)
 
..muutoin kaikki satulassa ym olikin kunnossa ja ennen kaikkea vaihtoivat jarruletkun TAKUUSEEN biketeamissa, toki engelsmannien hyväksymisen jälkeen. jarrupalat vaihdatin siellä myös ja oli kyllä sikahintaiset, 75 ecee..ens kerralla haen motonetistä 25€.
Onpa hyvä että mainitsit noista jarrupaloista, pitääkin napata tänään Motonetista jarrupalat kun muutenkin sinne on asiaa. :thumbup:
Eihän nuo vakkarin namiskat ihan näppärimmät ole mutta kyllä niillä pärjää. Itsellä kun oikea olkapää on hiukan huonossa hapessa niin monta kertaa. varsinkin reisun päällä, on tullut kiiteltyä laitetta. :respect::respect:
 
Tere.
Viime syksynä katselin että kyllä syylariin vaan tahtoo tulla pieniä kolhuja sinne tänne joten talvella väkäsin tuollaisen suojan ja ei siitä ihan pöllömpi tullutkaan. Ainakin tämän kesän lämpötiloissa ei ole ollut ongelmaa siitä että lämpö nousisi yhtään sen enempää, en tiedä sitten miten hirvittävässä helteessä.
Niin sitä vaan olisin kysynyt kun yksi kaveri olisi kiinnostunut myös suojasta mutta yhtä kappaletta ei oikein kannata alkaa tekemään niin olisko jollakin tarvetta tuollaiselle pellin palalle?
Tuossa kun on tuo Triumph.n teksti niin en voi sellaista myydä mutta tuollaisella Explorer tekstillä varustettu kävisi varmaan myös.

Rad quard2.jpg
Explorer shield.jpg
 
Huollon jäikeen n 100km, tänään n 10km jälkeen kone sammui ja startatessa valui bensaa alle.
Soitin hinauksen/kuljetuksen ja huomenna toivottavasti kuulee onko vain letku tms. Tuota saa**nan muovia on niin paljon ettei tienpäällä, oikein pysty tarkastamaan. Onneksi on vakuutus ;-) Meni vähän lomasuunnitelmat uusiksi, jos ei huomenna saa takaisin.
No, ei saanut vaan tänään sain, se oli bensletkun liitin joka oli rikki. ja huollon jälkeen, huollossa oli tankki jouduttu ottamaan pois. Oliko noissa liittimissä ollut vikaa, aiemmissa malleissa Sprint ST?
 
Viimeksi muokattu:
Heipä hei taas.

Normi Lapin turnee heitetty tälle kesälle. Kuusamossa hokasin että perästä vuotaa hieman peräöljyä...
Siitä keskimmäsen kannen alta tihkuu. Soitto huoltoon ja epäilivät perä stefaa... kahden kympin osa ja vaihtoineen n. satasen lasku.
Mopolla ajettu ny 26 tkm ja olis kyllä luullut stefan pitempään kestävän... eikä mene takuuseen.
Perässä n. 3 desiä öljyä joten ajot on nyt kortilla ennen huoltoa:sad:
 
Olen seuraillut käytettyjen 1200 Explorer-mallien hintakehitystä ja pian alkaa ensimmäiset vuosikerrat olemaan lompakolle sopivissa hinnoissa. Pitäisi päivittää tuo ns. matkapyörä (CBF1000) ja pidän tätä yhtenä vaihtoehtona. Jotenkin vain mietityttää näiden laatu ja kestävyys kun on vaihdettu kansia, moottoreita, ECUja yms. aika monelle.

Miten se kansihomma meni, nehän vaihdettiin takaisinkutsuna ainakin 2012 -mallin pyöriin. Loppuivatko ongelmat vaihdon jälkeen ja ongelma korjaantui?
 
Olen seuraillut käytettyjen 1200 Explorer-mallien hintakehitystä ja pian alkaa ensimmäiset vuosikerrat olemaan lompakolle sopivissa hinnoissa. Pitäisi päivittää tuo ns. matkapyörä (CBF1000) ja pidän tätä yhtenä vaihtoehtona. Jotenkin vain mietityttää näiden laatu ja kestävyys kun on vaihdettu kansia, moottoreita, ECUja yms. aika monelle.

Miten se kansihomma meni, nehän vaihdettiin takaisinkutsuna ainakin 2012 -mallin pyöriin. Loppuivatko ongelmat vaihdon jälkeen ja ongelma korjaantui?

Moro,

kyllä loppui tikitykset ym. ylimääräiset äänet kansiremontin jälkeen. Hyvin on pelittänyt vm. 2012, mittarissa nyt "vain" 28000km. Toisilla renkailla mennään, nyt Anakee kolmoset ja niillä takana reilu kymppitonni, hieman kulmikkaaksi kuluneisuutta mutta menee vielä ainakin osan ensi kesää. Olisi kannattanut ostaa esim. Givin laukut, putken puoleinen orkkislaukku täysin onneton pakkaamista ajatellen. Yksin reissatessa riittää varsin hyvin (takana Givi 46) mutta kaksin tavaroita valikoiden. (putken puoleinen laukku varattu vaimolle...heh heh...)
 
Olen seuraillut käytettyjen 1200 Explorer-mallien hintakehitystä ja pian alkaa ensimmäiset vuosikerrat olemaan lompakolle sopivissa hinnoissa. Pitäisi päivittää tuo ns. matkapyörä (CBF1000) ja pidän tätä yhtenä vaihtoehtona. Jotenkin vain mietityttää näiden laatu ja kestävyys kun on vaihdettu kansia, moottoreita, ECUja yms. aika monelle.

Miten se kansihomma meni, nehän vaihdettiin takaisinkutsuna ainakin 2012 -mallin pyöriin. Loppuivatko ongelmat vaihdon jälkeen ja ongelma korjaantui?

Se ongelma oli ylimääräinen melu. Minulla ei ole sitä, eikä muitakaan ongelmia ollut, ECU vai mika keskusyksikkö, vaihettiin takuuseen.
Ei niitä tietääkseni kaikkiin 2012 mallin pyöriin vaihdettu, ainakaan Ruotsissa, enkä usko, että muuallakaan.
20k ajettu omalla, eikä ole ylimääräisiä ääniä, vaikka pyörä siihen netissä kiertäneeseen VIN-sarjaan kuuluukin.
http://www.tiger-explorer.com/index.php/topic,3966.0.html
Tietysti harvapa vaivautuu tuohonkaan ketjuun kirjoittamaan jos ongelmaa ei ole, tuolta saa kyllä sen käsityksen, että ainakin USA:ssa korjattiin, kunhan vain valitit.
Kuriositeettinä, jos vaihdettiin niin takuu(moottorin) piteni vuodella, eikös se olisi meille joille ei ole vaihdettu se takuunpidennys ollut enempi tarpeellinen.:D
 
Mistäs kannattaisi kyseiseen laitteeseen ostaa leveämmät jalkatapit. Järjevän hintaiset ja laadukkaat.
 
Olen vissiin Suomen ainoa Tiger Explorer:in omistaja? :D

Laitoin tänään ekaa kertaa vakuutuksen If:iin. Hinta liikenne + täyskasko ympärivuotinen vakuutus 840 €/vuosi. Muilla?
 
moro, normi hinta vakuutukselle, minun lienee 650-700€ haarukassa kunnon kaskon kera.

onko kenelläkään tiettoo?????

Vaihdoin akun, no problemaa, mielestäni asiallisesti kiinni kaikkine johtoineen mutta polttoaine mittari on nollassa ja ei näytä mitään.
ilmeisesti irroitin jotain asiaan kulumatonta? :D
 
moro, normi hinta vakuutukselle, minun lienee 650-700€ haarukassa kunnon kaskon kera.

onko kenelläkään tiettoo?????

Vaihdoin akun, no problemaa, mielestäni asiallisesti kiinni kaikkine johtoineen mutta polttoaine mittari on nollassa ja ei näytä mitään.
ilmeisesti irroitin jotain asiaan kulumatonta? :D

Älä hermostu, todennäköisesti sama juttu kuin Pikkutiikerissä. Ajat pienen lenkin niin polttoainepalkki lähtee nousemaan.
 
..älä hitossa..olisi liian helppo mun polulla..:jippikaijee:

kuinka pikkutiikeri vienyt mutkatietä eteen päin?
 
Se ongelma oli ylimääräinen melu. Minulla ei ole sitä, eikä muitakaan ongelmia ollut, ECU vai mika keskusyksikkö, vaihettiin takuuseen.
Ei niitä tietääkseni kaikkiin 2012 mallin pyöriin vaihdettu, ainakaan Ruotsissa, enkä usko, että muuallakaan.
20k ajettu omalla, eikä ole ylimääräisiä ääniä, vaikka pyörä siihen netissä kiertäneeseen VIN-sarjaan kuuluukin.
http://www.tiger-explorer.com/index.php/topic,3966.0.html
Tietysti harvapa vaivautuu tuohonkaan ketjuun kirjoittamaan jos ongelmaa ei ole, tuolta saa kyllä sen käsityksen, että ainakin USA:ssa korjattiin, kunhan vain valitit.
Kuriositeettinä, jos vaihdettiin niin takuu(moottorin) piteni vuodella, eikös se olisi meille joille ei ole vaihdettu se takuunpidennys ollut enempi tarpeellinen.:D

Mulla on 2012 malli ollut uudesta ja siihen vaihdettiin kansi sen "tikityksen" takia takuuseen. Mekkala loppui siihen. Toinen etutellarin stefa vaihdettiin kanssa takuuseen. Muita ongelmia ei ole ollut, eikä muita osia ole tarvinnut vaihtaa. Ecua ei ole vaihdettu ja vakkarikin on toiminut moitteetta. Mulla liikennevakuutus + täyskasko 555€ vuodessa.
 
Yllättävän halvat vakuutukset tuohon peliin. En nyt muista missä lehdessä oli tuo Trumppa vakuutusvertailussa, mutta tällä kertaa en jaksanut kaikkia vakuutusyhtiöitä alkaa selvittään, kun 1200 € tarjottiin Pohjolassa ja IF:ssä 840 €. Taisi olla jopa tarkalleen sama summa, mitä oli kyseisen lehden vertailun halvin.

Jos tuota kytkinkahvaa haluaisi keventää niin mitä konsteja tuohon löytyy? SW-motechin jalkatapit ajattelin tilailla tässä, jos Thaimaan matkasta vaan selvitään elävinä takaisin. :grin:
 
Yllättävän halvat vakuutukset tuohon peliin. En nyt muista missä lehdessä oli tuo Trumppa vakuutusvertailussa, mutta tällä kertaa en jaksanut kaikkia vakuutusyhtiöitä alkaa selvittään, kun 1200 € tarjottiin Pohjolassa ja IF:ssä 840 €. Taisi olla jopa tarkalleen sama summa, mitä oli kyseisen lehden vertailun halvin.

Jos tuota kytkinkahvaa haluaisi keventää niin mitä konsteja tuohon löytyy? SW-motechin jalkatapit ajattelin tilailla tässä, jos Thaimaan matkasta vaan selvitään elävinä takaisin. :grin:

SW-motegin jalkatapit vaihdoin ja laskin alemmas niitä 15mm, sopii keholleni kun ajaa seisaaltaan mutta ottavat sitten asfaltilla raapien tietä..:) hyvin toimii kuitenkin.
Nyt ajettu 28tkm ja ei ongelmia (muuta kuin ensi kokoamisessa biketeamilla..ne kun ei osaa koota näitä vehkeitä..kele..:) ) öljyt olen vaihtanut vielä huoltojen välissä, jos pitäis laitetta pitempääkin.
Niin olihan se takajarrusatula ongelma, viittaan viestiketjuun edellä.

Kytkinkahva, älä tee mitään, juhannuksena näppivoima jo kohdallaan:D

Joku kirjoitti täällä ketjussa renkaiden kulumisesta...nyt menossa viides takanen ja neljäs etunen, renkaat kuluu ajon mukaan. Vakuutuksissa kai vaikuttaa satasen verran vuodessa helposti asuinpaikkakuntakin.:orgmp:
 
TKC70.jpg
Tälläiset tuli tilattua. Etunen 118€ taka 135€. 1001 renkaalta. Enpä oo ennen tilannu kyseisestä puljusta.
Ei ees postikuluja:grin:. Saapanähä miten toimii..
 
..olen tuolta tilannut moneen otteeseen, niin texiin kuin jaggeenkin. toimii ja olleet tuoreita renkuloita.
jagen renkaissa karkeasti tilanne on että kolmannes edullisempi premium-rengas kuin kotomaassa, tosin tuskin maksavat veroja minnekään, tilaus ja toimitus siirtyy akselilla saksa/hollanti.
 
Back
Ylös