TransAlp

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
onkos kellää kokemuksia talvi/nastarenkaista,ja yleensäkki talvisesta moottoripyöräilystä??

Kokemusta ei ole, mielenkiintoa kylläkin, mutta taitaa tämän talven osalta ainakin itsellä jäädä uhoamisen asteelle.

Tosin viime syksynä kausi jatkui varsin pitkälle ja tuli ajeltua lumisiakin teitä ja voin sanoa ettei ainakaan perusrenkailla (alla oli Meztlerin Enduro 3 tai 4) tee mitään. Eli ainakin kunnon nappulat alle ja uskoisin, että jos hengissä meinaa selvitä niin tarvitsee ehdottomasti nastat.

Tämä ei varsinaisesti vastaa kysymykseesi, mutta erittäin mielenkiintoinen linkki, josta aiheeseen liittyvät kohdat: Allroad Tour Team moottoripyöräili rantalomalle tammikuussa!  ja Allroad Tour Teamin talvitempaus: moottoripyörillä Kelkkakunkkua seuraamaan Leville.
http://www.finnbike.com/allroadtour/    
bowdown.gif

Terkuin

Vähän veikkaan että TA kyllä kulkisi lumessa mutta voipi olla vähän turhan raskas peli siihen eli liian helposti pyörä rupeaa viemään miestä. Joku pienempi enduro olisi varmasti asiallisempi peli.
Tosin kokemusta ei ole, on ns. mutu.
nixweiss.gif

Tuoreena TA omistajana (todella tyytyväisenä sellaisena) tuli heti kysymyksiä mieleen.
withstupid.gif

Service manual helpottaisi paljon elämää. Pikaisen etsiskelyn jälkeen kun ei tuntunut edes öljynputsaria löytyvän.

Onko näitä paperisena saatavana mistään? Edes netti versiona?
Löysinpäs tuossa alpin mukana tulleen huoltomanuskan (ilmeisesti) netistä.
thumbs-up.gif
Mutta uudelleen haeskellessani sitä en enään löytänytkään  
veryangry.gif

Kyseessä on ilmeisesti 91-96 manuska koska pikaisesti vilaistuna takana oli levyt mutta edessä ei ollut kuin yksi levy. No voin lähettää sen s-postilla zipillä pakattuna (on liuta kuvia) jotka sitten voi ottaa vapaaseen käyttöön  
biggrin.gif

Pistä osoitetta YV:nä niin postaan tulemaan.

-=Lake=-
Manuaalia ei mulla ole mutta englanninkielinen korjausopas "saattaa" löytyä pdf muodossa (transalp & africa twin) jos jollain on tarjota ftp site ja siellä reilu 55Mb vapaata tilaa. Yksityisviestillä selviää enempi ;-)

Hei taas kaikki Alpilla ajelijat!

Aattelin ryhtyä toimiin näin talvipäivien iloksi. Jos vaikka sitä TransAlp kerho/klubi/yhteisöä perustettaisiin. Saisimme talven aikana miettiä mitä tehdään ja saadaanko väkeä yhtä enempää.....Jos ei niin mä pidän sitten omat kokoontumisajot vaikka vappuna, mutta en järven jäällä.
baaa.gif

Vastatkaa vaikka seuraaviin kysymyksiin ja pistäkää postia tuleen. Mä nyt ainakin alkuun kokoan nimet ja sun muut. Hyviä kotisivuntekijöitähän meillä tietty on. Ainakin sivuja on netissä.

jukkakoo65@suomi24.fi

1. Etu ja sukunimi
2. Osoite
3. Mailiosote
4. Puh
5. Oisko halukuutta olemaan toimihenkilönä?
6. Mikä pyörä?
7. Muita ehdotuksia ja kommentteja, jos on valokuvaa senkin voi laittaa itestä jä pyörästä.

Eipä muuta.....talvea vaan.
bowdown.gif

t:JukkaKoo

Hieman epäilyttää löytyykö tarpeeksi TA:lla ajelijoita joten miten olisi jos laajennettaisiin "haku" koskemaan myös muita AllRoad ajelijoita? Itse olen ajatellut joskus hankkia (kunhan olisi rahaa) esim varaderoa enkä tämän takia haluaisi kerhosta tipahtaakaan...
sad_orig.gif

Jokatapauksessa miten olisi jos laitettaisiin pystyyn oma salasanalla suojattu foorumi? Nyt kun tuntuu kaikki muutkin sitä harrastavan
biggrin.gif

Joo mukaan vois lähtä edelllyttäen että ne ei aivan vaan TA sivut olis. Mukaan tulosa AT mallin laitteella.

Voi tosin olla että ei riitä aivan yhen mallin kerholle virkaa?

Tehdään niistä Honda enduro sivut?

Vika ajot eilen, sata kilsaa ennen kuin vein TA-mopottimen talliin Kallioon ja kallion sisälle. Talvi  
confused_orig.gif

GS omistajien kesken on yhden innokkaan omistajan
johdolla jaettu tietoa sähköpostitse. Kaikenlaista vinkkiä vaihdettu ja hyvin on homma pelannut, suosittelen!

Yhteisiä sorasurautuksia ym olisi hauska tehdä, merkkiä katsomatta.

onko kellää tietoa,mitä esim laserin teho vaimennin tekee alpille,onko yhtään lisää tehoa tai onko muilla valmistajilla vastaavia?

Aattelin ryhtyä toimiin näin talvipäivien iloksi. Jos vaikka sitä TransAlp kerho/klubi/yhteisöä perustettaisiin. Saisimme talven aikana miettiä mitä tehdään ja saadaanko väkeä yhtä enempää.....Jos ei niin mä pidän sitten omat kokoontumisajot vaikka vappuna, mutta en järven jäällä.
baaa.gif
Onko homma lähtenyt käyntiin ? Ja jos on niin olisin itsekkin kiinnostunut ringissä mukana olemaan. Tosin yuossa aiemmin on jo tullutkin todettua, ettei ehkä pelkästään TA ympärille kannata hommaa rakentaa, vaan lähdetään ennemminkin tuolla hiekkatietä kulkevat ajatuksella liikenteeseen.

Terveisin

Heissan kaikki Alpin kiertäjät!

Nyt on kerhoon tullut jo pajon jäseniä. Kolme minun lisäkseni ja jos jurvakin jolla ei ole alppia. Siksi se kiertääkin sitä ja ostaa sen myöhemmin.

Niinpä. Moni on sitä mieltä että laajennetaan honda enduroihin. Lisääntyykö sitten väki? Ja kuinka sen rajaa tämän jälkeen. Mä en ainakaan tiedä kuinka monta enduro merkkiä hondalla on ollu. Mullakin oli "hondaft500" ennen ja joku sano sitä katuenduroksi, ihan vaan esimerkin vuoksi laitoin. Vai onko se niin että kuka vaan haluu olla mukana. Ja toivotaan että alpilla ajajia on enemmän ja kaikki muutkin vaihtaa siiihen sitten.

Laittakaa postia, tai tänne tekstiä....Enemmistö äänestää...kuhan enemmistö on vaan alpisteja...heh

Tuumaillaan...ei päätetä vielä.

No onko se nyt niin vaikeaa. Pannnaan Hondan matkaendurot niin siihen ei juuri mahu ko Alappi, Twini ja Varadero. Yks mukiset eri lubille?

Varmaan vitsi että joku vaihtas Alapin? Itse ei ainakaan tee mieli vähentää kuutioita moposta.

Tähän käy se Howard Stern sanonta niistä mielipiteistä. Tai kenen se sitte alunperin onkaan?

NONIINNO!

Ihan vaan tiedoksi...se oli vitsi.
Mikäs mies semmonen howard on?

Juu....varmaan se lubi sitten niin EnskaHondat.

Siinä onkin nyt sitten kivaa väänneltävää....nimessä.

Niin mää arvelin kans. Tääläki näkyy olevan vaan niin monenlaista huumoria liikkeellä että ei aina tiiä. (paisti kyllä tosta tiesi) Jälkiviisaana tietysti.

Ja eihän se aivan pois sulettua olis siihen uuteen 650 Alappiin vaihto. Siihen vaan pitäs heti vaihtaa ne vaimennin pöntöt. Ne on kauheimpia mitä mää oo pärrisä nähny.

Se Howardi on semmonen amerikkalainen paskanjauhaja/ radiotoimittaja. Siitä on oikein tehty elokuvaki. Tai enkai määkän siitä muuten olis ees kuullu ko mun yleissivistys perustuu hollywood elokuviin. Hähä.

Ollaanko nyt siis sovittu että muutki ko Alapit saa olla kerhossa? Tuskin täsä ny vielä mitään tungosta tulee jos merkin sisällä pysyy?

Nyt on kerhoon tullut jo pajon jäseniä. Kolme minun lisäkseni ja jos jurvakin jolla ei ole alppia. Siksi se kiertääkin sitä ja ostaa sen myöhemmin.
Täytyy vähän tarkentaa, että omalla 91 Alpilla on jo 6000 km ja yksi vuosi takana, joten erittäin vahvasti tässäkin sopassa mukana.

Nyt sitten vaan vois yrittää keksiä jotain järkevää tekemistä talven ajaksi.

Iselläni olisi tarkoitus talven kuluessa vaihtaa kytkimen massalevyt, kytkimen jouset ja etuiskareiden öljyt, lisäksi pienimuotoista katteiden kiinnistysten parantelua, keskiseisontatuen parantelua sitä jatkamalla, tulppien vaihtoa jne. Lisäksi (jos rahaa ja innostusta riittää) listalla on metallipunos jarruletkun vaihto eteen, takaiskarin vaihto (JOS rahaa riittää  
wink.gif
).

Terkuin

OHO!

Sori Jurva.....en ole saannut sinulta mailia jossa oisit kertonut haluavan liittyä...siinä oli jokunne tietokin mitä olisi suotavaa.

jukkakoo65@suomi24.fi

1. Etu ja sukunimi
2. Osoite
3. Mailiosote
4. Puh
5. Oisko halukuutta olemaan toimihenkilönä?
6. Mikä pyörä?
7. Muita ehdotuksia ja kommentteja, jos on valokuvaa senkin voi laittaa itestä jä pyörästä.

Et sellasta.
Ilman muuta olet mukana. Sit meitä on viis kaikenkaikkiaan.
Hyvä alku.
Niin mitä teemme talvella....siinä onkin miettimistä. Ehkä talvi on näin kunnostusta ja sun muuta. Ensi keväänä sitten kaikki TransAlp miehet koolle jonnekkin keskelle suomea tai muuten vaan kivaan paikkaan. Niin eikö se siitä....Sen tähden uskon merkkiuskolliseen kerhoon koska luulisin että kaikki jotka ajaa samalla merkillä on hyvinkin saman henkisiäkin.

Ei ole tarkoitus rekisteröityä sun muuta ikävää...vaan toimia jokainen oman kukkaron kautta. Jos joku saadaan yhteiset sivut tekemään netiin.....siinä on talvi puuhaa tarpeeks.......se oli vaan heitto.

Matkaenska määritelmä on ihan hyvä. Jos sitten joku mieltää dominatorinsa sellaiseksi, suotakoon se hälle. Honda on jokatapauksessa. Itse alunperin ajattelin vieläkin laajentaa merkkivalikoimaa eli muut matkaendurot mukaan, mutta hyvä näinkin. Sittenvielä kun saisi kuuluvuutta noille Varadero ja AT kuskeille niin homma olisi paketissa...

Ugh, olen puhunut.

Back