• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Uudet Bonnevillet

Vesijaahyinen kone jaahdytysrivoilla? :blink:
Pelottaa etta laite on suunniteltu taysin vain nayttamaan coolilta kaupungilla ja nekin ajettavuuden/fiiliksen rippeet mita noissa Bonneissa/Thruxtoneissa/Scramblereissa on ollut, katoaa samalla.

Vaatii aika pitkaa totuttelua ennenkuin suostuisin tuollaisen ostamaan.
 
Mielenkiinnolla kyllä odotan tuon Thruxton R:n hintoja ja teholukemia... Mikäli jää alle 18 000 € niin vakavaan harkintaan menee.

Kävin tuota nykyisessä mallistossa olevaa Thruxtonia koeajamassa ja tuo oli kuin polkupyörä, josta löytyi moottori.
Liian kapea tämän kokoiselle kaverille. Toivottavasti uusi pyörä on isompi ja vakaampi kuin vanha. Enemmän odotan tuosta BMW R Nite T tyylistä pyörää. Yli 100 heppaa ja 120 Nm vääntöä ja meno samantyyppistä kuin Bemarilla niin siinä.
 
Tuollainen Thruxton R tuli hankittua messuilta, ensimmäisenä Suomessa. Huhtikuussa pitäisi saada se.
 
Onnea!
Muista kertoilla sitten miltä tuntuu. Kunhan tässä tuolla vanhalla pyörällä kartutetaan vähän ajotaitoa niin tällaista harkitsen vakavasti.
 
Onnea!
Muista kertoilla sitten miltä tuntuu. Kunhan tässä tuolla vanhalla pyörällä kartutetaan vähän ajotaitoa niin tällaista harkitsen vakavasti.

Kiitos vaan. Yritetään muistaa kertoilla fiiliksistä, kun pari tankillista on saanut ajettua.
 
Onnea!
Muista kertoilla sitten miltä tuntuu. Kunhan tässä tuolla vanhalla pyörällä kartutetaan vähän ajotaitoa niin tällaista harkitsen vakavasti.

Tänään hain tuon ja ajoin ekat 150 km.
On se kova peli. Siis satula on kova, kahvakumit ovat kovat ja jousitus on kova. No, sitä on kyllä mahdollisuus säädellä. Pitää tutustua manuaaliin. Seisontatuki on hankala saada alas. Valot vaihtuvat turhan herkästi vahingossa pitkiksi, kun räplää ajotietokonetta tai vilkkua. Ääni saisi olla raaempi ja hiukan kovempi. On se kuitenkin mukavan kumea papatus.
Seksiä ja rokkenrollia voisi olla enemmän tai sitten en vaan ole tottunut näin hienostuneeseen laitteeseen.
Ajoasennossa on totuttelemista. Alle 80 km/h tuntuu käsissä.

Kurveissa menee aivan huikean hienosti ja jarrut tuntuvat todella tehokkailta. Vähän samantapaiset ajofiilikset kuin joskus Buellilla.
Aika hieno se kyllä on. Muutaman asian olisin tosin muotoillut toisin.

On se hienoa välillä ajella myös sellaisella moottoripyörällä, jossa on mahtavat ajo-ominaisuudet, jarrut, valot jne.

Tosin töpeksin jo ekan kerran. Oli tietyö, punaiset liikennevalot pitkän aikaa ja sammutin vehkeen. Sain härdellin aikaiseksi,kun en heti muistanut, että käynnistettäessä pitää olla kytkin pohjassa. Onko tuo nykyisin ihan normaalikäytäntö?
 
Tuo kännistysjuttu vaihtelee merkeittäin, mun GSX-R on eka joka vaatii kytkintä ja on käsittääkseni Suzukeissa yleistä.
 
Tuo kännistysjuttu vaihtelee merkeittäin, mun GSX-R on eka joka vaatii kytkintä ja on käsittääkseni Suzukeissa yleistä.

Eiköhän nykyisin jo lainsäädäntö vaadi, ettei prätkät käynnisty vaihde päällä,ilman kytkintä. Vapaalla käynnistyy ilman kytkimen käyttöä.
 
Heinäkuussa hankittu uusi Triumph Thruxton 1200R. Nyt on kertynyt jotain kokemusta laitteesta.
Olen aina pitänyt caferacereista , kiinnostus nimenomaan Thruxtoniin muuttui uuden moottorin vuoksi...
ja tietysti tyylipuhdas caferacer -ulkonäkö. Prätkä on erittäin moderni tekniikaltaan mutta retro ulkonäöltään. Pyörä miellyttää omaa silmää ja on livenä paremman näköinen kuin kuvissa.
Thruxton on toiminut kiitettävästi niin kuin tietysti pitääkin. Kolmisen tonnia täyttyy... Täysin uusi malli pitää monasti mukanaan lastentauteja , toistaiseksi kaikki hyvin.
Ajettavuus on tosi hyvä joskin opetan itseäni tuohon ajotyyliin (aiemmat kesät meni isolla kustompyörällä). Taittuu mutkiin ahnaasti ja innolla. Jarrut puree lujaa ja kevyellä otteella. Varsinkin takajarrun tehosta olen yllättynyt.
Kaasunkäytössäkin on uusi ajatusmalli käytössä kun kierroksia käytetään rohkeasti eikä vaan pökitä isoa pesään. Parhaimmillaan Thruxton on pienemmällä tieverkolla mutkaisella sellaisella.
Tuulivastus itikoineen on aika massiivista , visiiriä ja nahkatakin yläosaa saa puhdistaa riittävästi. Tuo tuulihässäkkä kuuluu kuvioon enkä haaveile mistään katteenpalasista.
Tuosta jousituksesta on ollut paljon juttua , sen kovuudesta ja säädettävyydestä sekä laadusta. Jousitus on kova mutta hyvä. Syö montut mallikkaasti. Jousituksen osien laatu vaikutti osaltaan ostopäätökseen. En ole lähtenyt vielä koskemaan säätöihin , mennään kesä tehtaan säädöillä.
Bensakulutus on pyörinyt ajotietokoneen mukaan siinä 4,5 - 4,6 l korvilla. Ehkä tankki olisi saanut olla 3-4 litraa isompi , saisi paremman polvituenkin samalla :)
Miinuspuolta on kovin vähän ja hyvä niin. Tuo pieni etukeno ajoasento alkaa ottaa kaupunkiajossa kämmenpohjiin , parempi cruisailla vauhdilla landella eikä elvistellä cityssä. Niin ja perse puutuu tietenkin mutt se on puutunut ennenkin , olkoon satula melkein mikä vaan.

Thruxtonissa on paljon retroa , paljon suorituskykyä , laadukkaat osat ja erinomainen ajettava , pelimies ajaa tälläkin korva maassa. Tätä laitetta uskaltaa suositella muillekin.
3bisThruxton-R.jpg
 
Back
Ylös