• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Turbo Monsteri

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja 750S
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
torque.gif



tulipa tässä vaan mieleen, kun väännöstä väännätte,
eli jos takapyörällä vääntöä x newtonia, niin paljonkos
sitä löytyy kytkimeltä, kun otetaan välitykset mukaan....
 
torque.gif



tulipa tässä vaan mieleen, kun väännöstä väännätte,
eli jos takapyörällä vääntöä x newtonia, niin paljonkos
sitä löytyy kytkimeltä, kun  otetaan välitykset mukaan....
Juu noin se menee. Mutta tässä on menetelty juuri niin, että on mitattu tehot takapyörältä, ja sitten se lasketaan kaavan kautta väännöksi kun kerran tiedetään kierrokset. Tuo kaava minkä aikaisemmin otin esiin, ei ota huomioon voimalinjan hävikkiä, vaan sillä vain muunnetaan teho väännöksi kierroksien avulla.

Tällöin vääntö lasketaan takapyörätehon perusteella, jolloin vääntökin on tullut mitatuksi perustuen siihen, mitä takapyörällä on ollut. Jos joku voi kertoa miksi näin ei olisi, niin voisi mielellään perusteellisesti selittää sen.
 
Jos nyt ihan ruvetaan miettimään miten inertiadyno toimii, niin siinähän mitataan rullan (jonka hitausmomentti tiedetään) nopeudenmuutosta ajan funktiona eli kiihtyvyyttä. Tästä kiihtyvyydestä voidaan laskea (edelleen kun rullan hitausmomentti tiedetään) _vääntömomentti jolla takapyörä kiihdyttää rullaa_. Tästä vääntömomentista voidaan sitten laskea teho takapyörällä eri kierrosluvuilla

Jos halutaan inertiadynolla mitatuista arvoista vastaavat kampuralla niin ne joudutaan laskemaan, mikä lienee aina jonkinasteinen kompromissi jos ei häviöitä jollain tapaa saa mitattua.

Noin teoriassa.
 
Jos nyt ihan ruvetaan miettimään miten inertiadyno toimii, niin siinähän mitataan rullan (jonka hitausmomentti tiedetään) nopeudenmuutosta ajan funktiona eli kiihtyvyyttä. Tästä kiihtyvyydestä voidaan laskea (edelleen kun rullan hitausmomentti tiedetään) _vääntömomentti jolla takapyörä kiihdyttää rullaa_. Tästä vääntömomentista voidaan sitten laskea teho takapyörällä eri kierrosluvuilla

Jos halutaan inertiadynolla mitatuista arvoista vastaavat kampuralla niin ne joudutaan laskemaan, mikä lienee aina jonkinasteinen kompromissi jos ei häviöitä jollain tapaa saa mitattua.

Noin teoriassa.
Jep, elikäs sinäkin olet samaa mieltä, että takapyörältä tuo vääntö on ilmoitettu.

Se on sinäänsä triviaali tieto, onko mittauksessa saadut arvot ensin tehoa vai vääntöä, koska niillä on tuon kaavan avulla suora yhteys, kun kerran kierrokset tiedetään.
 
Jos nyt ihan ruvetaan miettimään miten inertiadyno toimii, niin siinähän mitataan rullan (jonka hitausmomentti tiedetään) nopeudenmuutosta ajan funktiona eli kiihtyvyyttä. Tästä kiihtyvyydestä voidaan laskea (edelleen kun rullan hitausmomentti tiedetään) _vääntömomentti jolla takapyörä kiihdyttää rullaa_. Tästä vääntömomentista voidaan sitten laskea teho takapyörällä eri kierrosluvuilla

Jos halutaan inertiadynolla mitatuista arvoista vastaavat kampuralla niin ne joudutaan laskemaan, mikä lienee aina jonkinasteinen kompromissi jos ei häviöitä jollain tapaa saa mitattua.

Noin teoriassa.
Jep, elikäs sinäkin olet samaa mieltä, että takapyörältä tuo vääntö on ilmoitettu.

Se on sinäänsä triviaali tieto, onko mittauksessa saadut arvot ensin tehoa vai vääntöä, koska niillä on tuon kaavan avulla suora yhteys, kun kerran kierrokset tiedetään.
En ota mitenkään kantaa edellämainittuihin juttuihin, mutta alla on mielenkiintoinen linkki.

Factoryn sivuilta löytyy juttua noista inertia penkeistä, sekä "true hp" lista.
 
Jos nyt ihan ruvetaan miettimään miten inertiadyno toimii, niin siinähän mitataan rullan (jonka hitausmomentti tiedetään) nopeudenmuutosta ajan funktiona eli kiihtyvyyttä. Tästä kiihtyvyydestä voidaan laskea (edelleen kun rullan hitausmomentti tiedetään) _vääntömomentti jolla takapyörä kiihdyttää rullaa_. Tästä vääntömomentista voidaan sitten laskea teho takapyörällä eri kierrosluvuilla

Jos halutaan inertiadynolla mitatuista arvoista vastaavat kampuralla niin ne joudutaan laskemaan, mikä lienee aina jonkinasteinen kompromissi jos ei häviöitä jollain tapaa saa mitattua.

Noin teoriassa.
Jep, elikäs sinäkin olet samaa mieltä, että takapyörältä tuo vääntö on ilmoitettu.

Se on sinäänsä triviaali tieto, onko mittauksessa saadut arvot ensin tehoa vai vääntöä, koska niillä on tuon kaavan avulla suora yhteys, kun kerran kierrokset tiedetään.
En ota mitenkään kantaa edellämainittuihin juttuihin, mutta alla on mielenkiintoinen linkki.

Factoryn sivuilta löytyy juttua noista inertia penkeistä, sekä "true hp" lista.
Tuttu linkki, tuosta onkin kyse kun mitataan takapyörätehoa. Ei kannata yrittää arvailla voimalinjan hävikkiä, vaan ilmoittaa pelkästään tehot ja väännöt takarenkaalla. Sehän on kuitenkin juuri se mikä siirtyy tiehen ja merkitsee..

Nää pajat missä olen käynyt ilmoittaa takapyörätehon, samoin kuin lähes kaikki. Useimmista softista saadaan arvio kampuratehosta, mutta siihen ei kannata luottaa..
 
Jep...

Kun asiaa ajatuksen kanssa lukee niin samaa asiaa pyöritetään, mutta eri TERMEILLÄ ja siksi kinastelua aiheesta syntyy...
smile_org.gif


Eli mua "sieppaa" se että ilmoitetaan "vääntö takarenkaalta", kun se todellisuudessa on laskennallinen vääntö joka on skaalattu kampuran kierroksiin.... Häviöitä ja välityksiä kun on niin monen sorttista ja nuokin vaikuttavat tuohon todelliseen kampuralta löytyvään vääntöön, ts. olosuhteet on lähes joka tapauksessa erilaiset.

Eli termistö on vaan se mikä nyt menee ristiin, ajatus on sama ja samaa asiaa pyöritellään.
smile_org.gif
 
Jep...

Kun asiaa ajatuksen kanssa lukee niin samaa asiaa pyöritetään, mutta eri TERMEILLÄ ja siksi kinastelua aiheesta syntyy...
smile_org.gif


Eli mua "sieppaa" se että ilmoitetaan "vääntö takarenkaalta", kun se todellisuudessa on laskennallinen vääntö joka on skaalattu kampuran kierroksiin.... Häviöitä ja välityksiä kun on niin monen sorttista ja nuokin vaikuttavat tuohon todelliseen kampuralta löytyvään vääntöön, ts. olosuhteet on lähes joka tapauksessa erilaiset.

Eli termistö on vaan se mikä nyt menee ristiin, ajatus on sama ja samaa asiaa pyöritellään.
smile_org.gif
Noo... Ei viittis jatkaa, mutta sen verran täytyy sanoa, että mä kyllä väitin niissä käppyröissä olevan takapyörältä mitatun väännön ja toisaalta vastaväite oli että se on laskennallinen kampuravääntö, tai "koneen vääntö" taisi olla sanamuoto.

Koska kierrokset on tiedossa, voidaan todellakin sen aikasemmin mainitun kaavan avulla mitata vääntöä ja/tai tehoa suoraan takarenkaalta, koska tuo kaava yhdistää ne aukottomasti kierrosluvun avulla. Ihan sama sinäänsä kumpaa mitataan, sillä ei ole sen kaavan takia mitään merkitystä.
 
http://www.daniele-moto.de/gb/index.html tuolta löytyy sitten myynnissä turbo satsi 900 mörköön (bikes / exclusive)!
Taas nousi kuume parilla asteella! Heikosti noilla sivuilla on vaan yleensä infoa aiheesta, jos löydätte näitä lisää niin pankaa linkkejä. Jos sitte vaikka ens talvena...
Pistä postia tuonne, kai siellä joku englantia taitava teutoni on kun ovat kerran englanninkieliset sivutkin saaneet tehtyä
smile_org.gif
 
sanoi:
Pistä postia tuonne, kai siellä joku englantia taitava teutoni on kun ovat kerran englanninkieliset sivutkin saaneet tehtyä

Nyt ootellaan sitte vaan vastausta. Pistän noitten vastauksen tänne jos sieltä jotain julkaisukelpoista tekstiä tulee. (taidan pistää muutenkin
tounge.gif
)
 
sanoi:
Pistä postia tuonne, kai siellä joku englantia taitava teutoni on kun ovat kerran englanninkieliset sivutkin saaneet tehtyä

Nyt ootellaan sitte vaan vastausta. Pistän noitten vastauksen tänne jos sieltä jotain julkaisukelpoista tekstiä tulee. (taidan pistää muutenkin
tounge.gif
)
Vastaus tuli nopeasti mutta se ei ollut mieleinen:

sorry, but we do'nt offer this Turbocharger anymore.

Bye

Marco

-----Ursprüngliche Nachricht-----

veryangry.gif
 
sanoi:
Pistä postia tuonne, kai siellä joku englantia taitava teutoni on kun ovat kerran englanninkieliset sivutkin saaneet tehtyä

Nyt ootellaan sitte vaan vastausta. Pistän noitten vastauksen tänne jos sieltä jotain julkaisukelpoista tekstiä tulee. (taidan pistää muutenkin
tounge.gif
)
Vastaus tuli nopeasti mutta se ei ollut mieleinen:

sorry, but we do'nt offer this Turbocharger anymore.

Bye

Marco

-----Ursprüngliche Nachricht-----

veryangry.gif
Helekutti! Sinua varten postasin tuon linkin, muistelen joskus kuulleeni että olisit kiinnostunut pulttaamaan mutkan putkeen
smile_org.gif


Täytyy olla tarkkaan surffatessa, jos vaikka jostain vielä "bolt on" satsi löytyisi..
 
Helekutti! Sinua varten postasin tuon linkin, muistelen joskus kuulleeni että olisit kiinnostunut pulttaamaan mutkan putkeen
smile_org.gif


Täytyy olla tarkkaan surffatessa, jos vaikka jostain vielä "bolt on" satsi löytyisi..
Oikein muistit, kiitos siitä!  
bowdown.gif
Noin bolt on kitit on todellakin kiven alla, mutta aina kun noita näkee niin pulssi tuntuu jotenkin nousevan...

Vielä kun jostain löytyis saitti missä on ahdettu Dukke mekaanisesti, taitaapa vaan olla toiveajattelua  
wink.gif
 
Back
Ylös