Uusi Monkey 125

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja vetomies
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Juuri näin! Jos kuviteltais, että kuskilla on "oikea" MP-kortti ja tekee noita muutoksia pyörään, niin missä menee se raja minkä jälkeen rehellinen motoristi kävisi muutoskatsastamassa uuden pyöränsä?

-Kähmy

Laki sen rajan kertoo.
Jos muutos vaatii muutoskastastuksen, niin se muutoskatsastus tehdään, ei siinä sen kummoisempaa.
Kyllä rehellinen ja suoraselkäinen suomalainen motoristi tietää, että lakia noudatetaan.
Kun näin tekee, saa oikeuden sormella osoitella niitä alhaisia venkoilijoita, jotka kiertävät lakia mielin määrin ja sillä vielä kehuskelevat.
 
Muistetaan vielä, että suurin osa onnettomuuksista sattuu nimenomaan katsastamattomille moottoripyörille. Itse käyn muutoskatsastamassa moottoripyöräni myös jokaisen huollon jälkeen, jotta alkuperäisten osien muutosprosentit saadaan pysymään ajan tasalla.
 
Tottakai ja aina vain e-osia kiinni pulttaillen.

Tallissa on tällähetkellä muutosprosentteja kahdessa pärrässä. Toisen kans käyty 3 kertaa konttorilla ja toisen kanssa olen 2 kertaa vieraillu. Loput pärristäni on sitte vakioita.

Eli saan nyt viisailla muita nokka pystyssä?
 
Jos katsoisi ensin miten muilla viritykset toimii, katsoo sitten viisaampana mitä kannattaa tai miten olisi kannattanut tehdä.:)

Martta oli käynyt taas 50km ajelemassa kuulemma.:thumbup:
 
Huoh... Tekisipä Suzuki vastaiskun ja rakentaisi PV125:n. PV50 oli Mankiin verrattuna globaalisti aika marginaalinen. Valmistusmäärät jäi johonkin 65 tuhanteen joista yli puolet myytiin Suomeen. Suomessa legendaarinen mutta globaalisti tuntematon verrattuna Mankiin.

Jep, PV oli kova sana vaikka itsellä olikin Monkey aikanaan. Naapurin kaverilla oli ja kyllä liikkui :grin:

PV oli helppo ja varsinkin halpa, Monkeyhyn verrattuna, virittää. Ja myös etupää tukevamman oloinen.

Jokin RM 125? :orgmp::D
 
Taas on perjantaiehtoota vietetty Monkeyn ääressä. Ensin vaihdoin sen eturattaan 14-piikkiseen. Huippunopeus tasaisella selkä pystyssä pysyi samana, mutta siitä ei enää paljonkaan nopeampaa päässyt vaikka kuinka veti itsensä muna-asentoon. Mutta, kiihtyvyys tuntui paranevan aika roimasti, ei tarvita enää kummoistakaan suoraa sinne pääsemiseen ja ylämäkeen hyytyminen tietysti myös väheni siedettäväksi. Samoin se ykkösen pituus muuttui huomattavasti mukavammaksi. Kokeillaan vanhaa siinä kohtaa kun alkaa jotain virityspalikkaa tulemaan, mutta siihen asti pysyy visusti kiinni.

Sitten vaihtui kilventeline Kitacon tuotokseen, ihan jepa asentaa kunhan ottaa ensin pois sen lokarin alla olevan ylimmän muovilärpäkkeen, että saa kilvenvalon pistokkeen ilman kirurgin sormia irti. Kilven kulma täysin mielen mukaan säädettävissä, hiukan tein koloa kilven yläreunaan ettei hinkkaudu johto ajan mittaan rikki.

Lopuksi se thaimaalainen tarakka (h2c?) heittämällä kiinni ja sen päälle se kaikkein tärkein, Shadin 29 l kaljankuskauslaatikko. :)- Hiukan se on koomisen näköinen noin pienessä pyörässä, vaan käyttömopoksihan tämä ostettiin.
 
Taas on perjantaiehtoota vietetty Monkeyn ääressä. Ensin vaihdoin sen eturattaan 14-piikkiseen. Huippunopeus tasaisella selkä pystyssä pysyi samana, mutta siitä ei enää paljonkaan nopeampaa päässyt vaikka kuinka veti itsensä muna-asentoon. Mutta, kiihtyvyys tuntui paranevan aika roimasti, ei tarvita enää kummoistakaan suoraa sinne pääsemiseen ja ylämäkeen hyytyminen tietysti myös väheni siedettäväksi.

Aika tuttu tilanne 11kw 4T kevareiden kanssa, huipputeho loppuu jossain kohtaa ja mittari pysähtyy samaan lukemaan välityksistä riippumatta. 180cc pytyllä tuli roimasti vääntöä lisää mutta huiput ei juurikaan noussut koska huipputehoa ei saatu kun noin 4hp lisää, huippujen nosto vaatii roimasti enemmän heposia. Ei monkey vaan nykyaikaisemmalla vesikoneella oleva 125 4T.
 
katso liitettä 17286

08L70-K0F-D10 ja 193 €

Ihanan kallista.

Sitten vaihtui kilventeline Kitacon tuotokseen, ihan jepa asentaa kunhan ottaa ensin pois sen lokarin alla olevan ylimmän muovilärpäkkeen, että saa kilvenvalon pistokkeen ilman kirurgin sormia irti. Kilven kulma täysin mielen mukaan säädettävissä, hiukan tein koloa kilven yläreunaan ettei hinkkaudu johto ajan mittaan rikki.

Lopuksi se thaimaalainen tarakka (h2c?) heittämällä kiinni ja sen päälle se kaikkein tärkein, Shadin 29 l kaljankuskauslaatikko. :)- Hiukan se on koomisen näköinen noin pienessä pyörässä, vaan käyttömopoksihan tämä ostettiin.

noista olis kiva nähdä kunnon kuvia asennettuna. :thumbup:
 
Jestas! Varmaankin puolen kuution laatikolle on tarve kun kevarilla lähtee kylille. 125 Monkey näyttää hassulta, mutta tuon munan kanssa se alkaa näyttämään hölmöltä. Sorry täältä ei tuu peukkua..
 
Tsiisus että on komee pallogrilli, alkaa olla rahtari meininkiä. Vaatii ehdottomasti kaveriksi +20l sivulaukut:grin:
 
Kun tuo tarakan keilapallo on täynnä tavaraa, niin ajo-ominaisuudet on arvauksen ja henkimaailman väliltä...
 
Jestas! Varmaankin puolen kuution laatikolle on tarve kun kevarilla lähtee kylille. 125 Monkey näyttää hassulta, mutta tuon munan kanssa se alkaa näyttämään hölmöltä. Sorry täältä ei tuu peukkua..

Todella hienoa kun moisia kuvia joku jakaa...yhtään ei harmita kun ei ajoissa ennakkotilannu...
 
Käytännöllinen ja koomisen komee muna :D

Eturatas Honda Monkey z14 - tää tais olla kyseeessä? Vaihdan kans.

Krominysä tilauksessa paikallisen kautta ja tulee ku ottavat kuormaan muuta kamaa. Paan kuvaa ku sappuu.
 
Käytännöllinen ja koomisen komee muna :D

Eturatas Honda Monkey z14 - tää tais olla kyseeessä? Vaihdan kans.

Krominysä tilauksessa paikallisen kautta ja tulee ku ottavat kuormaan muuta kamaa. Paan kuvaa ku sappuu.
Siis munahan on melkeinpä pienin mihin mun kypärä mahtuu kansi kiinni, oli vissiin virhe ottaa kuva noin provosoivasta kuvakulmasta kun tuli noin laajalti hengenahdistusta. :p

Ratas Motonetista (tilaustavaraa) koodilla 98-17878, muualta saa varmaan litanialla JTF249.14. Kannattaa ottaa heti se sivuposki irti, saa vähän enemmän tilaa pujotella se kansi rautoineen takaisin.
 
Back
Ylös