Morotus. Ei löytynyt kovinkaan paljoa käytännön tietoa mokomasta laitteesta kun koetin etsiä foorumeilta ja muualtakin. Elikkäs, kaikki tieto/kokemus/mutu mitä on kyseisestä pyörästä niin kehiin. Itse olen lukenut joitain arvosteluja niin se on saanut reilusti kehuja ajettavuuden puolesta. Ainut miinus on ollut kuulemma reilu tehokuoppa keskikierroksilla... Kiinnostaa pyörä sen verran että saattaisin jopa sellaisen hommata...
Heti kärkeen onnittelut hyvästä aikomuksesta. Tuono ei nimittäin oo huono...
Mutta asiaan...
- Tuono 03-05 perustuu 01-03 Milleen eli tekniikka koeteltua ja toimivaa
- Koneesta en ole lukenut/kuullut kuin kehuja luotettavuuden osalta (Rotax ilmeisesti osaa hommansa)
- Muu laatu pyörässä myös kohdillaan. Sähköissä on jotain pientä ollut (esim. mittariston resetoinnit, starttirele tms.) mikä johtuu ainakin osaksi akun kapasiteetin puutteesta. Akkulaturi siis tarpeen ainakin pidempiaikaisessa säilytyksessä.
- Alusta on erittäin vakaa ja kelpaa radallakin kurvailla (lisäksi vakiovarustukseen kuuluvat ohjausiskari, luistokytkin ja teräspunosletkut auttaa niin radalla kuin tiellä pysymisessä)
- Takajarru aika lailla olematon. Kunnollinen ilmaus auttaa 99% tapauksissa asiaan...
- Tuonon vääntö- ja tehotaantumaan löytyy lääkkeet esim. lastun vaihdolla/pc3:n laitolla, ilmaboksimodilla ja lopullisesti tuosta luonteenpiirteestä pääsee eroon 2-2 putkilla (kallista). Itse päädyin Ironbiten tarjoamaan ratkaisuun eli ilmaboksimodiin, lastun vaihtoon ja vakioputken rajoittamattomaksi tekemiseen (
www.ironbite.de)
- Jos sliparit kiinnostaa niin voin vakuuttaa, että kaikista lähtee riittävästi ääntä. Isohko veekone 2-1 putkella kun ei ole se hiljaisin mahdollinen vaihtoehto...
- Välitykset kannattaa vaihtaa ainakin -1 eteen (=16/42). Monet suosii myös 16/44 välityksiä (ja "ylikin"..). Mittari näyttää muuten oikein vaikka kuinka rattaita vaihtelet, mikä oli mukava huomata poikkeuksena moniin muihin mopomerkkeihin...
- Keskimääräinen kulutus mulla ollut jotakuinkin 6,5 litran tuntumassa
- Mulla 15 tkm takana ja erittäin tyytyväinen olen ollut. Suosittelen!!!
- Yksi huono puoli kuitenkin löytyy...kuskille kasvaa helposti ne sarvet päähän
Mikä tahansa askarruttaakin niin täältä
www.apriliaforum.com löytyy vastaus (kuten cane tuossa jo totesikin)