Ja tarkoitus olisi ajella 60% soraa - 30% Metsäpolkuja - 10% asfalttia
Jos noi sun prosentit on kilometreissä, ehdotan kevyempää pyörää

Mä tiedän, mulla on XC ittellä ja sen kanssa on tullu ajeltua kaikkea mahdollista.
Rengastus on näissä hiukan ongelmallinen juttu, jos rengas on hyvä jollakin näistä osa-alueista, on se helposti ihan paska jollakin muulla

Pitää kokeilla eri vaihtoehtoja ja valita itselle sopivin.
Eteen on ihan kohtuullinen yleisrengas Metzelerin Unicross, sen kanssa pärjää sekä org:n, että
kurpyörä foorumin letkoissa. Mutta kun aletaan ajamaan oikeesti kovaa, se alkaa lipsumaan. Soralla ja poluilla toimii sitten paremmin ihan oikea enduro kumi tyyliin Michelin Enduro competition, mutta ne on sitten assulla ihan kamalia. Mä esim. tilasin tälle kesälle eri ajoihin unicrossin ja kovan ja pehmeen six days extremen.
Takunen on vielä isompi ongelma, koska montaa hyvää isoon pyörään sopivaa nappulaa saa vain 18 tuumaisena

Paras soralla ja poluilla mun kokeilemista on ollu Mefo Stone rider, mutta se ei ole assulla häävi ja sitä saa vain 140 leveänä. Toistaiseksi paras yleis rengas taakse on ollut Mitas E09, mutta silläkin on ongelmia sivuttaispidon kanssa liukkaalla alustalla. K60:sta en tykännyt, ei ollut hyvä oikein missään. Wild:a odotan innolla, kuvio ja renkaan profiili näyttävät lupaavilta.
Battlewingit ihan puhtaat asfaltti kumit.