• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Turvaliivi

Turvaliivi -

• Käyttäisin jos jostain löytäisi sopivat

Ääniä: 0 0,0%
  • Käyttäisin jos jostain löytäisin huomaamattomat

• Käyttäisin jos jostain löytäisi sopivat ja ei niin räikeät

• Voisin käyttää jos joku muukin käyttäisi

• En ikinä pistä päälleni

• Ääniä yhteensä
    0
Postaustesi määrä kertoo,että oot kokenut forumisti ja siitä voisi päätellä,että oot myös kokenut motoristi. Tästä syystä otan tosissani väitöksesi. Mutta tokis sentään toivoisin selitystä..
Ok, selitän pikkaisen. Älä herneile jatkossakaan, kiitos
smile_org.gif

1. Turvallisuusasiat eivät ole tyylikysymyksiä.
2. Muiden huomion kiinnittämistä ei voi korvata omalla tarkkaavaisuudella.
3. Ajamisen ei pidä olla jännittämistä turvallisuuden vuoksi.

Itse en käytä liivejä koska en usko niiden parantavan näkymistä. Ajovalot näkyvät varmasti enemmän kuin liivit.

edit: itse asiasta vielä sen verran, että Speten perusteet ovat täysin linjassa. Hyvämuistisimmat muistanevat aikaisemmin samasta aiheestä käydyt keskustelut, joissa itse edustin po. kantaa lähes samoilla perusteilla. Silloinkin ns. opposition edustajien analyyttinen vastaus oli jotain sellaista, kun: "tyhmää, ei noin saa sanoa ja voiherranjestas".
En ole kieltänyt ketää sanomasta mitä haluaa. Älä sinäkään kiellä minua kommentoimasta. Kiitos
smile_org.gif

Hra1150 voisi joskus ajatella hieman itsekin. Sopulilaumassa on varmaankin turvallista oleskella, mutta joskus sopulitkin ovat väärässä. Perusteet ainakin vois olla jotain muuta kuin "no kun kaverit sano"
biggrin.gif

Kohta koittaa keeeevät! Ja sitten alkaapi venytys ja vääntäminen t-paita päällä ajeluista ja shortseilla vai ilman kinastelu
062802jumpie_prv.gif
062802jumpie_prv.gif
062802jumpie_prv.gif
Tulisvaanjo kevät!
062802moto_prv.gif

Kuten joku edellä mainitsi, keväällä ja syksyllä pidän itse. Se on mulle ainakin sama miltä näyttää keltainen liivi päällä, pääasia että se saattaa pelastaa joskus hengen. Keväällä ja syksyllä pitää muutenkin niin itseään vaatettaa moneen kertaan että se on nyt sama heittääkö vielä yhden liivin päälle.

Itse en käytä liivejä koska en usko niiden parantavan näkymistä. Ajovalot näkyvät varmasti enemmän kuin liivit.
Ja olikohan meillä tässä mielipiteenvaihdossa muuta eriä kuin tulokulma teemaan? Perusasiasta ei näytä olevan erimielisyyttä.

(ps. muistetaan nyt kuitenkin vielä jännitys, seikkailu ja romantiikka, ilman niitä ei toimita olla hengissäkään)

Postaustesi määrä kertoo,että oot kokenut forumisti ja siitä voisi päätellä,että oot myös kokenut motoristi. Tästä syystä otan tosissani väitöksesi. Mutta tokis sentään toivoisin selitystä..
smile_org.gif

Kiitti!

Jos autot alkaa hyökkiin kimppuun ilman tuota liiviä, niin sit ajelen fillarilla,tosin siinäkin olis kuulemma hyvä olla tuo liivi
smile_org.gif
Tai sit ostan vain liivin ja ajelen...

Jos kaikkia moottoripyöräilyn vaaroja miettii, niin eipä sitä harrastuksesta paljoo iloa enää ole. Tämä liivihommakin on melkosen pieni tekijä, on vain saanut suurehkot mittasuhteet.

Mistä putiikista noita Iconeita saisi näpsäkästi tilattua?

Vaikkapa briteistä niin selviää ilman tulleja...tosin hinta on korkeampi kun maksaa jenkeissä taaloissa melkeen saman minkä tuolla punnissa (näin äkkiseltään ajateltuna).

Kyseinen putiikki on ainakin panostanut tuohon esillepanoon sillä tuote-esittelyvideo on nähtävissä Youtubessa ja myynti-ilmon ohesta löytyy runsaasti kuvia, joista selviää ulkonäkö pyörän päällä sekä ilman.

Oikeasti voisi olla halvempaa tilata halvan taalan vuoksi vaikkapa suoraan jenkeistä täältä. Lisäksi tuo brittien tarjoama versio taitaa olla se ns. Nylon-malli, josta ei mene tuuli läpi eli voi olla pikkaisen lämmin kesällä...eli kannattanee siis katsoa, että hommaa tuon mesh-version.

Mistä putiikista noita Iconeita saisi näpsäkästi tilattua?

Vaikkapa briteistä niin selviää ilman tulleja...tosin hinta on korkeampi kun maksaa jenkeissä taaloissa melkeen saman minkä tuolla punnissa (näin äkkiseltään ajateltuna).

Kyseinen putiikki on ainakin panostanut tuohon esillepanoon sillä tuote-esittelyvideo on nähtävissä Youtubessa ja myynti-ilmon ohesta löytyy runsaasti kuvia, joista selviää ulkonäkö pyörän päällä sekä ilman.

Oikeasti voisi olla halvempaa tilata halvan taalan vuoksi vaikkapa suoraan jenkeistä täältä. Lisäksi tuo brittien tarjoama versio taitaa olla se ns. Nylon-malli, josta ei mene tuuli läpi eli voi olla pikkaisen lämmin kesällä...eli kannattanee siis katsoa, että hommaa tuon mesh-version.
Kiitoksia vinkistä, pitääpä tutkailla josko ton saisi tilailtua.

smile_org.gif

Kiitti!

Jos autot alkaa hyökkiin kimppuun ilman tuota liiviä, niin sit ajelen fillarilla,tosin siinäkin olis kuulemma hyvä olla tuo liivi
smile_org.gif
Tai sit ostan vain liivin ja ajelen...

Jos kaikkia moottoripyöräilyn vaaroja miettii, niin eipä sitä harrastuksesta paljoo iloa enää ole. Tämä liivihommakin on melkosen pieni tekijä, on vain saanut suurehkot mittasuhteet.
Ei ole suomen kansa enää tuulipukukansaa,nyt kaikki kävellenkin liikkeellä olevat pukeutuvat neonliiveihin,ei puutu kun peruutushälytin ja jarruvalo perseestä,olkapäille vielä veneen styyr&paapuurilamput niin tietää mistä mamma tulee ja minne mamma menee,ledithän jo otsalla ovatkin,leijonakokardin voi panna nitojalla ryppyotsaan.
Kas kun ei suuri muotivahti ja tennis-sukkien vihaaja Airisto ole vielä älähtänyt?
nixweiss.gif

Täytyy kyl sanoa, etten kuulu liivijengiin... Mutta sellaisen keltaisen pyörivän työmaavilkun vois ehkä asentaa pelkääjän paikalle...
tounge.gif

Mieluummin sit vaikka ostaisi jotaan värikkäämpää pukua, jos haluaa paremmin erottua...

Pahus, yöllähän on hyvä aikaa jaaritella,, Mitenkähän tollanen kananpojan värinen liivi eroaa psykdeeliskuvioisesta-räikeänvärisestä-racingnahkapukusesta noin niinkuin idealtaan. Sen ummärrän että +1300 juron nahkapuku nyt pitää köyhille näkyä, mutta mutta eiko se 3,95 turvaliivi saisi näkyä niin köyhille kuin rikkaille tienkulkijoille '
confused_orig.gif
'.

Jos itsellä on vaikka minkä väriset liivit päällä, niin eihän sitä itse
näe/huomaa. Asia on hieman sama kuin auton väri. Jos ajat vaikka
Hki-Rovaniemi, niin auton väristä et tiedä mitään paitsi silloin, kun
olet tankkaamassa ja silloinkaan se ei liiemmin kiinnosta. Se menee
jotenkin samoin kuin esim. auton kierroslukumittari .. siinä se on
kaiken aikaa nenän alla, mutta ihan oikeasti sitä ei tule seurattua
juuri koskaan - uutena ja alussa muutaman kerran, mutta siihen se
sitten jääkin. Minullakin on vaikka mitä keskikulutuslaskimia, jäljellä
olevien kilometrien laskimia suhteessa pentzamäärän etc .. alussa
tuli katsottua, että näyttävät toimivan, mutta sitten on ollutkin
hieman hiljaisempaa. Eipä silti .. jollekin ne voivat olla tärkeitäkin
eikä niistä mitään haittaakaan ole. Ainoa oikeastaan on lämpömittari,
joka kiinnostaa .. no joo pentzamittarin ja nopeusmittarin lisäksi tietty.

Porukalla on pääsääntöisesti mustat ajorytkyt .. kuten itsellänikin,
mutta eivät ne nyt niin hirheän kauniit ole, kun tarkemmin katsoo.
Itse asiassa vaikka niiden päälle panisi mitkä tahansa liivit, niin
ei se kokonaisuus siitä juuri miksikään muutu .. vaikka olis kureliivit.
Kuinka usein ihan oikeasti noteeraatte mitä muilla on päällä?
Vaimo joskus kyselee, että mitä sillä-ja-sillä oli päällä ja ihan
oikeasti minulla ainakaan ei ole aavistustakaan, mutta luultavasti
olisin huomannut, jos sillä ei olisi ollut mitään päällänsä, mutta
saunasuomalaisena se alastomuuskaan tuskin ihmeesti hetkauttaisi.
Onhan noita "pippelinrämpyttäjiä" tullut ihan riittämiin nähtyä,
totesi naapurin nainen, kun kertoili paikallisesta itsensäpaljastajasta.
Rumat ne vaatteilla koreilee ..
Mutta nämähän ovat tietenkin jokaisen omia asioita, joten
siitä vaan .. vapaasti kukin oman mielensä mukaisesti. Näillä
asioilla on tasan sellainen tärkeysmerkitys, kuin minkä jokainen
itse näille haluaa antaa.
smile_org.gif
Rock ...

itsellä sattuu olemaan kaikki ajokamppeet mustia. Paitsi kesäinen reikänahkatakki, joka on punainen. Talvikäyttöön ostamani tekstiilipuku olisi voinut olla värikäskin, mutta budjetti/käytännöllisyys/väri-suhde ei kohdannut värikkäissä kamppeissa, joten päädyin synkkään väriin. Lahkeissa ja rintapielessä kulkee muutaman millin paksu heijastintere. Se ei juuri mihinkään näy. Liimailin talvipyörääni heijastintarraa sinne tänne, jotta edes jotain näkyisi.
Nyt pimeänä vuodenaikana ei voi luottaa siihen, että pitkät valot olisisivat mikään pelastava tekijä, juuri äsken töihin ajaessani, oli kiinteistöhuollon auto ajaa kolmion takaa alle/päälle. Ja kyllä, minulla oli KIRKKAAT pitkät päällä.

Vastaten alkuperäiseen: Pitäisin talvikelillä jos löytäisin riittävän kestävät liivit ajohommiin. Nuo joita käytän joka ilta ja aamu koiria kävelyttäessä, eivät kestä pyöräilyä, ilmavirta riittää rikkomaan ne.

Tälläisen tein vanhaan farkkuliiviin... Kawan limevihreä vanhasta huomioliivistä ja extra heijastin nauhoja.

Takki_selk.jpg

Kuten joku edellä mainitsi, keväällä ja syksyllä pidän itse. Se on mulle ainakin sama miltä näyttää keltainen liivi päällä, pääasia että se saattaa pelastaa joskus hengen. Keväällä ja syksyllä pitää muutenkin niin itseään vaatettaa moneen kertaan että se on nyt sama heittääkö vielä yhden liivin päälle.
Taisi olla allekirjoittanut
blush.gif
Ja tuohon pukemiseen winkiksi, mikä pakko sitä liiviä on ajotakin päältä pois ottaa? Itsellä on ajotakki päällä vain kun olen ajossa tai ihan justiinsa joko tulossa tahi menossa. Tällöin se liivikin voi ihan hyvin jo valmiiksi siinä päällä ollakin ja pukeutuu/riisuutuu ihan samalla vaivalla kuin itse takkikin. Henkarissakin molemmat säilyvät siististi ja sulassa sovussa päällekäin
cool.gif

Aina kannattaa näkyä paremmin! Tottakai. Seiskyt luvun lopussa mulla oli kaiffa jolla oli mpskouden näköiset varusteet ja spaddutauolla fiude stannas ja rupes työntään papruja fönäristä, kaiffa tsiigas ne läpi ja anto takas. Pari kesää sitten, kerho, josta olen nyttemmin eronnut kannusti käyttämään liivejä näkymisen takia. Oltiin spaddutauolla...venaa...kaiffa näki fiuden jolla ei ollu valoja päällä ja näytti kädellä kohti lyhtyjä....aivan oikeen, tuli paprut ulos, mutta tämäpä olikin jurrissa. Ai niin sillon seiskyt luvulla se mun kaiffa ajo aina stadista ulos, dokas vinkun ja ajo takas. Sen takia kandi näyttää skoudarilta.
cool.gif

Back