TuneEcu

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kooma
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tuo Tampere tulikin pikaisella googletuksella eteen. Ehkä mä vien sinne kunhan saan vaihdettua uuden putken.
 
sori, huomasin juuri nyt vasta että sivulla:

http://www.tuneecu.com/news.html

on ollut tietoo FTDI:stä:

(" Oct-28-2014 !! Info !!
FTDI, pulls return the FTDI Killer driver.
-
Oct-26-2014 !! Caution!!
Download the FTDI driver only of the TuneECU site.
For safety, you waive on the version 2-12-00.
With the FTDI driver version 2.12.00, the chips of cheap cables that have fake FTDI chips, made unusable
by the current driver.
Never allow Windows to install the driver, and disconnect the Internet connection before the first
plugging of the cable. Use then always the same USB port. ")


ja

*Warning* There are currently a lot of clone ELM327 adapters (v2.1) circulating
that are not working with TuneECU - You must use adapters v1.4 or 1.5..
 
Jossain olis vikaa: Mulla on tuo usb-kaapeli ja siinä muunnoskappale KTM efille. Muunnoskappaleessa on ledi, minkä ilmeisesti pitäs ilmoitella tuosta yhteyden toimivuudesta tai jotain. No läppärin ja pyörän välille en saa yhteyttä, olen kokeillu tune eculla ja tune boylla. Kun usbi kaapelin viskaa koneeseen, kaapelissa oleva ledi välähtää. Oisko jollakin Kuopion lähettyvillä toimivaa kaapelia, mitä voisin kokeilla? Pyörän edellinen omistaja on säätänyt tuolla kaapelilla, mutten saa toimimaan. Jos joltain löytyy kaapeli, laita yv tai nolnelviis1113118
 
^ Mites ajurit, tai yleensäkin minkälainen versio/kokoonpano softan puolesta ,XP? Tune-ecun sivulla ohjeet luulisin... Tuneboy vaatii oman kaapelin, muut VAG-kaapelit ei tietämäni mukaan toimi sen kanssa. Tune-Ecussa taas siitten se Tuneboyn kaapeli toimii.
 
Wintoosa 10 ja tune eculle hain kyllä ihan omat ajurit 10 varten. Pitäskö kokeilla vanhemmalla käyttiksellä? Mamman koneessa ois 7.
 
Lainataanpas vanhaa ketjua...

TuneECUn ohjekirja sanoo, että kartan päivittämiseksi täytyy akku olla täynnä, mutta lisäksi suositellaan akkulaturia tai rinnalle kytkettyä toista akkua.

Minkälaisia kokemuksia foorumilaisilla on, riittääkö omassa akussa virta vai tarvitaanko lisävirtaa?
 
Akku täyteen ja ajovalon sulake irti. Näin ainakin Speed Triplessä tein kartan päivityksen TuneECU:lla.
 
Ok, kokeillaan tuolla lailla.

Akun kunto vaikuttanee virran riittävyyteen vaikka olisi ladattu täyteen? Ostin tuon SD:n hiljattain ja akun kunnosta sinänsä ei ole tietoa, mutta myyjä sanoi sen päässeen tyhjenemään talven aikana.
 
Eikai se ECU rikki mene jos virta sattuukin loppumaan akusta. Triplessä jos virta pääsi loppumaan kesken, niin joutui TuneECU:ssa avaamaan kartan valmiiksi ennen kuin otti yhteyden taas pyörään. Tuolloin mopoon latautui kyseinen kartta aikaisemman kesken latauksen "rikkoutuneen" kartan tilalle. Olisiko sama idea näissä KTM mopoissa... Oma akkuni kyllä hävitti latinkiaan talven aikana ja keväällä latasin täyteen, hyvin kesti karttojen päivityksen täyteen ladattuna kunhan tosiaan ei ollut ajovalot kuluttamassa virtaa.
 
Ajoin vakio smt tune eculla kartan, joka on sen ktmsmt sivun kartoista #15. Tosi merkittävä ero ala ja keskikierroksilla ja kierroksenrajoitin nousi 500 rpm. Vetää tärisemättä vähän yli 3000 rpm lähtien. 2. Ja 3. Vaihteen rajoittimet ja lambda poistuivat ohjelmalla. Suosittelen ihan vakiolle, veikkaan et muutos paljon isompi kuin muissa merkeissä tehoputken kanssa.

--> win10 ja kaapeli ei saa enää yhteyttä. Kokeilin asentaa toiseen koneeseen win7 kanssa, ja se toimii hyvin.
 
Viimeksi muokattu:
Pikaista apua kaipaava tyhmä kysyy TuneECUsta:
Latasin TuneECUn sivustolta sovelluksen (TuneECU v2.5.8) ja hommasin KTM-yhteensopivan (+ VAG-can) -piuhan, jolla on aiemmin säädetty vastaavaa pyörää.
Kun käynnistän TuneECU-sovelluksen (ilman että pyörä on kiinni) niin käyttöliittymän taustalla lukee Triumph... Mm. Youtubessa KTM:n kartanvaihdon ohjeissa käyttöliittymällä lukee KTM. Pitääkö TuneECU:sta ladata jokin KTM spesifinen versio tai kirjasto tms? En ole vielä kokeillut kytkeä pyörää kiinni piuhan toiseen päähän.
Ja jos käytössä 64bit Win 10, onko jotain vihjettä tarvitaanko usb-ajureita asentaa tms?

Pikaista vinkkiä kaivaten, kiitos etukäteen.
 
Pikaista apua kaipaava tyhmä kysyy TuneECUsta:
Latasin TuneECUn sivustolta sovelluksen (TuneECU v2.5.8) ja hommasin KTM-yhteensopivan (+ VAG-can) -piuhan, jolla on aiemmin säädetty vastaavaa pyörää.
Kun käynnistän TuneECU-sovelluksen (ilman että pyörä on kiinni) niin käyttöliittymän taustalla lukee Triumph... Mm. Youtubessa KTM:n kartanvaihdon ohjeissa käyttöliittymällä lukee KTM. Pitääkö TuneECU:sta ladata jokin KTM spesifinen versio tai kirjasto tms? En ole vielä kokeillut kytkeä pyörää kiinni piuhan toiseen päähän.
Ja jos käytössä 64bit Win 10, onko jotain vihjettä tarvitaanko usb-ajureita asentaa tms?

Pikaista vinkkiä kaivaten, kiitos etukäteen.

Kun se kytkeytyy siihen sun kotkaas niin se tausta vaihtuu KTM:ks, ei tarvi tehdä mitään, muistaakseni win10 tabletissa ei tarvinnu ku laittaa johto kiinni. Onki ajurinsa ihan itse.
 
Moi! Kytkin tuossa Moriniin diagnoosikaapeleita ( lonelec taiitaa lukea kaapelin kyljessä ) ja havaitsin, että laite toimi, vaikka maajohto oli irti akulta. Laite maadoittui siis 'signaali'johdon kautta. Onkohan minulla jossain kohtaa oikosulkua, että joku piuha ottaa runkoon? Toinen ohmetyksen aihe on, että joskus aiemmin testimodessa flektit pyörivät. Viimeksi testatessani flektit eivät pyörineet, mutta kiekkamittari pomppi sen sijaan. Silloin epäilin maadoitusongelmaa, mutta en löytänyt. Tänään tuneEcu ei tarjonnut edes mahdollisuutta flektien testaukseen. Koko testiä ei ollut luettelossa. Mihinkähän se on kadonnut? Muut testit pelittivät ja tps kalibroitui ok.

Edit: Niin, lisäksi taustassa lukee nyt välillä Ducati, välillä Triumph. Joskus aiemmin mittaristoon kyllä muuttui Moto Morini.
 
Viimeksi muokattu:
Back
Ylös