• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

TM ja K1200R

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Speed King
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Palataas vielä vanhaan aiheeseen, kun löytyi taas jotain uutta kiinnostavaa.

Ja kun tuossa oraniyan ihmetteli, miksi vilkuille pitää olla erillinen off-kytkin, niin siihenkin on ihan looginen selitys. Jos vilkku menisi pois ja päälle samasta nappulasta, niin silloin tulis varmaan vilkuteltua tahattomasti ja merkkivaloista pitäis seurata oliko ne vilkut nyt päällä, vai pois. Ja kun ne vilkut sitäpaitsi lakkaa vilkuttamasta ihan automaattisesti, niin silloinhan vilkun vois laittaa huomaamattaan uudestaan päälle.

Jepulis, nyt kyllä ymmärrän ton kolmannen namiskuukkelin logiikan, tai siis ymmärsin jo huhtikuussa
smile_org.gif
En silti ole täysin samaa mieltä, ainakaan sellaisen pyörän kohdalla, jossa ei sitä automaattista palautusta ole. Esim. nykyisessä pyörässäni (R 1150 RS) ei ole, edellisessä (R1110 S) taas oli.

Touratechin kataloogista kekkasin hienon vekottimen, jolla on suuri vaikutus vilkun toimintaan: Flash Back LC -niminen pieni vihreä kirppu, joka asennetaan vilkkuyksikön ja siihen tulevien johtojen väliin.
http://www.touratech.de/Shop/en-us/dept_494.html#item_10300

(Ei siis se samalla sivulla oleva isompi vilkunpalautussysteemi, vaan se pienempi, 29 euron)

Vilkkukytkimiä voi asennuksen jälkeen käyttää kuten ennenkin, mutta pari uutta mukavaa ominaisuutta on käytössä: kun esim. kaistanvaihdon yhteydessä pitää vilkkukytkintä alaspainettuna, vilkku vilkkuu, ja sitten kun kytkimen vapauttaa, vilkku kytkeytyy itsestään pois päältä. YES!!!

Vilkkukytkintä kerran painamalla vilkku menee päälle normaaliin tapaan - painamalla sitä kahdesti (niinkuin tuplaklikkaus) vilkku kytkeytyy pois päältä. Toinen YES!!

Tänä aamuna tuon asensin paikalleen, ja toimii just niin kuin pitää. Mietin vähän ton tuplaklikkauksen toimivuutta, mutta tuntuu sopivan ainakin mulle. On se pirun paljon ergonomisempaa kuin peukalon nyrjäyttäminen sinne kolmannelle vimpstaakille.

Ei minulla sinällään ole mitään näitä vilkkuja vastaan - ne ovat erittäin loogiset. Paina vasemmalle, kun käännyt vasemmalle, paina oikealle kun käännyt oikealle. Logiikka, joka toimii ihmismielen kanssa yhteen aika hyvin
wink.gif
Ergonomiakin on vilkkukytkimien kohdalla mielestäni niin kuin pitää, mutta juuri toi vilkunpalautuskytkin on mua aina hiertänyt. Se on ihan väärässä paikassa - sen käyttö on liian hankalaa. No, nyt se loppu mun osaltani
smile_org.gif

Tämän vekottimen tarjoaman toiminnallisuuden myötä en voi kuin ihmetellä, mikseivät BMW:n äärettömän viisaat insinöörit ole tehneet vilkkua alun perin toimimaan niin kuin se toimii Flash Back LC:n kanssa. Kun vilkkuyksikkökään ei ole rele, vaan tuollainen piirikortti, niin sinne ei tarvitsisi kovin monta osaa lisätä, jotta vilkkujen käyttö olisi todella paljon mukavampaa.

No tässä on ollut vähän vähemmän juttua muusta kuin Bemun vilkuista. Tuo Oraniyan kuvailema Flash Back -systeemi kuulostaa tosin aika hyvältä. Oliko vaikea asentaa? (So. onnistuuko ilman sähköasentajatutkintoa?)

Kyselin alun perin kokemuksia "kooärrästä", mutta vähän hiljaista on ollut sillä rintamalla. Onkohan on/off -tyyppiseen kaasuun tullut korjausta uuden ruiskuohjelman myöstä? Ja kertovat, että ensi vuonna tulisi muutoksia jarruihin.

Micin entinen pyöräkin näyttää olevan myynnissä Salossa. En kysy kuitenkaan, miksi piti vaihtaa; olenhan itsekin suunnittelemassa hyvän, ellei erinomaisen pyörän myymistä. Ihan vain vaihetelun vuoksi.

Juu, tästä tuli sellainen off-topic -keskustelu. Sanan "vilkku" käytöllä BMW-ryhmässä voi olla arvaamattomat seuraukset
smile_org.gif

Asennukseen meni aikaa muutama minuutti. Tosin fuskasin, ja luin ohjeet etukäteen. Vaikeaa oli ainoastaan keksiä, miten releelle tuleva johtoliitin irrotetaan. Ohjeissakin vain neuvottiin irrottamaan se. Irrottamiseen käyttämäni ajan vähensinkin työhön käyttämästäni kokonaisajasta. Nimittäin ekalla yrittämällä hämärässä tallissa en liitintä saanut irti. Siihen vaadittiin auringonvaloa ja hieman tuuria, mutta se oli sitten lopulta erittäin vaivaton toimenpide.

Huomattava on, että jos pyörässä on CAN-väylä, Flash Back LC ei siihen käy.

No sehän on selvä että bemarin mainitsemalla päädytään arvaamattomiin...

Ensin ne teki bokseria. Kun sitten kaikki valitti että 45 heppaa ei piisaa 250-kiloisessa pyörässä, ne teki sitä vaan.

Seuraavaksi niitten tartti tehdä rivikone. Tottakai ne laitto sen pitkittäin siihen runkoon, että saa samallaiset savut lähtiissä kuin bokserillakin...

Lopulta ne laitto sen rivikonneen poikittain, mahtaako nyt kun parkkeeraa alamäkeen tulla samat intiaanimerkit...

No, etupään jousitus on samanlainen kuin mun -64-mallin Jupivieterissä ja muuta erikoisuuden tavoittelua.

Siellä on näköjään kaikki vastarannankiiskit töissä sielä bemarin tehtaalla.

Sikäli se on hyvä että ehkä ainoana moottoripyörävalmistajana uskaltaa vähäsen yrittää tehdä toisin kuin muut. Buell poislukien. Juu ja tietty mainostahan se on, onhan muillakin CAN-väylä käytössä...

Mutta nyt alkais olla aika luopua erillisistä runkosysteemeistä ja tehdä katteet, tankki ja muut samaan kokonaisuuteen helposti huollettavaksi systeemiksi...

No nyt voin sitten vastata omaan kysymykseeni. Kysyin Tampereen R.M. Heinolta sähköpostitse, voisivatko he järjestää minulle mahdollisuuden koeajaa BMW K1200R:n. Sain parin pävän päästä puhelun myyjältä, joka kertoi pyörän odottavan minua Tampereella tällä viikolla. Aika hieno juttu! Vastaavat sähöpostiin ja järjestävät koeajon... juuri näin hankitaan asiakkaita.

Kävin eilen Tampereella ja siellähän se fillari odotti tankattuna(!). Myyjä kertoi vähän Bemarin hallintalaitteista, varoitti jarruista ja toivotti hauskaa matkaa. Ei muuta kuin paperit kuntoon ja baanalle.

Yhdessä BMW -liikkeessä minulle vakuutettiin, että KS -mallia ajamalla saa käsityksen KR:stä. Hyvä, etten uskonut. Se on pas**puhetta.

Jo muutaman kilometrin taajama-ajon jälkeen huomasin, että TM:n testaajat olivat varmaankin ajaneet eri pyörää. En huomannut mitään ongelmia alaväännössä, en myöskään havainnut minkäänlaista ON/OFF -efektiä kaasun säätelyssa. Triple stumppaa paljon KR:ää voimakkaammin siirryttäessä vedosta moottorijarrutukseen. Liikennevaloista oli helppo lähteä, koska kytkimen voi päästää oikeastaan miten vain - moottorin kuitenkaan sammumatta. Kyllä minä tällä pelillä kaupungissa ajelisin ihan mielelläni.

Oli kiva ajaa moottoritiellä, kun pystyi näkemään peileistä muutakin kuin kyynärpäänsä. Ihmettelin vähän aikaa sitten täällä orgissa pidettyä äänestystä, jossa kyseltiin kuka ajelee jatkuvasti sormi jarrukahvalla. Vaikka olen säätänyt Triplen kahvan kaikkein matalimpaan asentoonsa, ei sormeni yllä kahvalle normaalissa ajoasennossa. Bemarissa ylsi, ja jarrutukseen todellakin riittää yksi sormi.

Huomasin, että ympyrän ajaminen tuotti minulle yllättäviä vaikeuksia; oli laitettava jalkaa maahan. Tämä on varmasti vain tottumiskysymys, sillä varsinkin pienissä nopeuksissa etujarru puree vähän turhankin ärhäkästi... Olisi tietenkin pitänyt käyttää pelkkää takajarua ympyrää tehdessä. Ja onhan BMW:n painopiste erilainen Tripleen verrattuna. Omaa taitamattomuutta siis.

Pieni pyrähdys moottoritiellä osoitti, että koeajopyörässä oleva speed screen heitti pyörrettä rintakehän alueelle. Luultavasti pleksin asennus ei ollut ihan kunnollinen. Se tärisi ja nitisi kiinnikkeissään. Tästä ei pidä tehdä kuitenkaan liian pikaisia johtopäätöksiä. Huomasin nimittäin, että minun on seurattava vauhtia mittarista; tuulenpaine kasvoi kovaksi vasta kun nopeutta oli jo aivan liikaa.

Kaiken kaikkiaan kokemus oli sen verran myönteinen, että nyt lasketaan rahoja. Pitää vielä harkita, josko kannattaisi poiketa Salossa katsomassa sikäläistä nähtävyyttä.

Kiitokset R.M. Heinolle miellyttävästä aamupäivästä, hyvästä palvelusta ja kohtuullisesta tarjouksesta.

No jos minä voin jotain asiasta sanoa, niin käyppä ihmeessä salossa katsomassa sitä mun vanhaa pyörää.. Huollot tehty, ruiskun päivitys tehty ja Remuksen kokoputkisto. Tuo putkisto vaikutti ýllättävänkin paljon pyörän käyttäytymiseen ja voimaan. Ja ne äänet on ihan helvetin hyvät
baaa.gif

Täällä sitä taas ärrää ikävöidään, mutta onneksi on toinen ärrä lohduttamassa
inlove.gif

Tietoa pyörästä saa kyllä multa lisää jos joku sitä haluaa....

No jos minä voin jotain asiasta sanoa, niin käyppä ihmeessä salossa katsomassa sitä mun vanhaa pyörää..
Kiitos Mic, mutta taitaa jäädä ostamatta.
Kävin kaikessa kiireessä vilkaisemassa entistä kultaasi. Eipä luonnistunut kaupanteko tällä kertaa tuon nimeltä mainitsemattoman Salolaisen moottoripyöräliikkeen kanssa. Kauppias ei osannut vastata oikeastaan yhteenkään MP:tä koskevaan kysymykseeni, eikä ollut selvästi edes kovin kiinnostunut myymään KR:ää minulle. Ilmoittipa myös, ettei ole kiinnostunut ottamaan Tripleä... muuta kuin todella halvalla. No, mikäs siinä. Ei ole pakko. Jokaisen kauppiaan on toki arvioitava vaihtopyöränsä siten, että taskun pohjalle jää vähän voittoakin.

Keskeytin ehkä myyjän juttutuokion, oli perjantai iltapäivä, ja porukka oli selvästi virittäytymässä viikonlopun viettoon. No oli se vähän minunkin vikani, mitäs paukkaan paikalle puoli tuntia ennen sulkemisaikaa... Ja olihan beemeri väärän värinekin ;-) Ja olihan vaihtopyöräkin aika arveluttava.

Kiitokset R.M. Heinolle miellyttävästä aamupäivästä, hyvästä palvelusta ja kohtuullisesta tarjouksesta.
Ehdottomasti samaa mieltä Tampereen Heinon palvelusta. Itse ajoin vaihtomielessä parisataa km Heinolle, kauppoja ei syntynyt ja silti koen, että minua kohdeltiin kuin kuningasta ja ajoin takaisin kotiin hyvällä mielellä.

Kauppa kaatui vaan siihen, että aikomani laite ei ominaisuuksiltaan ollutkaan sellainen kuin odotin. Pyörähän oli hieno kuin pakasta vedetty.

Ihan vastaveto oli hesalainen liike jossa jo puhelimessa voivoteltiin nykyisen moponi olevan mahdollisimman huono vaihtoesine, kaikkein vähiten haluttu ja tarjousmopona joka liikkeessä saatavana ihan ilmaiseksi. Siinä vaihtohalut vaihtuu puistatukseen aikuisella ukolla.

Miksei hesassa ole Tampereen Heinon ja Salon Takatalon palveluun yltäviä putiikkeja  
bawling.gif
niin vois käydä useammin?

Eipä luonnistunut kaupanteko tällä kertaa tuon nimeltä mainitsemattoman Salolaisen moottoripyöräliikkeen kanssa. Kauppias ei osannut vastata oikeastaan yhteenkään MP:tä koskevaan kysymykseeni, eikä ollut selvästi edes kovin kiinnostunut myymään KR:ää minulle. Ilmoittipa myös, ettei ole kiinnostunut ottamaan Tripleä... muuta kuin todella halvalla.
No on osunut huonoon paikkaan! Muutama kokemani asiointi Takatalolla on kyllä omalta osaltani ollut ihan toisella tasolla. Aina on oltu valmiita heti hieromaan kauppoja ja tarjotut hyvityksetkin ovat olleet ihan asiallisia. Ainakin N...i osaa lukea asiakasta ja toimia sen mukaan.

Sä Olet osunut vahingossa ihan hemmetin väärään väliin.

Joo, en halua yleistää. Kirjoitukseni oli lähinnä päivitys edellisiin viesteihini. Ja eihän se beemerikuume näytä laskemisen merkkejä. Tämä tartunta tuli sitten vähän kalliiksi.

En myöskään kehoita muita tekemään mitään johtopäätöksiä tekstini perusteella. Varmaankin he osaavat myydä Itä- ja muitakin pyöriä asiantuntevasti ja alttiisti. Ja ehkä minun on vaikea myöntää, että yli kaksi tonnia muita huonompi tarjous vihlaisi vähän itsetuntoa. "Happamia sanoi kettu pihlajanmarjoista" sopii ehkä tähänkin tilanteeseen.

TM -kritisoi viime keväänä Tampereen Heinon palvelua (huollon). Ehkä he ovat parantaneet toimintaansa testin jälkeen, mene ja tiedä sitten. Omat kokemukseni olivat - kuten sanoin - erittäin hyvät.

Tiedän monia, jotka ovat saaneet Salosta hyvää palvelua ja tehneet onnistuneet kaupat.

Joskus pieni ystävällisyys ja palvelualttius saattavat käynnistää asiakassuhteen, jossa MP -liike ei ole ainakaan häviäjänä. Salossa ei ole BMW:n edustusta, joten ehkä heillä ei ollut suuria toiveita asiakassuhteen syntymisestä. Oikeassa taisivat olla, sillä sinne on kotoa matkaa yli 200 km.

Joo, en halua yleistää. Kirjoitukseni oli lähinnä päivitys edellisiin viesteihini. Ja eihän se beemerikuume näytä laskemisen merkkejä. Tämä tartunta tuli sitten vähän kalliiksi.

En myöskään kehoita muita tekemään mitään johtopäätöksiä tekstini perusteella. Varmaankin he osaavat myydä Itä- ja muitakin pyöriä asiantuntevasti ja alttiisti. Ja ehkä minun on vaikea myöntää, että yli kaksi tonnia muita huonompi tarjous vihlaisi vähän itsetuntoa. "Happamia sanoi kettu pihlajanmarjoista" sopii ehkä tähänkin tilanteeseen.

TM -kritisoi viime keväänä Tampereen Heinon palvelua (huollon). Ehkä he ovat parantaneet toimintaansa testin jälkeen, mene ja tiedä sitten. Omat kokemukseni olivat - kuten sanoin - erittäin hyvät.

Tiedän monia, jotka ovat saaneet Salosta hyvää palvelua ja tehneet onnistuneet kaupat.

Joskus pieni ystävällisyys ja palvelualttius saattavat käynnistää asiakassuhteen, jossa MP -liike ei ole ainakaan häviäjänä. Salossa ei ole BMW:n edustusta, joten ehkä heillä ei ollut suuria toiveita asiakassuhteen syntymisestä. Oikeassa taisivat olla, sillä sinne on kotoa matkaa yli 200 km.
Hyvää palvelua minäkin olen aina Takatalolta saanut, ei valittamista. On kyllä tosiaan ollut joku huono päivä myyjällä menossa...

Ja ihme kyllä etteivät olleet innoissaan myymään, kun eivät ensin välttämättä olisi edes bemaria silloin ottaneet vaihdossa kun eivät sitä muuten myy ja on vaikea myydä eteenpäin. Vaikeaa kait jos ei halua myydä
wink.gif
vaikka eipä siitä itsekään ollut helppo luopua
bowdown.gif

Ja eivät ne kyllä silloinkaan pyörästä mitään tienneet, kun sitä sinne vein ja koitin yhdelle myyjälle kaikki yksityiskohdat kertoa. Lupasin vielä vastata kysymyksiin ja annoin numeron jos joku asiakas haluaa kysellä. Vastailen ihan mielelläni pyörää koskeviin kysymyksiin.

Kävitkö kuitenkin koeajolla? Sehän kun ei mitään maksa... yleensä
biggrin.gif

Kävitkö kuitenkin koeajolla? Sehän kun ei mitään maksa... yleensä
biggrin.gif
En päässyt, kun pyörä oli "huollossa". Tarkoitus oli kuulema vaihtaa jarrupalat ja ilmata letkut. Käyntiin pistivät, kun pyysin. En tiedä, oliko homma alussa vai kesken, vai vasta suunnitelmissa, mutta ei se koeajokaan sitten onnistunut. Hyvä silti, että huolehtivat vaihtopyörään uudet jarrupalat; vaikea siitä on valittaa.

Entisestä omistajasta tai häneltä kysymisestä ei ollut puhetta. Myyjä ei tiennyt onko laitteessa ajotietokone tai hälytin. Vakioputkienkaan kohtalosta ei myyjä osannut kertoa. Mitään hän ei myöskään tiennyt siitä, onko lastua, tai onko Remuksen putkessa lamda ohitettu/ läppä jumitettu (vai toimiva).

Toiminta ei herättänyt minussa luottamusta, varsinkin kun kaupan kohde on aika kallis pyörä.

Myyjä ei tiennyt onko laitteessa ajotietokone tai hälytin. Vakioputkienkaan kohtalosta ei myyjä osannut kertoa. Mitään hän ei myöskään tiennyt siitä, onko lastua, tai onko Remuksen putkessa lambada ohitettu/ läppä jumitettu (vai toimiva).
Jos tässä nyt on vielä puhetta KR:stä, niin ajotietokone on, jos vasemmassa kahvassa on nappi BC. Ajotietokone tuli valinnaiseksi 2006-mallista lähtien. Jos on 2005, niin ei ole. Hälytin näkyy penkin alla kaukalossa vähän penkin puolivälin jälkeen. Jos kaukalo on tyhjä, niin ei ole hälytintä. Lisäksi pitäisi olla kaksi kauko-ohjainta hälyttimelle. KR:rrään ei saa lastua. Ainoa saatavilla oleva lisäruiskunohjain on Rapid Bike, mitä tuskin on asennettu. Lamdaa tuskin on ohitettu, koska ECU säätää seoksen sen avulla, eikä putkistossa myöskään ole mitään läppiä.

Kiitos vastauksesta. Nyt olen ostajana ainakin vähän viisaampi.

Voisitko, ek, kertoa vielä vähän lisää ajotietokoneesta. Se varmaankin näyttää jäljellä olevan bensan riittävyyttä, keskinopeutta, kulutusta jne. En löytänyt KR:n esitteestä tarkempaa kuvausta tuolle lisävarusteelle. Hinnan löysin, 160 EUR.

Ei siinä mitää ihmeellisyyksiä ole: ulkolämpömittari, kello, keskinopeus, keskikulutus ja jäljellä oleva matka tankilla. Ilman tuota ajotietokonetta BC:n tilalla on trippimittarin painike. Siinä on kaksi erillistä trippimittaria ja matkamittari. Jos on BC, niin nuo trippi-toiminnot on näytön vieressä olevassa painikkeessa. Ilman ajotietokonetta ilmoittaa kanssa hyvissä ajoin, miten paljon vielä tankilla pääsee, tyypillisesti jotain 70km ennen kuin loppuu. Tosin kyllä vielä parikymmentä kilsaa sillä pääsee, vaikka näyttäisi tyhjää - testattu on. 2006-mallin näyttö on selkeämpi ja siinä on parempi kontrasti, mutta kyllä sillä vanhemmallakin hyvin pärjää.

No oma vanhan pyöräni kun kerran on niin voin sen verran vastata...

Pyörässä ei tosiaan ole hälytintä eikä ajotietokonetta. Mittaristo näyttää kilsat, tripin, kellon, vaihteen ja mennessä "varatankille" jäljellä olevat kilometrit. Toimii ihan hyvin, ei välttämättä pysy perässä jos olet juuri tulossa radalta
wink.gif
Matka-ajossa ajanut sen niin että mittari on näyttänyt 1km matkaa ja kerran rata-ajon jälkeen näytti vielä 14km ja loppui silti polttoaine.

Hyvä että vahtoivat jarrupalat, takana vielä reippaasti pintaa, mutta edessä olivat kohtalaisen loppu.

Pyörästä löytyy Remuksen kokoputki joka ollut ajossa jopa 3 viikkoa ennen vaihtoa
withstupid.gif
Mutta näinpä siinä yleensä mulle käy
biggrin.gif
Lamda on putkessa kiinni ja siihen on valmis paikka Remuksen putkessa. Säätää siis itse itsensä. Putkessa ei ole mitään läppiä, niin kuin ei vakiossakaan, mutta katalysaattori on jäänyt pois jo pelkän sliparin vaihdon yhteydessä. Ei ole lastua, kun ei sitä mistään saanut, PC saatavissaa KR:n ensi kesänä. Näin ainakin ilmoittivat.

Vakioputki löytyy multa edelleen tallista ja annan sen kyllä mukaan kun kerran lupasin sen Takatalolle toimittaa. Enpä vain ole saanut aikaiseksi vietyä
confused_orig.gif

Kysellä voipi jos vielä jotain mieleen putkahtaa.

Ai niin, takuuna on vaihdettu oikea kahvanlämmitin kun oli johto irronnut juotoksesta.

Kiitoksia Ek@ ja Mic. Myyjä muuten ei osannut sanoa mitään vakioputkista, kun niiden perään kyselin... Sanoipa vain, ettei niitä ole mukana. Ajattelin, että sepä on outoa; onkohan vakioputki mällätty, naarmuinen tai jotain muuta. Mutta en nyt viitsi enää jauhaa tästä. Ostan luultavasti toisen KR:n. Ehkä aivan ihka-uuden.

Vaivaan nyt vielä arvon bemaristeja yhdellä kysymyksellä.
Osaako kukaan sanoa, millainen KR on 2-up, siis kaksipäällä. Onko tyttöystävä(t) tai vaimo viihtynyt kyydissä? Onko kuulunut kommentteja? Vertailukohtanahan on Triple. Sen kyydissä oma vaimoni on viihtynyt toistaiseksi ihan hyvin. Sanotte, ehkä että käykää itse kokeilemassa. Ongelma on siinä, että se ei näytä nyt olevan lähiaikoina mahdollista. Lähin koeajopyörä kun sijaitsee lähes 300 km:n päässä.

Kiitoksia Ek@ ja Mic. Myyjä muuten ei osannut sanoa mitään vakioputkista, kun niiden perään kyselin... Sanoipa vain, ettei niitä ole mukana. Ajattelin, että sepä on outoa; onkohan vakioputki mällätty, naarmuinen tai jotain muuta. Mutta en nyt viitsi enää jauhaa tästä. Ostan luultavasti toisen KR:n. Ehkä aivan ihka-uuden.

Vaivaan nyt vielä arvon bemaristeja yhdellä kysymyksellä.
Osaako kukaan sanoa, millainen KR on 2-up, siis kaksipäällä. Onko tyttöystävä(t) tai vaimo viihtynyt kyydissä? Onko kuulunut kommentteja? Vertailukohtanahan on Triple. Sen kyydissä oma vaimoni on viihtynyt toistaiseksi ihan hyvin. Sanotte, ehkä että käykää itse kokeilemassa. Ongelma on siinä, että se ei näytä nyt olevan lähiaikoina mahdollista. Lähin koeajopyörä kun sijaitsee lähes 300 km:n päässä.
Saapi vaivata ja kysellä...

Uselta kyydityltä taholta niin nais- kuin miespuolisilta tullut kehuja takana istuvan tilasta ja mukavuudesta. On ollut niin lyhyitä kuin pitkiäkin kyytiläisiä. Ja pirullisen helppo pyörä ajaa kaksi päällä. Ei ainakaan hetku ja vetku ja vetele mihinkään suuntaan...

Turun TR-pyörästä löytyy tällä hetkellä keltainen uusi R, ei koeajoon vaan myyntiin. Ei kylläkään ole ESA:aa...

Pieni päivitys aloittamaani viestiketjuun.
Kävinpä sitten tänään vaihtamassa Triplen vuoden 2006 K1200R:ään. Hankintalistalle saattaa tulla vielä slipari, vaikka ei tuosta nelikosta varmaan sittenkään tule kolmosen veroisia murinoita. En tosin ole varma, kannattaako "pelkistä" äänistä maksaa satoja euroja.

K1200R.JPG

Leo Vincen sliparissa on paras hinta/hyötysuhde ja sounditkin kohdallaan. Akrapovic Hexaconal taas on parhaimman näköinen.

Halpoja lisäheppoja saat, kun tilaat Evoluzionen filtterit. Tuossa KR:ssä on vähemmän heppoja, kun siinä on vaan yksi filtteri. Jollain Dremelillä kun avaa sen vasemman puoleisenkin filtterin paikan, niin siihen voisi veistellä vaikka KS:n snorkkelista pidikkeen muille filttereille.
Esimerkiksi tuossa infoa aiheesta.

Mulla olisi periaatteessa KS:n snorkkelit kiinnikkeineen ylimääräisinä, jos kiinnostaa.

Back