• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

tuontipyörä ihmettelyä

Sulla ei taida olla siis katsastus mitenkään keskeneräisenä? Kannattaisiko käydä kysymässä toisen konttorin mielipidettä? Minulla oli ainoastaan valokopio kauppakirjasta, rekisteriote toki alkuperäinen ja onnistui ilman rutinoita. Eli aika säätämistä tämä taitaa olla.. toivottavasti tuosta ei tule isompaa ongelmaa.

Sulla ei taida olla siis katsastus mitenkään keskeneräisenä? Kannattaisiko käydä kysymässä toisen konttorin mielipidettä? Minulla oli ainoastaan valokopio kauppakirjasta, rekisteriote toki alkuperäinen ja onnistui ilman rutinoita. Eli aika säätämistä tämä taitaa olla.. toivottavasti tuosta ei tule isompaa ongelmaa.

On se sen verran kesken, että sata euroo on jo maksettu ja pyörän paperit konttorilla. Kävin aikaisemmin papereiden kanssa toisella konttorilla ja sieltä tarkastivat ja sanoivat ihan ilmaiseksi, että hommaat vaan sen vastaavuustodistuksen, niin saat pyörän kilpiin kun tuot tänne. Harmi vaan kun tuli nyt valittua toi lähin konttori...
Ei kai tuosta mitään muuta ongelmaa tule kuin se rahan menetys.:pissed:

Tuola muualla on varmaan jo asiasta ollut puhetta, mutta laitan nyt tähän topicciiin viestiä.

Eli olen hakemassa pyörää näillä näkymin joku viikonloppu Virosta, jossa pyörä ei ole rekisterissä. Saan pyörälle kuljetuksen satamaan, josta matka jatkuu kohti Helsinkiä.
Saanko pyörään Helsingin sataman tullista jotkut väliaikaiset kilvet,joilla saan ajaa pyörän kotiin, vaikka en ole pyörää katsastanut? Ja mitenkäs vakuutus tuolla matkalla, jos ne kilvet siihen saa. Ja kauanko ne kilvet on voimassa?

Heti seuraavana arkipäivänä ajan(saanko ajaa?) pyörän sitten katsastuskonttorille, ja sen jälkeen tullille veropäätöstä varten. Meneekö asia siis näin??

Tuola muualla on varmaan jo asiasta ollut puhetta, mutta laitan nyt tähän topicciiin viestiä.

Eli olen hakemassa pyörää näillä näkymin joku viikonloppu Virosta, jossa pyörä ei ole rekisterissä. Saan pyörälle kuljetuksen satamaan, josta matka jatkuu kohti Helsinkiä.
Saanko pyörään Helsingin sataman tullista jotkut väliaikaiset kilvet,joilla saan ajaa pyörän kotiin, vaikka en ole pyörää katsastanut? Ja mitenkäs vakuutus tuolla matkalla, jos ne kilvet siihen saa. Ja kauanko ne kilvet on voimassa?

Heti seuraavana arkipäivänä ajan(saanko ajaa?) pyörän sitten katsastuskonttorille, ja sen jälkeen tullille veropäätöstä varten. Meneekö asia siis näin??

Jos pyörässäsi ei ole liikennevakuutusta et saa ajaa satama-alueella. Virosta ei ole kokemusta mutta ainakin saksassa tulli ratsaa vakuuttamattomia ajoneuvoja satama-alueella. Eihän suomessakaan saa ajaa ilman liikennevakuutusta, ei edes ihan pientä matkaa. Mene pakulla.

Helsingin sataman Tullista saat siirtokilvet ja liikennevakuutuksen. Tietty jos tiedät ostamasi pyörän valmistenumeron, voit itse ottaa vakuutuksen haluamastasi vakuutusyhtiöstä jo etukäteen.

En tiedä mikä tilanne kartellinsuojakeskuksen käsittelyajoissa on tänä keväänä mutta jos siellä on vähänkin ruuhkaa niin kannattaa ottaa nk. pitkä siirtolupa. Sillä saa ajaa niin pitkään kuin autoveron käsittely on kesken (max 3 kk) kunhan vaan tekee Tullille käyttöönottoilmoituksen.

Eli:
1. Ostat Helsingin satamassa pitkän siirtoluvan ja vakuutuksen ja teet käyttöönottoilmoituksen.
2. Jätät autoveroilmoituksen viiden päivän kuluessa maahantuonnista.
3. Kun autoveropäätös tulee, maksat sen.
4. Menet autoveropäätöksen maksettuasi rekisteröintikatsastukseen.
5. Jätät autoveropäätöksestä asianmukaisen valituksen.

Kannattaa muistaa että siirtolupa on voimassa autoveron eräpäivään asti eli voit ajella tarrakilvellä siihen asti. Rekisteröintikatsastusta ei voi kuitenkaan tehdä ennen kuin maksettu autovero näkyy Trafin helvetin hyvin toimivassa 100 miljoonan euron tietojärjestelmässä. Eli ei kannata jättää veron maksua ihan viime tippaan.

Helsingin sataman Tullista saat siirtokilvet ja liikennevakuutuksen. Tietty jos tiedät ostamasi pyörän valmistenumeron, voit itse ottaa vakuutuksen haluamastasi vakuutusyhtiöstä jo etukäteen.

En tiedä mikä tilanne kartellinsuojakeskuksen käsittelyajoissa on tänä keväänä mutta jos siellä on vähänkin ruuhkaa niin kannattaa ottaa nk. pitkä siirtolupa. Sillä saa ajaa niin pitkään kuin autoveron käsittely on kesken (max 3 kk) kunhan vaan tekee Tullille käyttöönottoilmoituksen.

Eli:
1. Ostat Helsingin satamassa pitkän siirtoluvan ja vakuutuksen ja teet käyttöönottoilmoituksen.

Kannattaa muistaa että siirtolupa on voimassa autoveron eräpäivään asti eli voit ajella tarrakilvellä siihen asti. Rekisteröintikatsastusta ei voi kuitenkaan tehdä ennen kuin maksettu autovero näkyy Trafin helvetin hyvin toimivassa 100 miljoonan euron tietojärjestelmässä. Eli ei kannata jättää veron maksua ihan viime tippaan.

Maahantuontikatsastuksen kannattaa tehdä ennen veron maksamista, kun vero on maksettu niin kuitilla saa konttorilta kilvet. Jätä valitus tekemättä.

Rekisteröintikatsastuksen voi tehdä ennen (ja myös kannattaa tehdä, inhottava tilanne jos veropäätös on tehty mutta rekisteröinnin kanssa tuleekin onkelmaa) autoveroilmoitusta/päätöstä. Ja minä siis tein tässä järjestyksessä, pyörä on nyt katsastettu ja ajelen tällä hetkellä noilla tarrakilvillä veropäätöstä odotellessa

Eli:

Minkäslainen se asianmukainen valitus on? Eli mihin vedotaan ja millä perusteella?

Minkäslainen se asianmukainen valitus on? Eli mihin vedotaan ja millä perusteella?

Ei kannata, ei mene enää läpi. Ei moottoripyöristä määrättävä autovero kohtuuton ole. Nostavat vielä veroa jos aina valitetaan, niinhän autoissa kävi vuosi sitten.

Saakos jostain selville pyörän tietoja runkonumerolla? Pyörä on siis ollut italiassa rekisterissä, ja mietin saisko mitään tietoa historiasta.

Kannattaa valittaa. Googlella löytyy hyviä pohjatekstejä. Niihin ymppäät sitten omat ja pyörän tarkat tiedot. Pyörissä verosummat ja mahdolliset veropalautukset eivät ole niin suuria kuin autoissa, mutta valitus sisään vaan. Vaiva se tekemiseen on pieni.

Onkohan jollain mahdollisesti tietoa kauanko RETU-Kyselyn vastauksen tuleminen Espanjasta kestää?

Tällä hetkellä menossa kolmas viikko siitä, kun kysely on lähetetty...

Onkohan jollain mahdollisesti tietoa kauanko RETU-Kyselyn vastauksen tuleminen Espanjasta kestää?

Tällä hetkellä menossa kolmas viikko siitä, kun kysely on lähetetty...

Espanjassa näköjään vähä eri kulttuuri. Oman pyörän osalta konttori teki viimeviikolla RETU-kyselyn Belgiaan, josta vastaus saapui seuraavana päivänä.

Espanjassa näköjään vähä eri kulttuuri. Oman pyörän osalta konttori teki viimeviikolla RETU-kyselyn Belgiaan, josta vastaus saapui seuraavana päivänä.

Toista se on Suomessa. Trafilta ei mennyt kuin 6 viikkoa välittää tieto rekisteröinnistä Saksaan eikä siihen tarvittu kuin kaksi ylimääräistä yhteydenottoa Trafin suuntaan.

Pistetääs tännekin:

Tuossa olen pitkään jo supermotosta haaveillut ja jostain kumman syystä olen iskenyt silmäni Suzuki CCM 644:seen. Noita vaan ei Suomesta tahdo löytyä, joten pitäisi uittaa ulkomailta. Tuossa olisi ebayssakin täydellisessä kunnossa oleva yksilö myynnissä:

http://www.ebay.co.uk/itm/CCM-644-D...8821734?pt=UK_Motorcycles&hash=item1c320d6066

Muutama kysymys:

-Miten kaupankäynti tapahtuu, mikäli itse en pääse pyörää hakemaan?
-Mistä löydän edullisen rahtifirman?
-Mitään käryä, minkä verran tuollaiseen tulisi veroja maksettavaksi?
-Mitä muita kuluja valkokilpiseksi laittamisessa tulee?
-Onko varma, että tuollaisen saa suomessa kilpiin?

Olisi kerrankin sellainen laite, jota ei ihan jokaiselta kulmalta löydy :jpstyle:

Viimeksi muokattu:
Pistetääs tännekin:

Tuossa olen pitkään jo supermotosta haaveillut ja jostain kumman syystä olen iskenyt silmäni Suzuki CCM 644:seen. Noita vaan ei Suomesta tahdo löytyä, joten pitäisi uittaa ulkomailta. Tuossa olisi ebayssakin täydellisessä kunnossa oleva yksilö myynnissä:

http://www.ebay.co.uk/itm/CCM-644-DU...item1c320d6066

Muutama kysymys:

-Miten kaupankäynti tapahtuu, mikäli itse en pääse pyörää hakemaan?
-Mistä löydän edullisen rahtifirman?
-Mitään käryä, minkä verran tuollaiseen tulisi veroja maksettavaksi?
-Mitä muita kuluja valkokilpiseksi laittamisessa tulee?
-Onko varma, että tuollaisen saa suomessa kilpiin?

Olisi kerrankin sellainen laite, jota ei ihan jokaiselta kulmalta löydy :jpstyle:

Ei muuten toimi tuo linkki.. :sad:

Lueskelin tämän threadin läpi mutta jäi vähän epäselväksi mikä on oikea tapa omassa tilanteessa:

1) Pyörässä Saksan punaiset kilvet, voimassa 11.7. asti, tullissa tehty käyttöönottoilmoitus.
2) Autoveroilmoitus tarkoitus jättää huomenna (5 päivän sisällä siis)

Saanko ajaa tuolla tullin paperissa olevaan viimeiseen päivään asti (3 kk tms), koska kilvet ovat menossa umpeen, vai pitääkö tehdä siirtolupahakemus ja/tai katsastaa pyörä?

Back