Tulihan tääki päivä nähtyä

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja GuessWho
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

GuessWho

Mopoton ja veneetön mies
IMG_3404.jpg

Joko hakukone ei toimi tai siten tässä lepää tyyliin Orgin ainut Yamaha T-Max 500 maxiskode :thumbsup:

Itse olen ollut aikanaan suunapäänä parjaamassa näitä kammotuksia mutta pakko sanoa että tuolla alhaalla tämä on vaan ylitsepääsemättömän pätevä autonkorvike. Nopea, nielee kauppakassin, pysäköinti ilmaista ja ylipäätään pysäköinti mahdollista. Lienee turha muistuttaa että välimeren maissa splittaus ei ole paitsi tapa, se on jopa suositus. Monissa risteyksissä on jopa erikseen maalattu alue ennen liikennevaloja, mihin splittaavat kaksipyöräiset mahtuvat odottelemaan valojen vaihtumista (ja tietysti suoraan punaisesta vihreäksi)
 
Itsekin nyt 3 päivää Nizzassa moottoripyörällä pyörittyäni totesin että aika paljon on oppimista tossa splittaamisessa. Paikalliset menee ohi vasemmalta ja oikealta.
Sitä en vielä hiffannu mikä tekee skopasta paremman kuin moottoripyörä? Ehkä se on se hinta? Vuokraushinta oli kyllä ihan samaa luokkaa...
 
Miettinyt samaa ja päätynyt siihen että päivän perustavaroille tulee lukittu tavaratila kaupanpäälle ilman laukkuhäsyjä, sekä sen että kun liikennöinti on ympärivuotista, antaa skoba paremman suojan talven viileitä ilmoja vastaan (erityisesti aamuisin ja iltaisin työmatkaliikenteessä), ilman että pitää ahtautua kerrospukeutumiseen.
Se liikapukeutuminen kun on taasen epämiellyttävää heti kun pysähdyt. Joulun ja uudenvuoden ajan oli jo selkeästi viileämpi ajaa mutta kun pysähdyit, oli tyynessä päivälämmöt vielä liki 20c. Yksi iso etu on myös siinä että kypärän saa säilöön kun jalkautuu.
Kaksipyöräinen kun on tuolla todellakin aikalailla puhtaasti liikennöintiväline ja pyörien määrään suhteutettuna harvemmille nautinnollista vapaa-ajan vietettä. Tiedä sitten onko pohtimisellani mitään todellisuuspohjaa mutta tällaiseen olen päätynyt.
 
Itsekin nyt 3 päivää Nizzassa moottoripyörällä pyörittyäni totesin että aika paljon on oppimista tossa splittaamisessa. Paikalliset menee ohi vasemmalta ja oikealta.
Sitä en vielä hiffannu mikä tekee skopasta paremman kuin moottoripyörä? Ehkä se on se hinta? Vuokraushinta oli kyllä ihan samaa luokkaa...

Nizzassa tosiaan tuli aikoinaan kanssa seurattua skopa kuskien touhua, siinä on kaikki välit mahdollisia.

No muutama juttu ainakin kaupungissa:
- Ketterämpi puikkelehtia autojen välissä, kun kääntyy lähes takarenkaan ollessa paikallaan.
- Sama parkkeerattaessa
- Suojaa ainakin tosiaan osan kuskia
 
Hmm. Hirveän näköinen kapistus. Mutta jospa tosta siirtäisi eturengasta noin metrin verran eteenpäin, sahaisi taka-akselin jousittamattomaksi ja riipisi katteet välimereen...:right::):WAZAAP::)
 
Sitä en vielä hiffannu mikä tekee skopasta paremman kuin moottoripyörä?
Perheessä on 300 kuutioinen Vespa. Hyvä puoli on helppo kuormattavuus. Jalkojen väliin saa helposti pari kauppakassia tms ja lisäksi satulan alla on iso säilytystila. Lisäksi on vielä etu- ja/tai takatarakka. Tavaraa saa paljon tilapäiskuljetukseen ilman että pitää kovasti köytellä. Vespa on myös kevyt ja ketterä pyöritellä kaupungissa. Huono puoli on että ei se mikään matkalaite ole. Jos nostaa nopeuden satkuun niin tuntuu melko turvattomalta. Kiva laite käydä pikaisesti kaupassa, mutta en lähtisi naapurikaupunkiin. Baanalla oma Ducati on kyllä ihan toisesta maailmasta matkantaittajana.
 
katso liitettä 17772

Joko hakukone ei toimi tai siten tässä lepää tyyliin Orgin ainut Yamaha T-Max 500 maxiskode :thumbsup:

Itse olen ollut aikanaan suunapäänä parjaamassa näitä kammotuksia mutta pakko sanoa että tuolla alhaalla tämä on vaan ylitsepääsemättömän pätevä autonkorvike. Nopea, nielee kauppakassin, pysäköinti ilmaista ja ylipäätään pysäköinti mahdollista. Lienee turha muistuttaa että välimeren maissa splittaus ei ole paitsi tapa, se on jopa suositus. Monissa risteyksissä on jopa erikseen maalattu alue ennen liikennevaloja, mihin splittaavat kaksipyöräiset mahtuvat odottelemaan valojen vaihtumista (ja tietysti suoraan punaisesta vihreäksi)

Täällä jykylässä tuo splittaussuositus-maalaus fillareille. Mukavasti alentaa yksityisautojen tarjoamaa palvelutasoa. Ja aika usein siitä voi jatkaa punaisia päin, ei ne päälle kuitenkaan kehtaa ajaa.
 
Viimeksi muokattu:
Jovvain, ja automaattina ihan kelepo valkoisillakin teillä! :
:;):



Mutta se "kadonnut" polvituki, sehän se vain haittaa....
 
Mä luulisin että variaattoriveto olis sähkön jälkeen paras ruuhkassa mateluun ja kiihdyttelyyn.
 
Jovvain, ja automaattina ihan kelepo valkoisillakin teillä! :
:;):



Mutta se "kadonnut" polvituki, sehän se vain haittaa....

HÖPÖ HÖPÖ...:D. Vastaohjaaminen ei vaadi polvitukea ja sillä se peli pystyssä pysyy.:grin:.
Monen mielestä ei voi edes kaatua ilman ratin kääntämistä "väärään suuntaan":grin:
 
Miettinyt samaa ja päätynyt siihen että päivän perustavaroille tulee lukittu tavaratila kaupanpäälle ilman laukkuhäsyjä, sekä sen että kun liikennöinti on ympärivuotista, antaa skoba paremman suojan talven viileitä ilmoja vastaan (erityisesti aamuisin ja iltaisin työmatkaliikenteessä), ilman että pitää ahtautua kerrospukeutumiseen.
Se liikapukeutuminen kun on taasen epämiellyttävää heti kun pysähdyt. Joulun ja uudenvuoden ajan oli jo selkeästi viileämpi ajaa mutta kun pysähdyit, oli tyynessä päivälämmöt vielä liki 20c. Yksi iso etu on myös siinä että kypärän saa säilöön kun jalkautuu.
Kaksipyöräinen kun on tuolla todellakin aikalailla puhtaasti liikennöintiväline ja pyörien määrään suhteutettuna harvemmille nautinnollista vapaa-ajan vietettä. Tiedä sitten onko pohtimisellani mitään todellisuuspohjaa mutta tällaiseen olen päätynyt.

Onhan noi aivan ylivertaisia liikennöintivälineitä kaupungeissa ja taajamissa.
Se ihan toinen asia, kuinka paljon ja kenen sieluun sattuu tunnustaa tuo tosiasia:D.

Toisaalta..... kyllä noilla voi ihan vilpittömän hauskaakin pitää..... välineen rajoitteiden puitteissa ja
toisaalta myös niiden vahvuuksista johtuen.

Vittumaisen kovaa tollasella Jampilla muuten katoaa mutkasta tietä näkymättömiin jos vaan
särmää riittää puristaa.

Vois toki lähteä sille tielle, että "kun mies tulee siihen ikään" :grin:..... mutta kun katselee tuolla maailmalla
sitä populaa joka painaa skobilla menemään.... ei oikeen löytyis pohjaa heitolle:D.
 
Variaattori on jees valoista lähtöö, tuli jopa 50cc susnalla jätettyä kaikellaisia mummoja ja käyriä.
Ja liukkaalla skopa on hyvinkin hauska.
 
Onhan noi aivan ylivertaisia liikennöintivälineitä kaupungeissa ja taajamissa.
Se ihan toinen asia, kuinka paljon ja kenen sieluun sattuu tunnustaa tuo tosiasia:D.

Toisaalta..... kyllä noilla voi ihan vilpittömän hauskaakin pitää..... välineen rajoitteiden puitteissa ja
toisaalta myös niiden vahvuuksista johtuen.

Vittumaisen kovaa tollasella Jampilla muuten katoaa mutkasta tietä näkymättömiin jos vaan
särmää riittää puristaa.

Vois toki lähteä sille tielle, että "kun mies tulee siihen ikään" :grin:..... mutta kun katselee tuolla maailmalla
sitä populaa joka painaa skobilla menemään.... ei oikeen löytyis pohjaa heitolle:D.

vilpittömän hauska ja helppo tosiaan. Pikkusen herkästi ottaa romut tonttiin mutta noi paikalliset
mutkat on usein sellasia ettei niitä ihan hurveen paljoo rujommin pysty tinttaamaan oikealla pyörälläkään.
Yllättävän rivakkakin tuollainen on ja kun pikkusen herkistää niin eikus paranee.
Mut joo, käyttötarkoitus on ihan eri kuin kunnon mutkatykillä. Tosin sais tuollakin ajatettua letkailijoita ojan pohjalle jos ottas asiakseen. Onneks on tallia mihin tunkea muitakin leluja sit jos siltä tuntuu.
 
Oikea peli tuommoiseen tarpeeseen. Näyttäisi olevan fyysisesti melkoisen kookas peli, vai vääristääkö kuvakulma asiaa?
 
Oikea peli tuommoiseen tarpeeseen. Näyttäisi olevan fyysisesti melkoisen kookas peli, vai vääristääkö kuvakulma asiaa?

Kuvakulma tarkoituksella hiukan hämää. Itseasiassa yksi syy miksi T Max viehättää, on sen selkeästi sirompi olemus jos vertaa vaikkapa Burgmaniin, Bemariin tai noihin täällä supersuosittuihin kolmipyöräisiin (jalkajarrulla varustettua saa ajaa ha-kortilla). Toki painoa on rujosti tässäkin, kuivat noin 200kg.
Mutta tarkastelen kikotinta nimenomaan auton korvikkeena, en prätkän. Tää vaan antaa kaupanpäälle lisäksi
ihan mutkailun ja peruskurvailun iloakin. Tietyin rajoituksin.
 
Back
Ylös