Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Juu noin se menee. Mutta tässä on menetelty juuri niin, että on mitattu tehot takapyörältä, ja sitten se lasketaan kaavan kautta väännöksi kun kerran tiedetään kierrokset. Tuo kaava minkä aikaisemmin otin esiin, ei ota huomioon voimalinjan hävikkiä, vaan sillä vain muunnetaan teho väännöksi kierroksien avulla.![]()
tulipa tässä vaan mieleen, kun väännöstä väännätte,
eli jos takapyörällä vääntöä x newtonia, niin paljonkos
sitä löytyy kytkimeltä, kun otetaan välitykset mukaan....
Jep, elikäs sinäkin olet samaa mieltä, että takapyörältä tuo vääntö on ilmoitettu.Jos nyt ihan ruvetaan miettimään miten inertiadyno toimii, niin siinähän mitataan rullan (jonka hitausmomentti tiedetään) nopeudenmuutosta ajan funktiona eli kiihtyvyyttä. Tästä kiihtyvyydestä voidaan laskea (edelleen kun rullan hitausmomentti tiedetään) _vääntömomentti jolla takapyörä kiihdyttää rullaa_. Tästä vääntömomentista voidaan sitten laskea teho takapyörällä eri kierrosluvuilla
Jos halutaan inertiadynolla mitatuista arvoista vastaavat kampuralla niin ne joudutaan laskemaan, mikä lienee aina jonkinasteinen kompromissi jos ei häviöitä jollain tapaa saa mitattua.
Noin teoriassa.
En ota mitenkään kantaa edellämainittuihin juttuihin, mutta alla on mielenkiintoinen linkki.Jep, elikäs sinäkin olet samaa mieltä, että takapyörältä tuo vääntö on ilmoitettu.Jos nyt ihan ruvetaan miettimään miten inertiadyno toimii, niin siinähän mitataan rullan (jonka hitausmomentti tiedetään) nopeudenmuutosta ajan funktiona eli kiihtyvyyttä. Tästä kiihtyvyydestä voidaan laskea (edelleen kun rullan hitausmomentti tiedetään) _vääntömomentti jolla takapyörä kiihdyttää rullaa_. Tästä vääntömomentista voidaan sitten laskea teho takapyörällä eri kierrosluvuilla
Jos halutaan inertiadynolla mitatuista arvoista vastaavat kampuralla niin ne joudutaan laskemaan, mikä lienee aina jonkinasteinen kompromissi jos ei häviöitä jollain tapaa saa mitattua.
Noin teoriassa.
Se on sinäänsä triviaali tieto, onko mittauksessa saadut arvot ensin tehoa vai vääntöä, koska niillä on tuon kaavan avulla suora yhteys, kun kerran kierrokset tiedetään.
Tuttu linkki, tuosta onkin kyse kun mitataan takapyörätehoa. Ei kannata yrittää arvailla voimalinjan hävikkiä, vaan ilmoittaa pelkästään tehot ja väännöt takarenkaalla. Sehän on kuitenkin juuri se mikä siirtyy tiehen ja merkitsee..En ota mitenkään kantaa edellämainittuihin juttuihin, mutta alla on mielenkiintoinen linkki.Jep, elikäs sinäkin olet samaa mieltä, että takapyörältä tuo vääntö on ilmoitettu.Jos nyt ihan ruvetaan miettimään miten inertiadyno toimii, niin siinähän mitataan rullan (jonka hitausmomentti tiedetään) nopeudenmuutosta ajan funktiona eli kiihtyvyyttä. Tästä kiihtyvyydestä voidaan laskea (edelleen kun rullan hitausmomentti tiedetään) _vääntömomentti jolla takapyörä kiihdyttää rullaa_. Tästä vääntömomentista voidaan sitten laskea teho takapyörällä eri kierrosluvuilla
Jos halutaan inertiadynolla mitatuista arvoista vastaavat kampuralla niin ne joudutaan laskemaan, mikä lienee aina jonkinasteinen kompromissi jos ei häviöitä jollain tapaa saa mitattua.
Noin teoriassa.
Se on sinäänsä triviaali tieto, onko mittauksessa saadut arvot ensin tehoa vai vääntöä, koska niillä on tuon kaavan avulla suora yhteys, kun kerran kierrokset tiedetään.
Factoryn sivuilta löytyy juttua noista inertia penkeistä, sekä "true hp" lista.
Noo... Ei viittis jatkaa, mutta sen verran täytyy sanoa, että mä kyllä väitin niissä käppyröissä olevan takapyörältä mitatun väännön ja toisaalta vastaväite oli että se on laskennallinen kampuravääntö, tai "koneen vääntö" taisi olla sanamuoto.Jep...
Kun asiaa ajatuksen kanssa lukee niin samaa asiaa pyöritetään, mutta eri TERMEILLÄ ja siksi kinastelua aiheesta syntyy...![]()
Eli mua "sieppaa" se että ilmoitetaan "vääntö takarenkaalta", kun se todellisuudessa on laskennallinen vääntö joka on skaalattu kampuran kierroksiin.... Häviöitä ja välityksiä kun on niin monen sorttista ja nuokin vaikuttavat tuohon todelliseen kampuralta löytyvään vääntöön, ts. olosuhteet on lähes joka tapauksessa erilaiset.
Eli termistö on vaan se mikä nyt menee ristiin, ajatus on sama ja samaa asiaa pyöritellään.![]()
Taas nousi kuume parilla asteella! Heikosti noilla sivuilla on vaan yleensä infoa aiheesta, jos löydätte näitä lisää niin pankaa linkkejä. Jos sitte vaikka ens talvena...http://www.daniele-moto.de/gb/index.html tuolta löytyy sitten myynnissä turbo satsi 900 mörköön (bikes / exclusive)!
Pistä postia tuonne, kai siellä joku englantia taitava teutoni on kun ovat kerran englanninkieliset sivutkin saaneet tehtyäTaas nousi kuume parilla asteella! Heikosti noilla sivuilla on vaan yleensä infoa aiheesta, jos löydätte näitä lisää niin pankaa linkkejä. Jos sitte vaikka ens talvena...http://www.daniele-moto.de/gb/index.html tuolta löytyy sitten myynnissä turbo satsi 900 mörköön (bikes / exclusive)!
sanoi:Pistä postia tuonne, kai siellä joku englantia taitava teutoni on kun ovat kerran englanninkieliset sivutkin saaneet tehtyä
Vastaus tuli nopeasti mutta se ei ollut mieleinen:sanoi:Pistä postia tuonne, kai siellä joku englantia taitava teutoni on kun ovat kerran englanninkieliset sivutkin saaneet tehtyä
Nyt ootellaan sitte vaan vastausta. Pistän noitten vastauksen tänne jos sieltä jotain julkaisukelpoista tekstiä tulee. (taidan pistää muutenkin)![]()
Helekutti! Sinua varten postasin tuon linkin, muistelen joskus kuulleeni että olisit kiinnostunut pulttaamaan mutkan putkeenVastaus tuli nopeasti mutta se ei ollut mieleinen:sanoi:Pistä postia tuonne, kai siellä joku englantia taitava teutoni on kun ovat kerran englanninkieliset sivutkin saaneet tehtyä
Nyt ootellaan sitte vaan vastausta. Pistän noitten vastauksen tänne jos sieltä jotain julkaisukelpoista tekstiä tulee. (taidan pistää muutenkin)![]()
sorry, but we do'nt offer this Turbocharger anymore.
Bye
Marco
-----Ursprüngliche Nachricht-----
![]()
Oikein muistit, kiitos siitä!Helekutti! Sinua varten postasin tuon linkin, muistelen joskus kuulleeni että olisit kiinnostunut pulttaamaan mutkan putkeen![]()
Täytyy olla tarkkaan surffatessa, jos vaikka jostain vielä "bolt on" satsi löytyisi..