Tuono

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jetro
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Yksi oikea vastaus olisi ollut ehkä jäähdytinnesteen lämpöanturin kiinnityskappale.
https://www.af1racing.com/OEM-Aprilia-Coolant-Manifold-856543
https://www.af1racing.com/Aluminum-Coolant-Manifold-For-V4

Jos joku ostaa RSV4:n tai Tuonon n. 20-40tkm ajettuna, niin tällainen kannattaa hankkia varastoon. Vika valussa aiheuttaa muovin halkeamisen ja jäähdytinnesteiden valumisen ulos. Kannattaa varmaan hankkia kerralla kunnollinen alumiininen. Juhannusreissu meni vituilleen osaa odotellessa.

Toi oli lähinnä ihan alkupään mallien ongelma ja noita on vaihdettu ihan takaisinkutsuna.
Mutta ei tosiaan kallis osa (luokaa 20e) Ja ite kyllä vaihtaisin sen heti jos se jännittää.
Itellä tossa oli pientä vuotoa messinki osan ja muovin välissä. Ja uusin ton samalla kun kuitenkin otin moottorin irti.

Ja jos Suomesta osan oot tilannut niin en ihmettele että kestää pitkään.
Suosittelen Wendeliä Saksasta. Hyvät hinnat ja nopeat toimitukset.

Ja mitä tulee tohon 20-40tkm ajettuun, niin oman kokemuksen mukaan noissa vanhemmissa (09-14) kannattaa varautua myös remppaamaan moottoria. Toki tuonojen kohdalla ongelmia paljon vähemmän verrattuna rsv4.
 
Onko kokemusta tuneECUsta? Kiinnostaisi toi racemap 2011 tuonoon.

Ei ole kokemusta ECU:n ohjelmoinnista, mutta yksi ylimääräinen VDO:n ohjausboksi löytyy, kun sellainen tuli kerran turhaan hommattua. Noissa taitaa olla lähtökohtaisesti valittavissa MAP1 tai MAP2.
 
Myynnissä ainakin vm 2017 vuoden tuonoon sopivat hiilikuituinen runkosuoja molemmille puolille(käyttämätön) sekä rizoman kultainen jarrunestesäiliö (käyttämätön ja paketissa) , yv tarjouksen kera mikäli kiinnostusta.
 
Tuono v4 factory 2017
Onko kellään ollu ongelmia kiihdyttämisessä
Pyörä käy tyhjäkäyntiä nätisti eikä anna vikakoodeja
Mulla aina välillä nykii kiihdyttäessä
Tuntuu kuin ei saisi bensaa tai yksi sylinteri tippuisi pois hetkekeksi ja sitten lähtee taas kiihtymään normaalisti
Onko ideoita mikä rikki
 
Tuono pyörästä ei mitään kokemusta, mutta oma edellinen Yamaha FZ-6 alkoi aikoinaan nykiä. Tyhjäkäynti normaali, mutta yhtään reippaamassa kiihdytyksessä röpötti 3 sylinterillä 3000 rpm saakka, kunnes lähti vetämään hyvin. Siitä tutkittiin todellakin kaikki. Purettiin atomeiksi. Vikaa ei löytynyt. Kunnes, kokeilin Shellin V Power bensaa. Siihen loppui nykimiset. Ikinä en koittanut takasin 98:ia. Mitenhän käy monen vanhan pyörän omistajan nyt kun Shellit loppuu!
 
Tuono pyörästä ei mitään kokemusta, mutta oma edellinen Yamaha FZ-6 alkoi aikoinaan nykiä. Tyhjäkäynti normaali, mutta yhtään reippaamassa kiihdytyksessä röpötti 3 sylinterillä 3000 rpm saakka, kunnes lähti vetämään hyvin. Siitä tutkittiin todellakin kaikki. Purettiin atomeiksi. Vikaa ei löytynyt. Kunnes, kokeilin Shellin V Power bensaa. Siihen loppui nykimiset. Ikinä en koittanut takasin 98:ia. Mitenhän käy monen vanhan pyörän omistajan nyt kun Shellit loppuu!

Pyörä siis oli toiminut aiemmin ja sitten yhtäkkiä alkoi vaatimaan Shell V-power bensiiniä? Hohhoijaa.....
Esson-baari jutut vaihtunut Shellin-baariin...
 
Pyörä siis oli toiminut aiemmin ja sitten yhtäkkiä alkoi vaatimaan Shell V-power bensiiniä? Hohhoijaa.....
Esson-baari jutut vaihtunut Shellin-baariin...

Juu näin on. Nykimistä kesti kaksi kesää ennen ku tajusin kokeilla. Eikä siinä paljo ole väliä uskooko vai ei. Ei oo kallis kokeilu.
 
Asia on helppo ja halpa varmistaa tankkaamalla taas perusbensaa. Sillähän tuo selviää.
 
Tuono v4 factory 2017
Onko kellään ollu ongelmia kiihdyttämisessä
Pyörä käy tyhjäkäyntiä nätisti eikä anna vikakoodeja
Mulla aina välillä nykii kiihdyttäessä
Tuntuu kuin ei saisi bensaa tai yksi sylinteri tippuisi pois hetkekeksi ja sitten lähtee taas kiihtymään normaalisti
Onko ideoita mikä rikki

Kuulostas siltä, että bensanpaine kyykkää. Elikkäs joko pumpun sisällä oleva suodatin tukossa tahi pumppu vetelee viimeisiään. Toki myös viimeisiään vetelevä puola tahi sytytystulppa voi oireilla jännästi.
 
Back
Ylös