TransAlp

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Matkaenska määritelmä on ihan hyvä. Jos sitten joku mieltää dominatorinsa sellaiseksi, suotakoon se hälle.
Jos mikä, niin dominaattori. http://www.finnbike.com/matkaendurot/nx650/nx650.htm
 
wink.gif
Kuten sanottu, suotakoon se hälle. Eli minun puolestani tervetuloa mukaan. (tuo oli minun ja vain minun mielipiteeni)
 
No niin kaikenlaisia kommetteja satelee ja yksi ongelma(?) on jo syntynyt. Nimittäin kelle/mille tätä "kerhoa" ollaan perustamassa.

1. Pelkät TA.t
2. Kaikki kaksisylinteriset eli TA ,Africat, Varaderot
3. Kaikki Honda enskat
4. Kaikki enskat

Koska JukkaKoo on eräänlainen "sentraalisantra" olisiko jonkunlainen kontrolloitu äänestys poikaa hänen sähköpostiin vai täällä...(ei minusta hyvä idea)
confused_orig.gif


Vaikka inhottaa kaikenlainen byrokratia ;olisi minusta hyvä, että "kerholla" olisi jonkinlaisia "tunnusmerkistöjä" ja selviä sääntöjä mm. liittymisehdoista (siis keille tämä homma on tarkoitettu), toimintasuunnitelmaa. Sellaista pienen mittakaavan organisointia ja pelisääntöjä joiden perusteella kukin mahdollinen uusi "jäsen" tietäisi mikä, missä ja milloin. Esim itsellä ei ole oikeastaan aavistustakaan ketkä nimimerkit ovat TA omistajia tai ilmoittaneet TA kerhon olevan jees jne
nixweiss.gif


Koska olemme kuitenkin ympäriämpäri Suomea on vaikea keksiä "pöytää" missä näitä pelisääntöjä voitaisiin miettiä ja esim äänestää yhdessä kiinnostuneiden kesken, niin onko ainoa vaihtoehto kokoontua vaan jossain ja katsoa mitä syntyy??
Toisaalta voi olla hyväkin idea, mutta kuka järjestää majoituksen, katsastaa paikallisia nähtävyyksiä/reittejä, ilmoittelu jne. Tarvittaisiinko "residentti" jolle ehdotukset ja jonkínsortin "hallitus" joka tekee ja jakaa tehtäviä??

Tässä vaan keskustelun pohjaksi jotain...
bowdown.gif
 
Moikka poijaat!

Juu, on ilmattautuneita ollut. Pistän tähän nimimerkit...oikeat nimet pysyy minulla tiettty. Vain henkilön omalla suostumuksella ne saa minulta. Nimimerkit voin laittaa tähän.

Lake
rekallio
JanMac
JukkaKoo
Jurva

Onko ransukin?

Kaikilla TA.

Eipäs poijaat hättäillä nyt.....katsotaan nyt ainakin hetki. Ehkä ensivuoden alkuun. Ja päätettään sitten. Teemmekö kerhon mille pohjalle. Vai? Kuten ransun viesteissä oli linkkjäkin muille saman tyyppisillekkin sivuille. Onhan näitä...ja kiva että onkin....Ja joku yhdistyy tai tekee omaa.

Ja jotenkin tuo pyrökratia on se joka tappaa kaiken innostuksen....Siis tää on vaan mun mielipide...Mutta kun sitten järjestäytyy se on totta että pitää sekin asia hoitaa kuntoon. Mutta se ei ehkä ole tarpeellista heti alkuun. Sen voi tehdä ensimmäisen kesän jälkeen......tai sitten järjestäytyä heti nyt talvella...ihan kuinka vaan..Näkee mitä jää käteen.

Yhteys väline on vaikka netti...omat sivut?...ja niin pois päin?

Jos yrittettäis tän talven aikana luoda puitteita...ketkä on kerhossa jäseninä? mikä laajuus kerholla?

Nää oli nyt niitä lähtöajatuksia.

Kirjottakaa vaan rauhassa tänne ja muuallekkin. Kyllä tää tästä.

T:JukkaKoo

jk. mä oon vaan kerännyt tietoja kasaan
 
Heissan!

Nyt on Jarkko laittanut omille sivustolle TA keskustelun alulle. Jos vaikka sitten klubin osalta siirrymme sinne. En tiedä. Kirjotelkaa mitä meinaatte?
http://www.freebok.net/books/TransAlp/view.html

Kyllä nyt on ajateltu niin että klubi on ainostaan TA klubi. Olen pahoillani muille honda miehille ja naisille. Mutta olen muutamia kommentteja saanut että pidetään pelkkänä ta kerhona tää. Ja mä olen samaa mieltä. Helpompi sitä on laajentaa kuin supistaa jos sellasta tarvetta sitten tulee. Alotellaan siis pelkällä transalp kerhona.

Ja sitten niitä toiminta ja nimi ehdotuksia voi laitella vaikka sinne jarkon sivulle. Josko asia vilkastuu niin voimme saada kenties sinne omaa sivustoa tai jonnekkin muualle. Jossa ois jäsenluetteloa sun muuta tarinaa.

Minä siirryn nyt kiireiden vuoksi joulun alla ja jouluksi sivumalle. Ensi vuoden alusta kerkiin taasen enemmän keskittyä toimintaan.

t:JukkaKoo

jk.MAINOS:
Ois citroen saxo 1.1 3ovinen myynnissä, omasta käytöstämme -97 88tkm
 
Vastarannankiiski täällä jälleen... En tiedä onko järkeä siirtyä muualle? Luodaan ennemmin oma treadi kokonaan. Tietenkin omat sivustot täytyy olla mutta ORGin kautta muutkin näkee ja kenties itsekin innostuvat hankkimaan TA:n...

No muutetaan sääntöjä sitten kun Varadero seisoo tallissa
tounge.gif
 
Hei vaan Lake!

Vai vastarannakiiski........joku sanoo että kiiskisoppa on hyvää.....onkohan siinä kiviä sit jos se on vastarannankiiskisoppaa?

Niin, kyllä tais olla ajatus sen tähden siirtyä että voisimme saada tän nettihomman käyttöön paremmin. Omat sivut ja sun muuta eikä oltais riippuvaisia mistään toisesta yhteisöstä. Kuten huomaat joka asiaan on aina monta näkökantaa. Osaa ne nettihakukoneet sinnekkin sivustolle.

t:JukkaKoo

jk. yks jeppe tuli rahatukun kaa ja osti sen citikan................nopeet syö hitaat
 
Jumankekka osti citikan??
omg.gif


Ei vaan, eikait sitä saa kaverin autoa mollata. Tai jos autoa vähän kattelee kieroon niin prätkästa EI sanota muutkun pelkkää hyvää
smile_org.gif




hmmm...
wink.gif
"mutinaa" osti citikan...
biggrin.gif
 
Hei vaan Lake!

Vai vastarannakiiski........joku sanoo että kiiskisoppa on hyvää.....onkohan siinä kiviä sit jos se on vastarannankiiskisoppaa?

Niin, kyllä tais olla ajatus sen tähden siirtyä että voisimme saada tän nettihomman käyttöön paremmin. Omat sivut ja sun muuta eikä oltais riippuvaisia mistään toisesta yhteisöstä. Kuten huomaat joka asiaan on aina monta näkökantaa. Osaa ne nettihakukoneet sinnekkin sivustolle.

t:JukkaKoo
Niin Ryssätkin syö ennemmin kiiskiä kuin ahvenia. Mutta ne onkin ryssiä... Niin ja suvussa on Kiiskejä useampikin  
tounge.gif

Kivellinen soppa sitten onkin kivitaskuista peräisin
biggrin.gif
baaa.gif


Lähinnä säälin aloittelevia (minä mukaanluettuna) pyöräilijöitä jotka haluasivat oman mopottimen. ORG on saanut aika vakuuttavan lukijakunnan ja väitänpä että hakee keltanokka millä hakusanalla tahansa päätyy ennepitkään ORGin sivuille. Näin itsellenikin kävi. Sitten jos maailman paras allroad masiina (olihan paksua) puutuu sieltä kokonaan menee keltanokka ostamaan jonkun muun allroad vehkeen tai vielä kauheampaa, kyykyn. Eli näkyvyyttä tuossa peräänkuulutan. Lisäksi ei huvittaisi ottaa enään yhtään uutta jokapäiväistä surffauskohdetta ORGia kun tulee luettua about päivittäin ja olisi näppärää että kaikki löytyy saman sivuston alta.

"Kiiski" on jälleen puhunut.  
biggrin.gif
 
BTW ostin tuossa Louisilta sellaisen MRA Vario touring plexin. Vielä kiinnittämättä mutta vaikuttaa hyvältä. Pommitin sitä Norjalaista kaveria (Linkki joka löytyy tuolta jostain aikaisemmin) ja kyselin vähän enemmän hänen kokemuksiaan. Väitti että alta 100km/h erinomainen, Yli sadan tuntuu painetta selässä ja siinä kaikki. Itse ajelen enimmäkseen noin 90km/h tai alle joten tuolla ei ole niin paljoa merkitystä.

Laitan raporttia sitten heti ensikeväänä kun olen testannut.
 
BTW ostin tuossa Louisilta sellaisen MRA Vario touring plexin. Vielä kiinnittämättä mutta vaikuttaa hyvältä.
Laitan raporttia sitten heti ensikeväänä kun olen testannut.
Raporttia innolla odottaen, mutta sitä ennen pari kysymystä:

Mistä materiaalista nuo nivelet on tehty (=> onko kestävän oloinen konsepti) ?
Voitsitko tehdä palveluksen ja mitata plexin pituuden ala ja ylä asennossa, niin voisi tehdä mielikuva vertailua 5 Starin korkeaan plexiin (tämähän ei toki kerro koko totuutta, mutta voihan arpoa miltä tuntuisi).
Miten se ylä plexi on kiinni => voiko halutessa itse askarrella korkeamman yläosan.

Terveisin
 
BTW ostin tuossa Louisilta sellaisen MRA Vario touring plexin. Vielä kiinnittämättä mutta vaikuttaa hyvältä.
Laitan raporttia sitten heti ensikeväänä kun olen testannut.
Raporttia innolla odottaen, mutta sitä ennen pari kysymystä:

Mistä materiaalista nuo nivelet on tehty (=> onko kestävän oloinen konsepti) ?
Voitsitko tehdä palveluksen ja mitata plexin pituuden ala ja ylä asennossa, niin voisi tehdä mielikuva vertailua 5 Starin korkeaan plexiin (tämähän ei toki kerro koko totuutta, mutta voihan arpoa miltä tuntuisi).
Miten se ylä plexi on kiinni => voiko halutessa itse askarrella korkeamman yläosan.

Terveisin
Yläpleksi on kiinni sellaisilla muovisilla nivelillä. Tuntuvat kohtuu kestäviltä mutta aika näyttää. Aika paksuja noi kuitenkin on.

Joo mittailen seuraavankerran kun käyn tallilla. Muistikuvan mukaan pleksin perusosa on about 20cm korkeampi kuin vakio pleksi. Mutta kuten sanottu mitataan.

Mikäli oikein muistan niin irrottaminen on helppoa. Muovisuojat irti ja sen jälkeen ruuvit. Tarkistan tämänkin vielä. Ongelma tuossa vaan tulee (tosin aika pieni) siinä että tuo läppä on taivutettu joten uusikin pitäisi taivuttaa jottei väännä saranoita/isoapleksiä. Kuumailmapuhaltimella tuokin ratkennee.

Kaikenkaikkiaan sitä tarkastellessani totesin että ei huono. Ideana tuo varmasti voi jopa toimiakin mm. sen takia että tuo jakaa ilmavirran kahtia -> ilmavirran massa puolittuu -> aiheuttaa vähemmän tai pienempiä pyörteitä. Tuon norskin mukaan ei pyörteilystä ole ollut ongelmaa. Ainut mihin hän ei halunnut ottaa kantaa oli meteli. Eli jos rivienvälistä on luettavissa jotain niin se että ääni nousee. No ennakoin sitä jo ja hankin Schuberthin S1:n joten sekin asia on ojennuksessa. Kuitenkin testiajelu kertoo todellisuuden.
 
Kaikenkaikkiaan sitä tarkastellessani totesin että ei huono. Ideana tuo varmasti voi jopa toimiakin mm. sen takia että tuo jakaa ilmavirran kahtia -> ilmavirran massa puolittuu -> aiheuttaa vähemmän tai pienempiä pyörteitä. Tuon norskin mukaan ei pyörteilystä ole ollut ongelmaa. Ainut mihin hän ei halunnut ottaa kantaa oli meteli. Eli jos rivienvälistä on luettavissa jotain niin se että ääni nousee. No ennakoin sitä jo ja hankin Schuberthin S1:n joten sekin asia on ojennuksessa. Kuitenkin testiajelu kertoo todellisuuden.
Kuulostaa hyvältä => joutunee moisen sitten varmaankin hankkimaan, tosin Louis:lta ei ainakaan suoraan saa tuota plexia (kun omani on vuosimallia 91), mutta täytynee kysellä Storm:sta, kun kerta tuota MRA:ta maahan tuovat.

Onnittelut hyvästä kypärä valista, olen itse samanlaisella ajellut jo useamman tuhat km ja tyytyväinen olen ollut. Edellinenkin oli saman valmistajan tuote Consept (edestä avattava malli) ja sekin toimi varsin hyvin, kuitenkin konttaamisen seurauksena meni vaihtoon ja päätin kokeilla tuota S1:stä. Ainoa mikä voi tulla S1:sen kanssa eteen on visiirin vaihto, koska (Tokimotosta kuultu) S1:stä on mennyt kaupan euroopassa niin kovaa kyytiä, että alihankkijalle joka tekee visiirit on tullut kiire ja visiirien kalvot saattavat lähteä normaali käytössä murenemaan. Mutta Tokimotossa tietävät siis asian, eikä visiirin vaihto takuuseen ollut mikään ongelma, jos kohdallesi tälläinen visiiri sattuu (kypärän toki hankin Shopista).

Tärkeää muuten muistaa visiiriä pestessä ! Käytä mietoa pesuainetta (esim. Fairy) ja HAALEAA, käden lämpöistä vettä. Pilasin nimittäin edellisen kypärästäni yhdestä visiiristä huurteen estävän kalvon pesemällä sen kuumalla vedellä.

Terkuin
 
MITÄ HÄ, KUKA MITÄ HÄ!

Onko TransAlpissa niin huono pleksi? Mä en ihan tajuu tätä pleksi villitystä. Mun mielestä alkuperiäinen on huono mutta mitä sitten, sillä vaan ja menoksi. Sitten jos se on oikein huono ottaa koko pleksin pois.

Vai kuuluuko tää siihen katekoriaan kun halutaan vaan ruuvailla jotain?

t:JukkaKoo
 
Onko TransAlpissa niin huono pleksi?
Vai kuuluuko tää siihen katekoriaan kun halutaan vaan ruuvailla jotain?
Itselläkin tällä hetkellä kiinni vakio plexi, joka mielestäni ei ole huono.
Mutta pitemmillä reissuilla sitä vaan joskus kaipaisi vähän enemmän suojaa sadetta, tuulta, itikoita jne vastaan.
Ja toisaalta ruuvailukin on kivaa, kun vaan vielä joskus saisi kunnon ruuvailutallin, niin voisi tehdä vaikka mitä virityksiä, listalla esim: digikameralle teline, teline extra bensakannulle (5L), parempi teline GPS:lle jne, jne

Terkuin
 
MITÄ HÄ, KUKA MITÄ HÄ!

Onko TransAlpissa niin huono pleksi? Mä en ihan tajuu tätä pleksi villitystä. Mun mielestä alkuperiäinen on huono mutta mitä sitten, sillä vaan ja menoksi. Sitten jos se on oikein huono ottaa koko pleksin pois.

Vai kuuluuko tää siihen katekoriaan kun halutaan vaan ruuvailla jotain?

t:JukkaKoo
Ongelmahan ei ole pleksissä vaan kuskin pituudessa. Jos olisin tuollainen 160cm pitkä niin itikat lentäisivät kypärän yli. (Tosin 160cm ei yletä maahan...
biggrin.gif
)
MUTTA minulla kaikki itikat liimaantuu visiiriin Ei olkapäihin, kaulaan eikä edes leukasuojaan vaan visiiriin ja siitä ylös. Ja itikoita on paljon. Mutkateitä ajellessa noi itikat on jo häiritseviä 20km:n jälkeen. Ne ihan ohjautuu pleksin kautta (tai lähinnä ilmavirran mukana) suoraan visiiriin.
En sitten tiedä marisenko turhasta, eihän custom ja naku kuskitkaan marise mutta minä marisen.
sad_orig.gif
Lisähyvänä tuossa on tietysti se että tuulelta, sateelta jne. on paremmin suojassa myös.
Ruuvailukin on tietysti kivaa.

BTW JukkaKoo: kaikilla ei ole uusia vehkeitä joissa on parempi pleksi...
033102bebe_1_prv.gif
 
BTW ostin tuossa Louisilta sellaisen MRA Vario touring plexin. Vielä kiinnittämättä mutta vaikuttaa hyvältä.
Laitan raporttia sitten heti ensikeväänä kun olen testannut.
Raporttia innolla odottaen, mutta sitä ennen pari kysymystä:

Mistä materiaalista nuo nivelet on tehty (=> onko kestävän oloinen konsepti) ?
Voitsitko tehdä palveluksen ja mitata plexin pituuden ala ja ylä asennossa, niin voisi tehdä mielikuva vertailua 5 Starin korkeaan plexiin (tämähän ei toki kerro koko totuutta, mutta voihan arpoa miltä tuntuisi).
Miten se ylä plexi on kiinni => voiko halutessa itse askarrella korkeamman yläosan.

Terveisin
Yläpleksi on kiinni sellaisilla muovisilla nivelillä. Tuntuvat kohtuu kestäviltä mutta aika näyttää. Aika paksuja noi kuitenkin on.

Joo mittailen seuraavankerran kun käyn tallilla. Muistikuvan mukaan pleksin perusosa on about 20cm korkeampi kuin vakio pleksi. Mutta kuten sanottu mitataan.

Mikäli oikein muistan niin irrottaminen on helppoa. Muovisuojat irti ja sen jälkeen ruuvit. Tarkistan tämänkin vielä. Ongelma tuossa vaan tulee (tosin aika pieni) siinä että tuo läppä on taivutettu joten uusikin pitäisi taivuttaa jottei väännä saranoita/isoapleksiä. Kuumailmapuhaltimella tuokin ratkennee.

Kaikenkaikkiaan sitä tarkastellessani totesin että ei huono. Ideana tuo varmasti voi jopa toimiakin mm. sen takia että tuo jakaa ilmavirran kahtia -> ilmavirran massa puolittuu -> aiheuttaa vähemmän tai pienempiä pyörteitä. Tuon norskin mukaan ei pyörteilystä ole ollut ongelmaa. Ainut mihin hän ei halunnut ottaa kantaa oli meteli. Eli jos rivienvälistä on luettavissa jotain niin se että ääni nousee. No ennakoin sitä jo ja hankin Schuberthin S1:n joten sekin asia on ojennuksessa. Kuitenkin testiajelu kertoo todellisuuden.
Okei sittenpä mittoja. Lippa alaasennossa 44,5cm ja ison pleksin ja pikkupleksin väliin jää 2cm rako. Pleksien suuntaus sama.

Ylhäällä 46cm ja väli 3cm. Pikkulippa on selkeästi suremmassa kulmassa kuin itse pleksi näin ohjaten ilmaa jyrkemmin pystyyn. Itsellenikin oli yllätyksenä että korkeus ei ollut kuitenkaan kuin tuon 1,5cm korkeampi.

Kiinnitys on todellakin neljällä pienellä torxilla ja sellaisella muovisella tukipalalla. Tuo muovi vaikuttaa samalta tavaralta kuin mun Spyderco veitsen kahva ja se on jotain lasikuituvahvistettua muovia.
Uuden läpän tekeminen ei varmasti ole mikään ongelma. Vanha pois, sen mukaan tehdään jigi. Uusi pleksi jigiin ja kuumailmapuhaltimella lämmitetään (varovasti ettei rupea kiehumaan). Annetaan jäähtyä ja porataan reiät.

Että siinä, toivottavasti auttoi
smile_org.gif
 
BTW ostin tuossa Louisilta sellaisen MRA Vario touring plexin. Vielä kiinnittämättä mutta vaikuttaa hyvältä. Pommitin sitä Norjalaista kaveria (Linkki joka löytyy tuolta jostain aikaisemmin) ja kyselin vähän enemmän hänen kokemuksiaan. Väitti että alta 100km/h erinomainen, Yli sadan tuntuu painetta selässä ja siinä kaikki. Itse ajelen enimmäkseen noin 90km/h tai alle joten tuolla ei ole niin paljoa merkitystä.

Laitan raporttia sitten heti ensikeväänä kun olen testannut.
Ja sitä raporttia vihdoinkin...
Eli toimii melkein kuin unelma.

Plussat:

Suojaa todellakin paljon paremmin kuin alkuperäinen. Ilmavirta tuntuu ainoastaan olkapäissä kun nopeus nousee ~100km/h. Eikä siinäkään häiritsevästi.
Ei pyörteile. Lippaa olen käyttänyt ainoastaan yläasennossa.
Suurimman eron huomasin ajettaessa motarilla. Vanhalla pleksillä mielestäni sellanen "kipuraja" jolloin on kiva siellä ajella oli jotain 100km/h nurkilla, nyt tuollainen matkavauhti ei ole mitään ja kun mennään 130km/h niin oikeastaan meteli vain nousee. Jos silloinkin vetää päätä vähän suojaan pleksin taakse (5-10cm) niin sekin häipyy. Ei pyörteile. Melkein pelottavan mukava ajaa.

Miinukset:

Kypärämelu todellakin nousi. Jos olisin tuon viisi senttiä lyhyempi voisin kuvitella ajavani kokoajan tuossa katveessa mutta tällä pituudella se ei onnaa (183cm). Tosin S1 ja tulpat, no problems.
Itikoiden osumisesta visiiriin ei vielä hirveästi kokemusta ole mitä nyt kaikki mitkä ovat osuneet ovat sitten olleet sellaisia vähän isompia kärpäsiä jotka painaa sitten niin paljon että tuo ilmavirta ei jaksa niitä ylitsekään heittää. Eli voisin kuvitella että tälläkin osa-alueella saatiin parannusta.

Testattavaa vielä:

Ajattelin jossain vaiheessa laittaa tuohon lippaan kiinni vaikka kaksipuolisella teipillä sellasen polykarbonaatti levynpalasen joka ylettyy aluksi tuollaisen 10cm yli tuon vanhan ja 5cm alapuolelle. Siis kasvatan tuon kokoa. Sitten rupean leikkelemääntuota pienemmäksi kunnes löydän ideaali koon. Tuollaisen sitten voisi tekaista ja vaihtaa tuon alkuperäisen tilalle.
Tosin tuolla pleksin pituudella on yksi loistava puoli. Normaali kaupunki ja alta 120km/h  nopeuksissa voi vallan mainiosta istua selkä suorassa. Kun mennään yli niin vetää vähän päätä suojaan ja jos visiiri huurtuu oikaisee vaan selän ihan pystyyn niin tuo kypärän leukasuojassa oleva räppänä imaisee ilmaa itseensä ja visiirin kirkkaaksi. Eli on ajossa voi helposti korjata asentoa tilanteen mukaan.

Niin ja tuo suurin ilmavirta kädellä testattuna siis kulkee siitä visiirin yläpupuolelta, pään sivuitse ohi. Siitä siis tuo metelin nousu. Mutta mielestäni sekään ei ole sen pahempi kuin tuolla vakiopleksilläkään. Ainakin jos nousee seisomaan tapeille vauhdissa meteli ei enään kovene. Ja todellakin veikkaisin tuollaisella 175-180cm kuskilla ei pitäisi olla tuotakaan ongelmaa. Silloin voi kyllä visiiri huurtua ja päähän tulla kuuma, sen verran tehokkaasti tuo blokkaa tuota ilmavirtaa.
 
Back
Ylös