• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Uusi Monkey 125

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja vetomies
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Menisköhän akrapovic käyrä vakiovaimentimelle? Katti jäis pois ja olis tuo lisäpaisuntasäiliö ainaki henkisenä tukena.

https://www.akrapovic.com/en/moto/p...-Header-SS?brandId=30&modelId=978&yearId=5809

Olen vieläki laamana ajellu vakiolla, mutta tonne 3000-4000 kohdalle pieniki väännön lisäys olis kiva. ECUa tms muita en olis edelleenkään vaihtamassa. Pystymetässä käydessä kamaa oli köytettynä niin paljon ku kykeni ja tuulisuoja lisäjarruna. 100 sain kuitenki mittariin vilahtamaan kaasu auki kinnatessa isolla tiellä muun liikenteen mukana.

Oman kokemusken perusteella 80 jälkeen nousu 90 kohdalle on tukalaa. Sitte ku sen 90 saa fyrraamaan pystyy vauhdin pitää paremmin yllä vaikka maasto ei oliskaan iha tasasta.
 
Kyllä se sinne päin menee mutta voi olla vähän huonosti virtaava.. :D Paras hinta-laatusuhde taitais olla jos löydät jonkun paikallisen metallimiehen ketä putkia taivuttelee ja on intoa firkkuna tehdä, kahdella taivutuksella pääsee jo aika lähelle.

Mut eihän se pelkkä putki tee asialle juuri mitään, sillä eturattaalla on huomattavasti suurempi vaikutus.
 
Joo valo syttyy/absi katoaa ehkä 15 km jälkeen täyskaasulla, hitaammalla nopeudella paljon myöhemmin. Korjaantuu foorumijuttujen mukaan speedohealerilla mikäli kynnyskysymys.
 
ja jos vaihtaa vakion takaisin niin ei syty valo enää? minkä kokoista ratasta sinne on tungettu ja paljonko lopulta vaikutti ajoon?
 
Itse en ole ikinä vaihtanut vakioratasta takaisin mutta eihän siellä mikään rikki siis mene, ECU vaan menee hämilleen nopeuserosta ja valo syttyy kun saa tarpeekseen, tilanne siis resetoituu aina kun virrat vääntää pois.

Halvin versio on Motonetista 14-piikkinen eteen (98-17878, tilaustavaraa) 3,90 euroa. Tarpeeksi venyneille ketjuille saa varmaan 2 piikkiä isomman takarattaan menemään. Vaikuttaa ihan tolkuttomasti ainakin läskin alla (minä) tai kuormahommissa (Kalkkuna).

Speedohealeri Suomeen asti +-100 euroa, en ole vielä jaksanut tonkia halvinta. Eikä se absittomuus nyt niin kamala mörkö ole..tarjoan kahvit ensimmäiselle joka saa talvikelillä syttymään ilman paikallaan sutimista. :p
 
paljonko sillä saa nopeutta tuohon vehkeeseen? saisi se yli satasen kulkea kuitenkin liikenteen seassa.
 
Pelkkä (pienempi) eturatas ei tuo lisää nopeutta, kiihtyy vaan nopeammin eikä hyydy enää mäkiin. Tasamaan todellinen 100 km/h vois onnistua kevyemmälle kaverille tiukempi nokka + sopivat välitykset (<150 €), läskimmälle varmaan vaatii jo avoimemman putken lisäksi (vajaa 200 halvimmat tehdastekoset).
 
No mulla huiput hyvin loivaan alamäkeen/tasasella kilometrilleen sama GPS, tietty joku 60 kg saa pää tangon välissä venytettyä. Koko vehkeen luonne vaan muuttuu aneemisesta hiukan normaalimmaksi.
 
mun mielestä kiihtyy ihan tarpeeksi, etenkin alussa, mutta huippunopeutta saisi tulla lisää. toki sinne 80 asti kelaa suht ok. sillä pääsee jo kylälle. sitte ku menee nelostielle, niin saisi olla reilu satanen nopeutta.
 
No mulla huiput hyvin loivaan alamäkeen/tasasella kilometrilleen sama GPS, tietty joku 60 kg saa pää tangon välissä venytettyä. Koko vehkeen luonne vaan muuttuu aneemisesta hiukan normaalimmaksi.
Nojoo jos se alustava välitys on täysin överisti mitoitettu pyörän voimavaroihin ni sitte toki pienempi ratastus ei tapa vielä huippuja kuin ainoastaan teoreettisella tasolla myötätuuleen :D
 
Sepä se, kyllä tuo on tehty enemmän se 50-60 kiloinen aasialainen kuski mielessä kuin tämmöset möröt.

Sanotaan nyt näin että kun elopainoa 80 kg tai enemmän niin pysyy paremmin liikenteen mukana. Maksaa tosiaan sen 4 euroa kokeilla..
 
Toi on jo sen kokoinen että ihan hyvin voisi olla myös 250cc-versio. Sen se tarttis, kakspuokkikoneen. Omassa on 26hv, ja painoa vain hieman enemmän. Satasen alueella pysyy ihan rennosti liikenteen mukana, satakakskymppiä on jo urheilua ja 140 on kuin äänivallin ylitys:grin: Ennätys Tuusulantiellä iso ukko eli minä kuskina.
 
Joo. Tallissahan olikin jo ostettuna pienempi eturatas. Huiput ei sillä tdn tipu ja sais paremmin vauhdin pidettyä yllä. Tää kamppailee viimaa vastaan eikä rajoitinta. Ilmapoksi modikin muistui taas mieleen.
 
Tilasin nyt vielä tiukemman nokan ennen big bore -törsäilyä, raportoidaan jahka saapuu kun on varmaan sopiva ratkaisu monen "ongelmiin" täällä.
 
Back
Ylös