• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Tuono

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jetro
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Nyt kun olen tässä pyöritellyt, niin ihan hyvinhän tuo hyrrää. Varmaan öljyn laadulla/viskositeetilla on oma vaikutuksensa koneen käyntiääniin lämpimänä? Itse olen käyttänyt 10W-40 BelRaytä ja huollossa ovat laittaneet 15W-50 Motulia. Kuukauden päästä olisi pyrkimys päästä baanalle  
062802moto_prv.gif
Mun Millessä rupes aikoinaan kytkin luistamaan "väärän" viskositeetin takia, et se saattaa kans osaltaan selvittää heikompaa moottorijarrutusta....
Samanlaisia stooreja olen kans kuullut. Toimii parhaiten 15W-50:llä eli sillä mitä manuaaleissakin suositellaan..
Itsehän olen käyttänyt sekä Motulia, että Castrolin GPSsää, että Bel-Raytä, yleensä 15W-50 mutta kerran taisi olla 10W-40ää. Ei ole sinänsä ollut ongelmia.

Talveksi laitoin kerran Delvacit ja ajelin puoli tankkia tyhjäksi, kylläpä pelasi vaihdelaatikko pehmeästi...
tounge.gif

Lopulta, kytkimen luistamiseen moottorijarrutuksessa saattaa olla osasyynä se, että pyörässä on luistokytkin
biggrin.gif

Kirjoitetaan nyt lisää kokemuksia Tuonosta tähän topiikkiin vaikkei se ehkä tämän ketjun alkuperäistä tarkoitusta palvelekaan..

Olettekos tehneet/teetättäneet alustan huoltoja perus Tuonoon? Itse huollatin tuon Showan keulan viime kesänä 40 tkm huollossa, mutta takaiskari yhdessä ohjausiskarin kanssa jäi vielä tuolloin huomiotta. Nyt ennen ajokauden alkua huollatin nuo Sachs:n tekeleet. Ohjausiskari oli (huotajan mukaan) kuulema vaikea ilmata ja siellä ei enää ollut öljyä jäljellä kuin nimeksi. Ei ihme, että toimivuus olikin huono.Takaiskaria ei ole tehty huollettavaksi laisinkaan (ilmeisesti Öhlins on?), mutta tämä kaveri modasi siitä huollettavan. Tuo takaiskari olisi ehkä kannattanut huollattaa/modauttaa jo viime kesänä, mutta nyt se taas toimii. Pitäs päästä vielä tien päälle testaamaan
thumbs-up.gif

Ei tämä myyntiosasto ole; mut kokeillaan nyt näin.

Vanhakoppa Tuono & Mille löytyis Bagster tankinnahka ja Venturatelineen perusosa. Tallissa kierivät tarpeettomina.

Repäistäänpä tännekin vanhan sotaratsun arviointi reilut kymmenen vuotta ensiesittelyn jälkeen:

c1eeff4b-7741-48b6-aab1-e4169eff44f6_zps5d4c8fe4.jpg

Tuono2_zps0ba97241.jpg

Tuono3_zps4cb956f9.jpg

Tuono4_zpscf179d80.jpg

Tuono5_zpsf78be02d.jpg

Se on joo hieno. Yhtä hieno on tuo 200 kappaleen ensipainos, Tuono Racing. Tässä #27 myynnissä Italiassa.

tuono-racing-19876351-05257006679486111.jpg

Muuten makee mutta valot mättää raskaasti...

Liitetiedostot

• image.jpg
    image.jpg
    33,2 KB · Katselut: 44

Mun silmään taas noi valot on hienot & etukate on magee tän mallin Tuonossa. Mut tässä erikoismallissa mättää noi penkit... Siis onko joku leiponu tonne peräosastoon hiekkakakut vai mitä hemmettiä? Kaikella muulla tavalla, ihan sikahieno. :thumbup:

Lainaus artikkelista koskien ulkonäköä:

" A few half-arsed panels attempt to hide the worst of the water-cooled engine's ancillaries, but it still looks like the back end of a fridge."

Tuossa umpio on muuten ainakin alkuperäisissä 03:ssa paskaa muovia. Hapertuu pitkien lämmöstä. Just ostin talvella uuden umpion, kun alkoi vituttaa oma, joka oli jo pyörää ostaessa säröillä.

Tältä näyttää alkuperäinen bensansuodatin 77 tuhannen kilometrin jälkeen. Ei tuore...

Filsu vaihtui pumpun letkujen kanssa. Nicki MCL raportoinut seikasta ansiokkaasti AF1-foorumilla.

Kuva0045_zpsc58beb95.jpg

Bensapumpun letkut

Lainaus artikkelista koskien ulkonäköä:

" A few half-arsed panels attempt to hide the worst of the water-cooled engine's ancillaries, but it still looks like the back end of a fridge."
.

Kiitti artikkelista. Kaikesta muusta olen kirjoittajan kanssa samaa mieltä paitsi just tosta ulkonäöstä. Jopa ritmon mittaristosta tykkään nykyään, kunhan perhana löytyis se lap timeri- ilman ainaista ohjekirjan selailua. Ehkäpä keski-ikä on tehnyt tepposensa useammassain suhteessa :dunno:

Vähän muuten epäilyttää tuo 'erikoiserä', onkohan tosiaan tullut tehtaalta vai jonkun autotallista, kun en ole kuunaan moiseen törmännyt...

Kiitti artikkelista. Kaikesta muusta olen kirjoittajan kanssa samaa mieltä paitsi just tosta ulkonäöstä. Jopa ritmon mittaristosta tykkään nykyään, kunhan perhana löytyis se lap timeri- ilman ainaista ohjekirjan selailua. Ehkäpä keski-ikä on tehnyt tepposensa useammassain suhteessa :dunno:

Vähän muuten epäilyttää tuo 'erikoiserä', onkohan tosiaan tullut tehtaalta vai jonkun autotallista, kun en ole kuunaan moiseen törmännyt...

Erikoiserä on totta. Siitä on aloitettu omistajarekisterikin Apriliafoorumilla. Joku 200-220 niitä tehtiin. Esim. motoit:stä löytää kuvia myynnissä olevista käytetyistä Tuono Racing alaotsikon alta.

Erikoiserä on totta. Siitä on aloitettu omistajarekisterikin Apriliafoorumilla. Joku 200-220 niitä tehtiin. Esim. motoit:stä löytää kuvia myynnissä olevista käytetyistä Tuono Racing alaotsikon alta.

Kappas vaan, tottahan tuo erikoiserä on nyt kun tarkemmin mulkoilee :) Erehdyin luulemaan kotikutoiseksi kun oli orkkis bazooka ja vilkut vaihdettu sulavimpiin malleihin. Toihan on kuin Tuono Factoryn esiaste:grin:

Etelässä Viron poika on restauroinut Taunoa aika hyvällä maulla. Onkohan sillä talvella kiireitä...?

attachment.php

attachment.php

attachment.php

Etelässä Viron poika on restauroinut Taunoa aika hyvällä maulla. Onkohan sillä talvella kiireitä...?

attachment.php

attachment.php

attachment.php

Kun aina on helepompi kritisoida ku tehdä itte, niin: Muuten hieno mut takapenkkiä ei olis kannattanu enää vetää korin väriseksi > jättäny pokkana mustaksi vaan > kevyempi fiilis. Ja sit alakatteen puna/valkosetti ei ole tippaakaan linjassa muiden puna/valkovetojen kanssa = Eli kun kaikkialla muualla värit vie eteenpäin, niin alakatteessa homma pysähtyy jostain syystä vaakatasoon? :blink:

Jeps, ja kello on? Ja minä olen... no pienesä sieväsä. Mutta validit pointit joiden takana pittää seistä selevinki päin. :;):

Back