Uusi Monkey 125

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja vetomies
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Mikäli jousituksen niiaamiseen liittyy eturenkaan kuormituksen kasvaminen, takaan että etupyörän pitoon on asialla merkitystä.
Jaa jaa, kumminkopäin tällä kertaa väität?

vs

vma sanoi:
"Tuntuisi suht oudolta että jarrutusvoimaa vähennettäisiin tahallaan(ja pidennettäisiin jarrutusmatkaa) sen vuoksi että etujousitus toimii niin kuin sen on suunniteltu toimivan jarrutustilanteessa (niiaa alaspäin ja lisää etupyörän pitoa)."
 
120/80-12 rengaskoko on muuten sama kuin superminimotossa, joten tohon vehkeesen vois laittaa sliksit/seoskumit alle ja mennä karttiradalle ajeleen?

Muutamat kisarenkaat olisi menossa roskiin. Joissain olisi vähän vielä pintaa sivuillakin ja kaikissa keskellä, jos joku haluaa ennen sitä noutaa Espoosta.
 
120/80-12 rengaskoko on muuten sama kuin superminimotossa, joten tohon vehkeesen vois laittaa sliksit/seoskumit alle ja mennä karttiradalle ajeleen?

Muutamat kisarenkaat olisi menossa roskiin. Joissain olisi vähän vielä pintaa sivuillakin ja kaikissa keskellä, jos joku haluaa ennen sitä noutaa Espoosta.

takana taisi olla 130, mut tuskinpa ajossa eroa käytännössä huomaisi.. olisihan se mielenkiintoinen kokeilu kyllä, meilläpäin vaan ei mahdollisuuksia edes kokeilla. ottakaa joku muu renkaat talteen. :)
 
Kuten sanoin, pyydä lukutaitoista ja lukemaansa ymmärtävää tuttua avuksesi.
Eli tämä pätee edelleen:
Jousituksen niiauksella tai niiattomuudella ei ole mitään tekemistä etupyörän pidon kanssa niin kauan kuin jousitus pysyy joustoalueella. Ja lisäksi jos keula niiaa liikaa, niin pitoa menetetään huomattavasti.
Eli niiaus ei todellakaan lisää etupyörän pitoa.
 
Eli tämä pätee edelleen:
Jousituksen niiauksella tai niiattomuudella ei ole mitään tekemistä etupyörän pidon kanssa niin kauan kuin jousitus pysyy joustoalueella. Ja lisäksi jos keula niiaa liikaa, niin pitoa menetetään huomattavasti.
Eli niiaus ei todellakaan lisää etupyörän pitoa.

Perkele, ku sie asettelet tällasia ansoja.

Tässä nyt kannattaa kuvitella tilannetta, jossa mopoon vaihdetaan löysemmät/ tiukemmat etujouset ja kuorma muuten ihan sama ja samassa paikassa.

Sitten jarrutellaan niin, ettei keula pohjaa.
 
Katsokaa onko teillä mitään tukilevyä kilven takana. Täällä ei ole ja kilpi on jo murtunut. Pitää laittaa jokin tuki sinne taakse, että kestää paremmin tärinää. Viimeistään sitten kun on kilpi jäänyt reissuun...
 
Katsokaa onko teillä mitään tukilevyä kilven takana. Täällä ei ole ja kilpi on jo murtunut. Pitää laittaa jokin tuki sinne taakse, että kestää paremmin tärinää. Viimeistään sitten kun on kilpi jäänyt reissuun...
Minulla on alumiinilevy molempien mopojen kilven alla, eikä ongelmia ole ilmennyt, ei edes Suitsassa jossa tärinä on melkoista. Oisko ollut 3mm alumiinilevyä?? Suosittelen.

P.S. Uusi Monkey koeajettu ja todella hieno laite kyseessä. Kuljetti isoakin miestä kepeästi. Yritin saada vaimoa innostumaan tuollaisesta (taka-ajatuksella tietysti) vaan vielä on tuokin projekti kesken...
 
Sain eilen siihen alumiinilevyn palasen, pitää vaan tehdä reiät ja laittaa paikoilleen.

Mut tuskin muillekaan on maahantuoja niitä laittanut niin sillä varoitin.

Ei olis uskonut että noin paljon tärisee, että murtuu. Mut eihän se uskon asia olekaan.

Mitä katsonut niitä jälkimarkkinakilpitelineitä jotka aika pieniä, niin kannattaa varmaan niissäkin tuki olla alla.
 
Sain eilen siihen alumiinilevyn palasen, pitää vaan tehdä reiät ja laittaa paikoilleen.

Mut tuskin muillekaan on maahantuoja niitä laittanut niin sillä varoitin.

Ei olis uskonut että noin paljon tärisee, että murtuu. Mut eihän se uskon asia olekaan.

Mitä katsonut niitä jälkimarkkinakilpitelineitä jotka aika pieniä, niin kannattaa varmaan niissäkin tuki olla alla.

oisit laittanu siihen sellasen teräshanurialustan , onhan sulla niitä :O
 
MP liike oli laittanu oman mainostaustalevynsä. Iha pätevän olonen ja ny siellä on sitte liikeen mainos aina mukana.

Tänään pukkas tuulta ja kuuroa. Siinä mietin josko jotain katetta alkais etsiä. Manuaali tuumaa että no no sarviin mitään, mutta minäpäs taidan laitaa. Billikan vakio löytys.

Mutta tähän sopis kai parhaiten semmone mitätön race kate lamppuun :D
 
MP liike oli laittanu oman mainostaustalevynsä. Iha pätevän olonen ja ny siellä on sitte liikeen mainos aina mukana.

Tänään pukkas tuulta ja kuuroa. Siinä mietin josko jotain katetta alkais etsiä. Manuaali tuumaa että no no sarviin mitään, mutta minäpäs taidan laitaa. Billikan vakio löytys.

Mutta tähän sopis kai parhaiten semmone mitätön race kate lamppuun :D

Tuliko hankittua vääränmallinen Honda? Monkey Goldwingin sijasta? Oikeesti, kate apinaan???

-jp-
 
Iha oikee tuli hankittua, banaanin keltanen apina :D

Tähän ne nimenomaan pitää kaikki maailman jutut hankkia. Sivulaukut ja tankkilaukku jo käytössä. Tarakka tulossa.
 
Eikös pappatunturissa ollu yleensä sellainen vähän isompi tuulensuoja, suunnilleen jalkoihin asti..:p
 
Tämäkin saattaa tulla sitten jonkin ajan päästä Suomeen..nyt kun pappatunturin tuulisuojiin lähdettiin. :)-
supercub.jpg
 
Joo pysyy lokarin alla ja näyttäis olevan paikka org. kilvenvalollekin. Ei kai sillä niin väliä, vähän tulee tietty lähelle rengasta laillisella kilven kulmalla mut siinä voi ehkä vähän huijata ja onhapan pidempi kurasuoja sitte. :p Taustalevyn varmaan vaatii jos tulee vaan kahdella kiinni. Kai muuten huomasit että siellä ois etutaakkatelinekin saatavilla? :D
 
Back
Ylös