• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Tuusmotor Oy

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja greatLeo
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
oliko tuo 400e pelkän työn osuus?
mikäli oli niin sitten on kipee hinta.muutoin edukas.
En kyllä ymmärrä mihin tarvitsee tallia vastaavaan remppaan?
 
Pekalta ostettu tälle kesälle kaks pyörää ja ihan kyllä palvelun perusteella kaupat tehty. Jo puhelinsoitosta alkaen erinomainen palvelu ja jatkui paikan päällä. Samalla varustekaupat keskittyivät heille. Täytyy kyllä sanoa, ettei olisi varmaan "sen toisen" myyjän ottein kauppoja tullut..
 
Huolto kämmää joka kerta jotain. Useasti myös "korjaavalla" käynnillä tehdään jotain väärin.

Vaikka mukisematta korjaavat asiat, on ammattitaito täysin ala-arvoista. Ei voi suositella. Hengenvaarallista puuhastelua.
 
Huolto kämmää joka kerta jotain. Useasti myös "korjaavalla" käynnillä tehdään jotain väärin.

Vaikka mukisematta korjaavat asiat, on ammattitaito täysin ala-arvoista. Ei voi suositella. Hengenvaarallista puuhastelua.

Ja palveluasenne huollossa täysi nolla. Menopeli ollut toista viikkoa pajalla ja vikaa ei saada kuntoon.
Väliaikatietojen saanti korjauksen etenemisestä mahdotonta. Soittoihin ei vastata ja automaatti kertoo soiton rekisteröityneen sekä takaisinsoiton tulevan. Ei vain tule.

Sähköpostiin vastaaminenkin on vaikeaa. Neljä työpäivää jo odotettu.
 
Ajattelin vähän kirjoitella palautetta ja vihjeitä mitä kaikkea voi sattua Tuusulassa.

Edellisessä viestissäni mainitun vian korjaaminen kesti kuukauden, tolkuton aika mielestäni. Postitiivista palautetta sijaispyörästä.

1200 km huollosta ja öljynsuodatin alkoi vuotaa. Löysällä. Käsin pystyi kiristämään kierroksen. Sitten alkoi nykiminen ja sammahtelu. Kävi huollossa muutaman kerran ja vikaa ei löytynyt. 5000 km huollon jälkeen öljynsuodatin irtosi taasen. Onneksi öljyä myyvä liike oli 300m päässä.

Nykiminen paheni ja meni huoltoon. Sijaispyörällä muutama viikko taasen. Sitten oli "kunnossa". Valitettavasti vain pyörää annettaessa vika ilmeni heti. Pyörä oli pakko kuitenkin ottaa käyttöön riskillä.

Takaisin huoltoon ja sieltä muutaman viikon kuluttua maahantuojalle, kun eivät löytäneet vikaa. 3-4 viikkoa maahantuojalla ja sitten paluttaessani lainapyörää ajokauden lopuksi, kerrottiin pyöräni olevan kunnossa. 500 km ajettiin ennen liukkaita ongelmitta eli ehkä nykiminen ja sammahtelu korjaantunut.

Pyörä kaatui heinäkuun lopussa ja tarvitsi rikkoutuneiden katteiden tilalle uusia osia. Tilattiin heinäkuussa ja osien toimituksen piti olla syyskuussa. Pyörä oli toista kuukautta huollossa elokuun jälkeen ja katteen osat edelleen puuttuvat.

Pari viikkoa sitten laitoin koko pyörämyynnille sähköpostia tästä ja muutamasta muusta avoimesta asiasta, mutta vastausta ei ole vielä kuulunut. Josko ennen ajokauden alkua, mutta minä vuonna...

Kirjoituksen sävy olisi vieläkin kriittisempi ellei myyjillä olisi yritystä. Muutamaan kertaan pyörä haettiin pakettiautolla kotoa ja tuotiin myös takaisin, vaikka matka oli yli 100 km sivu. Sävyä myös pehmentää koko ajan käytössäni ollut sijaispyörä.

Mutta koko tapahtumaketjun aloittanut vika ilmeni uudelleen käyttäessäni pyörää lämpimäksi kolmisen viikkoa sitten...
 
Pyöräkapuat sujuivat oikein hyvin viime vuonna. Niin hyvin, että tänä vuonna on pitänyt käydä renkaita potkimassa, että jos vaihtais. Totesin Pekalle, että vaihdossa ei ole kyllä mitään järkeä.
"Nämä ei varsinaisesti ole järkipäätöksiä", kuului vastaus. Oikeassa oli.
Voi silti olla, että kauppaa tulee tehtyä. Hyvitys on kohdallaan. Kaupanhieronta on leppoisaa. Kaukana on Bike Worldin arroganssi ja ahdistava tunnelma.
Huollot Tuumotorissa ovat hoituneet hyvin. Varusteita on tarttunut mukaan joka käynnillä, mutta se ei ole liikkeen vika, pikemminkin ansio.
 
Ruusuja täältä!

Kävin tilaamassa tuusmotorista uuden Shoein NXR kypärän. Tilaushetkellä oli puhetta että toimitusaika on noin 2viikkoa. Ekan kerran aloin kyselemään kypärästä kun se puhuttu 2viikkoa oli kulunut ja sain vastaukseksi että on kyllä tulossa ja ilmoitetaan välittömästi kun saapuu.

Aikani taas odoteltuani kyselin kypärää uudestaan koska tilaushetkestä alkoi olla jo kuukauden luokkaa. Koska mulla ei ollu kiire kypärän kanssa niin ei haitannu vaikka vähän kestikin mutta alkoi silti hieman vaivaamaan että missä kypärä viipyy ja laitoinkin uuden kyselyn Tuusmotorin nettisivujen kautta.

Tähän vastailtiinkin soittamalla takaisin ja selvisi että Shoein päässä/nettisivuilla oli joku härdelli ja tilaukset eivät olleet menneet läpi. Kerrottiin että kypärä tulee alkuviikosta ja niinhän se tulikin :)

Todella mukavaa asiakaspalvelua ja rento ilmapiiri. Suosittelen :)
 
Risuja, vartavasten kawaan tilattu ilmanputsari osoittautui väärän malliseksi.
Eppäilen että toi ei oo edes se mikä oli tilattu, kokeilllaan maanantaina uudestaan.
 
Taas sama laulu tällä kertaa kytkinvaijerin kanssa keskiviikona soittelin ja kyselin että josko sellaisen sais tilattua, juu onnistuu paripäivää menee niin saat viestin ku on täällä.
Tänään soittelin ja kyselin että oliskohan se jo noudettavissa, lupasivat soittaa kohta takasin kun saavat asian selvitettyä.
Taidan varmuuden vuoks laittaa puhelimen laturiin että virta riittää pitempäänkin odotukseen, vai tulisko nopeemmin ja halvemmalla briteistä:vi**ttaa:

Tarkennetaan asiaa että ei mee väärin.
Maanantaina vaijeri oli saapunut mutta ilmoitus saapumisesta jäi liikkeen mukaan soneran takia tulematta perille, eikä kukaan kyllä soittanutkaan takaisin vaikka lupasivat .
Tiistaina ei vaan pystynyt roikkumaan luurisssa niin kauan kun olis vaatinut n 5 puhelua.
Keskiviikkona noin 10 puhelua ja sitten sain tiedon että vaijeri on noudettavissa, eli tavara liikkuu mutta tieto siitä pitää repiä hohtimilla :pissed:
 
Viimeksi muokattu:
Tuusmotorista ostin keväällä Kawasakin, Pekan kanssa mukava tehdä kauppaa mutta huollon toimita
huonoa, eivät saaneet lisävaloja toimimaan, pyysin kytkentä ohjeet ja laitoin itse kotona kuntoon,
Kyllähän virheitä sattuu eikä siinä mitään mutta jos tulee huollosta vastauksena ilman otsikkoa
isoilla kirjaimilla kirjoitettu pyyntö tarkastaa sulakkeet ja eikä kommentoida mitenkään sitä kun vastaan ja kerron että releen lisäksi olisi pitänyt kytkeä releen ohjausvirta liittimet toisiinsa niin se vaan laskee pisteitä.

Yksikin idiootti joka ei tiedä miten asiakkaan kanssa kuuluu toimia pilaa firman mainetta.
 
Reilut kaksi viikkoa sitten tuli pyörä käytyä noutamassa Tuusmotorista ja saamani palvelu on ollut hyvää. Henkilökunta on ollut ystävällistä ja avuliasta. Tulen olemaan asiakas jatkossakin. :thumbup:
 
Annetaan Tuusmotorille risuja ja ruusuja.

Myynnin puolelle kyllä pakko antaa ruusuja, ovat aina ystävällisesti auttaneet ja asiantuntevasti myyneet.

Mutta huollon puolelle pitää antaa risuja.

Suzukin määräaikaishuolto huhtikuun 21 (ajanvarauksen mukaan kuitenkin vasta viikkoa myöhemmin), samana päivänä tilattu vaihdeanturi vapaavalon temppuilun vuoksi; vaihdeanturista ei ole vieläkään saapunut minkäännäköistä ilmoitusta, katteet likaisina sormenjäljistä ja jalkatappien asentoa muutettu eikä vaihdettu takaisin.

Saatan kyllä varustetta hakiessa käydä täällä, mutta ajanvaraussotkut ja huollon epämääräiseltä vaikuttava toiminta kyllä siirtävät minut muualle huollattamaan pyörän.
 
Risukasa täältä, soitin tuonne aamulla heti kymmenen jälkeen kun oli tarve tiivisteelle. Varaosamyyjä oli puhelimessa ja jäi soittopyyntö, että soittavat heti takaisin kun vapaantuu. Soitin puoli kolmelta, että joko puhelu on päättynyt. Alettiin kyseeen, että mitä tiivistettä kuka mitä missä milloin.. Joo on varattuna, soittaa vielä saman päivän aikana. Kysyin, että mitä tarkoittaa saman päivän aikana niin vastaus että klo 18 mennessä. Kerroin, että haen sen tiivisteen jos se löytyy vielä samana päivänä. Joo. Eipä ole vieläkään soitettu. Mun puolesta saavat jatkossakin pitää tavaransa. Tilasin netistä ja on kohta kotiovella.
 
Risukasa täältä, soitin tuonne aamulla heti kymmenen jälkeen kun oli tarve tiivisteelle. Varaosamyyjä oli puhelimessa ja jäi soittopyyntö, että soittavat heti takaisin kun vapaantuu. Soitin puoli kolmelta, että joko puhelu on päättynyt. Alettiin kyseeen, että mitä tiivistettä kuka mitä missä milloin.. Joo on varattuna, soittaa vielä saman päivän aikana. Kysyin, että mitä tarkoittaa saman päivän aikana niin vastaus että klo 18 mennessä. Kerroin, että haen sen tiivisteen jos se löytyy vielä samana päivänä. Joo. Eipä ole vieläkään soitettu. Mun puolesta saavat jatkossakin pitää tavaransa. Tilasin netistä ja on kohta kotiovella.


Tällepä tulikin jatkoa. Nyt 6vk myöhemmin tuli tekstiviesti, että mulla on paketti noudettavissa tuusmotorissa. Soitin sinne että mistän on kyse niin selvisi, että olivat tilanneet tiivisteen mulle... :grin::jippikaijee::jippikaijee::jippikaijee::)-
 
Pyörä vietti siellä talven saaden huollon. Ei valittamista, homma hoitui asiallisesti. Vastedes tosin käyn vain käteiskauppaa. Ovat ulkoistaneet laskutuksen jollekin Turkulaiselle perintäfirmalle mistä en ikinä laskua saanut. Onneksi satuin käymään kysymässä paljonko olen velkaa ja kävi ilmi, että eräpäivä oli edellisellä viikolla. Vetosivat postin hävittämään paperilaskuun. Yhtä hyvin voisin väittää, ettei kyseistä laskua ole koskaan lähetetty, jotta perintäfirmaa pääsee laskuttamaan perintäkuluja. :right:
 
Kävin paikanpäällä kysymässä vaihtotarjouksia. Pyörät mitkä kiinnostivat pitivät olla hyviä ja huollettuja (toki kaikkihan kehuvat myynti-ilmoituksessa). Ensimmäinen ehdokkaasta vuoti etuiskari ja ketjut&rattaat oli loppu (kulutusosien piti olla hyvät). Pyysin kuitenkin huoltojen papereita nähtäväksi josta ilmeni, että pyörän kattava huoltohistoria tarkoitti sitä, että siihen oli vaihdettu öljyt ja suodatin 4v sitten. Lisäksi pyörä paljastui saksasta uitetuksi mistä ei ollut mainintaa myynti-ilmoituksessa (itselleni tällä ei väliä kunhan hinnassa huomioitu). Toinen pyörä mistä olin kiinnostunut vähän sama juttu. Ilmoituksen mukaan hieno yksilö pienillä kilometreillä. Etuiskari oli vuotanut lammikon allensa. Kysyin tämänkin papereita mutta silloin paljastui, että pyörään ei ollut mitään papereita tarjolla (kyseessä kaksikilpinen yksilö). Molemmat olivat selvästi kalleimmasta päästä kyseisistä malleista ja vuosimalleista niin oletin niiden olevan myös hyviä yksilöitä.

Kysyin kuitenkin tarjousta pyöristä. Vanhempi mies naputteli pitkän tovin tietokonetta. Välillä häipyi takahuoneeseen ja palasi naputtelemaan konetta ilman, että sanoi sanaakaan. Tätä jatkui jonkin tovin ja rupesi jo epäilyttämään, että olen piilokamerassa tai spede-elokuvassa (olin ainoa asiakas myyntipuolella). Lopulta sain tarjouksen joka oli kysymistäni tarjouksista selvästi huonoin. Kiitin kohteliaasti ja poistuin paikalta.

Harmitti kun käytin puolet vapaapäivästäni tähän reissuun. Oli ensimmäinen ja varmaan viimeinen kerta kun vaivauduin tänne asioilleni. Itselle taas hyvä muistutus, että käytettyjen etsijältä vaaditaan lehmänhermoja :;):
 
Alaspäin on Tuusmotor tullut ja reippaasti. Olen ostanut sieltä ensimmäisen pyörän jo 1990-luvulla, se oli käytetty. Sittemmin neljä uutta pyörää vuosituhannen vaihteen jälkeen, viimeisimmän tänä keväänä.

Myynnistä tarjottiin tämänkeväisen pyörän vaihtoa saman merkin isompaan versioon ensihuollon aikoihin. Ehdin jo vähän syttyä ajatukselle, mutta kahteen sähköpostiini vaihtokaupasta ei koskaan vastattu. Sähköpostilla oli siihen asti viestitelty, joten yhteydenottotavasta se ei ollut kiinni. Ei sitten ilmeisestikään kiinnostanut, vaikka aloite tuli alunperin myynnin taholta.

Keväällä ostamastani pyörästä oli hajonnut yksi osa luovutushuollon yhteydessä. Osa oli kuulemma laitettu tilaukseen samantien. No, kesä on osaa odottaessa mennyt ja taitaa talvi tulla sitä ennen. Kahteen kertaan olen tuosta osasta laittanut sähköpostilla tiedustelua, mutta kuten arvata saattaa niin mitään vastauksia ei ole kuulunut.

Omalta osaltani taitaa asiointi Tuusmotorissa olla historiaa.
 
Back
Ylös