• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Uusi Monkey 125

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja vetomies
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Monkeyllä en ole ajanut mutta vaastaavilla nelaripiikeillä kyllä. Niitä on piristetty ja haettu optimi välityksiä että kiihtyvyys, huiput ja matkakierrokset olisi jollain tavalla balanssissa. Tehoa kun ei ole niin ei ole huippunopeuttakaan, eikä siihen pysty juurikaan välityksillä vaikuttamaan koska kilowatit loppuu jossain kohtaa kesken.

Välitysten kompromissiksi on yleensä laitettu että kone kiertää rajoittimelle toiseksi suurimmalla vaihteella, silloin kiihtyvyys on aika ok eikä kone huuda isoimmalla vaihteella matka ajossa.

Kannattaa muistaa ettei mopolla mahdottomia, se tuli huomattua piikkisten nelareiden kanssa, varsinkin jos oli vakio kunnossa. Joko asian hyväksyy tai sitten vaihtuu pyörä tai moottorin puolikas:jpstyle:
 
Siitäpä sitten teiden kuningasta väsäämään.
 

Liitetiedostot

  • 6192D829-EF13-40E8-959E-8CC9955612A0.jpg
    6192D829-EF13-40E8-959E-8CC9955612A0.jpg
    12,8 KB · Katselut: 233
  • 0D1D08EA-F9EE-4E14-AC89-0D4FC2A2B150.jpg
    0D1D08EA-F9EE-4E14-AC89-0D4FC2A2B150.jpg
    14,3 KB · Katselut: 232
  • 2FA8A02B-D98A-4B1A-895B-27E7C3528364.jpg
    2FA8A02B-D98A-4B1A-895B-27E7C3528364.jpg
    14,7 KB · Katselut: 188
  • 83123256-928F-4735-875F-082A69DAD264.jpg
    83123256-928F-4735-875F-082A69DAD264.jpg
    14,7 KB · Katselut: 194
  • BE9FDC41-E26C-4B3F-8045-91D2388E5D78.jpg
    BE9FDC41-E26C-4B3F-8045-91D2388E5D78.jpg
    15,3 KB · Katselut: 167
https://japan.webike.net/moto_news/kijima-mondavi-mondavi-revives-with-monkey-125-base/

Eli tää on tehdaskitti. Kalliskin semmone. Tehneet muinoin 50cc sarjan ja nyt tuli 125cc versio.

Viikonlopun kamojen ja ruokien (ööjuomien) kuskaus ei tosin tarvi tonnikaupalla varustelua. Bilteman kangas sivulaukut ja tankkilaukku istuu kuin olis tehty. Stongan kanssa sitte tarkkana koska töötti meinaa käydä tankkilaukkuun paikalla käännellessä. Olen kerran vahingossa mummon sätkyttäny kaupan pihalla... Tarakalle jotain pientä ja reppu selkään.
 
https://www.hondabikes.fi/mallisto/125-cc/monkey-125

"huippunopeus vähän yli 100km/h menee helposti ja kun vähän aikaa odottaa niin varmasti saa maksimiin 120.."

haluaisin kyllä tietää, kuka tuolla on vakiona ajanut 120km/h. ja kuinka jyrkkä alamäki oli. :thumbsup:

ei ne enää sentään väitä että olisi säädettävä alusta, piti sitä kerran jo kysyä tuolta, että mistä se löytyy ku mulla ei ole.. :)-
 
* Rahoitusesimerkki: Kokonaishinta (ei sisällä paikkakuntakohtaisia toimituskuluja) 4 390 €, käsiraha 878 €, rahoitettava summa 3 662 €, sopimusaika 48 kk, korko 5,90 %, kuukausierä 85 €/kk (viimeinen erä 130,05 €). Kuukausierä sisältää perustamismaksun 150 € ja käsittelymaksun 8 €/kk. Luottokustannukset yhteensä 997,05 €, tod. vuosikorko 13,48 % ja tod.luottohinta 5 387,05 €. Edellyttää hyväksytyn luottopäätöksen ja kaskovakuutuksen. Palvelun tuottaa Santander Consumer Finance Oy, Hermannin Rantatie 10, 00580 Helsinki.

Herra Sandanderilla on ainakin korko kohallaan...:thumbup:
 
Tällainen idea tuli mieleen, joten pitihän se visualisoida. Eli uusi manki ysärivärityksessä. Eiköhän joku joskus tuollaiseksi uuden mankin maalaa. :jpstyle:
 

Liitetiedostot

  • Manki.jpg
    Manki.jpg
    81,3 KB · Katselut: 220
sinänsä erikoista ettei ole retrosävyjä tehty ollenkaan. tai sitten ne tulee myöhemmin. olihan vanhassa mankissakin maailmalla vaikka mitä erikoismalleja jne.
 
Jos tuohon haluaa kunnon retrolookin, niin tärkein olisi vaihtaa tuo tankkimerkki siihen 80-luvun valkokeltaiseen isompaan siipimerkkiin. Niitä saa netistä. Se saattaa tietysti olla hankalampaa jos tuossa on se merkin kohta kupeerattu tankin peltiin. Toinen olisi sitten isot keltaiset vilkut.
 
On nuo värit mielestäni riittävän retroja nykyiselläänkin.
Itselleni nimenomaan valitsin keltaisen värin siksi, että oman lapsuuteni, nuoruuteni ja osan aikuisikääkin olen ajellut vm-76 Parakeet yellow värisellä Monkeyllä. Ainoa silmiinpistävä ero nykyiseen värimaailmaan on Z50 musta runko vs Z125 keltainen runko.
Mielestäni nuo punaiset ja siniset on löytynyt ainakin jäykkäperäisistä malleista ja DAXeista
 
Nyt on uudenkarhea manki kiikarissa ja kaupatkin alustavasti sovittu. Nimi puuttuu veilä kauppakirjasta. Kysäsen vielä huomenna myyjältä onko kaikki oheismateriaali tallessa. Miten monet avaimet on tullut tehtaalta ja onko omistajan käsikirjaa sekä huoltovihkoa tullut mankin mukana vai löytyykö kaikki huoltotiedot brandtin koneelta?
 
kaksi avainta ja yksi hälyn kauko uutena. samassa nipussa taitaa olla se muoviliuska jossa uuden avaimen tekoon se tilauskoodi tms.. tai jotain siinä nyt oli.. ainakin mulle tuli suomalainen käyttöohje ja varmaan 5 muun kielistä. ja huoltovihko.
 
Nyt on monkey tallissa. Huoltokirja jäi puuttumaan mutta myyjäliikkeellä asia hoidossa.
 
Ei tullu omaan huoltokirjaa. Määräaikaishuollot kirjataan sähköiseen tietokantaan, oli mulle vastaus. Käytin sitte paikallisella ja kuulemma hoidettuna. No raha kelpas ainaki.
 
Kyllä minulle tuli huoltokirja, siellä huoltomerkinnän lisäksi ruksi kohdassa ”merkattu sähköiseen huoltomuistioon” tms.

2bdcccf5e1946dfd4bb39d476fb05114.jpg
 
Onko joku löytänyt kaupallisia versioita takajousituksen korokerinkuloista?

Nämä on ainoat mitä itse löytänyt mutta hintaa tulee kotiintoimitettuna turhan paljon.

https://www.steadygarage.com/store/chimera-engineering-rear-shock-preload-spacers-honda-monkey-125

..tai jos jollain on mahdollisuus valmistaa tai löytyy ylimääräiset....

Ite ostin Motonetista Veneen Anodit 35mm. Helppo asentaa kun 2 puolikasta tulee ruuveilla yhteen. 15 euroa 2 kpl.

https://www.motonet.fi/fi/tuote/387558/Akselisinkki-kapea-halk-35mm
 

Liitetiedostot

  • 2FA26A3D-E785-4B42-BEA8-E8AC885F961F.jpg
    2FA26A3D-E785-4B42-BEA8-E8AC885F961F.jpg
    18,5 KB · Katselut: 194
Viimeksi muokattu:
Back
Ylös