TT & katurata 2022

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tumppi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kylläpä on pahaan paikkaan ko. tilanne. Parin vkon päästä pitäisi ko. gummimerkilläkin porukoiden vetää saarella isoa kovaa ja pikkasen pidempi siivu kuin Northwestissä.

Toivotaan että tuohon on jo olemassa ratkaisu.

Onko tietoa mikä oli Cooperin hylkäyksen syy Supertwineissä?

Cooperilla oli jonkinlainen sääntöjen vastainen katteen kiinnitys. En ihan saanut selvää, mutta ilmeisesti jokin ”frame modification” pykälä, jonka perusteella joku teki protestin.
 
Erikoista tosiaan ettei tämä tullut esiin katsastuksessa tms.

Vai oliko jollain "parempaa tietoa" ja homma meni protestin kautta:kääk:

Jossain luki, että järjestäjän teknisen henkilökunnan edustaja teki protestin. Jamie Cowardia oli epäilty syyttä.
 
Eihän katsastuksessa räjäytetä pyörää atomeiksi tms... Siinä katsotaan päällisin puolin että homma on ok. Sit jos tulee protesteja ni syynätään tarkemmin.

Ymmärsin pyörän rakentajan jutuista, että tuolla on hieman tarkempi katsastus kuin Suomessa? Tumppi varmaan osaisi valaista asiaa?
 
Ymmärsin pyörän rakentajan jutuista, että tuolla on hieman tarkempi katsastus kuin Suomessa? Tumppi varmaan osaisi valaista asiaa?
No se nyt ei paljoo vaadi :D

Mut siis esim F1:ssä iso osa katsastuksesta on sitä että niillä on vaikka tietyn säännön max mittaisen muotoinen elementti jonka ne vaa asettaa osan X päälle.... jos siihe ei jää ilmarakoa väliin ni se osa on laiton. Tolla tavalla ne yleensä tsekataan. Sit ku Mäklaareni tekee protestin että fefen siivet on vituillaan ni sit otetaan millimitta käteen.

Sama esim. NASCARissa. Niillä on speksien mukainen korin muotoa seuraava mittarauta joka asetetaan auton päälle ja se katotaan että linja seuraa sitä rautaa.
 
Ymmärsin pyörän rakentajan jutuista, että tuolla on hieman tarkempi katsastus kuin Suomessa? Tumppi varmaan osaisi valaista asiaa?

En siis ole tuolla NW:ssä itse ollut, mutta lienee samanlainen käytäntö kuin TT:ssä, eli pyöriä tsekataan myös kisan jälkeen. TT:ssä (ainakin silloin kun itse siellä olin) supertwinit penkitetään ennen kisoja järjestäjän toimesta ja sitten voidaan tehdä koneen purkuja ja kontrollipenkityksiä jos jotain epäillään (esimerkiksi huippunopeusero muihin) ja ainakin TOP 3 joka tapauksessa kisan jälkeen (muissa luokissa TOP 3 puretaan moottorit kisan jälkeen). Katsastuksessa otetaan bensanäytteet ja katsotaan turvavarusteet jne. Ei ainakaan kovin tiukka kontrolli ollut harrastajatiimeille, kärkikahinoissa sit syynätään varmaan tarkemmin. Katsastus siis tehdään aina ennen radalle menoa.

Ainakin Farquhar, joka pyörän on rakentanut ja käytännössä aikanaan ollut tuon supertwin-luokan yksi puuhamiehistä, tilitti haastattelussa, että pyörä on mennyt viis vuotta katsastuksista läpi ja sillä on ajettu myös TT:ssä. Kyse on jostain sääntöpykälästä mitä pyörän rakentaja ja katsastusorganisaatio tulkitsee nyt eri tavalla. Moottori siitä pyörästä oli ainakin purettu jo lauantaina.

Olisikohan tässä nyt kyse jostain muustakin kun jostain katekiinnikkeestä tms. minkä sääntöjenmukaisuudesta väännetään? Farquhar oli ainakin jossain kohtaa vähän karheana noista sääntömuutoksista mitä luokkaan on tullut..
 
Mistäs portaalista näitä uutisia ja tiedotteita ja päivityksiä sais lukea?

iomtt.com on näköjää tällainen perus superportaali minkä joku tekee ja sit päivittää kerran vuodessa.
 
Ei hirveesti miestä nappaa Macaun vammat :blink:

Tuplavoitto SBK:ssa! HUIKEAA ERNO!

Harmi Pekkaselle että tuli kaato (ilmeisesti) 2 kierrosta ennen maalia. Huikeaa kyytiä oli menossa kärjessä.
 
Kostamo otti oikeastaan kolme voittoa kun nappasi myös open 1000 luokan voiton.

Pakkasella sen sijaan hajosi kone tänään viimeisellä kierroksella.
 
Oli tosi hyvä setti nuo livestriimit, katsoin aluksi fb:n kautta mutta onneksi laittoivat vielä youtubeen niin sai helposti suoraan telkkarista katsottua :thumbup:

Pekkasella tosiaan poksahti kone puoli kiekkaa ennen maalia, mitähän kävi kun ei ihan sinkki kireällä siinä kohtaa vedetty?

Mitä kaikkia ongelmia Dunlopilla oli? Lässähti kyllä hänen osaltaan kisaviikonloppu. Lainakalusto ei tainnut ihan istua ja oisko ollut puolivalmis pyörä... saisi tulla omalla tiimillä ja pyörillä ensi vuonna. Muutenkin olisi hyvä nähdä enemmän britti- ja irkkukuskeja villillä kortilla.

Kostamo oli suvereeni, vaikka vähän viimeisen lähdön lopussa hölläili liikaa.
 
Ensimmäistä kertaa imatralla seuraamassa kisoja ja onhan hienon näköistä menoa :thumbsup: tapahtumana hienosti järjestetty. Hinnoiteltu järkevästi. Hyvä katsomot. Isot skriinit monessa paikassa. Myyntikojua ympäri aluetta (paistetut muikut :wanna: ) Live striimi. Jne :thumbup:
 
Pekkasella tosiaan poksahti kone puoli kiekkaa ennen maalia, mitähän kävi kun ei ihan sinkki kireällä siinä kohtaa vedetty?

Mitä kaikkia ongelmia Dunlopilla oli? Lässähti kyllä hänen osaltaan kisaviikonloppu. Lainakalusto ei tainnut ihan istua ja oisko ollut puolivalmis pyörä... saisi tulla omalla tiimillä ja pyörillä ensi vuonna. Muutenkin olisi hyvä nähdä enemmän britti- ja irkkukuskeja villillä kortilla.

Kostamo oli suvereeni, vaikka vähän viimeisen lähdön lopussa hölläili liikaa.

Vaikutti siltä, että Pekkasella olisi mennyt kannen tiiviste. Huhut radan varrelta kertoi, että olisi jo aiemmin alkanut shortsiftaamaan jne, eli olisiko ollut lämpöongelmia?

Huhut varikolla kertoivat Dunlopin rikkinäisestä takaiskarista ja rikkinäisestä varaiskarista, jarruongelmista jne. Eipä tossa ole montaa ajosettiä hukattavana. Ilmeisesti (vuokrattua?) pyörää ei ollut prepattu ja testattu kunnolla (ainakaan MD:n toimesta), vaan se tuotiin paikalle kylmiltään.

Ulkomaalaisten villin kortin (tähti)kuskien saaminen paikalle maksaa sen verran, että järjestäjällä ei ole varaa. Tietysti melkein joka viikonloppu on joku muu kisa vielä päällekkäin saarivaltakunnassa. Kuitenkaan tälläisellä kilpailulla ei ole itse kuljettajalle suurtakaan merkitystä, ellei joku sponsori halua henkilöä Suomeen. Palkintorahat eivät kuitenkaan mitenkään huimia ole.

Viimeisessä SB startissa alkoi ripotella ainakin radan loppuosassa vettä. Liekö siksi Kostamo vähän ottanut varovaisemmin ja meinasi mennä tiukaksi lopussa.
 
Back
Ylös