• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Toivomus morottelijoille

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Rasenger
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Nonni, orggimoron rinnalle tuli sitte kovaksi haastajaksi ninjamoro.. Kohta tuo olitko se sinä ketju täynnä ninjamoro bongauksia..:jippikaijee:

Mulla tapana pyöräyttää käsi kaulan ympäri ja vilkuttaa kypäräni takaa 100 metriä ennen ja jälkeen kohtaamisen:bye:

Ite nostelen sormea kyllä hyvissä ajoissa. :jpstyle: Poikkeuksena keskikaiteella/pusikoilla eristetyt kaistat, liikennevalot (jos vaihde silmässä) ja liikkeelle lähdöt. Mopoille tulee kyllä harvemmin moroteltua paitsi jos satulassa joku typykkä :;):

Harvemmin vastakaikua moroille saan customeilta ja koptereilta. En tiiä onko ne niin hc motoristeja ettei kyykyille voi morotella :p Vai onko ajoasennosta menny kädet niin jumiin ettei pysty sitä nostamaan :)-

Mp-poliisille morjestelen oikein hyvissä ajoin että he varmaan huomaavat että toinen motoristi morjestaa, :) ja muillekkin tulee lapasta nostettua tilanteen sallimissa ajoissa.
Joskus saattaa tulla tämä "ninja" morotus...:)))))

Mielestäni kyllä motoristia voi moikata huoltoaseman pihallakin ilman kypärä pyörän vieressä ja sisätiloissakin. Tuntuu että maantiellä morotellaan mutta huoltoaseman pihalla ilman pottaa päässä ei enää kehdatakkaan:blink: Ei muuten ole vain suomalainen ilmiö, huomasin saman pari viikkoa sitten StatOilin pihassa Norgessa:dunno:

Harvemmin vastakaikua moroille saan customeilta ja koptereilta. En tiiä onko ne niin hc motoristeja ettei kyykyille voi morotella :p Vai onko ajoasennosta menny kädet niin jumiin ettei pysty sitä nostamaan :)-

Näitä pitää vaan koittaa ymmärtää. Sehän on kuin yrittäis kottikärryjä työntää yhdellä kädellä kun kustomin kahvasta irroittaa :D

Ninjamorotukseen voi lisätä haastetta kisaamalla kumpi jättää tervehdyksen enemmän viimetippaan.

-niksipirkka

Kohta moikataan jo peilien kautta? :grin:

Näitä pitää vaan koittaa ymmärtää. Sehän on kuin yrittäis kottikärryjä työntää yhdellä kädellä kun kustomin kahvasta irroittaa :D

Kuulin tän "läpän" jo 20 vuotta sitten. Keksikää uusia juttuja.

Pyrin kyllä moikkaamaan mut mitään orggimoroja on täältä turha odottaa. Ihan perinteisesti lapa sivuun ja moro. Jos nyt sitten en moikkaakaan niin voi kyynel. Turha siitä on mieltään pahoittaa. En määkään pahoita. Tää huoltoasemajuttu on varmaan sama ku nimimerkkien takaa kirjoittelu. Ei silloin voi moikata kunnei oo se integreaali päässä. Kahvipöytäänki mennään sinne toiseenpäähän terassia jottei vaan tartte jutella. :blink:

Kyllä minäkin morjestan kaikkia vastaantulijoita, paitsi ehkä mopoja...
Ja kyllä minullekin morjestettiin, ennen... silloin kun vielä ajoin LT:llä.
Nyt kun alla on maxiskootteri, alle puolet vastaantulijoista enää morjestaa.
Eipä se minun yöuniani vie, huvittaa vain :p. Ja sitäpaitsi, hyvin harva vastaantulevista maxeista morjestaa, ne on vissiin väsyneet, kun ei niille kukaan morjesta takaisin :;):.

Minä morjestan Trike jampoillekkin, mopoille ei tule moikattua, eikä kevareille, jos ne sattuu tunnistamaan kevareiksi :) Yleensä kevaritkin kyllä tunnistaa kun kuskeilla t-paita päällä...

Mielestäni kyllä motoristia voi moikata huoltoaseman pihallakin ilman kypärä pyörän vieressä ja sisätiloissakin. Tuntuu että maantiellä morotellaan mutta huoltoaseman pihalla ilman pottaa päässä ei enää kehdatakkaan:blink: Ei muuten ole vain suomalainen ilmiö, huomasin saman pari viikkoa sitten StatOilin pihassa Norgessa:dunno:

Kyllä minä pyrin sanomaan tamperelaisittain "moro", ja moikkailen itse ollessani tienvarressa ja tienvarressa olijoille, aina ovat moikanneet takaisin :)

Mun mielestä tässä mopoilussa aina vaikeinta on ollutkin juuri oikean morottamisen taito. Aina liikenteeseen lähtiessä jännittää ihan hirveesti kuinka morottaminen onnistuu. Mitä jos morotan liian aikaisin? Mitä jos liian myöhään? Mitä jos toinen ei morota takaisin? Mitä jos en huomaakaan toista ja jää morottamatta? Entä jos vahingossa morotan skootterille? Entä jos lähellä oleva kotilokuski luulee, että morotan sille? Ei se helppoa ole ja aina saa kiittää itseään, jos selviää takaisin kotiin ilman morotusvirhettä. Toissapäivänä oli tosi lähellä ettei jäänyt morottamatta, kun toinen tuli vähän puskista kolmion takaa, mutta onneksi huomasin ja kerkesin morottamaan, huh. Varmaan joku voisi ottaa pallon ja järjestää Org:in morotuskurssin, jotta saadaan tämä asia kuntoon. Tarttee varmaan siirtyä takaisin radalle ajamaan, niin ei jännitä niin paljoa, kun siellä ei morotella.

Itse taas moikkaa kevareille erityisen innokkaasti. Muistan kuinka hyvältä se tuntui silloin kun itse oli 16v kun joku isolla pyörällä vastaantullut moikkas. Tunsi kuuluvansa johonkin vaikkei täysin tiennytkään mihin.. :thumbup:

Mun mielestä tässä mopoilussa aina vaikeinta on ollutkin juuri oikean morottamisen taito. Aina liikenteeseen lähtiessä jännittää ihan hirveesti kuinka morottaminen onnistuu. Mitä jos morotan liian aikaisin? Mitä jos liian myöhään? Mitä jos toinen ei morota takaisin? Mitä jos en huomaakaan toista ja jää morottamatta? Entä jos vahingossa morotan skootterille? Entä jos lähellä oleva kotilokuski luulee, että morotan sille? Ei se helppoa ole ja aina saa kiittää itseään, jos selviää takaisin kotiin ilman morotusvirhettä. Toissapäivänä oli tosi lähellä ettei jäänyt morottamatta, kun toinen tuli vähän puskista kolmion takaa, mutta onneksi huomasin ja kerkesin morottamaan, huh. Varmaan joku voisi ottaa pallon ja järjestää Org:in morotuskurssin, jotta saadaan tämä asia kuntoon. Tarttee varmaan siirtyä takaisin radalle ajamaan, niin ei jännitä niin paljoa, kun siellä ei morotella.

Orgin morotuskurssi :jippikaijee: Lupaan tulla, jos lupaat vetää.

Mulla on jäänyt ainakin hirveät traumat tämän ajokauden ekasta ihan ekasta morottamisesta: kun olin ihqn ekaa kertaa ajelemassa, vastaan tuli sellainen valkoinen FZ1 valkoisilla sivulaukuilla, kuskilla siniset ajovarusteet ja valkoinen kypärä. Pyörän kyljessä oli varmaan jonkun MP-kerhon tunnus, sellainen harmaa miekka sinisellä pohjalla. Tämä ko. kuski morotti ihan normaalisti... Tottakai minä siihen vastasin.
Meillä on onneksi täällä Vaasas ihan omat morottelutyylit - ei tarvi nostaa kättä, vaan pienet "kurvailut" kohdatessa. Pääse helpolla...

Ennen en aiheesta stressannu, nyt jännittää niin paljon morotuksen mokaaminen ja siitä aiheutuvat nettikirjoittelut, että taidan jättää koko homman niille jotka enää uskaltaa:itkupilli:

Viimeksi muokattu:
Back