Triumph Tiger 800

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Havukka79
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Jep tuntuu tosiaan tuo Hermesetas hiemen nihkeältä. Tilannut tuolta aikanaan Leo Vincejä ja ne tuli nopsaan mutta nyt saa noita ketjuja odotella..huoh...
 
Minkälaisia kilometrimääriä Tiikereillä on ajeltu tähän mennessä? Itselläni on 45000 km täynnä ilman suurempia murheita. Facebookin 800XC ryhmässä on ainakin yksi jäsen joka on ajanut pyörällä yli 100000 km ilman murheita. Ei ole kuulemma vielä tarvinnut säätää edes venttiilinvälyksiä.
 
Minkälaisia kilometrimääriä Tiikereillä on ajeltu tähän mennessä? Itselläni on 45000 km täynnä ilman suurempia murheita. Facebookin 800XC ryhmässä on ainakin yksi jäsen joka on ajanut pyörällä yli 100000 km ilman murheita. Ei ole kuulemma vielä tarvinnut säätää edes venttiilinvälyksiä.

29000km
 
Just hain pyörän talvisäilöstä pois. Pikkusen vajaa 26 tkm näkyi olevan mittarissa. Tulevana kautena tarkoitus kasvatta lukemaa.Toivottavasti paljon. :orgmp:
 
Ajettu nyt vehkeellä noin 6100 km (XC vm. -14, syksyllä ostin). Eli sama ketjuille. Pahasti olivat löystyneet verrattuna manuaalin ohjeisiin. Kiristin eilen ja ON mahdollista, että menivät liian piukkaan (rajatapaus, mutta ei kyllä jaksa enää alkaa...). Rasvattu ne myös on säännöllisesti ja Beemeriä muisteltu.

Tänään ajelin vain kaupungilla, joten en tiedä, muuttuiko mikään. Ketjuja itsekin epäilen, koska ennen säätöä risteyksestä lähteissä kuului erikoista rapinaa ja jyrkissä alamäissä moottorijarrulla tullessa ketjut läpsyivät. Olisikohan nuo OEM ketjut ja rattaat jotain ei niin kuranttia?

Hyvä kuitenkin kuulla, että vetoakseleita/laakereita ei ole mennyt. Ja jos tästä mun vehkeestä menee, mennee takuuseen.

edit. huomaan, että pyöränlaakereista kirjoitit. Tuskin siellä mitään on, kun ei käsin pyörittämällä mitään huomaa. Ja juu, ääni on sama riippumatta vaihteesta ts.4, 5 ja 6 ääntää samalla tavalla 80-120.

Laittelin viime kesänä varreen ProOilerin ja sitä voi kyllä suositella. Rautaperseet ja usean tuhannen kilometrin Norjan lenkki ajettuna ja kunhan vähän katellu että ketju on öljyinen. Kolmosella - nelosella säätö normaalisti ja pidempään sateeseen täysille. 2.5 desin säiliön alussa täytin ja 6-7 th sillä jo ajanut. Kartaani-teuvon jälkeen ei ketjuratkaisu enää ole niin mahdottomalta tuntunutkaan.

Hinta gepsisäätöisenä luokkaa kaksjapuolisattaa. Ei ihan ilmanen mutta toisaalta ei kai nyt hirmuhintanenkaan jos vertaa noihin muihin extrakilkkeisiin.
 
Millä tuulilasilla muuten ajelette?

Itellä oli paikoillaan Triumpin säädettävä visiiri, mutta aiheuttaa melkoisen turbulenssin päähän: kypärä tärisee ja pää tulee kipeeksi.. Joten nyt käytössä vakiolasi. Isompi ei aina ole parempi :)-

Ajelin vähän aikaa ilman mitään pleksiä ja oli itseasissa aika hyvä.
Oisko kellään tiedossa hyvää mahd pientä pleksiä?
 
Hiljaista on, eikö Tiikerit liiku? Jos muuten kiinnostaa ja ootte naamakirjassa niin Tiger 800 / 800 XC kuskeille on oma ryhmä.

Triumph Tiger 800 \ 800 XC Suomi
 
ÖÖÖÖ
Äkkiseltään veikkaan että Tiikerit kuleksivat jatkuvalla syötöllä jossain päin
vaan kukaan ei malta hyvällä ajo kelillä pysähtymään tänne netti palstalle :D
 
WP_20151230_001_zpsg7x3dwid.jpg


viidestoista päivä haen sen kotio:grin:
 
^Komee on! Mitenhän tuommonen 800 XRx sopisi tälläiselle 170cm persjalkaselle normipenkillä? Sattuisiko jollain suunnilleen saman pituisella olevan kokemusta? Vetää vain kovasti tämän tyyppiseen pyörään ensimmäiseksi kilvelliseksi pyöräksi, pitäs sitä mökillekin päästä ja hiekkatietähän sinne mennään.
 
Back
Ylös